Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:30

Afbeelding

Zo heb ik hem hangen, lichtjes aangesloten dus. Dit is er eentje van Harry's Horse.

Gelijk nog maar een paar foto's dan nu ik toch bezig ben haha.
Mijn trainster heeft van deze dingen aan het zadel hangen, ik dacht dat ga ik ook maar doen. Ging prima, tot de galop. Toen ging hij heeeel hard :')


Afbeelding


Afbeelding

Ze heeft er sinds de val weer een paar keer opgezeten en dat ging goed. Hij moet wel duidelijk alles een paar keer doen voordat hij het oké vindt om een stapje verder te gaan.
Is op zich niet erg, liever zo dan dat het weer mis gaat.
Ze heeft er twee keer in stilstand opgezeten, puur tot hij het duidelijk oké vond, flink gapen steeds!
Vorige keer ging ze stappen. Ze moest er een zweepje bij pakken, beest was niet vooruit te branden :')
Als het weer meezit komt ze morgen weer langs.

Ben hem ook aan het behandelen tegen maagzweren, hoop dat het hem helpt. Heb geen scopie laten doen maar hij krijgt gewoon een lange kuur. Komt in mijn afwezigheid komende week ook een paar dagen 24/7 buiten te staan, hoop dat het luchtzuigen daardoor ook psychisch even wat verbeterd.

Oh ja, hij heeft nog steeds geen naam, heet nog steeds M :+
Wat vinden jullie van de naam Mace (Mees) ?
En anders blijft het gewoon M zoals al bijna een jaar _O-

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:16

Ik lees morgen als ik een laptop heb eventjes alles bij. Ik ben vanmiddag geopereerd en operatie is goed gegaan. Nu weinig pijn eigenlijk en alweer topfit *D vannacht moet ik nog even blijven en morgenvroeg naar huis.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:59

Fijn! Wat hebben ze gedaan, pennen erin?
Best gek eigenlijk dat er zoveel tijd tussen zit, waarom is dat?

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 22:06

opisop_shop schreef:
[ [url=m/TWJ2S5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo heb ik hem hangen, lichtjes aangesloten dus. Dit is er eentje van Harry's Horse.

Gelijk nog maar een paar foto's dan nu ik toch bezig ben haha.
Mijn trainster heeft van deze dingen aan het zadel hangen, ik dacht dat ga ik ook maar doen. Ging prima, tot de galop. Toen ging hij heeeel hard :')


[ [url=m/zP3A49.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/dQABey.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft er sinds de val weer een paar keer opgezeten en dat ging goed. Hij moet wel duidelijk alles een paar keer doen voordat hij het oké vindt om een stapje verder te gaan.
Is op zich niet erg, liever zo dan dat het weer mis gaat.
Ze heeft er twee keer in stilstand opgezeten, puur tot hij het duidelijk oké vond, flink gapen steeds!
Vorige keer ging ze stappen. Ze moest er een zweepje bij pakken, beest was niet vooruit te branden :')
Als het weer meezit komt ze morgen weer langs.

Ben hem ook aan het behandelen tegen maagzweren, hoop dat het hem helpt. Heb geen scopie laten doen maar hij krijgt gewoon een lange kuur. Komt in mijn afwezigheid komende week ook een paar dagen 24/7 buiten te staan, hoop dat het luchtzuigen daardoor ook psychisch even wat verbeterd.

Oh ja, hij heeft nog steeds geen naam, heet nog steeds M :+
Wat vinden jullie van de naam Mace (Mees) ?
En anders blijft het gewoon M zoals al bijna een jaar _O-


Mijn oudje heette officieel N.
Maar hebben ze jaren later No Joke van gemaakt (en laten veranderen).
Het was ook een echte clown.

En die eigenaresse hield absoluut niet van vossen, en kwam met hem aanzetten als nieuw paard. Geen grapje, dus zodoende No Joke als naam gegeven


Tevens mijn shet, kocht ik zonder een naam. Die heet sindsdien Nameless



Mees is wel een leuke naam (wel veel gangbaar volgens mij).
Ik zou een naam pakken/kiezen die bij zijn karakter.

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:27

Misschien een rare vraag/opmerking. Er gaat een discussie rond over de bewegingen etc van Total US. Hij gebruikt zijn rug niet, achterhand er goed niet onder etc. Maar de basis is zo belangrijk voor zowel laag als hoog niveau. Hoe kan het dan zijn dat hij Grand Prix loopt? Want je ziet duidelijk dat de basis niet in orde is.

Dit is niet bedoeld als discussie maar deze vraag schoot me ineens binnen naar aanleiding van een antwoord van @Quimm op een van mijn post. "Als je ze geen tijd gunt sluipen de fouten er in en loop je het risico je basis te verstoren"

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:28

Officieel heet hij Matcho ( ook zo gespeld) maar dat vind ik geen mooie en passende naam. In afwachting daarvan hem M genoemd maar nog steeds zoekende met beginletter M.

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:46

_activeme schreef:
Misschien een rare vraag/opmerking. Er gaat een discussie rond over de bewegingen etc van Total US. Hij gebruikt zijn rug niet, achterhand er goed niet onder etc. Maar de basis is zo belangrijk voor zowel laag als hoog niveau. Hoe kan het dan zijn dat hij Grand Prix loopt? Want je ziet duidelijk dat de basis niet in orde is.


Ja ik verbaas me er ook over hoor. En dan ook nog flink punten scoren ook.

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:37

Nouja, het is Total US zijn eerste debuut zo hoog enz.
En nog niet wetend wat er van hem te verwachten valt.
Tuurlijk alles begint bij de basis, maar ik zag veel meer problemen en fouten bij Marlies van Baalen dan bij Edward..
Edward zag er veel vriendelijker uit.
Ben dan ook wel erg benieuwd vanmiddag naar de kür.

Zelf ook wat gezonde spanning..

Na 1,5 week gaat mijn vriendin/hulp op Nolen.
Zelf nog steeds herstellende van, maar hij verveelt zich kapot. Dus mag hij vandaag even kort onder het zadel ivm de les van vrijdag (met haar).

Denk dat het wel goed gaat, zij laat hem lekker op zijn eigen benen lopen en is niet zo snel onder de indruk als hij te enthousiast is (in de goede zin)

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:57

Ik vond Total US fantastisch, maar ik ben bevooroordeeld (mijn zwarte is een Total US) :D.

Eind augustus een afspraak met de zadelpasser van WOW, dus dan moet ik op beide kunnen rijden. De bruine zal geen probleem zijn, de zwarte ben ik weer gaan longeren en dan hopen dat ik er binnenkort op kan/durf.

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:02

Ik zag een Rus(?) rijden, mijn God.... Dat arme paard kon volgens mij nauwelijks ademen... en die reed >60%

Ik volg het verder overigens niet hoor, ik geef helemaal niks om competities. Maar ik zag stukjes voorbij komen op insta. Maar ook een Amerikaanse en dat zag er heel fijn uit.

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:06

Qimm schreef:
Ik zag een Rus(?) rijden, mijn God.... Dat arme paard kon volgens mij nauwelijks ademen... en die reed >60%

Ik volg het verder overigens niet hoor, ik geef helemaal niks om competities. Maar ik zag stukjes voorbij komen op insta. Maar ook een Amerikaanse en dat zag er heel fijn uit.


Dat filmpje heb ik ook gezien. Te walgelijk voor worden. Snap ook niet dat er niet wordt ingegrepen. En dan ook nog boven de 60% scoren.

Punten van Total Us vind ik ook erg hoog. In de basis klopt het al niet. Leuk dat hij zijn voorbenen zo goed weet te gebruiken maar de rug is compleet eweggedrukt en de achterhand komt er niet goed onder.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 13:44

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door IndianSu op 26-09-23 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 15:32

Gezellig, kom erbij. Misschien nog een leuke foto erbij voor de beeldvorming? *\o/*

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:19

Afbeelding

Tuigpaardbloed kruipt waar het niet gaan kan. Ze snapte in 1x wat er moest gebeuren :)* Alleen stilstaan was wel heel moeilijk terwijl ik niet bij haar stond.

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:04

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door IndianSu op 26-09-23 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:17

Welkom met Hanneke!!

@Qimm, haha heerlijke term, tuigpaardenbloed.


Om in die term te blijven...

Afbeelding
Afbeelding

Zo braaf dat hij was, bij mijn dochter van 11!
Terwijl ik de stal uitmestte, ging zij ijverig poetsen en bood hij haar uit zichzelf zijn voorhoeven aan. En hij liet haar rustig de hoeven uitkrabben

Zo blij dat hij voor een tuiger, echt heel nuchter is, snel leert en vrijwel alles leuk/intressant vind. Zodra hij al een trotse stem hoort, is hij echt trots op zichzelf

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:25

Super braaf, en Meriva is 50% tuigpaard van moederskant (MannoxHeineke) :D Moeders is een geweldige merrie, door haar heb ik een enorme waardering gekregen voor tuigers <3. Stoere, nuchtere, werkwillige dieren. Meriva heeft daar zeker wat van meegekregen.

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 22:51

Nolen is een Heliotroop x Waldemar en opa's zijn Manno en Patijn

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 23:03

He wat een leuk idee Qimm! Dat ga ik ook eens proberen :+ Wil mijn andere paard al jaren eens beleren voor de kar maar weet nooit waar te beginnen, dit ziet er leuk uit, kan wel gewoon met de longeersingel toch?

Wat leuk dat jullie ook paarden met tuigbloed hebben!
Mijn andere paard is een volle tuiger heerlijk beest <3 Zo lief, braaf en knuffelig!
Ik hoop altijd dat hij mijn 3 jarige stiekem een beetje uitlegt hoe het allemaal hoort en moet :+

Afbeelding

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 23:11

Oooh wat een knappe!
Dan ook nog even een foto van mijn tuigerdame

Afbeelding


Ik ben overigens niet van plan Meriva in het tuig te beleren, maar ik wilde haar leren voorop te lopen. Echter snapte ze het meteen al en ook sturen ging ook al prima. Tot zo ver een leerzame middag :')
Het lijkt me geen probleem om dit met een longeersingel te doen.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 23:47

Aah die is ook leuk!!

Ik ga het van het weekend eens proberen :) Ook een leuke oefening voor m'n 3 jarige.. Alvast wat leren sturen voordat ik er echt op zit!

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 08:11

Wat een leuke tuigers!

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 16:54


Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:06

knap hoor @qimm!

ben jaloers dat je er alleen opkomt
Nolen blijft weglopen/rondjes draaien als je erop wil. Moet je (helaas) nog vasthouden en de ander erop.

dat word komende maand hard oefenen, tips graag!, om dit zelf te kunnen.
Zodra ik aan de rechterkant sta, blijft die rustig staan.
Wij stappen trouwens op met een krukje

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:18

Ik ben al enkele weken misschien maanden al los in de wei via de de trekkerband aan het hangen op haar rug en daar dan een lekkere gezellige kriebelsessie van maken. Zij houdt daar wel van dus blijft ze gezellig staan. Opstappen was dus een verlengstuk van dat hangen en vindt ze dus gewoon ook gezellig blijkbaar.
Dus misschien gewoon oefenen met staan op het krukje er naast (beide kanten oefenen, dus misschien rechts beginnen) en daar een prettig momentje van maken. Je zou ook voor voedselbeloningen kunnen gaan, ik ben er zelf niet zo dol op, maar eten is vaak een heeeel goede motivator.
En dan gewoon niet opstappen, alleen gezellig doen. Dus gaan longeren tussendoor en dan vanaf het krukje een knuffel pauze houden.
Zo zou ik het doen denk ik.