Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 21:40

Omdat ik foto's/filmpjes aan het doorkijken ben heb ik besloten gelijk maar een topic te maken.

Ik ga binnenkort verhuizen (ben al elk vrij uurtje aan het klussen in ons huis) en daarom heb ik afscheid moeten nemen van mijn lieve Eefje. Eefje was mijn verzorgpaardje die eigenlijk gewoon als eigen voelde. Ik mocht alles met haar doen, en was de enige die wat met haar deed.
Ik verzorgde haar vanaf 2012, toen ze 3 werd. Bij die mensen kwam ik veel langer al over de vloer, ze hebben altijd welshjes en hadden toen ook nog 2 andere paarden waar ik wat mee mocht doen.
Ik wil mijn verhaal kwijt over mijn droppie vandaar dit topic :)

De twee paarden waren verkocht, en Eefje bleef over. Ze was 3 en kwam daarom weer bij de eigenaar aan huis staan. Ik besloot om maar met haar aan de slag te gaan. Ik had echt een klik met haar... NOT!
Vond het een stik stom beest haha. Altijd chaggie, kont naar je toe draaien zodra je de stal open doet, wegrennen in de wei als je haar probeert te pakken, proberen te happen als je haar wilt borstelen, 1 keer heeft ze me te pakken gehad, en als je ook maar 1 vinger uitstak naar haar achterhand dreigde ze al te trappen.
Als je haar nu zou zien zou je dit verhaaltje echt nooit geloven, zou je denken dat ik een grapje maak.

Afijn, veel geborsteld, gewandeld. Dat was het enige wat ze netjes deed, meelopen aan een halster:P Lekker stukken over straat gewandeld, hoofdstel aangeprobeerd. Begonnen met longeren, zadel op, met zadel op longeren. Het gedrag van hierboven is vrijwel verwenen, ik kan achterlangs lopen, voetjes optillen, normaal poetsen. Ik was zo trots! En daar groeide mijn eerste beetje liefde voor haar. Ik heb veel gefilmd en helaas niet zo veel foto's van haar.

Omdat ik merkte dat ze steeds weer minder goed te pakken was te krijgen ben ik gaan nadenken. Ik pak haar alleen als we gaan longeren of iets dergelijks. Dus ben ik leuke dingen met haar gaan doen. Haar ergens laten grazen en er zelf gewoon bij gaan zitten, en we zijn begonnen met vrijheidsdressuur. Eefje is een ontzettende SLOME leerling hahahaha. Wat mij alleen maar heeft geleerd om geduldig te zijn. Ook begonnen met lange teugels om het sturen aan te leren. VD ging al wat beter en vond ze heel erg leuk en onze band groeide.
Eind van het het jaar is ze weggebracht om te beleren voor de kar en zadelmak te maken. 'Je kan er zo mee weg rijden, zo de straat op'. Vond het fijner om eerst in het weitje op te stappen, kregen we toch eerst wat gekke sprongen haha :D Maar Eefje maakt het nooit té gek gelukkig.
Overzichtje van het eerste jaar https://www.youtube.com/watch?v=uwbM20YBqcs
Afbeelding

Januari 2013, hadden we zo'n sprookjesachtige mooie winter. En nog van dat heerlijke sneeuw ook wat niet glad was! Sorry als ik jullie overspoel met filmpjes, maar ik kan niet stoppen ernaar te kijken, het brengt me helemaal terug naar het moment. Één van de eerste keren dat ik alleen naar buiten ging met haar, zonder ander paard erbij of iemand die ernaast liep. Ze gedroeg zich voorbeeldig, de schat. En dan ook nog eens op zo'n sprookjesachtig mooie dag.. Zo trots dat ik was!
En ook nog eens op video! Bof ik ff.. https://www.youtube.com/watch?v=1SGLlm-Wbfw
Afbeelding

Op dit moment alleen maar genieten van elkaar. Veel naar het bos(je), want dat vond ze nogal spannend. De wind door de blaadjes, bewegende takjes enzo, heel eng. Lekker verder met VD en buitenrijden.
Eind van het jaar kwamen Frederieke (Grease op bokt) en Sophie langs. Hier heb ik ook geweldige foto's en filmpjes van mogen ontvangen <3
Het filmpje ervan: https://www.youtube.com/watch?v=RyI6ce2Yb9s
Afbeelding
Afbeelding

Een keer gingen we filmen en toen ging het regenen. Ik vind dat dit erg mooi is geworden op de film!


Nog wat foto's, ik weet niet zo goed waar deze in de tijdlijn horen haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijdje terug heeft een vriendin van me ook nog hele mooie foto's gemaakt en heeft mijn vriend gefilmd. De foto's zijn van Evelien (_Evelien op bokt).
Het filmpje, ook heel mooi!! Vind ik dan :P https://www.youtube.com/watch?v=dLe8TgHrx9g
Afbeelding
Afbeelding

Pas nog wezen 'zwemmen' met Eefje, zó leuk dat ik dat nog heb meegemaakt met haar. Ze vond het ook helemaal geweldig! En maar spetteren :))
Afbeelding

Ik had toen ik met haar begon nooit kunnen dromen dat er zo'n mooi paardje onder verscholen zat. Ze is de rust zelve, zo zachtaardig zal nooit opzettelijk kwaad doen. Ze volgt me los, mijn zusje van 4 rijd er op en stuurt zelf, ook toen ze nog wat jonger was, enkel een los hangend touw eraan voor de zekerheid. Ze is zó lief met andere paarden en accepteert iedereen. Soms stelt ze zich een beetje aan, maar ach, dat nemen we maar voor lief.

Afbeelding
Vandaag voor het laatst geweest.. Nog heerlijk even naar evelien geweest en Eefje begon te hinniken zodra ze Saranda (verzorgpaard van evelien) zag. Normaal hinnikt ze nooit naar andere paarden, Saranda is haar maatje. We hebben een gezellige middag gehad, en toen ik weer weg ging waren beide paarden van slag en wilde echt niet uit elkaar. Alsof ze aanvoelde dat het misschien wel de laatste keer was dat ze elkaar zagen ;( zo sneu..
Toen ik terug was bleek dat ze Eefje tóch waarschijnlijk gaan verkopen (eerst hadden ze het er nog over dat ze hoopten een ander verzorgster te vinden). Ook al heb ik altijd geroepen, ik hoop dat ze verkocht wordt als ik stop, kwam die wel ff aan. Als ik weg ben wordt er niks meer met haar gedaan, dus het is het beste voor haar. Ook past ze niet echt in de kudde tussen al de welshjes, is daar beetje het buitenbeentje. Maar ik had in mijn achterhoofd nog, ik weet waar ze staat, ik mag altijd langskomen. Maar straks is ze dus écht weg..
Elke knuffel die ik gaf was gewoon niet de juiste laatste knuffel. Ik wist me echt geen raad mee met hoe ik haar nou moest achterlaten. Ik heb de stal wel 10 x opnieuw open gemaakt om haar toch nog een keer te pletten tussen mijn armen. Op een gegeven moment moest ik wel weg, ik was al 20 minuten te laat.
Ik heb gezegd dat ik graag wil helpen als er potentiële kopers langskomen, en ik hoop dat ze mij ook echt bellen, en dan nog eens vrij ben van mijn werk.

De eigenaar heeft van mij een canvas gekregen en een kaartje met deze mooie foto door Frederieke
Afbeelding
En deze door Evelien komt in mijn nieuwe huisje te hangen, ik weet alleen nog niet op canvas of op hout gedrukt.
Afbeelding

Het verhaal is misschien niet 100% chronologisch, maar goed.
PS. Mocht je interesse hebben.. ik kan je doorverwijzen :)

En tot slot nog mijn afscheidsfilmpje die ik pas had gemaakt.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:00

Ik heb met plezier gekeken!! Echt mooi! Jammer dat je haar niet meer kan verzorgen!

mysa

Berichten: 10472
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:08

Mooi verhaal, met belangstelling gelezen. Moeilijk hoor, afscheid nemen!

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:27

Wat een mooi verhaal! Zo moeilijk dat afscheid nemen, succes ermee nog :(:)

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 12:04

Bedankt :)

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:56

Je hebt het mooi opgeschreven.
Jammer dat je haar moet missen, jullie hebben veel bereikt!

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:05

Wat jammer dat je haar moet missen straks, jullie zijn een hele mooie combi samen! Die rode jurk staat je prachtig!

Wat betreft canvas of hout, ik zou voor plexiglas gaan. Heb daar zelf een foto op laten vergroten en dat is echt een mooi resultaat geworden. :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:34

Aaaah Eefje!!! Heel veel sterkte meid, maar je hebt een dappere moeilijke besluit gemaakt!!

Inderdaad canvas of plexiglas...
Heb er hier 2 op plexiglas en 2 op canvas dan kan ik je print-things echt aanraden heeft ook vaak echt leuke kortingen zoals 40/50% korting!!

Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:46

Mooie foto's en ook zeker mooie filmpjes! Veel sterkte ook!

Mag ik weten met welk programma je je filmpjes hebt bewerkt?

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:15

kun je haar zelf niet kopen? :)

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 17:43

Bedankt voor de tips voor de foto af te laten drukken!

Nee helaas kan ik haar zelf niet overkopen. Anders was er allang een eigen paardje haha.
Voorlopig ook nog niet. Net een huis gekocht.. :') en er moet veel aan gebeuren.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:19

Mooi verhaal! Sterkte met het afscheid! :(:)

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:53

Sterkte!

marleen_a_a

Berichten: 1200
Geregistreerd: 18-05-14
Woonplaats: Zuidbroek

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:01

Ze kwam me eerst niet bekend voor en ik heb vol intresse jou verhaal gelezen. Toen kwam ineens die mooie foto met jou in de rode jurk voorbij , die vond ik zo mooi toen ik hem de eerste keer zag!
Ik vind het echt een prachtig paard en je kunt echt zien op de filmpjes dat jullie veel plezier hebben gehad samen!

Don`t cry because it is over, smile because it happend :(:)

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:18

Geweldig verslagje! :) Jammer dat jullie afscheid moesten nemen!

Amborella

Berichten: 35
Geregistreerd: 01-06-13

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:29

In één woord prachtig! Veel sterkte met het afscheid nemen :(:)

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:07

wauw, ik heb met tranen in mijn ogen en kippenvel het hele verhaal, en elk filmpje bekeken..

meid, wat moet dit lastig zijn.. En wat is ze opgeknapt zeg als je het eerste filmpje bekijkt en het laatste filmpje!

Je filmpjes zet je ook prachtig in elkaar, en de muziek past er super goed bij.. welk programma gebruik je er voor om zulke prachtige filmpjes te maken?
Laatst bijgewerkt door kusvoorjou op 04-08-15 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:07

Wat een ontzettend knap paard!

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:40

Wat een mooi verhaal!
Vreselijk voor je zeg. Ik hoop dat een leuke bakker zich meldt voor Eefje, en dat je haar dan nog regelmatig in topics ziet verschijnen

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:34

Prachtig. Wat zal het paard jou missen.

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:48

Wat een mooi overzicht heb je gemaakt! Prachtige foto's en filmpjes, ik heb er echt van genoten :)

Jammer dat je haar nu moet achterlaten zeg. Hopelijk vindt ze een nieuw baasje dat het prima vindt als jij eens een knuffel komt brengen. :)

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:47

Heel veel sterkte met het gemis aurelia!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 12:56

Bedankt allemaal.

kusvoorjou, ik gebruik sony vegas pro

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:51

Ga jullie missen! :( Onze leuke buitenritjes samen! De filmpjes zijn zoals altijd onwijs mooi <3

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Afscheid van mijn lieve friese merrie Eefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 13:27

Ahh ik jullie ook :( Maar je komt maar een keer naar mij naar het bos met Saranda he!