Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 189 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Umeo, wat vind jij dan wel een ''normale'' prijs voor zo'n paard? (puur interesse)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:16 



 
Profiel   

Ik vind het persoonlijk ook wel beetje gek dat een paard persé moet opbrengen en voor meer moet worden verkocht als die is aangekocht. Zeker als die van een particulier komt en niet bijzonder goed getraind is en ook niet meer jong is. Ik vind wel dat mensen er wel wat vanuit gaan dat hun eigen getrain (en soms ook gepruts := ) automatisch een meerwaarde betekent voor hun paard. Ik vind het zelf best reëel dat als ik een paard koop, 4-5j aanmodder, ik niet meer de prijs kan vragen die hij waard was toen ik hem kocht als 4j met enorm veel potentieel. Maar veel mensen lappen er gewoon nog vrolijk 5 a 10k bovenop.

Voor een fokker/professionele ruiter snap ik wel dat dat een meerwaarde is en dat je dat ook terugziet in de prijs hé. In het ene geval heb je een blanco blad en wil de fokker niet failliet gaan, en het andere geval heb je er professionele werkuren inzitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:18 



 
Profiel   

Lees al een tijdje mee omdat ik niet wilde overgaan tot het kopen van een paard met een jaar contract. Maar, zojuist te horen gekregen dat ik een vast contract krijg dus ik mag officieel van mezelf een paard kopen *\o/*

Alleen, deze markt vind ik toch echt wel te gek. Ik wil niet onnodig een paar duizend meer over de balk smijten. _O- Een budget van 8 k vind ik netjes persoonlijk maar dan koop je niets tegenwoordig

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:22 



 
Profiel   

Qua uiterlijk, als hij de sterren van de hemel loopt en het karakter is top wil ik hem hebben, ook al is hij paars.

Balen dat de koop niet doorgaat door een miscommunicatie... :(

En met 8K kom je in deze markt niet zo ver. Het kan twee kanten op: of de markt wordt nog extremer of de markt blijft hetzelfde komende tijd verwacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:35 



 
Profiel   

Persoonlijk denk ik dat de markt pas over een jaar of 3/4 rustiger wordt. Er is heel veel gefokt afgelopen jaar en komend jaar ook weer, door corona. Over 3/4 jaar zijn die allemaal op een leeftijd om te beleren en zal de markt weer wat rustiger worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:40 



 
Profiel   

Dat zie je echt verkeerd er is juist veeeeel minder gefokt er zijn nu al amper shet veulens te krijgen. Welsh veulens niet aan te slepen.

Dus over 3-4 jaar zijn er te weinig 3 jarige

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:42 



 
Profiel   

Hij valt vanzelf wel. Niets kan oneindig groeien. Vind 8 k niet niets en wil niet laconiek er mee omgaan. Desnoods wacht ik langer maar ik ga geen fantasie prijs betalen. Maar stiekem hoop ik gewoon op een mooi paard snel _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:43 



 

Umeo schreef
Daar geef ik je helemaal gelijk in.

Maar ik vind het dan ook wel logisch dat als je op zoek gaat naar een knap paard dat gezond is, mooi en netjes geschoold is, braaf.. je dan ook betaald.

Sommige willen alles voor 7k :+
Eens hoor. :j Maar dan kijk je inderdaad naar wat het paard zelf waard is, niet naar welke kosten een fokker erop gemaakt heeft, dat was een beetje mijn punt.

Gefeliciteerd met je vaste contract, Danique! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:43 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Dat zie je echt verkeerd er is juist veeeeel minder gefokt er zijn nu al amper shet veulens te krijgen. Welsh veulens niet aan te slepen.

Dus over 3-4 jaar zijn er te weinig 3 jarige


Denk dat dit bij pony's inderdaad het geval is.
Bij warmbloed paarden is er echt veel gefokt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:48 



 
Profiel   

Is er hier iemand thuis in de prijzen van dressuurveulens (warmbloed) waar ik een vraag aan mag stellen? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:50 



 
Profiel   

Umeo schreef
StalNollie schreef
Dat zie je echt verkeerd er is juist veeeeel minder gefokt er zijn nu al amper shet veulens te krijgen. Welsh veulens niet aan te slepen.

Dus over 3-4 jaar zijn er te weinig 3 jarige


Denk dat dit bij pony's inderdaad het geval is.
Bij warmbloed paarden is er echt veel gefokt :j


Ik heb het inderdaad over warmbloed sportpaarden. Daar is door het gebrek aan sport veel meer mee gefokt, hoorde ik van meerdere hengstenhouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:57 



 
Profiel   

De prijzen zijn inderdaad de pan uit gerezen :j

Toch denk ik ook dat wel als kopers veel veeleisender zijn geworden en minder consessies willen doen. Waar vroeger een recreatie/amateur paard bij aankoop hoogstens klinisch werd gekeurd, wordt nu iedereen aangeraden een paard rontgelogisch te keuren. Niet onlogisch, maar hierdoor houdt het hoge prijzen wel in stand. Paarden die rontgelogisch + klinisch helemaal in orde zijn, zijn gewoon wat schaarser dan paarden die alleen klinisch in orde zijn.
Dan zie ik ook dat mensen veelal vallen over kleinere stokmaat (rond 1.60), afknappen op een iets afwijkende stand, chips een te groot risico vinden, KS graad 2 een onoverkomelijke bemerking vinden (terwijl de DA + verzekering daar niet op af keuren) en ga zo maar even door.
Dan is het logisch dat de paarden die wel binnen het plaatje passen, een stuk duurder worden.

Zo heb ik in deze tijd wel een paardje kunnen kopen voor 6k. Rontgen + klinisch goed, maar staat iets Frans en is nu 1.61m. Voor mij waren dat consessies waar ik mee kon leven. Daardoor heb ik nu wel al een tijd een paard staan waar ik lekker mee aan de gang kan en hoefde ik het niet tegen tientallen mensen op te nemen. Dat het een vos is, droeg wellicht ook bij.

Ik snap heel goed dat men kritisch is hoor en dat is ook goed! Problemen krijg je vanzelf wel. Maar dan is de prijs daar ook naar en het aanbod beperkt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:02 



 
Profiel   

Wat een leuk paard Simbaa :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:06 



 
Profiel   

Het afknappen op kleinere paarden is misschien ook vanwege de opmerkingen over lengte/gewicht waarmee je op kleinere paarden past?

Ik vind je paard trouwens leuk :j
Zijn vossen minder geliefd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:19 



 

Dilan93 schreef
Het afknappen op kleinere paarden is misschien ook vanwege de opmerkingen over lengte/gewicht waarmee je op kleinere paarden past?
Geen idee. Je ziet hier immers ook veel mensen voorbij komen met merries van 1.65m en hoger die een "vergrotende hengst" zoeken, terwijl je zeker vanaf die hoogte wel zou denken dat de meeste mensen er gewoon op passen. Althans, ik reed met m'n 1.73 een KWPN'er van 1.60 en kan nou niet zeggen dat dat er zo beroerd uitzag. Van mij hoeft het ook allemaal niet zo groot. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:24 



 
Profiel   

Van mij ook niet hoor :+ Mijn bijrijdpaard is 1.62, groot zat voor mij.

Maargoed, de rassen waar ik op zoek zijn ook niet zo groot. Arabieren niet iig, al worden die ook vrij groot gefokt tegenwoordig.
Volbloeden en Dravers zie ik nog wel eens wat groter. Maar ik wil kunnen opstappen zondee klimgordel, dus 1.70 of hoger is niks voor mij :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:29 



 
Profiel   

Ik ben zelf ook meer van de damespaardjes ondanks mijn lengte (1.75). Rond de 1.60 (+/- 5cm) vind ik zelf een perfecte maat voor een normaal gebouwd paard hoewel het idee om ergens niet met m'n benen onderuit te komen ook wel stoer lijkt :+. Maar voor gevoel vind ik de wat kleinere paardjes fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:31 



 
Profiel   

Ik vind zelf grootte wel een punt, ik ben zelf 1.76 en vind 1.65 toch wel het minimum. Maar moet toegeven dat ik het plaatje wel belangrijk vind en toch ook wil starten. Ik voel mijzelf een beetje belachelijk op eentje van 1.57 bvb. 1.60 vind ik ook al aan de kleine kant, ik heb ook dan een ponygevoel. Indien ze echt mega rondgeribt zijn kan het misschien nog, maar voel me wel fijner op iets met wat meer maat. Maar besef ook wel dat het moeilijker is dan om eentje te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:34 



 
Profiel   

Mjah mijn vriend is met 1.73 misschien ook wat lang voor het mooie bij Matt. Al zal het plaatje er denk ik inmiddels wat anders uit zien nu ie wat meer spieren heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:36 



 
Profiel   

Mkango schreef
Umeo schreef
Daar geef ik je helemaal gelijk in.

Maar ik vind het dan ook wel logisch dat als je op zoek gaat naar een knap paard dat gezond is, mooi en netjes geschoold is, braaf.. je dan ook betaald.

Sommige willen alles voor 7k :+
Eens hoor. :j Maar dan kijk je inderdaad naar wat het paard zelf waard is, niet naar welke kosten een fokker erop gemaakt heeft, dat was een beetje mijn punt.

Gefeliciteerd met je vaste contract, Danique! *\o/*


Ik hoef de helft van dat lijstje niet voor 7K als die maar 4 benen heeft en wil springen :+

Ik ben persoonlijk van de mening dat je niet naar de kosten hoeft te kijken om de prijs te bepalen, vooral bij oudere paarden die al jaren bij een pensionstal hebben gestaan en door een amateur werden bereden slaat het helemaal nergens op. Want dan worden juist flinke kosten gemaakt waar het paard meestal niet beter van wordt, vaak eerder het tegenovergestelde daarvan ;) en fokkers krijgen voor hetzelfde geld ook meer en minder gelukte veulens, fokken blijft in zekere mate gokken :o

@Simbaa wat een knapperd zeg!

Wat kleine paarden betreft - ik ben een klein meisje van 190cm :+ en heb er een van 160cm staan, mede vanwege vergelijkbare afwegingen - dat scheelt echt aanzienlijk veel geld :) omdat ze minder gewild zijn. Ik vind het echt geen vreemd gezicht als ik ons op de foto's zie, springen gaat ook prima en ik heb er nooit raar commentaar over gehoord. Maar er zitten uiteraard kleine paardjes tussen die minder stevig gebouwd zijn dan mijn tank en waar simpelweg geen 17,5 inch zadel op past en die laat ik dus heel bewust staan :n of als ik met proefrijden merk dat ik het paard uit balans breng.

Hoe dan ook hoeft groter dan 170 van mij echt niet, doe mij maar klein maar fijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:37 



 
Profiel   

Misschien leuk voor de beeldvorming, dit ben ik op een paard van 1.58. Ik heb m'n paspoort nog even gecheckt, ik ben 1.77. Niet dat die 2 cm nou zo veel uitmaakt :+

Hier was ze wel een beetje vet van de wei hoor.
(dit is echt een heftige throwback voor mij overigens)

[ img ]


Laatst bijgewerkt door divided op 18-05-21 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:53 



 
Profiel   

Kiwiaa schreef
Ik vind zelf grootte wel een punt, ik ben zelf 1.76 en vind 1.65 toch wel het minimum. Maar moet toegeven dat ik het plaatje wel belangrijk vind en toch ook wil starten. Ik voel mijzelf een beetje belachelijk op eentje van 1.57 bvb. 1.60 vind ik ook al aan de kleine kant, ik heb ook dan een ponygevoel. Indien ze echt mega rondgeribt zijn kan het misschien nog, maar voel me wel fijner op iets met wat meer maat. Maar besef ook wel dat het moeilijker is dan om eentje te vinden.


Ik heb precies hetzelfde euvel. Maakt het zoeken van een geschikt paard niet makkelijker op :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 15:55 



 
Profiel   

30cm verschil, 190cm en 160cm :+ en ja we zijn allebei professioneel gemeten

[ img ]

[ img ]

Mevrouw is aan het revalideren na een blessure dus het plaatje zou mooier mogen, maar ik vind het echt geen gek gezicht en volgens mij is het te zien dat we het naar onze zin hebben. Doe mij maar nog zo'n pony erbij :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:14 



 
Profiel   

Ik ga het nog 1x proberen, laten we hopen dat ik dit keer een keer aan kijken toe kom :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:21 



 
Profiel   

wyoming schreef
Ik ga het nog 1x proberen, laten we hopen dat ik dit keer een keer aan kijken toe kom :+

Wat zoek je? Kon het niet terug vinden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 16:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 189 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen