[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:57

Oh wauw, dat je die kabels echt zelf moet trekken. Kan me niet voorstellen dat ik ooit zo handig zou zijn. Respect voor jullie! Jullie pakken elke klus maar wel aan!

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 11:34

Hi allemaal, Erwin heeft gouwe handjes. Hij kan alles. Hij moet daar alleen van overtuigd worden, gebrek aan zelfvertrouwen. Dit hele project is echt zijn ding. Elektra is zijn stokpaardje. Voor mij had dit niet zo groots gehoeven, maar Erwin wilde graag die mast uit de tuin weg. Ik vind het wel gezellig al die vogels op de draad, ook vooral zwaluwtjes. En hij wilde graag de mast 75m van het huis af. Dat betekent dat de linky daar op moet komen, want dan stopt de nutsvoorziening 75m van je huis. En vanaf de linky meter zoek je het maar uit als eigenaar zijnde. Wat je er dan verder mee doet met je elektravoorziening, moet je zelf weten. Erwin heeft het de afgelopen maanden helemaal uitgezocht wat de diktes van de kabels moeten zijn, echt zijn feestje. Wat ik zei, mijn hobby is het niet, de puinhoop waar we nu in zitten is enorm. Maar goed, uit chaos komt orde zullen we maar zeggen...

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:09

Goh.. en de verbinding en afwerking bij je huis wordt niet gekeurd dan? Een beetje minder handige klusser zou dan nog weleens voor spektakel kunnen zorgen, lijkt mij.
Mooie grond komt daar met die boor naar boven. Die wildcamera was een fijne investering :).

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-21 23:57

Hi Balance, nee, alles achter de meterkast is je eigen verantwoording. Je kúnt het wel laten keuren, maar Erwin heeft dit vaker gedaan en het is niet nodig. Maar idd minder handige klussers moeten dit misschien niet willen doen. Maar Erwin heeft in (micro)electronica gezeten en dit is spekkie naar zijn bekkie en ook nog eens zijn hobby.

De grond is erg vruchtbaar, pure vette klei. Nu droog en dus zanderig.

De wildcamera was bedoeld om de meisjes te filmen en in de gaten te houden, maar sinds het land vergroot is, (een paar dagen nadat we de camera kochten) gebeurt er niet veel meer. Nog wel 1x maar toen stond ie bij de dassen geloof ik. En uiteindelijk vinden we het gaver wilde dieren te filmen dan slapende paarden ;-)

Voor de liefhebbers van de verbouwing, weer een filmpje https://youtu.be/aMMFzynaA5k

pien_2010

Berichten: 43308
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 07:16

Wouw dat is belangrijk en veel werk. De waterleiding zal ook wel weer gerepareerd zijn inmiddels. Die dingen gebeuren nu eenmaal als je het terrein niet kent. Weet je gelijk waar die ligt. Dat is een dikke klus die geklaard is.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 07:52

Wat een goed idee dat waarschuwingslint. Zit daar ook ijzer in verweven? Leuk speeltje <<) .
Wij hebben met onze lier boompjes uitgetrokken. Ging best goed totdat we het zevende wespennest van dit jaar verstoorden.
Mijn man stond er helaas het dichtste bij.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:04

Ohhh ik wil de bonusvideo!! Wat een cliffhanger dit!

Wat een werk weer. Grind eroverheen en je hebt een leuk wandelpad over je terrein lopen :+

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:44

Nou zitten we allemaal met smart te wachten op de bonusvideo!! :D

Goed gewerkt! En dat loont wel zo’n graver huren.. als je dit allemaal met de hand moet doen.. pff

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 09:56

Hi allemaal, allereerst een fijn weekend gewenst. Ik heb nog niet op alle reacties van voor mijn eervorige reactie gereageerd (snappie t nog?)

fardoe schreef:
Leuk filmpje weer, zo herkenbaar dat klussen, haha


Dank Tamara en jullie ook vet aan de klus dus? I looooove klussing. Meest van de tijd dan...


Muga schreef:
Oh wauw, dat je die kabels echt zelf moet trekken. Kan me niet voorstellen dat ik ooit zo handig zou zijn. Respect voor jullie! Jullie pakken elke klus maar wel aan!


Hi Muga, handigheid krijg je vanzelf. Het is meer het durven aanpakken, heb ik geen probleem mee, maar Erwin is iets terughoudender daarin. Dus het is meer het stimuleren van mijn kant uit en het zelfvertrouwen geven dat we het kunnen. Ik zeg altijd, we doen het zelf en als blijkt dat het niet gaat, dan halen we er een prof bij. En eigenlijk gaat het altijd wel. Het doe-werk zoals dat graven is niet zo moeilijk, Erwin had een ochtend nodig om te leren met de gravert om te gaan. YouTube is een handige leermeester.


pien_2010 schreef:
Wouw dat is belangrijk en veel werk. De waterleiding zal ook wel weer gerepareerd zijn inmiddels. Die dingen gebeuren nu eenmaal als je het terrein niet kent. Weet je gelijk waar die ligt. Dat is een dikke klus die geklaard is.


Klopt Pien, de waterleiding is gerepareerd. Was wel sneu. Erwin had hem helemaal gerepareerd, zetten we de druk er weer op. Weer water. Was erg jammer, de machine heeft zoveel kracht dat hij de buis op 2 plekken gescheurd had. Dus moest er een stuk buis vervangen worden en dan met twee koppelingen weer aan elkaar. We hadden gelukkig wel de put opengelaten voor het geval van eventueel toch nog een lekkage, dus we hadden wel geanticipeerd op dit, maar gehoopt op niet. Ben je wel een middag mee zoet. Zonde. Maar goed, we weten nu idd gelijk waar deze ligt.

Benthhh schreef:
Jeetje Mo, wat een klus!

Leuk om te zien hoe dik die muren daadwerkelijk zijn..! Je merkt/voelt/ziet het altijd wel als je in zo'n huis zit natuurlijk, maar toch geeft dit net even een ander beeld haha.


Inderdaad Benthhh de muren zijn verschrikkelijk dik. 50cm valt nog mee. We hebben in een huis gewoond in Frankrijk dat muren van 1m!!!!!!!!!! Dik had. Dat was echt heel erg oud. Hoe ouder het huis, hoe dikker vaak de muren, simpelweg omdat men toen van steen nog niet zulke dunne muren kon bouwen. Het zijn vaak boerderijen en de mensen hadden het niet breed en legden vaak de stenen op elkaar met leem ertussen ipv cement. Met cement kun je veel dunner bouwen. Leem is niet zo zeker. Het was overigens wel heel gaaf zo dikke muren, want de ramen hadden dan als het ware zitjes in de muur, dat was schattig. Maar om er doorheen te moeten is een stuk moeilijker.

balance schreef:
Wat een goed idee dat waarschuwingslint. Zit daar ook ijzer in verweven? Leuk speeltje <<) .
Wij hebben met onze lier boompjes uitgetrokken. Ging best goed totdat we het zevende wespennest van dit jaar verstoorden.
Mijn man stond er helaas het dichtste bij.


O oliebol heftig Balance, is hij veel gestoken? Wat akelig. Is hij er ziek van geweest? Koorts? Wat een gedoe zoveel wespennesten. Zeker als je ze te laat ontdekt. Mooie hangende wespennesten halen we zelf weg. Je wacht tot het heel donker is. Je neemt een grote dikke plasticzak. Je glijdt het wespennest de zak in als het ware, zonder het te raken. Je knijpt dan aan de bovenkant bij de aanhechting van het nest de zak tegelijkertijd met het nest dicht, trekt het eraf, de zak dichtdraaien, touwtje er strak omheen. En dan kun je doen met het nest wat je wilt.
En gaaf dat jullie ook een lier hebben! Stoer, wat voor auto zit daaraan?
Het waarschuwingslint is een verplichting (ook in NL) voor in ieder geval elektra en is bedoeld om áls je graaft gewaarschuwd te worden door dat lint. De buis met bedrading ligt 20cm dieper. Het hoort dus ook over water, dat is blauw lint. Maar ja, dat hadden ze hier niet gedaan. En over gas hoort groen en over draden van electronica dus geen 220 moet geel. Er zit geen ijzer in verweven, maar misschien bestaat dat wel.


Muga schreef:
Ohhh ik wil de bonusvideo!! Wat een cliffhanger dit!

Wat een werk weer. Grind eroverheen en je hebt een leuk wandelpad over je terrein lopen :+


Ja Muga het ziet er inderdaad uit als een wandelpad. Ik kreeg ook even de neiging om het te gaan tegelen ;-) maar ik heb het ingezaaid, hahaha


-Namiro- schreef:
Nou zitten we allemaal met smart te wachten op de bonusvideo!! :D

Goed gewerkt! En dat loont wel zo’n graver huren.. als je dit allemaal met de hand moet doen.. pff


@Namiro, dank je, we zitten met smart te wachten op 'onze' gravert. Maar ja, die mogen we pas 1 november ophalen. Erwin was even verleid om dit met de pikhouweel te gaan doen. Soms moet ik even aan zijn voorhoofd voelen of hij niet heel erg veel koorts heeft. 75m lang pikhouwelen... En dat op 40cm diep!!! neu, we konden niet wachten met ingraven omdat de paarden op een stuk ervan lopen, dus graver gehuurd, was een leuk avontuur en absoluut nuttig, maar wat een geld.
Bijna150 euro per dag zonder benzine en zonder de kilometers om hem te gaan halen. Wel schurkerig, er staat dan 75 euro per dag voor de huur van een mini graver. Ok dat lijkt best aardig. Kom je daar, blijkt het zonder btw te zijn. Dan blijkt dat er nog een verzekering bij komt. Dan blijkt dat je dat ding niet in een rugzakje kan meenemen, o heeft u geen aanhanger, dan moet u er bij ons een huren. O u brengt hem niet dezelfde dag terug? Hij mag maar 8 uur per dag werken (hoezo heeft dat ding een cao of zo?) dus u gaat er in de avond nog mee werken hoppa weer tig euro erbij. Maar goed, we zijn blij dat we het niet met de hand gedaan hebben!

en de cliffhanger/bonusvideo komt hopelijk morgen het filmpje van. Dan is het hele project klaar...

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 10:53

Wat een klus Monique, het is maar goed dat jullie zo handig zijn. Mijn motto is, ik ga het eerst zelf proberen en als het dan niet lukt, dan pas kan ik zeggen dat ik het niet kan. Vaak kom je er dan achter dat je veel meer kan dan je denkt.

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 11:08

fardoe schreef:
Wat een klus Monique, het is maar goed dat jullie zo handig zijn. Mijn motto is, ik ga het eerst zelf proberen en als het dan niet lukt, dan pas kan ik zeggen dat ik het niet kan. Vaak kom je er dan achter dat je veel meer kan dan je denkt.


Zo is het helemaal, Tamara. Met bouwen zeg ik vaak, de romeinen stapelden stenen op elkaar met antieke technieken en dat staan na 2000 jaar nog. Ik leef nog 30 jaar hoop ik, dan kan ik ook wel wat bouwen wat nog eventjes blijft staan met alle hulp van youtube en bouwmarkten ;-)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 16:18

Jeetje wat zijn jullie getild met het huren. Onder het motto van je hebt geen keus. Walgelijk vind ik dat altijd.
Mooi om te lezen waarom die muren nou altijd zo dik zijn.
Die gekleurde matten zijn een goed idee als ze ook gelegd worden inderdaad. Ik zou er nog een tuinslang over leggen met daarin wat ijzer zodat je hem als de geul weer dicht is met een metaaldetector kunt localiseren.

Wij hebben een gator met lier :) , ook best stoer maar wat minder sterk denk ik.
Nee, verder niks met mijn man aan de hand. Hij had ook geen angels in zijn huid. Wel wat irritatie. Het zijn vreemde, donkere wespen. De wespen die geel met zwart (of andersom, same difference) zijn, lijken er wel bang voor te zijn.

Het eerste nest dat we vonden zit onder onze houten veranda. Daar is hij met een wespen spuitbus op losgegaan op een avond maar dat hebben ze overleefd. Of althans, er hebben er een aantal overleefd die de boel weer hebben opgebouwd.
Die hebben hem ook aangevallen. Hij gooide een tuinslang neer en dat verstoorde ze. Alle aanvallen (om met Pien’s woorden te zeggen: nu weten we wel waar ze zitten) kwamen door verstoring. Maar ja, om zo zeven nesten te vinden is natuurlijk wat minder.

Ik ben eindelijk eens gaan lezen -leve het internet- wat ze eten. Nu we wat meer kennis hebben, hebben we besloten de nesten te laten zitten. Ze eten heel veel muggen en ander gespuis en daar hebben we dus inderdaad bijna geen last meer van.
Ze eten ook dood materiaal en laat ik nou bakken op mijn veranda hebben staan met wat groenten en een flinke laag oude mest er onder.

Nu mijn hond nog overtuigen dat hij beter niet er naar kan happen; hij is inmiddels flink bang ervoor geworden.

==einde stukje ego post, vind ik eigenlijk niet zo netjes in jouw topic dus trek maar aan de bel hoor, als je daar niet blij mee bent.

Jullie verbouwing blijft boeiend om te lezen :).

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 16:28

balance schreef:
Jeetje wat zijn jullie getild met het huren. Onder het motto van je hebt geen keus. Walgelijk vind ik dat altijd.
Mooi om te lezen waarom die muren nou altijd zo dik zijn.
Die gekleurde matten zijn een goed idee als ze ook gelegd worden inderdaad. Ik zou er nog een tuinslang over leggen met daarin wat ijzer zodat je hem als de geul weer dicht is met een metaaldetector kunt localiseren.

Wij hebben een gator met lier :) , ook best stoer maar wat minder sterk denk ik.
Nee, verder niks met mijn man aan de hand. Hij had ook geen angels in zijn huid. Wel wat irritatie. Het zijn vreemde, donkere wespen. De wespen die geel met zwart (of andersom, same difference) zijn, lijken er wel bang voor te zijn.

Het eerste nest dat we vonden zit onder onze houten veranda. Daar is hij met een wespen spuitbus op losgegaan op een avond maar dat hebben ze overleefd. Of althans, er hebben er een aantal overleefd die de boel weer hebben opgebouwd.
Die hebben hem ook aangevallen. Hij gooide een tuinslang neer en dat verstoorde ze. Alle aanvallen (om met Pien’s woorden te zeggen: nu weten we wel waar ze zitten) kwamen door verstoring. Maar ja, om zo zeven nesten te vinden is natuurlijk wat minder.

Ik ben eindelijk eens gaan lezen -leve het internet- wat ze eten. Nu we wat meer kennis hebben, hebben we besloten de nesten te laten zitten. Ze eten heel veel muggen en ander gespuis en daar hebben we dus inderdaad bijna geen last meer van.
Ze eten ook dood materiaal en laat ik nou bakken op mijn veranda hebben staan met wat groenten en een flinke laag oude mest er onder.

Nu mijn hond nog overtuigen dat hij beter niet er naar kan happen; hij is inmiddels flink bang ervoor geworden.

==einde stukje ego post, vind ik eigenlijk niet zo netjes in jouw topic dus trek maar aan de bel hoor, als je daar niet blij mee bent.

Jullie verbouwing blijft boeiend om te lezen :).


Nee, helemaal geen egopost, ik vroeg er toch om? Ben blij voor jullie dat je man niet zwaar te pakken is genomen, zo pijnlijk wespensteken. En inderdaad zijn veel insecten goed om weer andere insecten te eten. Ieder dier heeft zijn rol in de natuur, alleen ben ik ook niet altijd blij met insecten. Samenleven met ze valt niet altijd mee. Ze begrijpen me gewoon niet, hahaha.

En wat is een gator een leuk ding! Moest ik opzoeken want ik kende het woord niet. Hip! Lijkt me ook heel erg handig.

Vind ik ook wel een goed idee om kabels te kunnen opzoeken met een metaaldetector. Nu lukt dat denk i ook wel met een elektriciteitskabel zoals wij hebben, want die was bijna zo dik als mijn pols. (Ik heb heel slanke polsjes, LOL)

Leuk dat je de filmpjes leuk vindt, dan bof je want ik heb de bonus klaar. Zo, nu even een poosje geen filmpjes en eindelijk weer tijd om met de paardjes bezig te gaan zijn na een week buffelen. Het is wel leuk om weer eens te rijden ipv de enige tijd die ik had met hen te besteden aan het wegplukken van klittenballetjes... :-)

https://youtu.be/uOCEiYeCbtU

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 17:01

Jullie hebben de gravert in ieder geval optimaal gebruikt! Kosten zijn indd belachelijk.. bij kleiner materiaal loont huren vaak helemaal niet en kun je beter kopen als je het vaker verwacht nodig te hebben.

Balen van jullie doorkijk!!! :(

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 17:29

Leuk filmpje weer, balen van jullie doorkijk.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:05

Nou jullie hebben zo wel maximaal gebruik gemaakt van de graver :D

Leuke filmpjes ook weer, en ook leuk met de muziek van Erwin op de achtergrond :)
En alvast weer veel plezier met het rijden en trainen met de meiden.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 18:09

Oh wat een heerlijke filmpjes weer. Ik heb genoten Mo.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:25

De waterleiding kunnen detecteren is ook heel handig :j

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 22:12

Volgens mij hebben jullie gewoon gezocht naar een bouwwerk om te slopen met die gravert _O-

Maar ik geef jullie groot gelijk. En Erwin al helemaal. Zo leuk!! Lekker rammen. Wel jammer van het doorkijkje... 3 meter terug en je had afscheid moeten nemen van wat delen van bomen denk ik. Dus zie het als een offer voor de natuur! (je moet zoeken naar de positieve kant ;) =

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:38

Jaaa leuke filmpjes weer! Volgens mij hebben jullie er wel lol in om ze te maken? Ook Erwin zijn muziek bijdrage is erg leuk en passend! Lekker bezig!

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 16:48

Hi allemaal,
Dank voor jullie reacties. Over de doorkijk, ja dat is echt heel erg zonde. Hij staat nu veel meer in ons uitzicht dan eerst. Dom, erg dom van ons. We hadden hem oorspronkelijk 3m naar rechts besteld en dat had precies goed geweest. Maar toen stonden ze in de bomen. Toen we dat zagen maakten we een redenatiefout. Er is een rand van 75m boom dat wij dan jaarlijks moeten bijhouden om vrij te houden van de elektrakabel. Als het 3m naar links stond was dat probleem voorbij. Waar we alleen even niet over nadachten, is dat die 75m (nog) niet van ons is. Over twee jaar hopen we dat aan te kopen, maar wat als het niet doorgaat. Dan is de beslissing om paal 13 naar links te plaatsen helemaal dom geweest. Tja. Win som, Loose some. We gaan hem schilderen en een klimplant ertegen zetten.

-Namiro- schreef:
Jullie hebben de gravert in ieder geval optimaal gebruikt! Kosten zijn indd belachelijk.. bij kleiner materiaal loont huren vaak helemaal niet en kun je beter kopen als je het vaker verwacht nodig te hebben.

Balen van jullie doorkijk!!! :(


We hebben idd een graver op het oog en die is voor ons gereserveerd. Die komt in november. Maar zo lang konden we niet wachten met deze klus.


fardoe schreef:
Leuk filmpje weer, balen van jullie doorkijk.


Dank ik maak ze met plezier maar nu even pauze ermee

Cera_D schreef:
Nou jullie hebben zo wel maximaal gebruik gemaakt van de graver :D

Leuke filmpjes ook weer, en ook leuk met de muziek van Erwin op de achtergrond :)
En alvast weer veel plezier met het rijden en trainen met de meiden.



We zijn enorm aan het snoeien en verbranden, ik zou nu lange lengtes moeten hebben om te oefenen met galopperen. Wat ik wil gaan doen, is aanspringen, 3 galopsprongen of 2 maar, en dan weer terugnemen.


jeetje77 schreef:
Oh wat een heerlijke filmpjes weer. Ik heb genoten Mo.


dank je, blijf genieten!


balance schreef:
De waterleiding kunnen detecteren is ook heel handig :j


eh, ja, dat is wel heeeeel erg handig.


Muga schreef:
Volgens mij hebben jullie gewoon gezocht naar een bouwwerk om te slopen met die gravert _O-

Maar ik geef jullie groot gelijk. En Erwin al helemaal. Zo leuk!! Lekker rammen. Wel jammer van het doorkijkje... 3 meter terug en je had afscheid moeten nemen van wat delen van bomen denk ik. Dus zie het als een offer voor de natuur! (je moet zoeken naar de positieve kant ;) =


Dat was idd wel even lekker dat slopen na afloop, soort toetje, of icing on the cake of afreageren lol what ever, het was leuk.


Benoite schreef:
Jaaa leuke filmpjes weer! Volgens mij hebben jullie er wel lol in om ze te maken? Ook Erwin zijn muziek bijdrage is erg leuk en passend! Lekker bezig!


Erwin heeft voor deze serie muziek beschikbaar gesteld, weet niet of dat volgende keren ook zo wordt. Wie weet.

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-21 20:23

Zo! Ik dacht, als ik nu eens voor de boerderij het aanspringen in galop ga oefenen. En dan een paar galopsprongen en niet meer. Op het erf is ze altijd enorm braaf en dan kan ik constateren of de andere keren nou gekkigheid of gemenigheid waren.

Oordeel zelf :o

https://youtu.be/CKxjoYrKmyA

Filmpje heeft geen plaatje kennelijk, maar gewoon op het afspeelpijltje klikken en dan gaat het goed.

(Filmpje is onbewerkt en unlisted, dus alleen degene die deze link volgen kunnen hem zien.)

pien_2010

Berichten: 43308
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 20:36

Ze is erg braaf.
Vanuit hier kun je verder op een wat beter en groter gebied om de oefeningen om te stappen , draven en galopperen te doen.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:46

Heel braaf! Ik denk dat dit best veel van haar vraagt, ze is natuurlijk niet echt getraind en juist het aanspringen is best zwaar. Korte stukjes en dan weer terug, wordt ze wel sterk van. Ik vind haar echt heel braaf!

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 07:53

Ik vind haar ook héél braaf! Want zoals Muga al zegt vraag je best wel heel veel van haar. Zelfs mijn redelijk getrainde jachtpaard laat ik niet zo aanspringen :)) Ze kan het wel hoor, maar het is wel een hele flinke krachttraining die je zo ineens vraagt.