[VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:40

Wat een heerlijk feel good topic dit! Iedere keer lees ik ook in mijn hoofd rooownie the pooowny :D Heb je topic in 1 ruk uitgelezen want je schrijft het ook zo leuk!

imaudy schreef:
Leuke pony!
Let er wel op dat het dieptepunt van een ijslanderzadel meer naar achteren ligt dan bij een gewoon zadel. Ik vind het dieptepunt van het zadel voor Ronny vrij ver naar achteren liggen. Dat kan ook de oorzaak zijn dat hij even wegschiet als je je gewicht wat verplaatst. Dat is mijn idee hoor.


Dit is idd wel echt een aandachtspuntje. Ondanks dat ik je super sympathiek en eerlijk vind naar je dieren ben je eigenlijk net iets te lang. En met name met een wat langer bovenlijf zoals je noemde piekt het zwaartepunt echt op het middelpunt van de rug. Als dat zwaartepunt dan verder naar achter schuift wordt de dragende kracht (of trekkende, als je zou kijken naar bijvoorbeeld mennen) in ergonomische zin minder. Ook de balans is dan moeilijker te behouden.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 13:20

Wat een leuke reactie, dankjewel Rytir!
En heel nuttig commentaar! Maar eh, wat doe ik dan nu? Ik kan mezelf niet korter maken… Ik kan alleen zorgen dat ik niet te ver naar achteren in het zadel terecht kom?

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:11

Klijntje schreef:
Wat een leuke reactie, dankjewel Rytir!
En heel nuttig commentaar! Maar eh, wat doe ik dan nu? Ik kan mezelf niet korter maken… Ik kan alleen zorgen dat ik niet te ver naar achteren in het zadel terecht kom?


Dat zadel van jou is wel echt typisch een ijslandemodel. Je zit automatisch verder naar achteren dan. Persoonlijk zou ik er een gewoon model zadel opleggen.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:22

Klijntje schreef:
Kimm4 schreef:
Vaak zijn welsh Cs en Ds wel wat sensibeler/alerter, dus kan best zijn dat Ronny dat ook is. Lang niet allemaal hoor. Maar daarnaast suuuuper fijne pony's.

Bij die vijf pony's komt volgend jaar als alles goed gaat een halfbroertje of zusje van Binky :D

Succes met verhuizen :)


Ah ja, sensibel was het woord waar ik naar zocht. Hij is gewoon super braaf eigenlijk, kan hem zo een paar weken stil laten staan en dan weer mee naar buiten. Hij naait er niet uit (nouja soms een meter of twee hooguit), hij bokt niet, hij is niet extreem kijkerig. Maar hij is ook gewoon niet helemaal relaxed.

Wat leuk, ben benieuwd naar dat veulen! Is dat toevallig van het bruinschimmeltje, vond ik zo’n leuk ding om te zien! Hopelijk blijven ze in die wei staan, kan ik lekker meegenieten :)

@Lotte, ik gaf hem de kruiden eerder al op aanraden van de vorige eigenaar, die zei dat hij het goed deed op kamille. Magnesiumcitraat poeder er nu dus bij (ongeveer 10gr per dag). Het is geur&smaakloos maar wel korrelig, bijna zanderig van structuur en gevoel. Dus er moet wel scheutje water of olie op, anders blazen ze het uit de voerbak of laten het op de bodem liggen.

imaudy schreef:
Leuke pony!
Let er wel op dat het dieptepunt van een ijslanderzadel meer naar achteren ligt dan bij een gewoon zadel. Ik vind het dieptepunt van het zadel voor Ronny vrij ver naar achteren liggen. Dat kan ook de oorzaak zijn dat hij even wegschiet als je je gewicht wat verplaatst. Dat is mijn idee hoor.

Hele goeie opmerking inderdaad! Maar hij deed dit ook al met zijn andere zadel (een Norton vzh).
Ik weet ook niet of dit zadel qua opbouw echt anders is, of dat er alleen ribbels op de zitting zijn gemaakt.


Nee palomino merrie met bruin veulentje.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 07:58

Wat een leuke pony! Ik woon in de buurt, en weet zo te zien exact waar je pony's nu staan en tijdelijk weg moeten. Zag ze vanaf de snelweg wel eens staan.
Ook heb ik een tijdje voor DHL gereden dus veel op dat industrie terrein geweest. Het is nog wel een stukje naar het bos toe toch?

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 09:21

Ja, wat leuk :)
Er is/was een stukje bos waar de scouting ook zit (schuin tegenover Kusters).
Daar staan ze achter. Dat bosje is vrijwel geheel met de grond gelijk gemaakt, helaas.

imaudy schreef:
Klijntje schreef:
Wat een leuke reactie, dankjewel Rytir!
En heel nuttig commentaar! Maar eh, wat doe ik dan nu? Ik kan mezelf niet korter maken… Ik kan alleen zorgen dat ik niet te ver naar achteren in het zadel terecht kom?


Dat zadel van jou is wel echt typisch een ijslandemodel. Je zit automatisch verder naar achteren dan. Persoonlijk zou ik er een gewoon model zadel opleggen.


Okee, thanks voor de tip. Ik zal er sowieso nog wel eens iemand naar laten kijken :)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 09:33

Nou vandaag is de verhuisdag! De drinkbak werkt, stroomdraad is aangesloten. Het lijkt goed weer te zijn :) stiekem hoop ik op een beetje spektakel van de pony’s straks :D en dus leuke foto’s!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 17:20

Zo dan, zondagochtend zijn de pony’s dus verhuisd naar hun nieuwe stek! Wat een prachtig plekje!
Ze waren snel gesetteld, er is namelijk een 24/7 All You Can Eat gras buffet en daar moest natuurlijk meteen gebruik van gemaakt worden :Y)
Hier een paar sfeerplaatjes van de zondag-maandag-dinsdag.

Eerste testrondje door de nieuwe wei
Afbeelding
Ronnie’s ogen :wow: :+

Synchroon galopje…
Afbeelding

… nou ja, soort van :D zie die achterbeentjes van Binky :D
Afbeelding

:~ :~ :~
Afbeelding

De eerste 24u was het vrijheid blijheid in het gras, maar daarna heb ik toch maar een draadje gespannen voordat ik ze kan rollen :') Ze hebben nu nog ongeveer een kwart van de wei tot hun beschikking.
Afbeelding

Gluren bij de buren
Afbeelding

‘Schuilen’ voor een klein buitje tussendoor, want jaah ze zijn van suiker :j
Afbeelding

Trouwens, Ronnie wilde even zeggen dat ie de nieuwe drinkbak stom vindt.
Afbeelding

Hij vindt dat ik hem gewoon een emmer moet geven, zoals normale baasjes doen
Afbeelding

(maar toen hij dacht dat ik niet keek, stond ie toch te drinken _O- )

En nog een Binky spam omdat het kan <3 nu ruim 15mnd
Afbeelding

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 19:41

Haai :wave:
Inmiddels is dit topic al meer dan een jaar oud :D
Op 17 september 2020 kocht ik Ronnie via de telefoon, op 28 september (aanstaande dinsdag een jaar geleden) kwam hij bij ons aan.
Dit is één van de eerste foto's die ik van hem ontving :)
Afbeelding
Kiek em goan!

En het is tijd voor een recap van de afgelopen maand!
Op 18 augustus gingen we 10dagen kamperen... Wéér niet naar Schotland, maar naar een plekje hier in de regio, nog geen 30min rijden van huis.
Dat was maar goed ook want op de ochtend van vertrek was Ronnie niet fit. Het was een regenachtige dag, ik kwam om 10u aan en Ronnie ging net liggen in de wei.
Nou is dat niet zo gek want dat doet ie vaker rond dat tijdstip, wel was het voor mij meteen een 'red flag' dat hij niets wilde eten (en in de regen ging/bleef liggen).
Hij kwam niet doodziek op mij over, maar was ook duidelijk niet in zijn hum. Niet heel erg koliekerig, geen onrust, niet rollen, niet zweten. Eerder stilletjes. En wat dunne mest.
Later die dag nog eens terug. Hij leek iets opgeknapt, hij at wel, maar met lange tanden.
Afbeelding
Unhappy Ronnie (die vieze neus is van de binnenkant van de voerbak) :(

Volgende ochtend weer terug. Nu leek Binky óók niet in orde. Die bleef maar gapen en zich uitrekken als een hond met de voorbenen uitgestrekt.
D.a gebeld, die vanaf Uden moest komen en een uur onderweg was. Pony's werden getempt, zaten op het randje (38.0 en 38.1 als ik me goed herinner). Darmgeluiden waren okee, maar ook net-net. D.a kon er niet echt wat van maken. Niks geks te zien in de wei. Ronnie werd opgevoeld waarvoor hij een praam op kreeg; nou dat werkte als magie! Binnen een halve minuut stond ie heerlijk te suffen!
(Da's wel wat anders dan de moeder van Binky, die altijd alleen maar wilder werd van een praam)
Hij kreeg een pijnstiller en een darmonstspanner, en van alle drie de pony's werd mest meegenomen. Binky werd trouwens ter plekke gezond verklaard (die gedroeg zich inmiddels ook weer normaal, dwz hij bemoeide zich overal mee :+ ).
Ronnie was daags erna gelukkig weer de oude :)
Uit het mestonderzoek kwam niets, geen wormen en geen zand, althans niet bij Ronnie - wel zand bij de andere twee. Daar zijn ze inmiddels voor behandeld.
Tijdens onze vakantie nog een aantal keer terug gegaan, dat was wel fijn dat dat kon!
Ben toch blij dat ik elke dag zelf de hele wei uitmest (ik weet precies welke drol van welke pony is) en ondertussen de pony's observeer, zo zie ik het meteen als er iets niet in de haak is!

Verder lijkt Ronnie inmiddels erg op zijn gemak, eigenlijk nog wel meer dan op de oude wei. Ik kan hem nu ook gewoon benaderen in de wei en (bijna :+ ) overal aanraken. Of dat met de locatie te maken heeft of met wat ik hem voer, ik weet het niet maar ik vind het wel fijn voor hem :)

Tussen de bedrijven door een hoop gedoe, ik was/ben bezig met een andere baan, man&ik weer aan het werk en de kinderen weer naar school (oudste naar de brugklas, ook spannend) en helaas afscheid moeten nemen van onze oudste hond -O- Wat op z'n zachtst gezegd traumatisch was aangezien het inslapen niet bepaald soepel verliep...
Dus vrij veel stress en afleiding.

Maar vandaag was het eindelijk weer tijd voor een ritje samen!
En wat was hij weer braaf <3

Afbeelding
Eerst wat losdraven op het grote veld om de hoek

Afbeelding
'when I get to the green building'

Afbeelding

Afbeelding
Hooman... Gib me da Snacks :Y)

Afbeelding
knappie <3

Afbeelding
En dit bedoel ik dus... Gewoon op z'n gemakje met z'n achterhoef in de voeremmer gaan staan... nietomdathetmoetmaaromdathetkan :')

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:18

Ziet er top uit! Fijn dat Ronnie redelijk goed van de koliek af is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 08:58

Ik moest aan jullie denken; hoe gaat het ermee?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:53

Inderdaad, ik moest ook al een paar keer aan jullie denken! (Ook omdat ik meerdere keren langs jullie oude wei ben gekomen de afgelopen weken)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 19:48

Hey lieve mensen, we zijn er nog en alles gaat goed :)

Afbeelding

Ja de oude wei, daar is niets van over... Deprimerend. Maar we maken het goed op ons nieuwe stekje.
Heb inmiddels een update van oktober tot nu, en stel dat steeds maar uit en zo wordt de update steeds langer enz enz :')
Ben heus van plan om er eens voor te gaan zitten :)