Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

 
Profiel   

Je staat gewoon in uitgelicht joh!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 10:57 



 
Profiel   

Siersma schreef
Je staat gewoon in uitgelicht joh!


Ahh ik zie ‘t, wat leuk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 14:43 



 
Profiel   

:') :') dat is al een heel ander beeld ja. Dat is bij het gebergte bij Worcester in de buurt gok ik? Of ligt er nog dichter bij sneeuw?
Ik heb het in Hermanus ook echt koud gehad ja, dat je ook binnen niet lekker kunt opwarmen.

Ik wil snel die kant weer op maar uiteraard moet Covid eerst weer een beetje kalmeren daar. Hopelijk gebeurd dat snel want zie het niet zo zitten om in de winter in het Krugerpark te zitten :+ daar is gewoon niet op te kleden. Sochtends met 2 broeken en een winterjas en smiddags zweten in je shirtje.

Ah thuis werken heeft zo z'n voor- en nadelen toch! Kan me voorstellen dat je het buiten zijn mist, het is er ook zo mooi <3 wel heel fijn dat je ander (betaald) werk heb gevonden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 16:19 



 
Profiel   

Zo, wat heb ik hier al lang niet meer gepost zeg :)

Hier gaat het allemaal z'n gangetje, we zijn helemaal gesetteld op ons nieuwe plekje. Lekker buiten rijden en nieuwe paden ontdekken, de routes hier zijn prachtig! Heel erg mooi om zo dicht bij de bergen te rijden!

[ img ]

[ img ]

Ik ben in sept/okt 5 weekjes naar Nederland geweest om mijn familie op te zoeken, dus Calypso heeft goed van haar vakantie genoten en zijn we nu bezig om weer terug op conditie te komen. We hebben alle twee een klein buikje gekregen :))

Verder heb ik voor het eerst 3 weken geleden vliegles gekregen van d'r. Eerste keer in 5 jaar dat ik eraf vloog. Iets met extra energie na de vakantie toen we voor een flink galopje gingen. := Het was een nare val en m'n sleutelbeen doet er nog pijn van, dus de laatste 3 weken hebben we het rustig aan gedaan. Het gaf ook wel een beetje een deuk in m'n vertrouwen of zelfvertrouwen, en werd nerveus als ze weer heet of energiek werd. Gister hebben we voor 't eerst weer gegaloppeerd en dat was echt wel een opluchting! Toch even een drempel..

[ img ]
Gister in de bak. Die was te nat in de winter en nu eindelijk weer bruikbaar! Dus kunnen we daar ook aan de slag :j
Verder zijn we erg blij met haar nieuwe Barefoot Cheyenne zadel, die in de koffer ging van m'n vriend op weg naar huis van NL naar Zuid Afrika :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 09:25 



 
Profiel   

Wat een leuk topic!
Hoe is het klimaat bij jou?
En kom je nog meer bijzondere dieren tegen? Die struisvogels zijn enorm groot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 16:45 



 
Profiel   

AnnemiekvM schreef
Wat een leuk topic!
Hoe is het klimaat bij jou?
En kom je nog meer bijzondere dieren tegen? Die struisvogels zijn enorm groot!


Gelukkig zit ik nu niet meer bij de struisvogels! :D Ben ooit eens op een andere locatie een honey badger (honing das) tegengekomen, dat vonden de paarden niet zo leuk ;) Blijkbaar erg gevaarlijk en agressief. De dieren die we nu wel eens tegenkomen zijn een bokkie (soort klein hertje), en slangen zie je in de zomer wel regelmatig. Zeker omdat ik nu in de wijngaarden rij.

Het klimaat is hier wel lekker. We wonen naast de zee, dus veel frisse lucht en helemaal niet benauwd. In de zomer is het zo'n 20-35 graden en in de winter zo'n 8-20 graden, maar ontzettend veel harde wind en veel regen, dat maakt het wel erg koud zonder centrale verwarming! Maar het verschilt enorm, waar mijn vriend vandaan komt (2,5u vliegen + 4u rijden) is het ontzettend benauwd in de zomer en veel regen. En in de winter juist weer droog.

Mochten er nog meelezers zijn, hier leuk nieuws <3 mijn vriend heeft me deze week ten huwelijk gevraagd <3

[ img ]


Laatst bijgewerkt door laughterline op 27-11-21 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:52 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 16:58 



 
Profiel   

Wat leuk! Gefeliciteerd <3

Balen van je val maar als dat de eerste in 5 jaar is, zal het vertrouwen vast snel weer helemaal terug zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:12 



 
Profiel   

Gefeliciteeerd!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:56 



 
Profiel   

Wat gaaf. Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:46 



 
Profiel   

Gefeliciteerd…

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!!!

Werd je vriend niet tegen gehouden met dat zadel? Ik werd eruit gepikt in Namibië en had inklaringskosten moeten betalen. Wou ik alsnog doen maar hoefde want TIA :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 00:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!
Veel geluk samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 00:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/* <3 ^&+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 02:19 



 
Profiel   

Dank jullie wel! :D <3

@poes; Dank je! en nee gelukkig niet! Het zadel was ook niet nieuw, misschien scheelt dat als ze het er wel uitgepikt hadden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:44 



 
Profiel   

Het mijne was een tweedehands wow in stukken :D had ik normaal 30 euro invoer op moeten betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:52 



 
Profiel   

Ben een stiekeme meelezen. Wat een prachtige foto van jullie en van harte gefeliciteerd met je verloving <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

En wat een mooie omgeving zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 23:22 



 
Profiel   

Wilde dit eigenlijk met kerst posten alleen was het helemaal vergeten! Hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad <3 <|-

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik wilde graag een kerst rit organiseren bij mij op stal maar helaas werd ik ziek en testte ik positief tijdens kerst -O- Dus dat was een saaie kerst voor mij.. maar wel een prachtig cadeau onder de boom!

Had een paar weken geleden een foto van d'r gemaakt en wilde die graag op plexiglas laten afdrukken:

[ img ]
[ img ]

Alsof ze uit ons raam kijkt. :j
Nu dus beter worden en m'n quarantine uitzitten tot ik d'r weer kan opzoeken :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:17 



 
Profiel   

Ai veel beterschap! Enig idee waar je het opgeraapt hebt?

Altijd grappig kerst foto’s in zo’n warm klimaat haha. En prachtige foto zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 19:02 



 
Profiel   

Mooie foto's en een prachtige foto aan de muur! <3
Wat Poes zegt, vind het er zo gek uit zien; een kerstmuts in de warme zon!

Heb je ondanks de isolatie nog een fijne kerst gehad? Voel je je alweer wat beter? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 10:16 



 
Profiel   

Beterschap..ieder geval een mooie foto om naar te kijken…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 12:38 



 
Profiel   

Dank jullie wel. Ja begin me wel wat beter te voelen nu, heb behoorlijk hoge koorts gehad. Nu erg moe, nog een pijnlijke keel en draaiduizeligheid aanvallen waarbij ik letterlijk omval. Dus ik doe het rustig aan. Nu op dag 6, en inderdaad heb iets moois om naar te kijken. :)

Dat vind ik inderdaad nog steeds gek! Kerst in de zomer :') Toch wel een ding waar ik niet aan kan wennen hoor, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 16:02 



 
Profiel   

Zo, al eeuwen niet gepost hier, sorry! :D

Dit mooie plaatje van vanmorgen wilde ik graag even delen..
De winter komt er hier nu aan en dat geeft de mooiste ochtenden!
Wolken die over de bergen kruipen <3

[ img ]

Wij zijn rustig aan eindelijk alleen op pad gegaan! Er is hier zo veel meer te zien dan op onze vorige stalling, dus het duurde even (10 maanden) voordat Calypso er klaar voor was om alleen op buitenrit te gaan :) We gaan over een weg heen waar auto's en aanhangers rijden, het is een off road met hobbels en dat kan nogal een lawaai maken, en waar we rijden moeten we delen met oa mensen die de hond uitlaten, mountainbikers, mensen die aan het werk zijn in de vineyards, tractors etc. Heel veel wat ze -hoe gek het ook klinkt- nooit eerder heeft gezien :) In het begin wilde ze echt alleen achter een ander paard en durfde er ook niet naast, maar de laatste paar weken werd ze steeds wat zekerder tijdens de ritten en durfde ook stukjes voorop als we met anderen op pad gaan, dus ik dacht dat ze er nu wel klaar voor was en zijn we begin deze maand voor het eerst alleen weg geweest, en ze doet het zo goed! Hier en daar nog onzeker of nerveus, maar ik geef haar de tijd en vandaag was de 3e keer alleen. Elke keer steeds een stukje verder als het goed gaat. <3


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 11:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen