Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 10:58

dierenfan schreef:
Die moeflons zijn hier niet uit vrije keuze gekomen maar gebracht en neer gezet. Vind het absurd dat men daarom vind dat ze op gegeten mogen worden en kennelijk geen rechten hebben.


De kans dat de moeflon volledig uitsterft is een heel stuk groter dan de wolf. Als ze zulke liefhebbers van biodiversiteit zijn dan mochten ze blij zijn gezien de omstandigheden dat er veilige plekken voor de moeflon bestaan.

De ironie is haast dat wolvenliefhebbers zelf degene zijn die volledige soorten willen laten uitsterven. Iets wat ze wolven critici altijd in de schoenen proberen te schuiven.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:13

Loretta schreef:
dierenfan schreef:
Die moeflons zijn hier niet uit vrije keuze gekomen maar gebracht en neer gezet. Vind het absurd dat men daarom vind dat ze op gegeten mogen worden en kennelijk geen rechten hebben.


De kans dat de moeflon volledig uitsterft is een heel stuk groter dan de wolf. Als ze zulke liefhebbers van biodiversiteit zijn dan mochten ze blij zijn gezien de omstandigheden dat er veilige plekken voor de moeflon bestaan.

De ironie is haast dat wolvenliefhebbers zelf degene zijn die volledige soorten willen laten uitsterven. Iets wat ze wolven critici altijd in de schoenen proberen te schuiven.


Inderdaad

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:27

dierenfan schreef:
Was ook niet mijn opmerking. Maar vond hem ergens wel terecht. Die moeflons zijn hier niet uit vrije keuze gekomen maar gebracht en neer gezet. Vind het absurd dat men daarom vind dat ze op gegeten mogen worden en kennelijk geen rechten hebben.

Voor mij mogen buitenlandse mensen gerust naar NL komen en deelnemen aan het leven hier in NL en zelfs als NL bijgeschreven worden op hun paspoort. Geen enkel probleem mee. Maar ga dan niet lopen mekkeren dat dieren die naar NL gehaald zijn geen rechten hebben. Ook die hebben rechten! Die kunnen namelijk totaal niet voor zichzelf op komen


Duidelijk deze redenatie en ik ben echt stom verbaasd dat men überhaupt die vergelijking maakt tussen Nederlanders met andere roots in vergelijking met de moeflons die oorspronkelijk niet uit Nederland komen, om je eigen standpunt te versterken. :=
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 16-09-21 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:40

pien_2010 schreef:
Duidelijk je redenatie Lorette en ik ben echt stom verbaasd dat je überhaupt die vergelijking maakt tussen Nederlanders met andere roots in vergelijking met de moeflons die oorspronkelijk niet uit Nederland komen, om je eigen standpunt te versterken. :=


Dat was niet mijn vergelijking met mensen van buitenlandse roots en moeflons. Lees even terug ik heb het enkel over de moeflons gehad en niet over mensen. Ik reageerde even op een ander bericht op het moeflon gedeelte. Ik vind het nite fijn dat je mij zulke dingen in de mond legt.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:59

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:
Duidelijk je redenatie Lorette en ik ben echt stom verbaasd dat je überhaupt die vergelijking maakt tussen Nederlanders met andere roots in vergelijking met de moeflons die oorspronkelijk niet uit Nederland komen, om je eigen standpunt te versterken. :=


Dat was niet mijn vergelijking met mensen van buitenlandse roots en moeflons. Lees even terug ik heb het enkel over de moeflons gehad en niet over mensen. Ik reageerde even op een ander bericht op het moeflon gedeelte. Ik vind het nite fijn dat je mij zulke dingen in de mond legt.


Je hebt gelijk, ik heb het verbeterd in mijn post. Sorry!!

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:05

Het maakt denk ik nog wel verschil of een wolf alleen is of in een roedel of je als mens echt gevaar loopt.
En in Meeuwen lijkt er toch een roedel actief. .

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:22

Nare dood voor die vrouw. Afschuwelijk!

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:39

pien_2010 schreef:
dierenfan schreef:
Was ook niet mijn opmerking. Maar vond hem ergens wel terecht. Die moeflons zijn hier niet uit vrije keuze gekomen maar gebracht en neer gezet. Vind het absurd dat men daarom vind dat ze op gegeten mogen worden en kennelijk geen rechten hebben.

Voor mij mogen buitenlandse mensen gerust naar NL komen en deelnemen aan het leven hier in NL en zelfs als NL bijgeschreven worden op hun paspoort. Geen enkel probleem mee. Maar ga dan niet lopen mekkeren dat dieren die naar NL gehaald zijn geen rechten hebben. Ook die hebben rechten! Die kunnen namelijk totaal niet voor zichzelf op komen


Duidelijk deze redenatie en ik ben echt stom verbaasd dat men überhaupt die vergelijking maakt tussen Nederlanders met andere roots in vergelijking met de moeflons die oorspronkelijk niet uit Nederland komen, om je eigen standpunt te versterken. :=


Ook niet mijn idee en had er zelf ook nooit op gekomen omdat het inderdaad totaal niets met elkaar te maken heeft. Ondanks beiden natuurlijk van oorsprong niet inheems zijn

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:18

pien_2010 schreef:
Nare dood voor die vrouw. Afschuwelijk!

Je bedoelt de vrouw in Griekenland die even een wandeling maakte en verscheurd is door de wolven?

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 08:19

Rizette schreef:
pien_2010 schreef:
Nare dood voor die vrouw. Afschuwelijk!

Je bedoelt de vrouw in Griekenland die even een wandeling maakte en verscheurd is door de wolven?


Ja, hopelijk is er niet nog een andere vrouw die opgegeten is. Ik krijg er de rillingen van zo akelig vind ik het.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 00:34

Ik weet ook niet hoe het kan dat al die wolven experts nog nooit een wolf in het echt gezien hebben in Nederland. Meerdere collega's hebben er al verschillende keren een gezien. Gewoon terwijl we aan het rondtoeren zijn met een bus...

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 06:53

Anne_GTI schreef:
Ik weet ook niet hoe het kan dat al die wolven experts nog nooit een wolf in het echt gezien hebben in Nederland. Meerdere collega's hebben er al verschillende keren een gezien. Gewoon terwijl we aan het rondtoeren zijn met een bus...


De ironie ook weer. Een wolven expert die de wolf alleen van foto's kent.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 07:48

Dat krijg je als je als natuurfreak 4 hoog woont in de stad. Maar wel weet te vertellen hoe de mensen in het buitengebied maar met geld moeten smijten voor niet werkende wolf werende omheining.

/sarcasme uit/

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 08:27

Loretta schreef:
Anne_GTI schreef:
Ik weet ook niet hoe het kan dat al die wolven experts nog nooit een wolf in het echt gezien hebben in Nederland. Meerdere collega's hebben er al verschillende keren een gezien. Gewoon terwijl we aan het rondtoeren zijn met een bus...


De ironie ook weer. Een wolven expert die de wolf alleen van foto's kent.


Dat denk ik niet. Ze houden , denk ik, hun mond om te voorkomen dat er teveel mensen op af komen die net als de wolvenexperts ook het fantastisch vinden dat de wolf terug is. En natuurlijk zijn er ook salon wolvenexperts.

Hetzelfde met de bijeneter die wij gezien hebben. Dat wisten ze echt wel in het vogelcentrum waar die zat. Maar ze waren zo bang om te verstoren, dat we het niet eruit kregen. Maar die te zien is toch gelukt.

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 08:34

Natuurlijk worden wolven wel door hen gezien. Op Facebook zie ik een paar keer per maand foto's van wolven voorbij komen van amateur natuurfotografen.
Hier vlakbij is zelfs een boswachter geïnstalleerd, speciaal vanwege de roedel die hier leeft.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:13

mysa schreef:
Natuurlijk worden wolven wel door hen gezien. Op Facebook zie ik een paar keer per maand foto's van wolven voorbij komen van amateur natuurfotografen.
Hier vlakbij is zelfs een boswachter geïnstalleerd, speciaal vanwege de roedel die hier leeft.



Gaat het dan om een boswachter met BOA bevoegdheid. eentje die de kas nog een beetje moet spekken met het geld van overtreders?

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:11

Weet niet. Van SBB. Hij is daar, geloof ik, recent uit dienst gegaan maar woont nog wel hier.

Dagahra

Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:28


Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:45


Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:50

Die had beter de Nabu gebeld om de wolf te komen bevrijden.
Daar had ik mezelf denk ik ook niet aan gewaagd...

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 20:54

Sansevieria schreef:
Die had beter de Nabu gebeld om de wolf te komen bevrijden.
Daar had ik mezelf denk ik ook niet aan gewaagd...


Ik snap ook echt niet hoe de politie tegen hem kan zeggen dat hij het dier maar even moet gaan bevrijden.
Dat is nu weer een voorbeeld van die vreselijke naiviteit omtrent de wolf.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:00

Slecht advies om de wolf onder het hek te vegen zodat hij vrij is. Breng nooit een Wild dier in het nauw, of het nu een slang is, een wild zwijn, leeuw, wolf, beer of een rat. Ze zullen aanvallen, altijd.
Zo zie ik dit verhaal. Tjonge jonge, mensen hebben toch ook geen benul van Wilde dieren en dan ook nog zo'n advies bij een wolf. Het is geen hondje.
Heel zorgelijk een jonge wolf die in een woonwijk terecht komt. Je kind zal er maar lopen, dan had dit totaal anders kunnen aflopen.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:09

Pien, dat onbenul is meteen ook het grootste probleem hierin.
Als je zegt je kind zal er maar lopen word je uitgelachen hoor.

Er wordt altijd meteen geroepen roodkapje syndroom...door de pinokkio's notabene.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 21:30

Sansevieria schreef:
Pien, dat onbenul is meteen ook het grootste probleem hierin.
Als je zegt je kind zal er maar lopen word je uitgelachen hoor.

Er wordt altijd meteen geroepen roodkapje syndroom...door de pinokkio's notabene.


Het meest walgelijke is nog wel dat als dit fout was gegaan dat onze groene vrienden vooraan stonden om het slachtoffer te blamen. De hand in eigen boezem steken is er uiteraard niet bij. Ik vraag me af in hoeverre je een stadsbewoner die het advies van de politie op volgt hier voor de schuld kunt geven. Maar het is wachten op het eerste slachtoffer die geen verkeerd advies heeft opgevolgd en die gewoon op de verkeerde tijd en verkeerde plaats was. Ook dan zullen onze groene Pinokkio vrienden hun leugens klaar hebben om toch het slachtoffer de schuld te geven.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 07:25

Oefff heftig zeg!! Geeft idd aan dat velen totaal geen kennis en kunde hebben wat wolven betreft. Gelukkig goed afgelopen je moet er toch niet aan denken om zoiets mee te maken