Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 81 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Even vergeten er bij te zetten en ik kan het niet meer wijzigen :+

Ik heb verschillende bitten geprobeerd en hier werd het alleen maar erger van. Ze heeft sinds het begin een Myler level 1. Heb tussendoor Trust kunststof, dubbel gebroken, enkel gebroken en ongebroken (met en zonder boog) geprobeerd. Van alles wat dus. Dit is het dus niet helaas.

Ook bitloos is niet echt een optie gezien ze nogal een bulldozer is en op haar neus erg kan doordrammen. Heb haar bitloos ingereden en ben daarom langzaam overgegaan naar bit. Dit ging in het begin dus top, goed respect voor het bit en niet drammen. Ook geen angst oid voor het bit.

Ook doet ze het niet op een bepaalde kant, ook niet alleen in bochten. Er is geen pijl op te trekken. Ze doet het soms zomaar op de lange zijden. In een wending en in overgangen vrijwel altijd.

@_lauraaa_ Hoe stimuleren jullie om haar bovenhalsspieren te gaan gebruiken? Ziet er in elk geval netjes uit aan de pessoa!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 09:20 



 
Profiel   

Zonder filmpje is het heel lastig om er wat van te zeggen Denies, maar het klinkt als onbalans aangezien ze het meestal doet in de wending of overgang. Mijn persoonlijke voorkeur is om te longeren met bijzet teugels (evt. een gaatje korter aan de binnenkant zodat ze worden aangemoedigd om in te buigen) of als ik kort longeer voor het rijden, doe ik de teugels onder mn beugels en dan over het zadel, om zo wat druk te creeren.

Wat is jouw reactie als ze zo trekt? Trek jij dan ook de rem erop? Want als het onbalans is, zou ik juist wat naar voren rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 15:53 



 
Profiel   

Mijn babypaard begint ineens volwassen te worden <3

Oktober 2020
[ img ]

Juni 2021
[ img ]

We zijn afgelopen week verhuisd van stal en dat is goed gegaan gelukkig. Nu lekker even wennen aan de nieuwe omgeving en dan pakken we de training weer op.

@Laura, ziet er mooi ontspannen uit. Ook al eens met dubbele lijnen geprobeerd? Vind ik persoonlijk fijner dan de pessoa.

@deniess, ik zou het toch in lichamelijk ongemak zoeken. Is ze toch niet bezig met wisselen? Murphy gaf destijds ook duidelijk aan dat hij een bit tijdens het wisselen echt niet fijn vond. Een bit met schakels is hier ook geen favoriet, wij hebben eem myler lvl 1 Dtrens en die gaat goed. Misschien een keer kijken of ze het gedrag ook op een bitloze optoming laat zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:25 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 14:52 



 
Profiel   

[ img ]
Vandaag was het zo ver
Eerst paar keer hangen en stappen en toen zitten en stappen. Ze deed het super! 1x dacht ik dat ze zou gaan steigeren, maar ze bleef keurig beneden. Ze was wel mega aan het zoeken naar haar balans. Maar echt top braaf beest :D ze was er ook heel relaxed onder

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 18:10 



 
Profiel   

@nobel ja, geslaagd voor een zadel gelukkig! Ben best trots hoe hij het heeft gedaan en vol heeft gehouden!
Dag na het passen, liet hij duidelijk merken er geen zin in te hebben en liep liever achteruit of naar de uitgang.
dus was het voor mij even kort wat bevestigen en toch even mijn stukje willen doen (stappen en draven) en toen was het ook klaar.
Dus wel positief ge-eindigt.

Door de warmte de rest van de dagen niets gedaan. Gisteren de vaccin gehaald dus vandaag spierpijn.
Morgen ga ik er weer op, kijken of 3 dagen rust hem ook goed gedaan heeft.

Verder komt dinsdag de dierenarts voor de 2e enting, en krijgt meneer zijn 1e gebits-controle.
Ik merk dat hij wat langer doet over het kauwen/malen en eten dan anders.
Denk zelf dat hij langzaam aan het wisselen is, maar heb liever even zekerheid.

[ img ]
Ons nieuwe zadel..
En meneer had hier echt zo iets van, ik ben er wel klaar mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 23:48 



 
Profiel   

Lees wel mee maar reageer maar af en toe. Wat gaan sommige goed zeg. Heel leuk. Alano heeft lekker even vrij gehad. Gisteren weer even gereden en ging zo goed. Heb weer een insta post voor jullie met wat we hebben gedaan.


Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 11:54 



 
Profiel   

Wat gaan jullie allemaal goed. Wordt helemaal vrolijk van jullie berichten.

Ik ben me gisteren helemaal rot geschrokken. Nino had een paar weken vakantie gehad. Ik had een zadeltje gekocht en ik wilde gisteren voor het eerst met zadel longeren. Toen ik bij de wei kwam stond hij al bij het draad. Ik mopperde op hem omdat hij zijn hoofd weer ergens open gehaald had. Voor de derde keer een schaafwond net boven zijn oog. Ik haalde hem uit de wei en loep verder naar de poort. Toen ik de poort open gedaan had zette ik hem om om de poort weer dicht te doen en toen viel mijn oog op zijn been. Ik schrok me helemaal rot. Heel zijn been lag open. Ik snelde met hem naar voren en aan een stalgenoot vroeg ik of ze nino vast wilde houden. Toen zag ik dat zijn been helemaal geschaafd was. Alleen het vel eraf. Geen bloed. Mijn stadgenoot zei dat zijn andere been ook zo was dus naar de andere kant gelopen en toen zag ik zijn andere been ook. Gelukkig ziet het er erger uit dan dat het is. Even een belletje naar de DA gedaan en hij zei goed schoonmaken en dan een vette zalf erop zodat het soepel blijft.

Vandaag zag het er al een stukje beter uit. Hij loopt er trouwens niet kreupel op. En ik mag er ook aan zitten met wassen en zalven.
Wat er precies gebeurd is weet ik niet. De stalhouder is nog aan het zoeken wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben. Hij staat overige alleen op de wei. Nog een paar dagen extra vakantie en dan hopelijk weer langzamerhand aan het werk

Ik heb de foto's even in een spoiler gezet.

Gisteren

Spoiler:
[ img ]

Spoiler:
[ img ]


Vandaag

Spoiler:
[ img ]

Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 17:12 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 17:45 



 
Profiel   

Jemig, dat is ook niet een klein plekje. Hopelijk heelt het snel en makkelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 18:25 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Phoe MonteCristo, dat is schrikken zeg! Zijn ook geen kleine plekken. Enig idee wat hij heeft uitgevreten?


Nee ik heb echt geen idee wat er gebeurd zou kunnen zijn. Nu is hij erg lomp met zichzelf. Hij heeft weet ik hoeveel wondjes over zijn hele lijf en ook daar geen idee hoe hij dat voor elkaar krijgt. Hij staat nu 24 uur per dag buiten dus op stal kan ook niet, maar gelukkig is de stalhouder gemotiveerd om erachter te komen hoe dit heeft kunnen gebeuren.


Qimm schreef
Jemig, dat is ook niet een klein plekje. Hopelijk heelt het snel en makkelijk!


Nee klopt ze zijn echt heel erg groot. Ik hoop ook dat het snel en makkelijk geneest. En dat hij er geen littekens aan overhoud

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 18:29 



 

Oh wauw zeg dat is schrikken ja. Flinke plek ook. Ik zou mij ook doodgeschrokken zijn. Gelukkig zoet het er erger uit dan het is. Succes ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 18:30 



 
Profiel   

Ach jeetje zeg!
Gelukkig niet kreupel! Duimen dat het goed geneest :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 20:54 



 
Profiel   

Jeetje zeg! Das even schrikken. Op naar een goed herstel

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:03 



 
Profiel   

Wij hebben afgelopen maandag weer les gehad. Alano kijkt nog best veel naar buiten, hier hebben we tijdens de les aangewerkt. Meneer vond dit dan ook weer lastig en liet dat mooi merken. Hier kunnen we lekker mee aan de slag. Zit een filmpje bij met instructies van mijn instructrice voor wie het interessant vind.



Gisteren sinds lange tijd weer vrij gesprongen met Alano. Hij kan nogal lomp zijn namelijk en vergeet zijn benen wel eens op te tillen :'). Hij nam de hele hindernis mee en keek ook nog achterom zo van wat is er gebeurd haha.


Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 09:08 



 

@ Monte_cristo: hoe is het nu met de wond? al uitgevonden wat de wond veroorzaakt heeft?

Lady en ik hebben gisteren weer les gehad. Ze deed echt super goed haar best. Gelukkig zag mijn instructrice de vooruitgang ook. Normaal gesproken is rechtsom echt haar moeilijke kant. Ze wilde die kant maar moeilijk buigen en hield de binnenteugel echt vast waardoor ze over de binnenschouder heen viel. Zondag toen ik haar eventjes gereden had liet ze ineens los en ze was rechtsom ineens net zo te buigen als linksom *\o/* Gisteren met de les liet ze gelukkig ook los. Wel is ze rechtsom nu heel erg zoekende naar die rechterteugel waardoor haar hoofd en hals houding nu wat onrustig is.

Ze heeft ook haar voorwaartse drang weer terug *\o/* Die was ze een beetje kwijt. Gezien de bloedwormen kan ik mij er ook wat bij voorstellen dat ze die niet meer had maar gisteren was die weer helemaal terug. Het "slepen" met haar achterbenen wordt ook steeds minder sinds ze een maand geleden op ijzers gezet is.


Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 10:32 



 
Profiel   

Allemaal fijne ontwikkelingen zo te zien! Ik ben ook benieuwd naar het herstel van dat flinke beenwond!

Meriva had 2 weken vakantie gehad omdat ik zelf vakantie had. Gister voor het eerst weer even aan de longeerlijn. Rechtsom was ze enorm aan het knooien. Heel kijkerig (een koe! Fietsers! Daar bewoog iets!) Maar uiteindelijk wel goed gewerkt en voor het eerst een balkje neergelegd, daar was ze absoluut niet van onder de indruk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 10:58 



 
Profiel   

Wat ontzettend fijn zeg @_lauraaa_. Ziet er ook heel netjes hoor. Alano is ook nog onrustig met hoofd en valt ook nog over de binnenschouder naar binnen.

@Qimm haha Alano was afgelopen maandag ook zo, die zag spoken in de bosjes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 12:07 



 
Profiel   

Deze spoken in/achter de bosjes hadden vlekken en uiers :D

Maar we kwamen onderweg naar huis een ligfietser tegen (niet in zo'n dichte zetpil) maar daar keek ze dan weer niet van op of om :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:10 



 
Profiel   

Weinig te melden hier. Sinds de val van M is ze nog niet weer geweest, eerst de spierpijn uitzitten en daarna de hitte. Morgen komt ze weer, benieuwd naar de aanpak nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:41 



 
Profiel   

Ik ga. Vanavond bijlezen maar even ezn kort bericht over:
blinde willem,

Zijn sidepull binnen,
3e x erop vandaag en een klein rondje gestapt
[ img ]
En de eerste oortjes foto
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:54 



 
Profiel   

Knappie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 16:02 



 
Profiel   

Ben wel heel benieuwd hoe het nu met de wond van Nino is!

Wat us die Alano toch stoer he. Knappie!

Lady doet het echt goed zeg! Word echt een heel paard.

Ik vind Willem echt te geweldig. Wat een onwijze knapperd en zo'n te lief hoofd. Merk je er nu specifieke dingen die hij lastiger vind vanwege zijn blindheid?

Al een tijdje niks gepost maar wat ben ik blij met Bo. Iedere dag kan hij mij verbazen. We hebben bootcamp gehad bij mijn trainer. Met trailer erheen en savonds les, Bo bleef slapen en de ochtend erna weer les. Hij deed onwijs z'n best en zelfs met m'n trainer buiten uitgestapt.

Inmiddels groeit z'n nek de pan uit haha. Hij staat onder eczeem deken wegens sme en die hals is gewon geknapt :P oeps.

En dan hebben we ook helemaal uitgevonden hoe leuk buitenrijden is! Afgelopen zaterdag zelfs helemaal alleen naar het bos geweest!!
Ik was al verliefd hoor maar hij word meer en meer mijn absolute droom paard.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:56 



 
Profiel   

Ik ben. Te in actief geweesg, zoveel bij te lezen _O-

@kim, bij Willem merk ik een band die ik met geen ander paard heb gehad. Hij vertrouwd veel meer op me! Alleen plotse geluiden schrikt hij Harder van en na De verhuis naar deze weide had hij wat meer tijd nodig.
Maar die band die ik met hem heb is onbeschrijfelijk.
Het gevoel dat hij me zo vertrouwd in alles en dat opstappen gaat alsof hij dat al jaren kent..

Elke dag maakt mijn hart weer een sprongetje
Ik zou zo weer een blind paard kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:27 



 
Profiel   

@rayoow wat goed zeg!
@Kimvicious het is echt een heel leuk paard.. Bo wordt ook gaaf zeg, ook heel stoer!

Gisteren weer iets nieuws gedaan. Wij hebben onze eerst mini sprongetje gemaakt onder het zadel. Je moet toch ergens beginnen. Alano werd er mega enthousiast van :'). Dit gaan we vaker doen. Lekker afwisseling is leuk en goed.

Voor de oplettende kijker(s), ja ik heb zijn lange manen geknipt. Het zag er heel lelijk uit onderin. Ik moet het nog even bijwerken maar meneer zijn geduld was op :'). Hij stond niet meer stil dus doe het liever in etappes dan dat het er niet meer uitziet hihi.

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 09:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 81 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen