Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:24

Ik heb net bericht gehad dat mijn bezichtiging doorgaat vanavond dus ik kan nu voor écht gaan stressen en niet half stressen :=

Op zich vind ik de fotos hier ook nog niet verkeerd, maar jullie zijn ook wel slank hé :+ ik geef toe dat ik zeker wat aan mijn gewicht mag doen, maar dat valt me best zwaar en zo'n figuur als jullie gaat mij nooit lukken vrees ik.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:27

Ja ik kan mij voorstellen dat dat natuurlijk ook uitmaakt in het beeld.
Succes bij de bezichtiging :)

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:02

SCW, jeetje wat balen zeg!
Kiwiaa *\%/* *\%/* *\%/* veel plezier/succes straks!

En ik zoek JUIST een E pony/klein paard, voor mij hoeft het niet hoger dan 1.60 te zijn, ik ben meer een dikke pony mens :')

Ondanks dat er bij mij ook de nodige kilo’s vanaf mogen vind ik het niet misstaan en vind ik het zelf gewoon een prettige maat.

Afbeelding
Hier met m’n oude liefde <3
(Hij was rond de 1.57, maar wel een stevige)

Ik zoek dus juist een (dikke) E pony, zodra er 1.62+ staat haak ik meestal al af _O-

Edit: overigens hoeft van mij meer dan een klinische keuring niet. Ik zoek gewoon wat leuks om af en toe een (buiten)ritje mee te maken. Hoeft geen bewegingsmonster te zijn of wat dan ook, als de klik er maar is ben ik al blij.

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:24

Zelfde hier Tarzan. Ik ben 1.65 en 55 kg. Ik lijk op mijn stevige bijrijdpaard van 1.67 echt een kleuter :') gelukkig zijn grote Es en kleine paarden wat minder prijzig

wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:20

absque_dubio schreef:
wyoming schreef:
Ik ga het nog 1x proberen, laten we hopen dat ik dit keer een keer aan kijken toe kom :+

Wat zoek je? Kon het niet terug vinden.

Ik zoek een paard :+ gewoon 1 die mij aanspreekt, mag verder van alles zijn (warmbloed, koudbloed, beleerd of onbeleerd) hoeft geen topsportpaard te zijn, gewoon (basis/allround) recreatie. Enige voorkeur die ik heb, is een merrie.
Ben al op zoek vanaf maart 2020 maar tot nu toe geen succes, iedere keer al verkocht voor ik er kon kijken, of gewoon boven budget, of paarden die mij wel aanspreken maar waarvan ik vind dat er gewoon te veel voor gevraagd word, of hele rare verkopers, die geen antwoorden op mijn vragen gaven. En de ergste misschien nog wel dat ik onderweg was naar mijn afspraak maar op mp zag dat het paard ineens als verkocht stond, waren ze even vergeten te melden. Eigenlijk was ik er na een jaar helemaal klaar mee, ik heb ook niet meer op mp oid gekeken tot vandaag. En vandaag zag ik een paard wat ik graag zou willen bekijken, afspraak voor vrijdag gemaakt en nu maar hopen dat ze niet voor die tijd verkocht is. (staat op 2 uur rijden dus ik kan gewoon echt niet eerder helaas dan vrijdag)
Laatst bijgewerkt door wyoming op 18-05-21 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:24

Moderatoropmerking:
deze reactie voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost van dit topic
Laatst bijgewerkt door balance op 19-05-21 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan OP

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:11

Kiwiaa schreef:
Ik heb net bericht gehad dat mijn bezichtiging doorgaat vanavond dus ik kan nu voor écht gaan stressen en niet half stressen :=

Op zich vind ik de fotos hier ook nog niet verkeerd, maar jullie zijn ook wel slank hé :+ ik geef toe dat ik zeker wat aan mijn gewicht mag doen, maar dat valt me best zwaar en zo'n figuur als jullie gaat mij nooit lukken vrees ik.


En hoe is het gegaan vanavond?

Bij mij is het zo dat ik op mijn gewicht blijf letten vanwege mijn kleine paard he, niet andersom :+

Ik vind die kleintjes gewoon zo fijn om te rijden dat ik liever continu aan het lijnen ben dan dat ik eentje van een meer passende maat koop :P maar dat is waarschijnlijk niet de meest logische aanpak dus ik snap dat je liever gewoon een groter paard hebt :)

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:15

Mjah op mn gewicht letten doe ik sowieso wel. Maar vind het nog best lastig hoor.

Met mijn gewicht zou ik al (bijna) te zwaar zijn voor een flinke arabier, als je uitgaat van 15% van het paardengewicht dat ze mogen dragen, incl zadel/hoofdstel

Terwijl ik me dan afvraag of alle arabierenruiters zoveel lichter zijn dan ik. (Ik heb absoluut geen overgewicht ofzo)

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:39

Ik weet van een endurance ruiter die 80kg ruitergewicht als maximum hanteert voor haar arabieren. Dus daar komt nog het tuig bij.

Zo'n iel ponymaat paardje ga ik sowieso niet op zitten ongeacht wat men daarvan vindt, lijkt me gewoon niet fijn.

Maar om eerlijk te zijn - ik ken genoeg eventing en springruiters, profs bedoel ik dan, die met 185+ en zelfs 195+ lengte ook bijv. met iele, jonge paarden gaan springen. Ik vind zo'n plaatje dan niet heel aansprekend maar die paarden blijven zo prima springen en dat is een feit. Daarom weet ik soms echt niet meer wat de wijsheid is :?

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:45

Fly_high schreef:
Ik weet van een endurance ruiter die 80kg ruitergewicht als maximum hanteert voor haar arabieren. Dus daar komt nog het tuig bij.

Zo'n iel ponymaat paardje ga ik sowieso niet op zitten ongeacht wat men daarvan vindt, lijkt me gewoon niet fijn.

Maar om eerlijk te zijn - ik ken genoeg eventing en springruiters, profs bedoel ik dan, die met 185+ en zelfs 195+ lengte ook bijv. met iele, jonge paarden gaan springen. Ik vind zo'n plaatje dan niet heel aansprekend maar die paarden blijven zo prima springen en dat is een feit. Daarom weet ik soms echt niet meer wat de wijsheid is :?

Nee precies, daarom vind ik het ook zo lastig.

Oke, ik ga geen iel paardje van 1.40 of kleiner kopen. Die zouden tijdens een zoektocht ook al afvallen. Maar een arabier van boven de 1.50 hoop ik eigenlijk wel dat die mijn 60 kg kan dragen. Mijn vriend weegt rond de 70 kg, ook niet enorm zwaar dus.

Maar dan lees ik weer dat bij wedstrijden een minimum gewicht is gesteld van 75 kg (wel met tuig erbij). Dus ja, waar doe je goed aan?

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:21

xSCWx schreef:
Helaas te vroeg gejuigd... Miscommunicatie gehad dus koop gaat niet door. Weer op zoek, of over een maand of 4 deze weer opzoeken als ze nog niet verkocht is (grote kans van wel).
The rollercoaster continues -O-

Oh nooo, wat onzettend jammer voor je :(

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:44

Fly_high schreef:
En hoe is het gegaan vanavond?

Bij mij is het zo dat ik op mijn gewicht blijf letten vanwege mijn kleine paard he, niet andersom :+

Ik vind die kleintjes gewoon zo fijn om te rijden dat ik liever continu aan het lijnen ben dan dat ik eentje van een meer passende maat koop :P maar dat is waarschijnlijk niet de meest logische aanpak dus ik snap dat je liever gewoon een groter paard hebt :)


Goh, moeilijk. Ik vind het een heel fijn en getalenteerd paard en ze valt verbazingwekkend genoeg binnen budget. Maar ze is nog heel groen en ik ben op zich geen sléchte ruiter, en mensen die mij kennen zeggen wel dat ik het zou kunnen, maar ik denk dat ik toch iets te onzeker ben. Kan goed zijn dat het helemaal goed komt. Waarschijnlijk wel, maar ik geloof te weinig in mijzelf. Dus zit nu wel wat met een dubio. Een goed bevestigd paard kan ik écht niet betalen, dus denk van mssn moet ik stoppen met zoeken en meer ervaring opdoen. Maar dat is ook wel moeilijk zonder paard :+

En ja, continu lijnen, dat wordt wel echt een moeilijke. Ik worstel zo erg met mijn gewicht en ben ook echt een jojo. Ik denk dat als ik een paardje koop wat ik zelf nipt vind dat ik mij echt nog in crisissen ga steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:49

Kiwiaa schreef:
Fly_high schreef:
En hoe is het gegaan vanavond?

Bij mij is het zo dat ik op mijn gewicht blijf letten vanwege mijn kleine paard he, niet andersom :+

Ik vind die kleintjes gewoon zo fijn om te rijden dat ik liever continu aan het lijnen ben dan dat ik eentje van een meer passende maat koop :P maar dat is waarschijnlijk niet de meest logische aanpak dus ik snap dat je liever gewoon een groter paard hebt :)


Goh, moeilijk. Ik vind het een heel fijn en getalenteerd paard en ze valt verbazingwekkend genoeg binnen budget. Maar ze is nog heel groen en ik ben op zich geen sléchte ruiter, en mensen die mij kennen zeggen wel dat ik het zou kunnen, maar ik denk dat ik toch iets te onzeker ben. Kan goed zijn dat het helemaal goed komt. Waarschijnlijk wel, maar ik geloof te weinig in mijzelf. Dus zit nu wel wat met een dubio. Een goed bevestigd paard kan ik écht niet betalen, dus denk van mssn moet ik stoppen met zoeken en meer ervaring opdoen. Maar dat is ook wel moeilijk zonder paard :+

En ja, continu lijnen, dat wordt wel echt een moeilijke. Ik worstel zo erg met mijn gewicht en ben ook echt een jojo. Ik denk dat als ik een paardje koop wat ik zelf nipt vind dat ik mij echt nog in crisissen ga steken.

Kortom: gewoon doen! :D Als je het niet probeert, weet je het ook niet en mocht het toch écht niet gaan, dan is ze ook snel genoeg weer verkocht. Niet ideaal, maar ook niet onoverkomelijk. En als je zo kritisch bent naar jezelf, komt het met de juiste begeleiding vast in orde. :)

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:00

Dilan93 schreef:
Fly_high schreef:
Ik weet van een endurance ruiter die 80kg ruitergewicht als maximum hanteert voor haar arabieren. Dus daar komt nog het tuig bij.

Zo'n iel ponymaat paardje ga ik sowieso niet op zitten ongeacht wat men daarvan vindt, lijkt me gewoon niet fijn.

Maar om eerlijk te zijn - ik ken genoeg eventing en springruiters, profs bedoel ik dan, die met 185+ en zelfs 195+ lengte ook bijv. met iele, jonge paarden gaan springen. Ik vind zo'n plaatje dan niet heel aansprekend maar die paarden blijven zo prima springen en dat is een feit. Daarom weet ik soms echt niet meer wat de wijsheid is :?

Nee precies, daarom vind ik het ook zo lastig.

Oke, ik ga geen iel paardje van 1.40 of kleiner kopen. Die zouden tijdens een zoektocht ook al afvallen. Maar een arabier van boven de 1.50 hoop ik eigenlijk wel dat die mijn 60 kg kan dragen. Mijn vriend weegt rond de 70 kg, ook niet enorm zwaar dus.

Maar dan lees ik weer dat bij wedstrijden een minimum gewicht is gesteld van 75 kg (wel met tuig erbij). Dus ja, waar doe je goed aan?


Ik probeer daarom vooral een beetje mijn gevoel te volgen, tot nu toe heb ik bijv. 1 paard gezien waarvan ik dacht oke, deze kan zo'n rugtas gewoon niet hebben. Type damespaardje en gezien ik een grote meid ben is het niet eerlijk.

Maar een ander van dezelfde stokmaat trekt zich daar helemaal niets van aan :?

Ik vond het ook verbazingwekkend toen we vorig jaar paarden bij ons op stal hebben laten wegen en meten, mijn stevige merrie (zie foto's op de vorige pagina) waar ik me prima op voel bleek letterlijk slechts 2 kg (!) zwaarder dan een paard van identieke stokmaat waar ik NOOIT op zou stappen, zou iel en slecht bespierd in de bovenlijn was die. Ik had het gevoel dat hij dan letterlijk neer zou vallen onder mijn gewicht ofzo... Maar qua percentage kwam het dus op hetzelfde neer :+

Ik heb trouwens mijn perfecte paard gevonden, advertentie bedoel ik dan. 200% wat ik zoek, ik zie haar net zo fanatiek op de hindernissen afkomen als mijn gekkie, die wil ik gewoon hebben, punt, ik voel de klik nu al :P De vraagprijs ligt alleen zo'n 3K boven mijn budget en oh boy, wat zit ik te twijfelen :') het is trouwens geen gekke prijs voor een goed jong paard rechtstreeks van de fokker, ik ben gewoon een niet
al te vermogende Oostblok meid :')

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:24

Ooh nu ben ik benieuwd! Vertel (of stuur een linkje via pb, nog beter :D )

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:30

Mkango schreef:
Kortom: gewoon doen! :D Als je het niet probeert, weet je het ook niet en mocht het toch écht niet gaan, dan is ze ook snel genoeg weer verkocht. Niet ideaal, maar ook niet onoverkomelijk. En als je zo kritisch bent naar jezelf, komt het met de juiste begeleiding vast in orde. :)


Ja de vriendin die mee was zei ook wel, koop ze gewoon en als het toch echt niet gaat is zo'n paard ook meteen weer weg. Maar ik kan dat niet oke krijgen in mijn hoofd. Voor mij is een paard zoals een ander huisdier, die blijft hier := Ik zou mij echt zo slecht voelen over mijzelf. Ale als je nu echt een klik hebt in het begin en je twijfelt niet en het gaat later om redenen toch niet, dan begrijp ik het. Maar nu zou ik bewust met twijfel een kopen en dat vind ik niet fijn van mijzelf.

Fly_high, oeh oliebol! Dat klinkt wel heel goed he!! Wel kak van het budget... misschien valt er over te praten maar is moeilijk soms hé. Heb de indruk dat sommigen er gewoon maar lukraak iets opzetten en als het lukt lukt het en als je kritisch bent kan er plots 5k af := en je hebt er dan sommigen die er wel gewoon echt hun vraagprijs opzetten...

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:00

Kiwia, gewoon doen :D
Goede begeleiding zoeken en dan komt het vast goed.

Fly-High, ik ben ook wel benieuwd naar het paard :j
En de prijs valt misschien nog over te praten?

IlseL123
Berichten: 57
Geregistreerd: 12-01-21
Woonplaats: didam

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:37

Kiwiaa als je twijfelt dat zou ik niet ''zo maar'' kopen. Denk er nog even een nachtje over en maak gewoon nog een afspraak over een aantal dagen om nog eens te gaan kijken (als hij nog niet verkocht is). Is je gevoel dan nog hetzelfde.. Niet doen. Mocht je toch een klik voelen na de tweede keer dan heb je je antwoord.

Fly-High, super tof dat je een paard gevonden hebt. Ik ben ook heeeeel benieuwd. Delen delen delen!! :D *\o/*

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 07:53

Kiwiaa,voelde je je op het moment dat je erop zat veilig op het paard en heb je een instructrice die eventueel een en ander bij kan spijkeren als het jou niet lukt?

Ik heb nu ook een jonkie gekocht, die leiden mijn instructrice en ik op het moment samen op. Als was gebleken dat ze ook daar nog te groen voor was geweest had ik haar in training kunnen zetten.

Er zijn echt genoeg mogelijkheden met zo'n jonkie. Het belangrijkste is je gevoel toen je erop zat. Voelde je je safe?

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 07:54

Fly high, als je iets kan schuiven met budget zodat je een betere onderhandelingspositie hebt en je hebt een fijn gesprek met de eigenaar.. Gaan!

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:26

Ik zal hier wel een hoop commentaar op krijgen, maar ik vind het eerlijk gezegd best zorgwekkend dat er steeds vaker hier voor groen gekozen wordt omdat groen binnen het budget past.

Een groen paard beleren is echt niet alleen maar een kwestie van goed genoeg kunnen rijden en de juiste begeleiding in mijn ogen. Een groen paard beleren moet een beetje je ding zijn. Al rij je op Z niveau, als je onzeker bent, is een groen paard in mijn ogen niet geschikt. Een jonkie zoekt zijn zekerheid bij jou als ruiter, als je die zekerheid niet in je hele zijn en rijden uitstraalt krijg je onzekere zoekende paarden. Juist die jonge jaren zijn zo belangrijk voor de mentale ontwikkeling van een rijpaard.

Daarom zou budget voor mij nooit de reden mogen zijn om jong/net beleerd/niet doorgereden te kopen. Je moet het gewoon echt een jong dier op willen leiden en niet eigenlijk beleerd en ervaren willen maar overstappen op een jonkie omdat dat beter in het financiële plaatje past.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 08:29

Als ik nog een zoekertje mag plaatsen, vriendin van mij zoekt twee kleine 'grasmaaiers'.

Geen veulens
Shet, A of B pony
Hoeven niet perse beleerd of kindvriendelijk te zijn
Voor een schappelijk bedrag.
Zuid NL of noord BE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:08

oji schreef:
Ik zal hier wel een hoop commentaar op krijgen, maar ik vind het eerlijk gezegd best zorgwekkend dat er steeds vaker hier voor groen gekozen wordt omdat groen binnen het budget past.

Een groen paard beleren is echt niet alleen maar een kwestie van goed genoeg kunnen rijden en de juiste begeleiding in mijn ogen. Een groen paard beleren moet een beetje je ding zijn. Al rij je op Z niveau, als je onzeker bent, is een groen paard in mijn ogen niet geschikt. Een jonkie zoekt zijn zekerheid bij jou als ruiter, als je die zekerheid niet in je hele zijn en rijden uitstraalt krijg je onzekere zoekende paarden. Juist die jonge jaren zijn zo belangrijk voor de mentale ontwikkeling van een rijpaard.

Daarom zou budget voor mij nooit de reden mogen zijn om jong/net beleerd/niet doorgereden te kopen. Je moet het gewoon echt een jong dier op willen leiden en niet eigenlijk beleerd en ervaren willen maar overstappen op een jonkie omdat dat beter in het financiële plaatje past.

Eens, maar ik lees in de post van Kiwiaa niet dat ze onzeker is op het paard, maar onzeker over haar eigen kunnen en dat er mensen in haar omgeving zijn die zeggen dat ze wel de kunde heeft. Ik vind daar wel een verschil in zitten. De eerste keer dat ik op een jonkie moest, vroeg ik me ook af of ik daar wel goed genoeg voor was (maar ik had weinig keus), alleen dat vertaalde zich niet naar mijn rijden: toen ik erop zat, reed ik met hetzelfde vertrouwen als op de oudere paarden.

Edit: typo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-21 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:34

upendo schreef:
Kiwiaa,voelde je je op het moment dat je erop zat veilig op het paard en heb je een instructrice die eventueel een en ander bij kan spijkeren als het jou niet lukt?

Ik heb nu ook een jonkie gekocht, die leiden mijn instructrice en ik op het moment samen op. Als was gebleken dat ze ook daar nog te groen voor was geweest had ik haar in training kunnen zetten.

Er zijn echt genoeg mogelijkheden met zo'n jonkie. Het belangrijkste is je gevoel toen je erop zat. Voelde je je safe?


Zeker, echt super lief braaf paardje! Voelde heel veilig. Kan echt niks van het dier zelf zeggen hoor. Ik vond ze ook goed in balans lopen om zo kort onder het zadel te zijn (1 maand nu maar ze kwam wel echt van de wei en kende letterlijk niks), voelde niet wiebelig ofzo en ze kwam flink terug op zit. Ik gaf haar wel wat te weinig ondersteuning met mijn teugels, ik heb de neiging om met minimaal contact te rijden en dat is niet zo handig voor een jonge. Ze was dan ook constant op zoek naar mijn hand en ik dacht oei! ik ben veel te hard in mijn hand! (omdat ik van mijzelf wel weet dat ik altijd met waslijntjes rijd had ik me voorgenomen niét met waslijntjes te rijden dus ik dacht ik ben aan het overdrijven en heb ze veel te strak :') ). Toen de eigenaresse zei dat ik wat meer contact moest nemen was het meteen ook wel een pak beter, veel meer rust in de aanleuning en een zekerder paard. Maar het zijn zo van die dingen die mij doen twijfelen hé, iemand moet gewoon zeggen hela, neem uw teugels vaster zo gaat het niet! En het gaat wel. Maar ik heb niet de mogelijkheid om de eerste maanden elke keer als ik erop zou stappen begeleiding te hebben en ik denk dat dat echt wel nodig is.

In training zetten is zeker een optie, maar daarvoor twijfel ik wel te hard. Het zou dan echt wel voelen als een gok.

Ik ga in dat opzicht zeker mee met wat Oji schrijft, denk gewoon dat ik dat paard niet de zekerheid kan bieden dat ze nodig heeft omdat ik zelf begin te twijfelen. Niet van bang ofzo, wel van ben ik wel het juiste aan het doen. Ik heb ook vooral les nodig om te horen, ja goed bezig doordoen, kritisch ben ik wel genoeg op mezelf :') Dus denk dat ik hierbij wel mijn keuze gemaakt heb. Maar nu wel een beetje vervelend want een bevestigd paard ligt gewoon echt niet binnen het budget vrees ik. -O- Meer sparen kan wel maar ik vind het echt van de zotte om nóg meer uit te geven aan een paard dan wat ik nu opzij gezet heb, zeker omdat ik niet echt professionele ambities heb ermee.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:41

Ik ben nog steeds op zoek naar een hengst als vriendje voor die van mij maar jeetje wat is dat moeilijk. Ik zit er nu een beetje over na te denken om of een shetlander hengst te nemen of een haflinger hengst te laten importeren vanuit Oostenrijk. Laatst zag ik een leuke maar toen ik reageerde waren net een dag zijn ballen eraf :Y)