Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 101 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

 

@nobel01: leuk dat het met buiten rijden zo goed gaat! En die galop zal vast wel goed komen zo te horen. Heeft gewoon tijd nodig!

@opisop_shop: lastig zeg.. ik zie op het filmpje een paard die netjes zijn rondje loop. Een aantal passen zie je wel wat meer spanning maar ik snap denk ik wek wat de ruiter voelt. Ik heb er vorig jaar 2 gereden die zagen er heel rustig uit als je langs de kant stond maar zodra je er op zat voelde je af en toe dat hij kon ontploffen. Soms gebeurde dat inderdaad ook maar soms gebeurde er niks.

Zie je nu dat je vanochtend zelf bent opgestapt! Gaaf zeg. Hoe voelde het? :D

Hier even heel druk weer dus moeilijk om via de telefoon om op iedereen te reageren maar heb alles tussentijds wel bijgelezen.

Afgelopen dinsdag weer les gehad na 14 weken. Dat was even hard nodig. Ik zat scheef omdat mijn benen nu scheef bespierd zijn. Daarom kon Lady ook niet lekker lopen. Uiteindelijk de beugels een gat langer gedaan en toen ging het veel beter. Ik merk wel dat waar eerst linksom onze makkelijke kant was dat dit nu rechtsom is. Vorig weekend een lekkere buitenrit gemaakt inclusief galop. Dit was wel spannend want haar galop is super slecht.
Donderdag ging ze even lekker uit haar plaat toen ze los in de bak stond en toen heeft ze ook even flink gegaloppeerd dus gisteren durfde ik tijdens het rijden in de bak de galop ook mee te pakken. Linksom hadden we al wel eens gegaloppeerd in de bak maar rechtsom nog nooit. Omdat ik haar los en aan de longe de laatste tijd ook veel beter vind galopperen durfde ik het aan om rechtsom ook te galopperen dus gisteren hebben we onze eerste keer de rechtergalop onder het zadel gedaan! Heel blij mee want de dierenarts vertelde in maart nog dat hij niet had gedacht dat ze aan de longe in de rechtergalop zou aanspringen vanwege haar bekken! Binnenkort gaan we dit ook in de lessen meenemen maar voor nu was aanspringen en 1 rondje galopperen meer dan voldoende.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 10:16 



 
Profiel   

Ben heel benieuwd naar het filmpje, opisop-shop!

Wat fijn dat het zo goed gaat lauraaa. Ben heel benieuwd hoe ver jullie gaan komen, zo te horen gaat het al veel beter dan aanvankelijk gedacht of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:39 



 
Profiel   

Opisop maakt het spannend :D wat gaaf joh!
Laura gaat ook fijn vooruit. Wat fijn allemaal.

Wij hebben vandaag maar eens wat nieuws bekeken:
[ img ]

Morgen post ik wat verschillende foto's van het hele proces op insta.
Maar ik kan vertellen dat ik dik tevreden ben over dit malle peerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 16:38 



 
Profiel   

Wat stoer dat er zo zelf opgestapt bent opisop_shop! Ben benieuwd naar je filmpje :)

@Nobel1 Fijn dat het zo goed gaat met Unique :) Dat maakt alle ellende die jullie achter de rug hebben toch weer wat goed! Heerlijk dat jullie al gewoon met haar naar buiten kunnen _/-\o_

Fijn dat jij er ook weer op zit Laura! Zal voor jullie beiden vast weer even wennen zijn. Is het niet spannend om weer te rijden?

Leuke foto Qimm! Zulke avonturen zijn altijd heerlijk 8-)

Ik ben eindelijk zo ver dat ik er iemand bij heb gehaald. Hij is nu 3x geweest en heeft er 2x opgezeten. Ben echt suuuper blij met hoe hij het aanpakt, heel rustig zodat het paard het wel allemaal vertrouwd. Tot nu toe doet ze het echt super goed.. Ze liep vandaag ook onder hem door de bak dat ik echt dacht wow.. Wat een paard.. Wat een benen :wow: Benieuwd of ik het er straks ook uit kan rijden!
Hopelijk kan hij haar komende week even 'Krukjes les' geven, dan kan ik er zelf ook op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 16:50 



 
Profiel   

Leuk Qimm! Ging ze er overheen?

Wat fijn dat je zelf weer lekker bezig bent Laura.

Tof dat het goed gaat Debbie. Vanaf welk punt wil je het zelf gaan oppakken, hebben jullie een periode afgesproken of bekijk je het per keer?
Leuk om ze dan eindelijk onder het zadel te zien hè, dan zijn ze ook gewoon ineens paard!

Hier dan mijn filmpjes!
Hij loopt uit zichzelf zo rond, ik had niks in handen. Heb hem liever meer met het neusje eruit maar durfde hem ook niet meer lengte te geven.
Ook een paar pasjes draf gedaan maar na ruim een jaar niet te hebben gereden, hij voelt veel smaller dan mijn vorige paard en hij voelde heel wiebelig, heb ik het bij een paar pasjes gehouden. Kreeg hem wat moeilijk terug haha, zal wel gedacht hebben nu alweer stoppen en jeetje wat wiebel je haha.




Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 17:01 



 
Profiel   

@opisop dat is toch netjes 'ontspannem' zo na een jaar! en helemaal met wat jij met M al beleeft hebt!
Top hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:27 



 
Profiel   

Hier ook een mijlpaal! vandaag op beide kanten paar passen galop gedaan.
Was niet de bedoeling maar hij sprong er zo mooi in, dus na een paar passen weer in draf laten gaan, en zo braaf!

Mijn dochter heeft een compilatie gemaakt van moment 1 tot vandaag..
https://youtu.be/nUAmdfZyJhI

Ben best trots op ons, hoe wij er nu langzaamaan komen.
Ook zijn achterhand begint meer kracht te vertonen, en hij is nu meer voorwaarts (zo blij met het verschil)...
Dat voor 2 'onzekere' miepen bij elkaar .

Mbt de plassen, hij stapt er steeds makkelijker doorheen, enkel vanmorgen bewees hij hoe veelzijdig hij is. Wat kan hij springen, kanonnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:31 



 
Profiel   

opisop_shop schreef
Het is echt een leukerd Fillis, fijn dat het goed gaat. Leuk ook die baard haha!

Fijn dat je mee wilt denken juist, dank je wel.
De ruiter ziet er zelf niet zo'n probleem in. Die valt er ook niet af.
Hij bokt bij hem ook niet, maar hij voelt duidelijk momenten dat als je hem niet goed door pakt, hij dit best wel eens zou kunnen gaan doen.
Ik vind het moeilijk te beschrijven, omdat hij op veel stukken ook wel prima loopt wat dat betreft en ik het zelf niet heb gevoeld.
Zal eens kijken of ik wat filmpjes kan plaatsen voor een duidelijker beeld voor jullie.

Echt angst of spanning zal het niet zijn bij M, ik ben er alleen nog niet uit wat dan wel, de ruiter vermoedt karakter.
Hij heeft bij meer dingen wat ongewenst gedrag. Zo misdroeg hij zich de eerste keer bij de hoefsmid zodanig dat ik hem sindsdien sedeer. Dat zijn we aan het afbouwen en gaat steeds beter.
Ik heb twee keer gehad dat hij mij beet bij poetsen of hoeven krabben, waarbij daarna bleek dat het hem zeer deed.
Het is dus sowieso een paard met een duidelijke mening, maar zonder direct aanwijsbare reden ( hij komt rechtstreeks van de fokker dus verleden is bekend).

Een filmpje aan elkaar geplakt van deze week. Het was donker en vies weer buiten en ik heb het nog weer aan elkaar geplakt enz dus let niet op de kwaliteit. Zal dit weekend eens kijken voor wat beter materiaal. Dit was op een moment dat hij wel oke liep, zal ook eens zoeken naar beelden waarop je minder goede stukken ziet.

[ Video ]



Ligt het zadel wel echt helemaal goed? Hij kan natuurlijk aan het ontwikkelen zijn met zijn lichaam. Als hij eerder ook al duidelijk aangaf dat hij pijn had.. Paarden kunnen niks faken dus het zal toch een oorzaak hebben, al dan niet in dit geval onwennigheid. Het kan ook aan andere prikkels liggen. Ik merk bij die van mij heel duidelijk of er de rest van de dag al dingen rond stal zijn gebeurd of niet. Dan is z'n emmer of al helemaal vol of heel snel vol. Dan push ik hem ook niet want dat heeft geen zin. Hij doet altijd zijn best om te doen wat ik wil maar soms moet je je verwachtingen beetje terug schuiven. Ik ben nu bijvoorbeeld opnieuw voetjes geven aan het oefenen. Kon hij perfect op zijn vorige stal maar nu vind hij dat met de vele prikkels moeilijker. Kan ik boos worden omdat hij het al "kan" en express niet doet maar blijkbaar was het niet genoeg bevestigd

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:56 



 
Profiel   

Het zadel is door zadelmaker nagekeken.
Hij heeft een keer gebeten toen ik met een rosborstel op zijn rug poetste. Toen ik hem daarna aan de longe liet aandraven liep hij niet rad.
Twee week geleden beet hij mij toen ik zijn linkervoorvoet oppakte. Een paar dagen later kwam de hoefsmid en bleek hij rechtsvoor en rechtsachter een straalzweer te hebben. Door links op te pakken deed rechts hem pijn.
Dat soort dingen geeft hij dus goed aan.

Ik hoop dat de verhuizing hem over twee week goed doet, hij komt dan 24/7 buiten te lopen met andere ruinen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:16 



 
Profiel   

Opisop, niet gek voor een (nieuwe) eerste keer toch? Beetje onwennig, maar dat is niet zo gek toch?


Wat leuke stills uit het filmpje van gisteren :D Denk dat ze best een aardige springer kan worden en ik zie de tuigpaard genen van haar moeder er nu ook doorkomen hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 08:42 



 
Profiel   

Wow die eerste is gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 09:05 



 
Profiel   

Qimm schreef
Opisop, niet gek voor een (nieuwe) eerste keer toch? Beetje onwennig, maar dat is niet zo gek toch?

[ Video ]
Wat leuke stills uit het filmpje van gisteren :D Denk dat ze best een aardige springer kan worden en ik zie de tuigpaard genen van haar moeder er nu ook doorkomen hihi.


Nolen (tuiger) dus ook, kan ook zo springen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:22 



 
Profiel   

Even een blije post, hij liep vandaag heel fijn *\o/*
Van tevoren nog even met de ruiter gesproken over gister.
Ik stapte op en reed gewoon weg. Hij gaat al heel snel draven
Van mij hoeft dat niet tenzij voor de veiligheid zeg maar. Ik heb liever wat meer ontspanning aan het begin en ook tussendoor.
We kregen het niet helemaal duidelijk naar elkaar ( een gevalletje voelen VS zien) maar hij heeft hem aan de longe in elk geval al minder rond ingesteld en eigenlijk ook hele grote stukken met rijden was het wel met wat meer lengte.
Hij heeft eigenlijk vrij weinig gedaan ( op een lage steiger en een bok na omdat hij niet opzij wou voor zijn been haha) en oogde gewoon als een fijn rijpaard.
Ruiter moest wel lachen om mijn filmpje, hij zei wen er maar aan want hij loopt gewoon met veel schwung. En dat de galop dan voor mij al helemaal nog een dingetje gaat worden haha.
Ben benieuwd, dat wordt weer even leren rijden aan de longe.
Misschien komende week even kijken of ik op de manege een lesje kan rijden ofzo :')


Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:58 



 
Profiel   

Wauw dat ziet er echt super uit! Er zit wel links en rechts wat boefjesgedrag in zo te zien, maar de ruiter is hem daar mooi voor :D


Loran_Nolen schreef
Nolen (tuiger) dus ook, kan ook zo springen


Ja, ik heb Meriva's moeder ook en die is dol op springen en heeft veel go, maar weinig techniek.

[ img ]

Meriva laat nu al mooiere dingen zien (hals mooi rond maken en voetjes goed intrekken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:03 



 
Profiel   

Gaaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:07 



 

@ Fillis: Ja het gaat echt zo veel beter dan dat we eerst gedacht hadden. Het gaat allemaal niet vanzelf maar in kleine stapjes hoop ik dat we vooruit blijven gaan!

@debbie: nee ik heb echt totaal geen spanning of iets van angst. De 1ste keer dat ik opstapte na mijn val was wel even een beetje spannend omdat ik bang was dat als ze een keer weg zou springen dat ik dan veel pijn zou hebben maar toen ik er eenmaal op zat was dat weer weg. De dag erna zijn we meteen weer een bosrit gaan maken van 1,5 uur :+ Ik ben zelfs deze week weer gestart met het rijden van een paard van een stalgenootje die even wat verder doorgereden moet worden.

Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat! Lekker rustig aan doen en de tijd nemen!

@opisop_shop: ziet er al goed uit zeg! En dat meer lengte geven van voor komt vanzelf wel. En ja die draf… ik kan mij er iets bij voorstellen. De eerste keer dat ik op Lady ging draven voelde ik mij echt een beginner. Het filmpje van vandaag vind ik er ook heel fijn uit zien. Al wat meer ruimte in de hals.

@Loran_nolen: leuk zeg om dat zo terug te zien. Zou wel even kijken of je hem wat meer over de rug kan rijden. Ik zie dat hij nu al een flinke onderhals aan het kweken is. Zou natuurlijk zonde zijn!

@Qimm: geweldig die stills uit het filmpje! Ik blijf het echt een geweldig paard vinden zo van de foto’s!

Lady was vandaag weer erg onhandig geweest op de weide. Meteen toen ze naar mij toe kwam lopen zag ik al dat er op 1 plek flink wat haren mistte. Daarna zag ik dat ze boven haar oog ook een flinke veeg heeft. Gelukkig zijn alleen de haren weg en is er verder niks van een wondje te zien. Wat ze nu weer heeft uitgespookt weet ik niet 8)7

Wel weer heel fijn gereden. Weer geoefend op de galop. Het aanspringen vergt nog wat oefening maar ik ben al blij dat ze kan aanspringen.

Even naar links swipen, daar staat een kort filmpje van de galop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:55 



 
Profiel   

Ah sneu koppie zo, gelukkig valt het mee.
Fijn dat de galop zo goed gaat. Lijkt me doodeng haha zal wel flink hard voelen of niet?
Hoe groot is ze eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 06:20 



 
Profiel   

@laura, ja daar zijn wij nu mee bezig. In stap kan hij wel netjes over zijn rug lopen, en sinds 3 weken, nu wekelijks aan de longe met bijzet eraan.
Hij is altijd zo'n sterrenkijker geweest, maar wil toch volgendr maand de zadelmaker laten komen. kijken of het zadel nog goed ligt of dat het aangepast moet worden. Vind hem steeds meer met zijn staart zwiepen (zeker als ik hem been geef om hem meer voorwaarts te krijgen/houden wat hij moeilijk vind).
Twijfel nog over bezoek van de fysio
Heb je evt. een tip hoenik er nog meer mee bezig kan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:41 



 
Profiel   

@Nobel, fijn dat jullie in een stijgende lijn zitten!
@Loran_Nolen, longeren met drafbalkjes wil ook al helpen uit te nodigen los te laten in de rug. Verder zou ik zeker een fysio of osteo even laten kijken en de zadelmaker.
@Lauraa, ziet er fijn uit! En dat stef stuntpiloot is wel herkenbaar. Hadden mijn mannen juist altijd toen ze nog op stal gingen 's nachts. Geen idee iedere keer hoe se het voor elkaar kregen.
@opisopshop, Fijn dat je zelf hebt kunnen rijden, nog even aan elkaar wennen, maar dat heeft wat tijd nodig. Paard met veer schwung is zeker even wennen. Ik heb het juist andersom nu. Mijn oudere paard heeft veel schwung en Murphy juist minder. Resultaat is dat ik me in draf veel te veel opwerk met lichtrijden op Murphy. Dat is dan weer aanpassen.
@Qimm, Wat een enthousiaste sprong! leuk ook om te zien dat je zo veel met haar op de grond bezig bent.

Murphy had ik afgelopen weekend precies een jaar. We hebben hem gisteren daarom chique op de kiek gezet. En wat zijn we al ver gekomen hij is ook lichamelijk erg veranderd in een jaar tijd.

17 oktober 2020
[ img ]

17 oktober 2021
[ img ]

[ img ]

Heb hem ook nog even gereden, hier zie je heel goed wat een zomer boscrossen doet met de houding van een 'dressuurruiter' om te huilen :'). Ik zie ook, zoals ik eerder schreef vooral in draf dat ik nog steeds belachelijk hoog lichtrijd (ingesleten door mijn andere paard), daar moet ik me echt in leren aanpassen als ik Murphy rijd.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:40 



 
Profiel   

Die is mooi knap aan het worden zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:45 



 
Profiel   

Wat een verschil. Ook leuk zo'n ander kleurtje haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 10:11 



 
Profiel   

@Fillis welkom terug :D . Fijn dat je het zelf gaat doen en lekker rustig aan doet.

@opisop_shop stoer hoor dat je er zelf ben gaan rijden.

@Nobel01 ik herken het probleem met aanspringen. Bij Alano helpt het enorm om hem heel overdreven stelling te vragen. Rechterkant is voor hem moeilijker en dat gaat nog wel eens fout. Links geen probleem.

@_lauraaa_ super goed hoor. Jullie komen er wel. Gelukkig vallen haar verwondingen mee.

@Qimm wat een sprong zeg :').

@Debbie wat fijn zeg.

@Loran_Nolen wat goed. Leuk hè zo'n filmpje.

@stitchlover wat een verschil zeg. Ik heb nog een leuke vergelijkingsfoto. Deze zal ik ook eens hier neer zetten.

Zo even alles bij gelezen en op iedereen gereageerd.

-----

Afgelopen twee keer ging het rijden zo fijn. Met de les zaterdag gewerkt aan mijn houding . Het is zo ontzettend moeilijk om alles bij te houden. Over iets minder dan vier weken heb ik mijn eerste wedstrijd, spannend. Zaterdag met de les lekker geoefend met halstrekken en zoals hierboven gewerkt aan mijn houding. Het hals strekken vindt Alano onwijs moeilijk en liet dit ook even merken hihi. Kon hem gelukkig snel van gedachte laten veranderen. Als hij eenmaal heel fijn loopt straalt hij zoveel trotsheid uit. Ik vind dit altijd onwijs lief en schattig. Ook met afstappen draait hij zijn hoofd naar mij en kijkt me even aan en hinnikt zachtjes. Dit is gewoon even een hele leuke en fijne bevestiging van onze band samen.

Gisteren weer gereden en ik heb denk ik wel een manier gevonden hoe ik er beter op kan letten namelijk; ik praat dan tegen mezelf. Ik herhaal alles wat mijn instructrice de afgelopen lessen heeft gezegd en check dit voor mezelf nog een keer & ik moet zeggen dit werkt best goed. Gelukkig sta ik niet voor aap want meestal rij ik alleen. Ik rem hem te veel met mijn handen. Dit doe ik omdat ik graag controle wil houden. Dit moet ik echt afleren maar dat is nog niet zo eenvoudig. Nu heb ik er gisteren keihard aan gewerkt en opgelet en het ging zoveel beter. Hij liep ook meteen zoveel fijner. Ook ging het hals strekken zoveel beter en kon hij hem al langer op dezelfde/juiste hoogte houden.

Inmiddels heb ik ook een startpas. Dit is wel alleen voor impuls wedstrijden. Dus de punten tellen niet mee. Zo kan ik nog even lekker oefenen en hoef ik niet moeilijk te doen met inschrijven om een mail te sturen om me in te schrijven. Zodra wij er klaar voor zijn vraag ik een officiële startpas aan.


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 10:41 



 
Profiel   

wat schattig dat hij zo hinnikt als je afstapt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 11:44 



 

@opisop_shop: ja het gaat voor mijn gevoel echt hard maar als ik het filmpje zie valt het wel mee. Spannend is het zeker aangezien ze een half jaar terug regelmatig door haar hele achterhand zakte bij het aanspringen in de galop aan de longe.
Hoe groot ze precies is durf ik eigenlijk niet te zeggen. Toen ik haar kocht hebben we haar gemeten op 1,71 en ze is in de tussentijd nog wat gegroeid volgens mij :+

@loran_nolen: zadelmaker en ostheopaat is iniedergeval al een goede stap! Heb je les? Ik volg zelf centered riding lessen en dat heeft echt mijn ogen geopend. Ik stuur je zometeen even een pb.

@stitchlover: wauw die is veranderd zeg. Je hebt hem ook lekker aan het lopen zeg!

@activeme: wat super lief dat hij hinnikt als je afstapt! Jullie gaan ook echt lekker. Ben benieuwd hoe de wedstrijd gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:43 



 
Profiel   

Fillis schreef
wat schattig dat hij zo hinnikt als je afstapt <3


Hihi jaa, dit heeft hij altijd gedaan. Ook als we de handwerken. Hoop dat dit nooit weggaat <3.

_lauraaa_ schreef
@activeme: wat super lief dat hij hinnikt als je afstapt! Jullie gaan ook echt lekker. Ben benieuwd hoe de wedstrijd gaat!


Hihi jaa. Ik ben ook zo benieuwd. Doel is gewoon de baan rond komen tussen de hekjes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 101 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen