[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 15:15

Hoe gaat het intussen met Jongetje? Je hebt hem toch niet echt in de Welkoop achtergelaten hè? :P

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 15:59

:)) Nee hoor, gelukkig niet :D

Ik heb nog wel een leuk fotootje van hem :-) Ik moet nu weg, maar dat zal ik later even delen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 13:49

Als je dan eens per abuis op een tijdstip op stal bent dat je er normaal nooit bent dan krijg je dus dit:

"Wat doe jij hier?"

Afbeelding

Ik ben dus eerst maar eens mijn spullen gaan pakken. Daarna halstertje omgedaan. Nog even staan praten met stalgenoot en na verloop van tijd klonk er gestommel en was hij er weer :D

Ook nog een fotootje gemaakt op buitenritje met Dais bij de hyacintenvelden :-)

Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 13:59

De Dais denkt het hare ervan (wat moeten we hier, da's geen eten...).

Dus het jongetje kan ook relaxed kijken. Of was ie druk bezig om nieuw kattenkwaad te verzinnen?

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 15:59

Ah, lief. Jongetjes zijn het liefst als ze slapen. O:)

Die foto van De Dais is ook heel gaaf zeg! Mooie omgeving!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 13:33

Het blijft natuurlijk wel een Jongetje, dus uiteraard heeft hij weer iets nieuws bedacht :roll:

Met de springles heeft hij een beetje de neiging om zijn eigen plan te trekken en te vergeten dat er nog iemand bovenop zit die ook inbreng heeft. Om dit te kanaliseren zijn we bezig om precies het omgekeerde te vragen van wat hij wil. Met andere woorden: hij wil te snel, ik sta op de rem. Hij wil te langzaam, ik geef gas. Hij wil direct rechtsaf na de sprong? Dan gaan we linksaf. Zodat hij een beetje leert wachten op de aanwijzingen van 'zij daar boven'. Het omgekeerde van wat hij wil. Dus.

Zoals met alles duurde het een week of 2, zeg 3, voordat Jimmy daar zijn eigen antwoord op had gevonden. Op buitenrit. "We gaan een stukje draven op deze grasstrook", "Ik wil niet naar draf! NIET.". :roll:. Ook goed, volgende stukje gras gaan we stappen en dan gaan we draven over de weg. Dat ging zo eventjes goed totdat we weer bij een stukje gras kwamen "Goed, dan gaan we deze strook gras weer stappen, net als de vorige", "Ik wil niet stappen op het gras, ik wil draven!" :roll: . En dat de hele rit lang. Inderdaad het omgekeerde van wat wij willen :\ zucht .

Ondertussen voerde de rit ons langs een boerderij met hinnikende paarden, een ontsnapt schaap met lammetje op de weg, over de drukste straat van het dorp met uitladende vrachtwagens, scooters, fietsers, spelende kinderen etc., iemand die in de tuin bezig was met een haakse slijper en vlak bij huis de hengst van de buren die in zijn weitje gezellig mee draafde. En daar draait hij dan geen oor naar om :')

In de tussentijd was De Dais kinderoppas aan het spelen voor het neefje van 3

Afbeelding
Afbeelding

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 13:58

De dais is supertof :D

En jongetjes... tsja... dat zijn mormeltjes met een groot hart :P

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:02

Het hoofd van de Dais is groter dan dat kindje, of niet :oo

Leuk, jongetjes die kijken waar de grenzen liggen :)) Ik ben weer zo blij dat ik zelf geen kinderen heb...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:06

O, dit doet mij denken aan een paard wat ik vroeger wel eens beweging gaf. Reed een paard bij en dit was een oudje die af en toe wat beweging nodig had in de vorm van rustige buitenritjes. Ik was gewaarschuwd dat die de weg naar huis goed wist en je voordat je het door had weer thuis stond. Dus de eerste keer dacht ik, hij zal mij niet hebben, wil hij naar rechts, ga ik naar links. Ik kende de weg daar nog niet, en bedacht dat ik zou zien waar we uit zouden komen en dan het paard zelf de weg naar huis zou laten vinden. Nou, dat laatste was gelukt. Paard had mijn tactiek heel snel door, dus ik stond inderdaad heel snel weer thuis. _O-

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:09

Neonlight schreef:
O, dit doet mij denken aan een paard wat ik vroeger wel eens beweging gaf. Reed een paard bij en dit was een oudje die af en toe wat beweging nodig had in de vorm van rustige buitenritjes. Ik was gewaarschuwd dat die de weg naar huis goed wist en je voordat je het door had weer thuis stond. Dus de eerste keer dacht ik, hij zal mij niet hebben, wil hij naar rechts, ga ik naar links. Ik kende de weg daar nog niet, en bedacht dat ik zou zien waar we uit zouden komen en dan het paard zelf de weg naar huis zou laten vinden. Nou, dat laatste was gelukt. Paard had mijn tactiek heel snel door, dus ik stond inderdaad heel snel weer thuis. _O-


_O- _O-

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:26

Wat een heerlijke oppas. En jongetjes, tsja, wat zal ik zeggen.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:35

Apple schreef:
Zodat hij een beetje leert wachten op de aanwijzingen van 'zij daar boven'. Het omgekeerde van wat hij wil. Dus.


Apple schreef:
En dat de hele rit lang. Inderdaad het omgekeerde van wat wij willen : zucht .

_O- Hilarisch en dan ben je echt heel heel erg intelligent als paard. Het lijkt wel een Hercule (en dat is echt het grootste compliment dat een jongetje <3 kan krijgen)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 15:02

@Prrrr: De Dais vindt het niet zo geslaagd als er gezegd wordt dat ze een groot hoofd heeft :+ . "Korte pootjes" is een andere opmerking waar ze flink beledigd van kan worden (en dan heb ik het nog niet eens over 'dikke kont' of 'dikke buik' :+ )

Maar, je hebt wel gelijk, dat wat het eerste wat een collega van mij ook al zei :))

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:21

Haha het zal niet zo zijn dat Jongetjes iets anders bedenken.

En De Dais kijkt wel een beetje van, Mensch, wat hebbie me nou toch gebracht :?

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:41

Ik heb weer hard gelachen om deze update _O- Lijkt me lichtelijk vermoeiend inderdaad :')

Aah en De Dais <3 Ik heb een zwak voor paarden die zo voorzichtig zijn bij kleine kindjes.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:47

Apple schreef:
@Prrrr: De Dais vindt het niet zo geslaagd als er gezegd wordt dat ze een groot hoofd heeft :+ . "Korte pootjes" is een andere opmerking waar ze flink beledigd van kan worden (en dan heb ik het nog niet eens over 'dikke kont' of 'dikke buik' :+ )

Maar, je hebt wel gelijk, dat wat het eerste wat een collega van mij ook al zei :))


... en dan heb ik voorzichtig nog niks gezegd over de oren :))

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:44

Prrrr schreef:
Apple schreef:
@Prrrr: De Dais vindt het niet zo geslaagd als er gezegd wordt dat ze een groot hoofd heeft :+ . "Korte pootjes" is een andere opmerking waar ze flink beledigd van kan worden (en dan heb ik het nog niet eens over 'dikke kont' of 'dikke buik' :+ )

Maar, je hebt wel gelijk, dat wat het eerste wat een collega van mij ook al zei :))


... en dan heb ik voorzichtig nog niks gezegd over de oren :))

Om over de rest van het landingsgestel maar te zwijgen,,,,,,,,,,

Maar hoe mislukter ze eruit zien, hoe leuker ze vaak zijn :j

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:08

Ik denk dat veel van de rare verhoudingen komen door de foto (telefoon/en dus een groothoeklens/van voren), en niet omdat de Dais zelf zo raar in verhouding is :))

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:48

Wat ziet Dais er enorm uit tegenover die kleine hummel. :oo

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 15:16

De foto vertekent inderdaad wel wat, maar in praktijk heeft De Dais ook echt wel korte pootjes, groot hoofd en grote oren. Zie de foto's van de zijkant van De Dais in mijn profiel :))

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:38

Apple schreef:
De foto vertekent inderdaad wel wat, maar in praktijk heeft De Dais ook echt wel korte pootjes, groot hoofd en grote oren. Zie de foto's van de zijkant van De Dais in mijn profiel :))


De Dais heeft gewoon plek nodig voor haar grote hersens :D en heeft grote oren om goed te kunnen horen wat het jongetje uitspookt :P zodat ze daar op kan reageren..

Korte pootjes :P tsja... die zijn net zo effectief als lange benen ;)

Het is gewoon een buitengewoon effectief gebouwd paard ;)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 14:56

Nu kennen Jimmy en ik elkaar ondertussen al bijna 2 jaar, maar ik had nog nooit foto's of filmpjes van Jimmy en mij onder het zadel. Wel wat oortjes foto's, maar verder vooral fotootjes van 'zaken die Jimmy gesloopt had' :+

Afgelopen springles hadden we geluk :D. Ook heel fijn voor mijzelf, ik kan gelijk zien wat er allemaal nog te verbeteren valt :+ . De springles is zo rond 70-80cm en we werken vooral aan controle.

Dat zie je op deze serie vrij leuk terug :+ . Jimmy springt vol overtuiging een klein steiltje alsof er minimaal 1 meter staat :+
Afbeelding

Waardoor we wat enthousiast verder denderen
Afbeelding

Ik kijk naar de volgende hindernis (zitten!!! :roll: ) en Jimmy trekt het gas open
Afbeelding

Juist ja :+
Afbeelding

Hier heb ik de controle weer terug en kan de volgende sprong gewoon in galop aanrijden.
Afbeelding

Afbeelding

Oplossing was als dat Jimmy wilde doordenderen en ik de controle kwijt zou raken ik dan even terug zou gaan naar draf.
Afbeelding

Veel meer controle :-)
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk binnenkort wat duidelijkere foto's als we naar de buitenbak gaan :-)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:06

Het jongetje is wel een serieus GROOT jongetje := Gaaf!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 15:11

Ik moet eerlijk zeggen dat zo het beeld met mij erbovenop me nog mee viel :)) Het gevoel is wel 'paard, waar ga je met dat meisje naar toe', maar voor het zicht valt dat mee :+

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:29

Pas op he, nog even en het Jongetje gebruikt dit weer in zijn voordeel :+