Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 241 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

[***] schreef
Blacky94 schreef
Iemand toevallig verstand van Gelderse paarden/veulens? Heb momenteel wel contact met iemand over een veulen maar ben even benieuwd of de vraagprijs realistisch is. Het is niet exorbitant hoog ofzo, maar twijfel daarnaast zelf ook nog of ik niet liever een twee-jarige (of jong, bij voorkeur nog onbeleerd) dier wil kopen... Vind dat toch ook wel een beetje spannend hoe dat straks qua karakter nog moet uitgroeien. En daarnaast moeten ze sowieso eerst nog maar eens 3 worden natuurlijk... Keuzes, keuzes... :')


Heb je het veulen gekocht?

En tip: in de online kwpn veulenveilingen zit ook geregeld een Gelderse! Voor heel normaal geld heb je dan

Nee niet meer gedaan :)

Overweeg toch om te kijken naar een (1-)2-3-4-jarige, bij voorkeur onbeleerd. Een +- 5-8 jarige die qua sport weinig gedaan heeft (of evt onbeleerd) zou ook nog een optie zijn.

Die veulenveilingen ga ik nog eens naar kijken maar komt daar ook vaak niet nog BTW etc bij? En bekijk daarnaast toch ook graag eerst wel een dier in het echt eigenlijk. Maar overweeg ook wel om eind van/na de zomer/(veulen)keuringen nog even te kijken wat de prijzen doen want begreep dat ze dan toch ook nog wel vaak dalen in prijs.


Fly_high schreef
kyrkelover schreef
Ik zeg altijd maar zo als je vooruit gaat hebben ze ook minder kans voor gekke fratsen. Als ze niet lopen DAN word ik bang :(

En ik denk inderdaad zoals jij zegt dat het hem niet per se in ervaring zit, maar meer in durf.
Ik heb nu de laatste tijd best wel wat paarden verkocht. De meeste in de categorie jonge paarden. Dit aan ruiters met wisselende ervaring. Wat zij allemaal wel hadden was genoeg durf. Ik heb het dan niet over mensen die nergens bang voor zijn, maar gewoon leiding durven geven en voorwaarts rijden.
Echter ook mensen gezien met bergen aan ervaring, maar wel angstig. Nou dat gaat hem echt niet worden en vroeg of laat gaat het dan mis.


Volgens mij bestaan er geen (of in ieder geval nauwelijks) mensen die echt nergens bang voor zijn. Het is meer dat je het wel moet durven om je paard naar voren te laten lopen en niet vastklampen uit angst, en daar gaat het vaak mis. Als de ruiter de leiding niet durft te nemen om het paard vooruit te sturen en in de voorwaartse beweging te begeleiden dan krijgt men van die ongeleide projectielen die zelf beslissen waar ze wel en niet heen gaan :+

Ik ben ook van de mening dat paarden pas gevaarlijk worden als ze niet lopen, dan kunnen ze elke kant op inclusief zichzelf achterover laten vallen en daar ben ik wel aardig bang voor :') terwijl gekke fratsen in beweging simpelweg makkelijker zijn om uit te zitten.

Even on topic, worden er nog paarden gekocht? Ik heb het idee dat het aanbod steeds aan het krimpen is, zou het aan vakantieperiode liggen ofzo? Ik ben onlangs degelijk verslaafd aan dagelijks mp scrollen :P en zie daar helemaal niets interessants tussen qua basissportpaarden :?

Oh ik ken er wel één :') ben er nog steeds niet over uit of ik het knap vind wat ie doet of dat ie stiekem gewoon levensmoe is :') tegelijkertijd heb ik ook het idee dat ie zonder angst opstapt en zich daardoor idd niet snel gek laat maken. En idd voorwaarts, voorwaarts, voorwaarts...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:57 



 
Profiel   

Bij mij wordt het eind van het jaar...
Qua planning was dat al zo, maar heb nu ook mijn arm uit de kom en moet misschien geopereerd worden. En dan is rijden wat lastig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 18:26 



 
Profiel   

Ik hoop dat de jaarling die ik zou willen er na mn vakantie nog is :=

Zo niet, dan denk ik dat ik ook even niet verder zoek, maar dat zie ik tegen die tijd wel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:02 



 
Profiel   

Ik heb beslist dat ik naar Portugal of Spanje wil gaan, moet alleen nog even uitvogelen hoe en met wie en wanneer en waar enzo _O- Ik gok dat het iets voor mid/eind augustus gaat zijn. Maar intussen tijd kijk ik hier wel een beetje verder maar minder intensief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:04 



 

Oeh, spannend, Kiwiaa! 8-)

Dilan93 schreef
Ik hoop dat de jaarling die ik zou willen er na mn vakantie nog is :=

Zo niet, dan denk ik dat ik ook even niet verder zoek, maar dat zie ik tegen die tijd wel :+

Ik droomde vannacht dat "mijn" paard was teruggetrokken uit de veiling. Kon wel janken, ze is echt leuk. :') En ik heb nu ook daadwerkelijk goede hoop dat ze binnen budget blijft - bij de vorige was dat bij voorbaat al wishful thinking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:07 



 
Profiel   

Ja ben een paar keer bij de excellent veulen en Borculo veulen veiling geweest...
Maar alles waar ik van zei "oh die is leuk" Ging boven de 20k _O-
Ik heb dus wel smaak... maar jammer dat andere mensen dezelfde hebben :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:12 



 
Profiel   

Zou wel heel gaaf zijn als ze binnen budget blijft :j

Ik zou flink balen als de jaarling verkocht zou zijn in de tussentijd, want ik vind het een ontzettend gaaf dier. Maar wil nog een keer in real life gaan kijken voor ik beslis, maar dat kan niet voor mn vakantie (vertrek volgend weekend).

Afijn, de teleurstelling dat ie verkocht is kan nooit erger zijn dan hoe ik me voelde toen ik Silver 2 weken na de koop kwijtraakte

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:14 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ja ben een paar keer bij de excellent veulen en Borculo veulen veiling geweest...
Maar alles waar ik van zei "oh die is leuk" Ging boven de 20k _O-
Ik heb dus wel smaak... maar jammer dat andere mensen dezelfde hebben :+

Degene die ik het leukste vond van wat ik vorige keer bekeken heb was ook meteen de 'duurste' van de hengstjes :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:14 



 
Profiel   

Ik heb dit weekend 3 veulentjes gefotografeerd voor een veiling ook, wel knappe diertjes! Ik ga dat wel eens volgen, ben wel benieuwd voor hoeveel ze gaan. Heb er zo echt geen idee van.. en ben ook wel benieuwd of mijn favoriet de duurste gaat zijn :+

Niet dat ik nu een veulen zou kopen trouwens, dat wachten duurt me wat te lang. Als ik terug een rijpaard heb wil ik dat mssn wel eens doen, maar dan kan ik intussentijd toch blijven rijden. Ik denk niet dat ik na 4j pauze nog op zou kunnen stappen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:14 



 
Profiel   

Hij is goedgekeurd *\o/*
Zaterdag komt hij hier heen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:16 



 
Profiel   

Oooh super!! Zo blij voor je! Proficiat *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:18 



 
Profiel   

Dankjewel!! Met als commentaar dierenarts; wat een leuke pony :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:19 



 
Profiel   

Haha dat is inderdaad wel de beste commentaar die je kan horen bij een keuring he :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:21 



 
Profiel   

Wauw wat leuk dat je eindelijk geslaagd bent SCW! We willen wel een foto zien als hij er is hè :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:29 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Hij is goedgekeurd *\o/*
Zaterdag komt hij hier heen <3

Gefeliciteerd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:37 



 

c_alsemgeest schreef
Ja ben een paar keer bij de excellent veulen en Borculo veulen veiling geweest...
Maar alles waar ik van zei "oh die is leuk" Ging boven de 20k _O-
Ik heb dus wel smaak... maar jammer dat andere mensen dezelfde hebben :+
Haha, ik moet hierbij ook wel m'n "racing" bril afzetten en meer kijken vanuit een rijpaardperspectief, anders komt het ook niet goed. :)) Maar met een rating van 47, geen plaatsingen en ook een vrij gemiddelde stamboom, denk ik dat ik wel kans maak. :)

Gefeliciteerd, SCW! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 19:50 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Hij is goedgekeurd *\o/*
Zaterdag komt hij hier heen <3


Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:08 



 
Profiel   

Ik had een leuke quarter gevonden waar ik normaal woensdag met ging rijden.. Helaas pindakaas net voor men neus verkocht. Nu aan het afspreken om naar een fjord te gaan kijken. Een jaarling. Ik twijfel een beetje maar kijken kan alvast geen kwaad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:28 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Dankjewel!! Met als commentaar dierenarts; wat een leuke pony :D

Gefeliciteerd! Fijn, je had ook al zoveel pech gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:23 



 
Profiel   

Nou van de week zeer bijzondere mindere ervaring gehad bij bezichtiging. Paard zat aan top mijn budget en naïef als ik was heb ik niet eerst gevraagd om standfoto terwijl ik uit de niet standfoto's al wat twijfel voelde gelet op stand van 1 van de voorvoeten. Beschrijving was heel positief en heb me denk ik daardoor te veel laten leiden. Tja echt zeer fikse steile voet..en voorts de wijze van handelen verkoper...kan in pb toelichten maar pff...ik denk dat gedacht werd aardige vrouw beetje druk opvoeren, ik moet toch wat aan mijn attitude gaan doen dus ben wel even klaar mee was het niet dat ik weer ontzettend blij word als ik enkel voel dat paard loslaat in het lijf en met je meewerkt...mooiste wat er is die samenwerking....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:31 



 
Profiel   

Iedereen bedankt :D

Jammer konijen! Maar als het niet goed voelt, niet doen.

Is het aan te raden een transport verzekering te nemen? Gaat om een rit van 3 uur. Zo ja, waar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 00:11 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Iedereen bedankt :D

Jammer konijen! Maar als het niet goed voelt, niet doen.

Is het aan te raden een transport verzekering te nemen? Gaat om een rit van 3 uur. Zo ja, waar?

Is het paard zelf verzekerd? Dan zit er soms al dekking voor transport bij.

Heb zelf nooit een losse verzekering hiervoor genomen. Is het paard bekend met vervoeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 06:35 



 
Profiel   

xSCWx schreef
Dankjewel!! Met als commentaar dierenarts; wat een leuke pony :D


Gefeliciteerd! Nu zijn we wel benieuwd hoor.
Heeft de pony al reiservaring of reist hij/zij voor de eerste keer? Als het voor de eerste x is zou ik idd een reisverzekering afsluiten. Dat kan bij Equipe paarden. Daar kun je ook je pony voor ziektekosten verzekeren als je dat zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:44 



 
Profiel   

Babootje schreef
xSCWx schreef
Dankjewel!! Met als commentaar dierenarts; wat een leuke pony :D


Gefeliciteerd! Nu zijn we wel benieuwd hoor.
Heeft de pony al reiservaring of reist hij/zij voor de eerste keer? Als het voor de eerste x is zou ik idd een reisverzekering afsluiten. Dat kan bij Equipe paarden. Daar kun je ook je pony voor ziektekosten verzekeren als je dat zou willen.

Equipe hebben wij sinds kort ook voor ons paard.

Eventueel nieuw paard wil ik hier ook laten verzekeren. Geloof dat er ook dekking was voor vervoer binnen Europa, maar pin me er niet op vast. Zou ik echt de voorwaarden erbij moeten pakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:11 



 
Profiel   

Hij is braaf op de trailer zegt de eigenaar. Ik kan geen verzekering vinden die alleen een ritje wil verzekeren, hij hoeft verder niet in de verzekering.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 09:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 241 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen