Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 276 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het tij keren, kan dat?

 
Profiel   

Monique1963 schreef
Ja klopt bij mennen met de koets gebruikte ik ook mijn zweep om te geleiden niet om te meppen
En zo hoort het ook. Het is net die extra aanwijzing meer die je kunt geven en bij onze Hercule met de andere kant van de menzweep kon ik hem op zijn lievelingsplekje kriebelen onder het mennen bij uitzonderlijke prestatie waar het op aan kwam.
Als hij wist dat hij het echt goed gedaan had (bv in Veere waar zo'n enorme mensen massa was vanwege een grote men activiteit en hij voetje voor voetje met de wagen onder de lage vlaggetjes tussen de fanfare en menigte door moest stappen→ ik deed in mijn broek maar omdraaien kon echt niet want dan duurde de rit naar huis 3 uur extra) dan ging na de uitzonderlijke prestatie zijn staat opzij om mij te laten weten dat het hoog tijd was voor de kriebel beloning die hij natuurlijk prompt kreeg _O- :)F Ik heb Hercule nog nooit gemept met de lange zweep→ het idee alleen al. Maar het is net even dat extra zwiepje naast hem → niet eens raken was nodig→als hij niet snel genoeg voorwaarts gaat (heel erg belangrijk op een drukke kruising als het licht op rood gaat en hij net te weinig reageert) maar meestal was een prrrr genoeg om hem weg te doen spuiten en zo meer.

Mo proficiat :)F want dat is de echte reden dat ik even op Bokt ben want kreeg ik een melding op mijn telefoon.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 11:25 



 
Profiel   

Gelukkige verjaardag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Mo

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 14:57 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:12 



 
Profiel   

Hey wat leuk allemaal jullie felicitaties, dank jullie wel. Ja het is een superdagje! Heb ook fijn gespeeld met Callas zie filmpje.

Grappig Pien je prrrr, dat deed ik ook met Shadow voor de draf bij het mennen. Shadow was waanzinnig goed in mennen. Die kon ik met een balletjesparcours op de centimeter letterlijk sturen. Op een gewoon bitje gebroken, geen stang geen scharen. Daarom wonnen we ook van de grote combinaties. Net als jij aan Hercule heb ik daar waanzinnig goede herinneringen aan. De bosparcours die we op tijd reden, met idd schreeuwende mensen aan de zijkant die aanmoedigen, het deed dat mannetje niets. Zo'n stoer ventje! Toen was hij nog hengstje maar merries heeft hij nooit begrepen geloof ik hahaha. Ook in de dressuur deed hij het goed, met de samengestelde wedstrijden was ik altijd de tweede in dressuur, balletjesparcour eerste en bosparcours ook eerste. Daarom ben ik meermalen clubkampioen met hem geweest. Tot grote irritatie van de grote combinaties waarvan de paarden ohz M reden etc. Dan heb ik het over 1996 toen was het als volwassene nog zeer debiel om met een shet überhaupt dan ook maar iets te doen, behalve als knuffelpony voor kids of als weilandmaatje. Tja, dat waren nog eens tijden. Maar goed, ook hem mende ik met bit en rijzweep.

Waarom ik met Callas zo truttig doe met het bit, wil ik met het volgende filmpje laten zien. Ik heb haar vandaag weer voor het huis getrutteld. Alle neuzen stonden verjaardag, zonnetje scheen, alle condities om te gaan rijden groen, behalve dan veel wind en we soppen dat het een lieve lust is. Dus meer dan stappen gaat niet. Nu over het bit. Ik ga opstappen, Callas staat niet handig voor mij naast het blok, dus ik moet haar sturen. Op 35 seconden loopt ze iets te ver door, ik houd het bit vast en dan komt ze omhoog met haar hoofd. Daar zegt ze tegen me, auw, volgens mij. Dat vind ik dus het k*tterige van een bit. Ze doet in feite helemaal niets ergs fout. Ik trek ook helemaal niet hard, ik houd haar alleen tegen en toch komt ze al omhoog met haar hoofd. Zoveel kracht kun je dus uitoefenen.

Ik ben aan het afbouwen met de koekjes (ik zie mijn paardjes minstens 5x per dag en er zijn altijd koekjes, maar ben dus de afgelopen week gaan afbouwen en ik vind er al meer rust in het opstijgen. Wat vinden jullie?

Dan met rijden, normaal gesproken is ho gelijk een koekje, nu geef ik op 1.18 een knuffel, maar je ziet dat ze zoekt naar waar de koekjes blijven. Ook erna sta ik stil, ik probeer rust te brengen door maar gewoon stil te staan en ze zoekt naar bevestiging in koekjes en probeert dan maar wat jambettes te doen, maar geen koekjes. aaaaaah. Op 2 min aai ik haar weer als beloning, maar dat vat ze nog steeds op als er komt misschien een koekje.

Daarna op 2.13 wil ik graag dat ze haar hoofd omlaag brengt voor ik wegstap. Ik vraag ietsiepietsie en zij gaat pullen. Ik laat haar tegen mijn hand komen, ze pullt een keer of drie en heeft dan miniem na, gelijk goedzo en dan geef ik ruimte, maar die benut ze om om een koekje te vragen. Ik herhaal het nog een keer en we stappen weg, maar het is niet echt nageven geweest, maar goed. Dit pullen kiest ze zelf voor, ze weet het ongemak of pijn dat dat in haar mond gaat opleveren en ze accepteert dat omdat ze het zelf doet. Hetzelfde als jij je haar kamt met klitten erin, dat is onprettig, maar geen probleem. Maar als een ander je klitten uit je haar moet kammen dan ervaar je dat als veel pijnlijker. Het tegenhouden bij het blok, was door mij. Nauwelijks druk, geen eens een ruk maar dat doet ze niet zelf en ervaart ze als auw. Het pullen doet ze wel zelf, ze weet het ongemak en vindt het geen probleem. Voor mij zegt dat dus dat als ik men en achter haar loop en zou trekken dat dat dus niet leuk voor haar is. Snappen jullie wat ik bedoel? Neemt niet weg dat ik een volgende keer wel met bit en zweep ga kijken hoe dat gaat.

Erna stappen we rond, oortjes zijn ontspannen, hoofd hals ook ontspannen en we klieren of modderen lekker wat aan. Op 3.35 ga ik achterwaarts tussen de 'balkjes' door. Nu hadden we het over het lezen van je paard, en of ik Callas wel kan lezen. Wie kan mij nu hier vertellen op welk moment ik had moeten zien, voelen whatever, dat ze gaat verschieten. Ze verschiet niet met wegrennen, dat zou ze in het bos wel gedaan hebben. Maar dit zie ik dus niet aankomen. Ik zou niet weten waaraan ik dat moet zien. Ik zie niet waaraan zij me laat zien dat ze onrust heeft opgebouwd dat we uit het groene level zijn gegaan, ik zie het niet. We waren geheel ontspannen en PANG dan is er iets wat eng is en we verschieten op de plek. Was dit elders geweest, dan had ze dus weggeknald of 180 graden omgedraaid. Ik weet niet hoe ik dit moet zien aankomen. Wie het ziet mag het me vertellen.


We klooien weer wat verder en op 4.50 denkt ze ineens een spook te zien. Kijk, dat is duidelijk, ineens blijven de oren naar voren, ze hoort of denk wat te zien, kop gaat omhoog. Duidelijk voor mij, heldere taal. Ze zegt wat ze gaat doen, namelijk bang worden, althans dat is meestal zo. Ik leid haar af door meteen de oefening links van me weer in te gaan en dan is het ook goed voor haar. Ze laat zich goed wegleiden.

Samen met Erwin klieren we nog wat met de bal, want eerder kon ze hem niet zo goed pakken omdat het handvat naar beneden valt en ik sluit 15 minuutjes spelen weer fijn af.

dit is de link https://youtu.be/jTwlxAJAYl0

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:47 



 
Profiel   

Tinka, ik weet niet meer waar je het vroeg, maar je vroeg naar weidetenten hier is een topic op bokt erover [VSW] Ervaringen weidetent als schuilplaats gezocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:46 



 
Profiel   

Leuk filmpje weer! Vooral het spelen met de bal op het eind :D

Qua bit zou ik gewoon lekker met twee teugels rijden, de hulpen met de sidepull geven en het bit als noodrem. Het pullen wat ze hier doet zie ik als weerstand op het contact wat jij aan neemt, alleen blijkbaar heeft ze zelf niet door dat het contra werkt :')

Qua verschieten zie ik ook geen signalen, ze lijkt het zelf ook niet helemaal te snappen...
Ik weet ook niet zo snel een oplossing daarvoor, los van belonen dat ze na het schrikken weer bij jou komt.

Persoonlijk zou ik nu wel weer het clickeren inzetten (gewoon met een tong klikje) nu je de snoepjes bent gaan minderen. Dan weet zij precies wanneer ze wel een snoepje krijgt voor haar gedrag en wanneer ze het moet doen met lieve woordjes en een kriebel :D Dan zal vanzelf het zoeken naar snoepjes minder worden (ookal vind ik het nu ook meevallen hoor ;) ).

Overigens nog steeds super dat je je zo kwetsbaar opstelt met de filmpjes, echt heel leerzaam voor iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 17:52 



 
Profiel   

Dat vind ik ook hoor, en daar zijn velen je denk ik dankbaar voor.
Je bent een openbaar studie-object om het even heel oneerbiedig te zeggen, dat durven de meesten niet vanwege het hoge afbrandniveau van tegenwoordig ;)

Wat betreft je vraag of wij iets zien als ze schrikt, nee, daar is absoluut geen signaal waar je aan kunt zien dat ze gaat schrikken. Ze is heerlijk ontspannen tot die brr. Is dit dan zo'n brr zoals jij ze beschrijft of hoe noem je ze anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:13 



 
Profiel   

Ik heb het filmpje een aantal keren gekeken om precies het moment in seconden aan te kunnen geven, maar dat lukt niet dus dan maar zo. Het is mij opgevallen dat ze met het achterwaarts gaat spanning opbouwt. Ook tijdens de tweede keer achterwaarts zie ik het , alleen is daar geen schrik moment.
Het spannende moment van 4.50 is heel duidelijk. Haar oren zijn naar achteren , dan gaat haar rechter oor naar voren en haar linker oor blijft luisteren naar jou omdat je aan het praten bent. Het moment dat het linkeroor naar voren gaat, is het moment van spanning opbouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:20 



 
Profiel   

Hi all,

@Cera en @Judith dank voor het complimentje dat ik alles op bokt 'durf' te zetten. Ja, hoewel het 'afbranden' op bokt de laatste jaren wel een heel stuk minder is geworden, zijn er altijd wel opmerkingen die niet leuk zijn of pijn doen. Ik kreeg nog niet al te lang geleden een pb van iemand die sommige opmerkingen tegen mij zodanig beneden pijl vond dat ze er van had moeten huilen. Dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Ik probeer uit alle opmerkingen iets te halen, ook al baal ik soms. Ook in niet zo leuke opmerkingen kunnen dingen zitten die je kunt gebruiken.

Ik ben gewend kritiek te krijgen vanwege het werk wat ik deed. Ook heb ik door mijn/onze levensstijl enorm veel voor mijn/onze kiezen gehad. In 1974 was ik al vegetariër op mijn 11e bijv. Dat was toentertijd heel raar en niet geaccepteerd van een kind van 11. Ook toen ik in 88 ging western rijden kreeg ik de halve wereld over me heen, dat was ook ongehoord. Ook het voorbeeldje wat ik even hiervoor aanhaalde dat ik als volwassene midden jaren 90 met een shet werkte, dressuurde en wedstrijdmennen deed, was ongehoord. Daar heb ik ook de hele manege over me heen gekregen.

En zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen, niet in de laatste plaats het emigreren naar Frankrijk. Dus ik heb geleerd kritiek te incasseren en me te realiseren dat niet iedereen exact kan schrijven wat ze willen zeggen en dat geschreven woorden heel anders klinken dan gesproken woorden. Dus relativeren is het beste wat je kunt doen.

Ik ben dit topic idd ooit begonnen omdat er weinig topics waren waarin men open en bloot vertelt dat het niet altijd (en best wel vaak zelfs, bleek,) koek en ei met een nieuw paard is. En dat er best veel mensen (op leeftijd) het moeilijk vinden het paardrijden weer op te pakken en dat er best veel mensen zijn die geen klik met hun paard (meer) blijken te hebben of (net als ik) niet met het paard kunnen doen wat ze willen en waarvoor ze hem gekocht hebben. Dus ik wilde idd het uit de taboesfeer halen om daar over te praten.

Nu weer over Callas.

@Cera ja absoluut het pullen doet ze vaak wanneer ze niet wil dat ik aan het bit zit. Ik wilde graag dat ze hier ging nageven, hoofd laag en rug gebruiken bij het wegstappen. Zij wil dat niet, duidelijk. Het zou inderdaad leuk zijn om te onderzoeken hoe dat zou zijn als ik met een dubbele teugel zou rijden, dus eentje op de bitloos om te kijken of ik haar kan laten nageven en het bit voor nood. Dit zou ik alleen pal voor het huis doen in veiligheid.

Het verschietmoment na de achterwaarts. @Judith, dit is niet wat ik een brrr noem. Een brrr is als er een trilling van schrik door haar lichaam. Een erge beginner zou het op kunnen vatten als dat ze trilt met haar huid voor een vlieg. Zo'n brrr, dan wat erger.
Dit was een verschieting, alleen ze was lief genoeg om er vandaag niet vandoor te schieten naar voren met div galopsprongen. Of zich 180 graden om te draaien naar het gevaar.
@Cera ik was haar toevallig aan het belonen en bleef dat gelukkig doen tijdens en na de verschieting.
@Tamara, interessante beschouwing. Bij het achterwaarts vragen, zit ik meestal niet aan het bit, ze komt op mijn kusgeluidjes achterwaarts, maar inderdaad ze heeft altijd haar hoofd hoog met achterwaarts gaan, terwijl het juist de bedoeling is dat ze juist met achterwaarts gaan haar hoofd heel laag heeft. Interessant, nooit bij stil gestaan!

Dan het signaal wat ze afgeeft op 4.50. Dát is echt met hoofdletters geschreven, en daar kan ik dan ook op inspelen. Maarrrrr....

Ik heb het filmpje vandaag wel al 10x bekeken of zo... Over het lezen van paarden gesproken. Hier komt mijn uitleg...
Na het stilstaan en poging tot nageven, ben ik weer aan het stappen. Ik loop vlak langs Erwin die filmt. Callas kijkt met haar rechterkant oog en oor naar hem ze draait ook haar hoofd licht naar hem. En dan let op: Oren allebei naar voren gepunt als we van hem wegdraaien. Dáár al heeft ze het 'ding' waar ze zich op 4.50 min zorgen over maakt gespot. Ze maakt zich er nu nog niet zoveel zorgen over, haar hals gaat weer omlaag en haar oren zijn weer bij mij.
Maar als ik uit die bocht kom stappen, stapt ze wel iets sneller, weg van het enge ding. Het is nauwelijks maar het is er wel, ik stuur haar dan tussen de bal en de noodle door. Meteen uit de noodle op 3.22 geeft ze weer aandacht aan hetzelfde punt voorbij het huis, oren naar voren naar het mogelijke spook dat daar zit.
Zodra het uit haar zicht is en ze weer veilig voor het huis is, is het ok.
Maar dan. Na deze constatering van Callas vraag ik haar achterwaarts. Tuurlijk is ze bij mij, maar in haar hoofd maakt ze zich volgens mij nog zorgen over het ding achter de boerderij. Dan gaat ze achterwaarts (Heel knap want het zijn deze enge dingen die eergisteren in haar staar hingen) we stoppen, ze wordt beloond en ik kan het niet goed zien, maar ze verzet tijdens het belonen haar voorvoet nog en op hetzelfde moment staat ze volgens mij met haar linkerachtervoet op de noodle, dáár schrikt ze van, ze verspringt/verschiet en de noodle komt vrij en rolt een slagje om. Daaraan kan ik zien dat ze erop heeft gestaan.

Mijn conclusie, er is dus al een heel aantal minuten iets wat haar zorgen baart naast/achter de boerderij, mogelijk hoort ze iets. Dat zit haar dwars, onmerkbaar voor mij is ze toch uit het groenlevel gegaan naar een soort tussen groen en geel. Daarbij, ze is uiteraard de schrik van eergisteren met die enge blauwe dingen niet vergeten. Dus in haar lichtgroengeel-level gaat ze op dat enge blauwe ding staan, wat ongetwijfeld een piepschuimgeluidje geeft dat wij niet horen. Dat geluid komt van achter haar. Van achter de boerderij waar ze haar ongerustheid al over aangegeven heeft.

Maar meteen realiseert ze zich dat het maar het blauwe ding is, dus ze hoeft niet te vluchten.

op 4.50 en al iets eerder gaan de oortjes weer naar voren naar het ding achter de boerderij, koppie gaat 10cm omhoog wat ik al zei en ik leid haar af.

Het filmpje is maar de helft van wat Erwin gefilmd heeft, ik heb veel meer rondgestapt, mogelijk zitten daar ook nog momenten op waar ze naar het spannende ding kijkt. Maar ik denk dat ik het zo aardig ontleed heb.

@Cera nog even over het clickeren met de tong, ik vind dat zelf erg moeilijk want clicken met mijn tong is voorwaarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:01 



 
Profiel   

Ik heb de achterwaarts momenten in het filmpje een paar keer gekeken omdat mij inderdaad het hoge hoofd opviel en de spanning daaruit voortkomend en ik heb op 4.50 het filmpje een paar seconden terug gedaan en toen weer gekeken en zo kwam ik op het oor moment.
Ik dacht dat het vooral om het 4.50 moment ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:53 



 
Profiel   

Mooie observatie Mo! En denk dat je wel goed zit met het idee dat haar gedachten nog achter de boederij zijn, maar het is natuurlijk lastig haar daaruit te halen als ze niet merkbaar spanning opbouwt...

Als je het klikken met de tong als voorwaarts commando gebruikt is dat inderdaad niet heel handig :')
Ik ken ook mensen die 'yes', 'ssskkt' of een fluitje gebruiken, maakt natuurlijk in principe helemaal niet uit wat je gebruikt zolang het maar handig is voor jou :D
Niks moet uiteraard, maar ik denk dat het voor Callas wel veel duidelijkheid gaat geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 21:06 



 
Profiel   

Hi allemaal
@Tamara, Ik heb een stuk of 4 momenten nu gevonden in de hele filmsessie waar ze telkens naar dat ding voorbij de boerderij kijkt. Ik meen zelfs de trigger van het ding gevonden te hebben. Als ik aan het opstijgen ben, hinnikt Poupette vanuit haar stal. Je ziet Callas daarop reageren. Ze kijkt op dat moment naar de plek waar ze later onrust over heeft. Mogelijk dat het hinniken van Poupette haar zorgelijk overkwam en dat ze dacht dat het een waarschuwing was. Dus dan moet er iets zijn, nietwaar?

Wat ik hier weer uit geleerd heb, is hoe belangrijk het is om tussen de oren van je paard door te kijken. Natuurlijk hebben je instructeurs dat altijd verteld, want als je dat doet stuur je automatisch altijd goed. Maar je ziet daarmee erg veel meer aan je paard. Ik kijk nu niet tussen de oren door, dus dat ga ik aan mezelf verbeteren, daarmee kan ik dus tekenen eerder opvangen. Ik zag het nu pas op 4.50 min terwijl ze het al zeker 4x verteld had aan me.

@Cera, ik gebruik nu braaaaaf. Wat ik eigenlijk fijn vind aan een stembeloning, is dat je daarmee div graduaties van belonen kunt aangeven. Als ze het echt goed doet, ben ik ook enthousiast en is mijn braaf veel blijer. Ik denk dat Callas dat ook kan merken, dat vind ik een voordeel op de clicker.

Hier weer een filmpje van ons gedoetje voor de liefhebbers van vieze beesten, trouvailles en Pelle

https://youtu.be/e7EeqcJq0sU

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:34 



 
Profiel   

Even lachen. Ik zeg al twee dagen tegen Robin “tient” je weet toch wat dat betekent, dat heb je bij Duolingo geleerd. Nee hoor, zegt hij, ik ken het woord niet.
Ben ik net jouw rij filmpje nog eens aan het kijken en ineens hoor ik je zeggen “tient”. Nu weet ik waar ik het eerder heb gehoord :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:10 



 
Profiel   

Grappig idd Tamara. Het is een vervoeging van tenir=vasthouden. Ik denk dat je het met een s schrijft, Tiens (ik zeg tegen Callas houd jij dat ff vas ;-) )

Maar Tiens is ook een uitroep van verbazing, zowel in het Nederlands (waar ik het ken van Olivier B. Bommel) en in het Frans https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... enis/TIENS

Ik zocht voor Callas indertijd een andere klank dan ik al had in andere commando's en dan maar in het Frans

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:20 



 
Profiel   

Mijn vertaler op de telefoon zegt bij tiens- alsjeblieft en bij tient houdt vast.
Mijn vertaler is niet altijd betrouwbaar dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:14 



 
Profiel   

Jawel je vertaler is helemaal goed. Maar het ligt eraan in welk zinsverband je het zegt. Alsjeblieft: daarmee zeg je in feite, hier pak aan of hier hou vast. Het is dan ook niet beleefd om dat tegen een vreemde te zeggen. Sowieso zou je dan tenez moeten zeggen, alstublieft. Het is informeel.

Tient met een t is 3e persoon enkv. Hij houdt vast is il tient. Jij houdt vast, tu tiens. Ik is ook met een s.

Ik weet niet waar het 'tiens' vandaan komt bij verbazing. Ik denk dat het hetzelfde is als wij zeggen: Krijg nou wat! Daar zit weer dat geven of aannemen, aanpakken in denk ik.

Even ot, net wat grappigs, ik mest de boxen uit. De paarden zijn nog buiten, maar toen ik terugkwam van krui 1 waren ze achter Erwin aangewandeld en die deed ze in hun boxen. ok. Het mest wat lastiger uit, maar niet erg. Nadat ik klaar was en er schoon stro bij Callas in had gedaan, ging ik, zoals ik altijd doe, maar waar zij niet bij is, wat vies stro over het schone stro schoppen, zodat ze het schone stro niet opeet ivm koliek.
LOL, zij ook hoor met haar voet. Als ik dat doe met mijn voet, doet zij dat ook, hahaha, alleen bereikte ze het tegenovergestelde, maar zo grappig, alles voor een koekje dat ik helaas niet bij me had, maar wel een braafknuffel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:40 



 
Profiel   

Leuk is dat, als ze dan ook met hun hoef hetzelfde doen. Zo heeft Robin mij een keer gefilmd dat ik dat met Capri ( de schimmel) deed, achterwaarts lopen samen en daarna allebei met een been omhoog en in het zand schrapen en dan versneld afspelen. Je krijgt dan zo’n slapstick achting filmpje.
Vind ik bij jouw filmpjes ook altijd zo grappig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:26 



 
Profiel   

Ik weet niet of je hier iets aan hebt? Duitse trainer/fysiotherapeut voor paarden. Werkt veel met 'grensoverschrijdend gedrag' ;)
Heel informatief. Ik wil je wel helpen mocht Duits een obstakel zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar het filpje (drie delen) over deze Noriker

https://www.youtube.com/results?search_ ... +eicheneck

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:51 



 
Profiel   

Hi all,

Heerlijk dat we zo kunnen genieten, Tamara, van de gekke fratsen van onze paarden. Althans in onze ogen, gek, want zij proberen op hun manier met ons te communiceren.

Callas op dit moment vertelt mij iedere dag dat ze niet happy is. Ze vindt het weer, als in regen, niet leuk. Het regent vaak, de ze blijft rollen en is één grote pannenkoek van klei. Ze zou het geloof ik niet erg vinden de hele dat op stal te staan en hooi te eten, ware het niet dat Poupette wel naar buiten gaat en Callas dus mee moet. Maar dat vindt ze helemaal niet leuk want het stormt en het is onrustig en er is weinig te eten. Ze is constant onrustig. Dat vind ik dan zielig, dus zet ik ze vroeg binnen en erg laat buiten. Maar ze vertelt het me dus, door zich erg moeilijk te laten handelen. Rijden hoef ik op dit moment niet eens aan te denken.

Dank Balance voor de link. Ik ga er induiken. Ik kan er altijd wat vna opsteken, of soms zijn zulke sites goed om oude kennis weer naar boven te krijgen.

Ondertussen gaat het leven hier verder, voor de frankrijkliefhebbers weer een filmpje. https://youtu.be/GVSjIFPjAaQ

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:04 



 
Profiel   

Heb je niet de mogelijkheid om een overkapping met uitloop voor ze te creëeren,zodat de diva lekker droog kan staan als ze dat wil? Mijn paard was uiteindelijk echt gelukkig toen hij de keus had. M'n fries blijft gewoon net zolang ongelukkig tot hij binnenstaat. Vriendjes of geen vriendjes. Hij is van suiker als het kouder wordt. Zomers geen probleem met regen...

Oké en nu je filmpje kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 22:20 



 
Profiel   

Weer een ontzettend leuk filmpje. Wat hebben jullie een geduld en toewijding.
Wat betreft Callas, heb je haar al eens een regendeken opgelegd? Sommige paarden zijn gewoon meer happy met een manteltje op tijdens gure dagen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:01 



 
Profiel   

Dat wordt erg mooi! Wel vreselijk irritant dat die tegeltjes weer loslaten zeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 07:28 



 
Profiel   

Leuk filmpje Monique, wat een ergenis die losse tegeltjes -:(- dan is het wel handig als je partner met een ander project bezig is. Die zucht van Erwin toen je weer met de camera kwam, duidelijk niet het juiste moment. Zo herkenbaar , hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 08:38 



 
Profiel   

Nou wat gek, ik had jullie vier geantwoord. En nu staat het er helemaal niet! Afijn, de tegeltjes had ik de osb-plaat niet goed ingesmeerd.
Een tinker met een regendeken vind ik zo gek.
Callas is op dit moment onhandelbaar zo irritant. Het stormt en hoost en op etenstijd heeft ze in het land bij het huis geen zin om naar binnen te komen. Of liever gezegd ze wil een bepaalde helling niet af uit zichzelf. pff. Vandaag achter me steigeren en kloten. Niet dat ze het eng vindt of zo, want als ze eenmaal "door" is, dan dendert ze al bokkend naar beneden en staat ze op stal voor ik piep kan zeggen. Ze is zo verschrikkelijk dwars met winderig weer, ze is niet happy.

Afijn, ik wilde wat aan jullie vragen. Er is een actie gaande op internet. Er is een universiteit die de effecten van de menopauze probeert te onderzoeken. Dit doen ze op marmosetaapjes. Deze aapjes hebben zelf geen overgang, dus om ze in de overgang te krijgen worden er allerlei akelige dingen met ze gedaan, waarna ze hersenimplanten krijgen om te kijken wat hun hersenen doen tijdens die opgewekte menopauze.
Er zijn al alternatieven dus deze rare en nare gang van zaken hoeft helemaal niet. Daarnaast is er niets zo betrouwbaar als het verslag van iemand die de menopauze zelf heeft meegemaakt. De actievoerders willen dat die universiteit met zulke vrouwen praat ipv apen pijn te doen. De actie bestaat eruit dat je een selfie neemt en er deze tekst op zet: "talk to me, stop hurting marmosets". (ze gaan niet met jou praten, maar om een statement te maken.)
Ik heb een selfie gestuurd. Als er iemand onder jullie geïnteresseerd is doe me een pb dan geef ik het email adres waar het heengestuurd kan worden. Ik hoop dat veel van jullie mee willen doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 23:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 276 van de 459 [ 11452 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen