Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 96 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

En je hebt problemen, mocht zo'n hond een andere hond iets aan doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:11 



 
Profiel   

Een paar goede kuddebewakers redden het echt wel tegen een enkele wolf. Zonder krasjes, meestal is waarschuwen meer dan genoeg en dan zal de wolf doorlopen en een andere prooi gaan zoeken. Niks zieligs voor de honden, dit is waar ze voor zijn.

Het wordt wel een probleem als er echt voedseltekort en honger is, dan laat een wolf zich namelijk niet wegjagen. En wolven die in een roedel jagen daar kunnen honden ook niet goed tegenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:25 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
Ik vind de discussie om zulke honden bij het vee te zetten eigenlijk best raar. Ik snap het, zo deed men het vroeger. Maar nu? Is het ethisch om de honden bloot te stellen aan een gevecht met wolven wat ze zeker zullen verliezen? Er mogen geen hondengevechten worden georganiseerd, maar wel honden in die situatie brengen met wolven?


Is het ethisch onze paarden bloot te stellen aan wolven? Is het ethisch dat we van overheidswege zelf niet mogen ingrijpen en dus maar moeten toekijken hoe onze dieren aan stukken worden gereten?
Is het ethisch dieren van gelijk caliber tegen over elkaar te zetten....

Denk dat er aktie moet worden ondernomen en hoe je het ook wendt of keert ergens gaat welke oplossing dan ook snoeihard schuren tegen de ethiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:27 



 
Profiel   

Wat is gelijk... De gemiddelde kangal is niet half zo lenig als een wolf en al helemaal niet zo energiek. Een uur wolven om de kudde en de kangals zijn kapot qua energie en de wolf net opgewarmd. Niet voor niets moet men kuddebewakers zeer regelmatig rust geven en dus meerdere honden hebben. Het is geen tegenpartij voor wolven, het is wel een alarmsysteem voor de eigenaar van het vee maar idd die moet dan wel direct in kunnen grijpen. Het inzitten van kuddebewakers tot nu toe in NL en BE faalt om diverse redenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:01 



 
Profiel   

Klopt, ze sneuvelen regelmatig. Zou zelf nooit honden inzetten trouwens. Voel zorgplicht voor zowel honden als paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:27 



 
Profiel   

mysa schreef
Klopt, ze sneuvelen regelmatig. Zou zelf nooit honden inzetten trouwens. Voel zorgplicht voor zowel honden als paarden.


Zou ik wel doen mits ik ten alle tijden mijn honden kan helpen. Je moet iets om je dieren veilig buiten te kunnen laten uiteindelijk. Ik zou mijn honden echter nooit aan hun lot over laten!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:47 



 
Profiel   

En als de honden je waarschuwen dan mag je alleen in je handen klappen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 19:34 



 
Profiel   

Mist schreef
En als de honden je waarschuwen dan mag je alleen in je handen klappen


Jep en proberen je dieren veilig te stellen. Gaat nooit lukken als je het mij vraagt maar de pro wolven mensen zullen vast zeggen dat dat makkelijk zal lukken.....

Ik blijf erg blij met het feit te wonen waar ik woon. Ik zou rondom de veluwe geen oog meer dicht doen als mijn paard/dieren s nachts vrij lopen en overdag continu allert zijn. Lijkt mij zo gigantisch afschuwelijk je dier zo te verliezen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:13 



 
Profiel   

Ik heb een Kangal en ik hoop dus nooit een wolf met haar tegen te komen want het is echt bizar hoe diep het 'wolf-bewustzijn' er bij dit ras in zit. Haar grote vriend is onze grote zwarte herder maar als die onverwacht langs loopt terwijl ze ligt te slapen vliegt ze hem nog net niet naar de keel. Dit gedrag vertoont ze helemaal niet naar welke andere hond dan ook. We hebben regelmatig opvanghonden hier en dat gaat eigenlijk altijd super gezellig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 23:00 



 
Profiel   

irmaz schreef
Ik heb een Kangal en ik hoop dus nooit een wolf met haar tegen te komen want het is echt bizar hoe diep het 'wolf-bewustzijn' er bij dit ras in zit. Haar grote vriend is onze grote zwarte herder maar als die onverwacht langs loopt terwijl ze ligt te slapen vliegt ze hem nog net niet naar de keel. Dit gedrag vertoont ze helemaal niet naar welke andere hond dan ook. We hebben regelmatig opvanghonden hier en dat gaat eigenlijk altijd super gezellig.


Dat is natuurlijk hetzelfde als met de hond gerichte agressie bij de gemiddelde stafford. Daar waar ze voor gefokt zijn ontzettend veel jaren dat krijg je er echt niet zomaar uit. Het kan echter wel milder worden en zal toch ook getraind moeten worden voor de juiste tactiek. Vol in aanval gaan bij het zien van een wolf kost direct heel veel energie. De kangal zal zo vlot uitgeput zijn zonder dat de wolf nog maar iets gedaan heeft. Daarnaast zijn de meeste wolven absoluut niet zwart

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 09:06 



 
Profiel   

dierenfan schreef
irmaz schreef
Ik heb een Kangal en ik hoop dus nooit een wolf met haar tegen te komen want het is echt bizar hoe diep het 'wolf-bewustzijn' er bij dit ras in zit. Haar grote vriend is onze grote zwarte herder maar als die onverwacht langs loopt terwijl ze ligt te slapen vliegt ze hem nog net niet naar de keel. Dit gedrag vertoont ze helemaal niet naar welke andere hond dan ook. We hebben regelmatig opvanghonden hier en dat gaat eigenlijk altijd super gezellig.


Dat is natuurlijk hetzelfde als met de hond gerichte agressie bij de gemiddelde stafford. Daar waar ze voor gefokt zijn ontzettend veel jaren dat krijg je er echt niet zomaar uit. Het kan echter wel milder worden en zal toch ook getraind moeten worden voor de juiste tactiek. Vol in aanval gaan bij het zien van een wolf kost direct heel veel energie. De kangal zal zo vlot uitgeput zijn zonder dat de wolf nog maar iets gedaan heeft. Daarnaast zijn de meeste wolven absoluut niet zwart

Je hebt wel gelijk hoor dat zoiets veel energie kost maar zo'n aanval is er ook op gericht om veel energie over te zenden, een Kangal is er niet op gefokt om ook daadwerkelijk aan te vallen en moet het dus hebben van overbluffen. Een Kangal heeft ook veel minder kracht in de kaken dan bijvoorbeeld een herdershond. En de mijne is zelfs vegetariër :=
Ons schatje <3
[ img ]

Ik denk trouwens niet dat het om de kleur van de wolf gaat, eerder om het silhouet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 13:17 



 
Profiel   

Nou ik zou al die honden overal enger vinden dan de wolven.
Ben heel benieuwd hoe dit wolven in Nederland verhaal gaat aflopen!
en mocht Polen straks toch uit de EU stappen dan stopt de aanvoer van wolven vanuit daar misschien wel weer. Maar er zijn er inmiddels al veel in Dld en NL

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:32 



 
Profiel   

Marigold schreef
Nou ik zou al die honden overal enger vinden dan de wolven.
Ben heel benieuwd hoe dit wolven in Nederland verhaal gaat aflopen!
en mocht Polen straks toch uit de EU stappen dan stopt de aanvoer van wolven vanuit daar misschien wel weer. Maar er zijn er inmiddels al veel in Dld en NL


Want je denkt dat de wolven dan zelf beseffen dat ze een niet EU grens oversteken? :')

Sorry inkoppertje

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:14 



 
Profiel   

Dit filmpje laat zien dat wolven in roedelverbend nergens voor terug deinzen.

https://www.facebook.com/12343402999205 ... 088516077/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:20 



 
Profiel   

Poosje81 schreef
Marigold schreef
Nou ik zou al die honden overal enger vinden dan de wolven.
Ben heel benieuwd hoe dit wolven in Nederland verhaal gaat aflopen!
en mocht Polen straks toch uit de EU stappen dan stopt de aanvoer van wolven vanuit daar misschien wel weer. Maar er zijn er inmiddels al veel in Dld en NL


Want je denkt dat de wolven dan zelf beseffen dat ze een niet EU grens oversteken? :')

Sorry inkoppertje

:') Misschien moeten die wolven zich eerst melden bij een AZC <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:22 



 
Profiel   

Ik denk er veel komen te overlijden door het verkeer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 15:29 



 
Profiel   

Poosje81 schreef
Marigold schreef
Nou ik zou al die honden overal enger vinden dan de wolven.
Ben heel benieuwd hoe dit wolven in Nederland verhaal gaat aflopen!
en mocht Polen straks toch uit de EU stappen dan stopt de aanvoer van wolven vanuit daar misschien wel weer. Maar er zijn er inmiddels al veel in Dld en NL


Want je denkt dat de wolven dan zelf beseffen dat ze een niet EU grens oversteken? :')

Sorry inkoppertje


Nee omdat Polen dan geen EU wetgeving meer heeft en weer wolven kan afschieten.
Onder Europese wetgeving is de wolf beschermd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:45 



 
Profiel   

Marigold schreef
Nee omdat Polen dan geen EU wetgeving meer heeft en weer wolven kan afschieten.
Onder Europese wetgeving is de wolf beschermd.

Dat is slim bedacht +:)+ Zou mooi zijn wanneer er daar weer plek voor wolven zou komen, dan kunnen ze weer die kant op trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 17:19 



 
Profiel   

irmaz schreef
Marigold schreef
Nee omdat Polen dan geen EU wetgeving meer heeft en weer wolven kan afschieten.
Onder Europese wetgeving is de wolf beschermd.

Dat is slim bedacht +:)+ Zou mooi zijn wanneer er daar weer plek voor wolven zou komen, dan kunnen ze weer die kant op trekken.


Sorry hoor, de acties van Polen zijn vreselijk zorgwekkend, zo erg, dat zelfs de bevolking massaal de straten op gaat omdat ze als de dood zijn dat ze de EU uit gaan door acties van deze regering.

Dat is zo niet verder kijken als je neus lang is. Ik vind dit een post die erg oppervlakkig is en eigelijk nergens op slaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 18:49 



 
Profiel   

Ik weet niet precies wie je bedoelt @Pien_2010.

Ik bedoel het als as-if. Als possibility.
Maar ik zeg erbij dat er inmiddels al zoveel wolven in Duitsland leven dat het tij niet gekeerd zal worden.

De wolven in NL zijn het uiteindelijke gevolg van de combi Europese wetgeving en uitbreiding EU.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 19:41 



 
Profiel   

Marigold schreef
Ik weet niet precies wie je bedoelt @Pien_2010.

Ik bedoel het als as-if. Als possibility.
Maar ik zeg erbij dat er inmiddels al zoveel wolven in Duitsland leven dat het tij niet gekeerd zal worden.

De wolven in NL zijn het uiteindelijke gevolg van de combi Europese wetgeving en uitbreiding EU.



Ik herhaal het maar even wat ik schreef..
Citaat
Sorry hoor, de acties van Polen zijn vreselijk zorgwekkend, zo erg, dat zelfs de bevolking massaal de straten op gaat omdat ze als de dood zijn dat ze de EU uit gaan door acties van deze regering.

Dat is zo niet verder kijken als je neus lang is. Ik vind dit een post die erg oppervlakkig is en eigelijk nergens op slaat.


Ik vind de post anders toch erg duidelijk. In Polen gaat het totaal mis met deze regering. Het volk houdt (terecht) zijn hart vast. Het is niet goed dat Polen de eigen wet boven die van de EU zet, m.n voor Polen al helemaal niet , vanwege deze regering. Om dan het positieve eruit te trekken want dan kan de wolf daar geschoten worden, vind ik gewoon te gemakkelijk, te oppervlakkig, te not done want het volk lijdt.....moet het nu nog duidelijker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:07 



 
Profiel   

Mja... , over 'het volk lijdt' :die PiS (zeikpartij) ;) is wel gewoon met meerderheid van stemmen gekozen, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:17 



 
Profiel   

Als je het dus tegen mij hebt: ik ben niet tegen de wolf hoor. Ben eerder enthousiast mee te maken dat ze daadwerkelijk weer in Nederland voorkomen!
En ik ben pro natuur, dat durf ik rustig te stellen.

Wou gewoon even weer referen aan waar het begon en waar de ontwikkelingen mogelijk effecten kunnen krijgen uit onverwachte hoek.

Polen is een leuk land en ik ben pro Polen in de EU.
Zee van Gdansk, echt een aanrader :j

@Mysa, ja in oost Polen vooral.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:20 



 
Profiel   

https://www.hln.be/houthalen-helchteren ... ~a3fdd710/

De uitspraken van Loos maken me boos. Subsidie aanvragen is niet dag er na een “wolfwerende omheining”…

De omheining op de foto is al hoger/beter dan bij heel veel particulieren maar dat hielp dus niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:36 



 
Profiel   

Klinkt ook zo simpel even subsidie aanvragen en dan wolfwerende omheining neerzetten :(

We hebben hier 18 hectare :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 96 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen