[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:10

Allereerst gefeliciteerd met jullie kleine Josav, wat een onverwachte update!! Hoop dat 2021 minder heftig voor je gaat zijn en je goed opknapt! Heel veel sterkte!! Respect voor je man dat hij de paarden er nu ook nog bij doet! Super lief, hoop dat jullie het snel weer samen kunnen doen!

Hebben de paarden al aan de baby gesnuffeld?

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:21

Hoe gaat het nu met je?

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 15:51

FriesWytske schreef:
Hoe gaat het nu met je?

Het gaat toch wel even weer wat minder. Mijn man is weer deels aan het werk, want zijn werkgever vond het toch wel erg lang duren inmiddels. Dat was voor mij eigenlijk wel te vroeg dus ik heb weer meer pijn en slaap weer meer, omdat het toch wel wat vergt.

De gemeente heeft intussen gelukkig wel tijdelijk thuiszorg toegezegd en die is er vandaag voor het eerst. Wel maar heel weinig uren, maar op dit moment ben ik vooral heel dankbaar dat er hulp is en we niet volledig moeten steunen op ons netwerk uit Amsterdam en oude of fulltime werkende buren, want dat is hier op het platteland natuurlijk allemaal niet zo praktisch.
Bindi doet veel en kan ook veel, maar ze kan nou ook weer niet alles van mij overnemen. :=

Ik ben ongeveer halverwege op iedereen te reageren dus dat komt nog. Dat loopt een beetje achter, want zelfs met dicteren gaat dat niet snel omdat ook praten wat vergt.

Ik heb de paarden intussen weer 1 keer gezien.
Inmiddels meer dan een week geleden en echt maar heel eventjes. Pittig, maar ik wilde het heel graag. Omdat ik in het weekend overdag niet alleen ben (en dus wel hulp krijg) kan het alleen dan. Baby was mee en dit keer ook mee de schuur in (de vorige keer was de autorit van 5 min al teveel).
Ik heb het wel geweten daarna, maar was erg leuk om te zien wat de paarden vonden van dat kleintje.

Alle paarden waren natuurlijk helemaal in de ban van de baby en toen Muzanna en Manari ons zagen was het meteen dikke liefde.
Muzanna was heel respectvol en voorzichtig en wist op een of andere manier meteen dat dat baby’tje erbij hoorde. Manari was meteen verliefd. Hier met die baby dacht zij. Ze wilde alleen maar kusjes geven en kroelen, maar dat mocht van mij natuurlijk nog niet echt dus moest ik maar helemaal afgelebberd worden. :=
Oh wat vonden ze de baby leuk. <3

Ik laat het hier weer even bij.
Maar deel deze wel nog ff. (Voor de ontmoeting even zelf vastgehouden. Was wel pittig, maar zooo leuk...)


Afbeelding
Eerst deze delen, nl. bericht met bekappen: “kijk hoe braaf ik ben zonder mijn mens.” Touwtje over de hals en gewoon lekker braaf. Fijn, zo’n corona-verantwoord paard. :D

Afbeelding
En de mini ontmoeten. <3

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Bedenk me nu pas dat ik blijkbaar van geel hou... met gele sjaal en gele jas en gele paarden...
:') :') :')

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:56

Bijzonder he, hoe paarden op baby's kunnen reageren. Flynn was ook gék van kleine mensjes, hoe kleiner hoe beter. Die werd ook direct heel zacht, heel voorzichtig maar ook volledig gefascineerd.

Zijn opvolger Feyre is 100% anders, die is er heilig van overtuigd dat kleine mensjes kleine engerds zijn en die moet er echt niks, maar dan ook niks van hebben :') Waar Flynn vertederd bij kindertjes stond te kijken in knisperende poncho's onder wapperende paraplus gaat Feyre al met een boog om stilstaande kinderen heen.

Vervelend dat het met jou zelf op dit moment weer minder gaat. Heftig hoor, hopelijk gaat het snel weer de goede kant op zodat je weer kunt genieten van je prachtige paarden!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18124
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:58

Ach, wat vertederend dit <3. Fijn dat je weer even naar ze toe kon gaan. Knappe merrie dat ze zich zo los liet bekappen ;). Drie hele dikke pluspunten in één bericht, heb je ook wel verdiend.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:04

Aaaaa wat een lieve foto's.
Wat zijn ze voorzichtig en echt geïnteresseerd in het klein mensje <3 <3
Zo lief....

Jammer dat het minder met je gaat. Maar wel fijn dat je naar de paarden bent kunnen gaan.
Veel beterschap verder.

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:08

Zo schattig <3

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:04

Ahhh, <3 <3 <3 <3 .

Neon

Berichten: 4926
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:13

Mooie momenten samen :) er volgen er meer...

Geef je lijf maar de tijd om te herstellen :)

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:03

Tekes en klein grut - de perfecte combinatie volgens mij.
Agan is ook zo verzot op kleintjes en extreem voorzichtig met ze. Je gaat nog veel plezier beleven met hen en de kleine.
Agan heeft 1x een kleintje op zijn rug gehad (ik in het zadel en de 1,5 jarige voorop in mijn armen) en hij durfde gewoon niet te lopen <3 . Pas na heel veel aanmoediging durfde hij heel voorzichtig schuifelpasjes te nemen. Die van jou zullen ongetwijfeld net zo voorzichtig/nog voorzichtiger zijn met jouw kleine als het zo ver is.

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:00

Ik zie het al helemaal voor mij dat je je paard mag afstaan aan de mini baas straks, dat we foto's krijgen van een nog wat wankel lopende dreumes met een paard aan een touwtje achter zich aan <3

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:41

Hoe schattig! <3
En inderdaad, volgens mij zijn jullie binnenkort de paarden kwijt. }>

gerlindie

Berichten: 4638
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:00

zippora schreef:
Tekes en klein grut - de perfecte combinatie volgens mij.
Agan is ook zo verzot op kleintjes en extreem voorzichtig met ze. Je gaat nog veel plezier beleven met hen en de kleine.
Agan heeft 1x een kleintje op zijn rug gehad (ik in het zadel en de 1,5 jarige voorop in mijn armen) en hij durfde gewoon niet te lopen <3 . Pas na heel veel aanmoediging durfde hij heel voorzichtig schuifelpasjes te nemen. Die van jou zullen ongetwijfeld net zo voorzichtig/nog voorzichtiger zijn met jouw kleine als het zo ver is.


Dat doet me denken aan een pony die we op de manege hadden.
Zodra die in draf voelde dat je niet meer in balans was, stond hij meteen stil <3
Wat dan weer voor veel frustraties bij de beginnende ruitertjes zorgde, want die wilden oefenen met lichtrijden :+

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:15

Ahhh wat een heerlijke foto's

Athosje
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-09-17

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:21

Lijkt me vreselijk frustrerend als je lijf niet meewerkt, duim dat je snel weer opknapt :(:)

Wat mooi, zo'n eerste ontmoeting <3

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:28

Hoe gaat het nu met je?

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 21:59

Lief dat je het vraagt. Sommige dagen gaat het redelijk en dan neem ik een pilletje minder maar over het algemeen kan ik nog steeds erg weinig. Als ik absoluut rust hou voel ik me op zich wel redelijk maar zodra ik dan iets doe (en dat iets is eigenlijk bijna niets) krijg ik gelijk weer meer pijn. En met eten ook.
Qua werk of online komt het neer op ong. 1-2 mails per dag en dan ben ik afgepeigerd. Frustrerend.
Idem dus met reageren op berichten hier. Ik lees ze wel maar reageren gaat traag.

Ik hou het kort want ik doe alles via dicteren en dat gaat niet altijd even goed.

Met de sneeuw ben ik toch een keer naar de paardjes geweest. Ik hoorde namelijk vol enthousiasme aan wat Manari van haar eerste sneeuw vond. Ook de eerste sneeuw van Bindi heb ik gemist maar ik kon op herkansing later in de week. Gelukkig hebben we de foto’s nog. :Y)

[BB-ITP] Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:44

Beterschap, JoSav :(:) En sterkte ermee.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 14:48

Dankjewel. Het is vervelend dat het allemaal zo langzaam gaat; van m’n eigen herstel tot alle onderzoeken. Alsof je ineens nergens meer grip op hebt.

Manari trok zich overigens weinig aan van de kou van afgelopen tijd:

Afbeelding

Ik heb ook nog wel wat foto’s in de sneeuw, maar niet echt een eigen topic waardig, want met telefoon genomen en van voor deze borstelbeurt. :=

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:57

Update komt in delen. Hopelijk dit weekend. Heb al wat vorderingen intussen.

Het gaat hier nog op en af. Ben er echt nog lang niet.
Wel afgelopen week weer even naar de paarden geweest.
Baby was dit keer wakker en echt zo gefascineerd door Muzanna. Wederzijds echte liefde. Ik ben straks m’n paard kwijt. Was echt zo mooi. Ze hadden echt alleen maar oog voor elkaar en kind bleef eindeloos kijken, en reiken met de handen. Heel schattig om te zien. En Muzanna maar met haar neus zo heel voorzichtig. <3 Zo lief.

M’n man heeft snel het voer neergegooid en de telefoon erbij gepakt om het toch nog vast te leggen.

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 22:00

Ik kan al niet meer wijzigen...

In elk geval bewijs van Manari in de sneeuw.
Al maanden door mij niet geborsteld en hierna is de foto uit de vorige post ook gemaakt want dit was wel heel ernstig...

Camera bleek leeg dus geen hoogstandjes met de telefoon en intussen al bijna te donker. Heb je eindelijk eens goed sneeuw. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verdere reacties plaats ik denk ik morgen. Ik ben nu alweer te moe. -O-

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:30

Wat lief van paard en kind! En ook heel fijn dat je weer even heen kon
Zet hem op!

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:28

Zo, Muzanna ben je kwijt. :D Wat heerlijk dat zij en baby zo gefascineerd waren door elkaar.

Manari is gróót. :wow:

Lynnepinny

Berichten: 2701
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:37

Prachtig, die ervaring met je kindje!
En wat is Manari mooi zeg _/-\o_

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:37

Wow, Manari wordt groot.

Denk inderdaad dat je paard al ingepikt is door je kind.