Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 87 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Bij de ene hier werkte het inderdaad prima met het wijzen van de zweep, de andere heb ik een maand of 2-3 mee gesukkeld voordat we elkaar doorhadden, maar de truc was om een klein rood-wit lintje aan de zweep vast te maken, dan wijkt ze er wel netjes voor
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 15:24 



 
Profiel   

Hoe gaat het Laura?

Gisteren de training van Alano weer opgepakt. Het is letterlijk opstappen en wegstappen. Hij was zo ontzettend braaf, had er zin in en deed zo goed zijn best. Was lekker rustig met zijn hoofd, (bijna) geen stakingen meer wel poging tot maar hier kan nu goed mee om gaan! Links naar binnen vallen wordt ook minder alleen nu heeft hij het wel rechtsom dus daar houden we ons nu mee bezig. Voor de rest maakt ik veel tempowisselingen, stap, midden stap, draf, midden drag en dat vind hij nog lastig en wilt dan snel aandraven en aan galopperen .

Na de training rondje buiten uitgestapt, meneer was het er niet mee eens dat hij alleen moest. Hele tijd hinniken. Aan het eind liet meneer zijn ware aard even zien en begon iets te steigeren en met zijn hoofd te schudden. Daarna nog vijf meter verder gelopen zodat hij weet dat ik daar niet mee eens ben. Ga nu wat vaker buiten uitstappen zodat hij ook leert om alleen weg te gaan en zich ook hoort te gedragen.

Dit keer helaas geen filmpjes :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 07:44 



 
Profiel   

@


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:13 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
@ Activerne, gefeliciteerd met je mooie veulen.
Vorige week is bij ons het laatste veulen geboren, het bijzondere is dat deze in de groep geboren is. Deze merrie heeft ook verlatingsangst, waardoor ze ook niet op stal kan staan. En het vuelen was een week te vroeg, dus ze hadden het niet zien aankomen. s'Morgens om 7 uur stond het veulen naast de merrie, met heel veel paarden erom heen.


Het is al weer even geleden dat ik wat gepost heb, maar ik lees wel mee.
Alleen is er niet veel te vertellen van mijn kant, behalve dat we nog geduld moeten hebben. De plek in haar hoef is nog steeds een beetje open, maar ze loopt nu en stap helemaal goed, en in draf heel licht onregelmatig, dus we gaan nog steeds de goede kant op. Vanavond weer foto's maken en morgen ochtend weer overleg met de dierenarts.


Ik vind het echt geweldig om mee te maken. Merrie gaf ook 0.0 teken dat ze zou gaan bevallen dus dit was een verrassing dat ik s'nachts werd gebeld van Fenne bevallen. De merrie en het veulen staan nu even apart. Onze andere merrie wilde graag de zorg overnemen :') en stond overal tussen. Binnenkort willen we ze weer bij de groep zetten.

Wat fijn dat het de goede kant opgaat zeg *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:27 



 

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes <3

@ Loran: Lady is in volle galop omgedraaid en terug gerend waar we vandaan kwamen. Op een kruispunt wist ze de weg niet meer en is ze gestopt en hebben mensen haar kunnen vangen. Daarna was ze weer rustig en is mijn stalgenootje op haar paard met Lady aan de hand terug gereden naar stal.

Enkel en alleen stappen kan ook zeer leerzaam zijn hoor! ziet er goed uit.

@ Plutolover: Lady kende het longeren geloof ik al een beetje toen ik haar kocht. Geen idee of dit ook daadwerkelijk het geval was maar ze ging vrij goed van mij af op de cirkel. Wel merkte je dat ze graag naar de bakrand uitzwenkte en dat de overgangen naar draf heel moeizaam gingen en ze meteen weer terug naar stap viel. Ook hier een paar keer duidelijk in geweest (en ja af en toe met de zweep het bekende zweepslag geluid gemaakt zonder haar te raken) en met heel consequent zijn hoef ik nu maar draf te roepen en ze draaft aan.

@ _activeme: naar omstandigheden gaat het redelijk. Gisteren veel pijn gehad. Paracetamol hielp niet voldoende en de zwaardere pijnstillers die ik heb gekregen word ik wat suf en misselijk van. Ik heb het idee dat de zwelling vannacht wel iets is afgenomen waardoor de pijn nu ook minder is.

Fijn dat het weer opstappen en wegrijden was! tempowisselingen zijn inderdaad goed. Kan in het begin voor hem heel lastig zijn en dan krijg je inderdaad dat die voor de galop kiest in plaats van midden draf. Het heeft gewoon allemaal tijd nodig! lekker veel tijd besteden aan de basis.

@ Nobel01: Ik ben volgens mij gewoon echt verkeerd terecht gekomen. Ik heb veiligheidsbeugels die openklappen dus blijven hangen zou bij mij niet moeten kunnen. Heb ook niet het idee dat dat gebeurd is. Ik heb mijn linkervoet in de beugel gezet en ik zette mij af met mijn rechtervoet. Vlak voordat ik mijn rechtervoet over het zadel kon gooien is ze ergens van geschrokken en meteen weg gegaloppeerd. op dat moment ben ik blijven staan in de linkerbeugel en probeerde ik haar met de teugels nog terug te nemen maar ze raakte uiteindelijk meer in paniek van het feit dat ik aan 1 kant er aan hing. Toen verloor ik mijn evenwicht en ben ik op mijn linkervoet gevallen (tenminste als ik de schade aan mijn laars zie ;( ). Stalgenootje die het gezien had vertelde ook al dat ik vol op de zijkant ben terecht gekomen. Ik ben dus gewoon echt verkeerd terecht gekomen. Heb verder ook nergens last van op enkele schaafplekken op de linkerkant van mijn benen.

Fijn dat het bij jullie nu ook de goede kant op gaat!

Hier nu dus verder niet veel te melden. Lady wordt vandaag en morgen door een stalgenootje gereden. Morgen kan ik zelf ook weer naar stal *\o/* Mijn vriend wilde mij eerst niet brengen want hij zag het al helemaal voor zich dat ik met een gebroken voet zelf ging longeren :Y) Uiteindelijk heeft mijn moeder hem weten te overtuigen dat ik toch echt niet zonder Lady kon en dat Lady mij wel regelmatig moet blijven zien omdat ze me anders zou vergeten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:45 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 09:08 



 
Profiel   

Hadden ze maar geen verzekering moeten worden :=

Oef lauraaa, dat zijn van die ongelukken die 100x goed gaan en den de 101ste keer helemaal mis gaan. Hoop op snel minder pijn en een voorspoedig herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 10:43 



 
Profiel   

Vandaag dan eens een bandje gesleept, en ze deed het echt super goed! Ze schrok een keer van de band tijdens het van hand veranderen, en we gingen ook alleen maar in stap, maar de instructeur was heel positief!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 11:22 



 
Profiel   

Nala schreef
Vandaag dan eens een bandje gesleept, en ze deed het echt super goed! Ze schrok een keer van de band tijdens het van hand veranderen, en we gingen ook alleen maar in stap, maar de instructeur was heel positief!

[ [url=m/JINR9a.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel stoer hoor! Leuk om zo te volgen. Alano wordt ooit ook nog voor de kar beleerd. Maar eerst moet hij mentaal sterker worden en voorwaarts denken ipv van achterwaarts als het even moeilijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 11:38 



 
Profiel   

Nog steeds stille meelezer hoor
Reageer alleen niet, maar leef zeker met jullie mee :D
Las iets over een gebroken enkel sterkte!
Verder de rest succes met het beleren :D hier gaat t heel langzaam door mijn eigen energielevel

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 13:36 



 
Profiel   

Ik ben net bij de winkel van Tjeu van de Meulengraaf geweest, hele gave karren en tuigen :D Goed geslaagd voor ons eigen tuig, eentje van biothaan en super mooi <3 Maar mijn portemonnee huilt :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 16:41 



 
Profiel   

Ja dat zijn beste uitgaven inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 21:13 



 
Profiel   

plutolover schreef
leuk om te lezen hoe goed jullie gaan.

Laura: beterschap en sucses met de operatie hopelijk herstel je snel.
Loran: Wat super knap zeg!

vraagje hoe hebben jullie longeren aangeleerd? ik wil na de zomer bij maximus longeren op gaan pakken. En we hebben voor zn revilidatie aan zn griffelbeen breuk wel een beetje gelongeerd.


Maar ik moet behoorlijk wat 'boze' energie erin stoppen wilt hij van mij af lopen haha. Dus ben even zoekend..


Als je de mogelijkheid hebt zou ik dat zeker met 2 personen doen. De 2e persoon focust zich dan op het wegsturen met zweep en lichaamstaal en de ander heeft de lijn vast. Zorg goed dat je de energie naar schuinachter brengt en niet te veel aan de voorkant, dan rem je met je lichaamstaal en is de kans groter dat het paard naar het midden komt of omdraait. Als het wegsturen een dingetje blijft: laat de 2e persoon een aantal keren Maximus aan de hand meenemen naar de cirkel en dat jij op dat moment zorgt voor de energie schuinachter. Misschien snapt hij het dan beter na een aantal keer. Zeker als hij het niet helemaal snapt: herhaal het eerst een aantal keren.

In het begin is het makkelijker voor de meeste paarden om, zodra hij op de cirkel loopt, te draven. Dan houd je meer voorwaartse drang. Dit natuurlijk alleen als dat makkelijk gaat met de lichaamsenergie van de 2e persoon. Als het paard het niet snapt en je te veel moet drijven/jagen is het beter om te stappen en zo de kwartjes te laten vallen.

Wat ik ook erg handig vind: leer een commando/geluid aan om naar jou toe te komen. Ik maak bijvoorbeeld een kusgeluid en dan komt mijn paard naar mij toe. Dit mag dus ook alleen op dat moment! Zo voorkom je dat je paard te pas en te onpas naar het midden komt, zeker paarden die het nog moeten leren.

Zo heb ik het in elk geval altijd gedaan, hopelijk heb je er wat aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 07:38 



 
Profiel   

Voor het eerst in de 3 jaar dat ik haar heb een zadel erop.

Geduld en vertrouwen opbouwen heeft zn vruchten afgeworpen. Ze gedroeg zich kei braaf. Ze vond het wel spannend maar dat is oke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 09:20 



 
Profiel   

Gisteren heb ik weer gereden. Dit keer twee keer achter elkaar. Normaal krijgt hij na het rijden een dag vrij maar nu dacht ik, ik ga eens kijken/proberen hoe het gaat als ik twee keer achter elkaar ga rijden.

Dit ging heel goed. Alano was veel rustiger in zijn hoofd en in zijn hele houding. Normaal heeft hij moeite om zijn lijf los te laten en duurt het even maar gisteren ging het een stuk sneller. We hebben voornamelijk gestapt, halthouden op zit, wegstappen, midden stap getraind. Tussen door ook gedraafd, veel overgangen gemaakt. Dit keer ook meer de galop meegepakt dan vooral op de linkerhand omdat deze makkelijker is voor hem. Hij wordt steeds sterker en handiger in de galop. Waar hij eerst alleen nog op de lange zijde kon galopperen, galopperen we nu een rondje of een halfrondje en dan op de volte. In het begin als hij terugviel in draf liet ik dit toe maar nu hij sterker wordt vraag ik door als ik merk dat hij terugvalt. Dit ging gisteren dus enorm goed.

Rechtsom valt hij naar binnen en kijkt te veel naar buiten waardoor hij dan verkeerd aanspringt. Ik moet voor mezelf nog even uitvogelen hoe ik dit het beste kan doen. Linksom is voor mij makkelijker omdat ik zelf namelijk linkshandig ben.

Vandaag heeft hij sowieso vrij ook omdat het warm wordt. Misschien straks alleen even een lekkere douche geven.


Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 11:00 



 
Profiel   

Misschien gewoon aan proberen te springen op de rechte lijn zodat hij maar 1 'moeilijk iets' tegelijk hoeft te doen?


Vandaag geoefend met de trailer. Was al weer lang geleden en doordat ze 'vroeger' heel dramatisch kon doen (over de voorstang springen, alles stuktrekken en omdraaien, dat soort geintjes) had ik er nooit zo veel zin in. Maar ze is het afgelopen half jaar zo veel kalmer en relaxter geworden dat ik dacht, kom laten we het nog eens proberen.

[ img ]

Nou dat ging dus meer dan goed. Helemaal in m'n eentje geladen en een rondje gereden en uitgeladen *\o/* Op een beetje gestamp na, helemaal relaxed geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 14:16 



 
Profiel   

Wat fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 15:02 



 
Profiel   

Qimm schreef
Misschien gewoon aan proberen te springen op de rechte lijn zodat hij maar 1 'moeilijk iets' tegelijk hoeft te doen?


Vandaag geoefend met de trailer. Was al weer lang geleden en doordat ze 'vroeger' heel dramatisch kon doen (over de voorstang springen, alles stuktrekken en omdraaien, dat soort geintjes) had ik er nooit zo veel zin in. Maar ze is het afgelopen half jaar zo veel kalmer en relaxter geworden dat ik dacht, kom laten we het nog eens proberen.

[ [url=m/sYYLZt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou dat ging dus meer dan goed. Helemaal in m'n eentje geladen en een rondje gereden en uitgeladen *\o/* Op een beetje gestamp na, helemaal relaxed geweest.


Super.

Wij hebben gisteren ook het trailerladen geoefend samen met onze grondwerkjuf. In het begin wou ze er niet op maar naar uitgebreid de achterklep te hebben besnuffeld ging ze toch en daarna deed ze het echt super. Ook geoefend met geluiden maken buiten de trailer terwijl zij erop staat en dat ging allemaal echt top. Aankomende dinsdag gaan we weer oefenen en dan ook een stukje rijden uitladen en weer opnieuw laden.

7 augustus gaan wij namelijk naar de keuring en dan is het wel fijn als ze er gewoon zo op loopt en relaxt blijft staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:01 



 
Profiel   

Oh leuk zeg, naar de keuring :D daar zijn wij geweest toen ze 1 was. De rit zelf ging gewoon prima. Maar even nummertjes ophalen en betalen. En toen ik terugkwam stond ze me dus achterstevoren in de trailer met een versnipperd halster :') Toch een beetje naïef geweest vrees ik :o

Verder wel een hele goede, brave dag gehad. Ze was redelijk onder de indruk van alle spektakel en vooral van de mini appaloosa's waren echt HEEL vreemd als je het haar vroeg haha.
Maar een eerste premie en kampioen in haar leeftijdscategorie. Dat was wel een kapot halster waard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 16:17 



 

Spannend zeg om naar de keuring te gaan :D

@Qimm: fijn dat het trailerladen dit keer goed ging!

Hier niet veel te melden eigenlijk. Woensdag weer even op stal geweest toen stalgenootje Lady eventjes had gereden. Dinsdag deed ze wat panisch met opstappen (weggalopperen ipv wegstappen). Woensdag stapte ze gelukkig weer normaal weg zonder spanning.

Gisteren op controle geweest bij het ziekenhuis en op mijn donder gekregen dat ik toch echt eens rustig aan moet doen want anders gaat de operatie dinsdag niet door. Ik moet dus nu echt volledig rust houden en met been omhoog liggen. Liefst 23 uur per dag. Het overige uurtje mag besteed worden aan naar het toilet gaan :roll: dus even niet naar stal en mijn tijd doden met op de bank zitten. Als ik dit weekend echt volledige bankrust neem dan wil mijn moeder mij maandagmiddag wel even een uurtje meenemen naar stal voordat ik dinsdag geopereerd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 19:13 



 
Profiel   

Doe nou maar voorzichtig, beter nu even saai en snel herstellen dan te veel willen en bagger herstellen! (Al snap ik het best hoor, ik zou er ook niet zo goed in zijn :o )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 23:39 



 
Profiel   

Ik heb mijn 5 jarige dressuurgefokte merrie in maart zadelmak gemaakt. Dit weekend is ze voor het eerst mee op eventing en loopt ze de B (90cm). Gisteren liep ze een nette dressuurproef en vandaag sprong ze foutloos in de cross met maar 15sec buiten tijd. Morgen moet ze nog springen en dan krijgt ze een tijdje vakantie. Ik kan niet trotser zijn op haar.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:24 



 
Profiel   

Wow, trainde je haar wel al vanaf de grond voor je met zadelmak maken begon?


Also, i did a thing:


<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 12:01 



 
Profiel   

@Qimm: Nee, ik heb haar pas van begin maart. Ben in het begin wel heel veel aan de hand gaan wandelen en vanaf ze iets of wat braaf was met het zadel ook onder de zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 12:24 



 
Profiel   

Ze is voorlopig 14de op 45 deelnemers na dressuur en cross. Paardje doet het meer dan fantastisch
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 87 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen