Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 322 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Kalea schreef
We verwachten uiteraard reisverslagen uit Portugal en Polen ;) Ben wel benieuwd hoe anders het eventueel is om daar paarden te kijken.


Nou inderdaad ik ben ook heel nieuwsgierig.
Wat zoeken jullie in Polen en Portugal? En loopt dat hier niet rond?

Ah Aatrox ik zal eerst even verder lezen volgende keer :+ Ik ben erg benieuwd wat je er van vind.


Laatst bijgewerkt door Derma op 01-12-21 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:01 



 
Profiel   

Aatrox schreef
Naar springpaarden, wat in Nederland helaas niet binnen budget past, past het daar wel. Mijn man spreekt vloeiend Pools en ook veel familie connecties daar, hierdoor de keuze om toch is een weekendje te plannen daarheen, is het niks, is het niks, hebben we een leuk weekendje gehad, is het wel wat dan hebben we hopelijk volgend weekend nog een ritje Polen met de trailer erachter en een goedgekeurd paard :-)

Veel arabieren en tinkers ook inderdaad, maar ook genoeg recreatiepaarden voor een leuk budget.


Grappig, mijn Poolse kennissen doen het exact omgekeerd, uitstapjes naar Nederland en België omdat goede springpaarden niet te betalen zouden zijn daar :P

Ik zou geen op zijn Pools gereden paard willen hebben, dat weet ik zeker :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:02 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Aatrox schreef
Naar springpaarden, wat in Nederland helaas niet binnen budget past, past het daar wel. Mijn man spreekt vloeiend Pools en ook veel familie connecties daar, hierdoor de keuze om toch is een weekendje te plannen daarheen, is het niks, is het niks, hebben we een leuk weekendje gehad, is het wel wat dan hebben we hopelijk volgend weekend nog een ritje Polen met de trailer erachter en een goedgekeurd paard :-)

Veel arabieren en tinkers ook inderdaad, maar ook genoeg recreatiepaarden voor een leuk budget.


Grappig, mijn Poolse kennissen doen het exact omgekeerd, uitstapjes naar Nederland en België omdat goede springpaarden niet te betalen zouden zijn daar :P

Ik zou geen op zijn Pools gereden paard willen hebben, dat weet ik zeker :+

Waarom niet @Flyhigh? Ik vind Polen van oudsher wel een echt paardenland. Overigens kost haast alles in Polen ongeveer de helft van wat het hier kost, is dat dan met de prijzen van paarden niet ook zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:21 



 
Profiel   

Babootje schreef
Lui_ schreef
Kiwiaa: wat leuk, hele ervaring denk ik. Veel succes en plezier! En wie weet!

Bij mij is er gelukkig een einde gekomen aan de zoektocht. Ik heb mijn nieuwe paardenmaatje gevonden! 3,5 jarige merrie van Desperado, en ze is zo lief, leuk, knap en braaf!
Hoop op nog jaren plezier en geluk met haar.
[ [url=m/tSDNL3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Aahh die lijkt best veel op onze merrie, inclusief de lieve oogopslag.
Veel geluk met haar!


Dankje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:34 



 
Profiel   

Knappe vosmerrie hier boven....

Ik had in juni 2020 een supergave Ijslander gekocht, was er zo blij mee!
Precies m’n type en hij heeft me nooit laten zitten.

In januari 2021 ongepland zwanger geraakt dus hij is in april naar m’n instructie gegaan voor een jaar dus hij zou over een paar maanden weer terug komen maar ik twijfel zo....
Hij is echt geweldig maar hoe gaat het rijden met twee kinderen?
Heb ze dan wel aan huis staan dus aan de kosten ligt het niet maar wel aan het werk en ook omdat ik het in m’n hoofd lastig vind om een fijn paard te hebben staan maar er niks mee te doen....
Twijfel alom dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:46 



 
Profiel   

Lastig Alja. Een verzorgster misschien?
Ik heb 3 jonge kinderen, pas een nieuwe baan en ik heb gister mijn paard verkocht. Aan de ene kant wil ik graag een nieuw paard straks, maar aan de andere kant lijkt me even niets ook wel erg lekker.

Poeh even naar Portugal, wel gaaf!


Laatst bijgewerkt door Rodevlinder op 01-12-21 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:49 



 
Profiel   

Alja schreef
Knappe vosmerrie hier boven....

Ik had in juni 2020 een supergave Ijslander gekocht, was er zo blij mee!
Precies m’n type en hij heeft me nooit laten zitten.

In januari 2021 ongepland zwanger geraakt dus hij is in april naar m’n instructie gegaan voor een jaar dus hij zou over een paar maanden weer terug komen maar ik twijfel zo....
Hij is echt geweldig maar hoe gaat het rijden met twee kinderen?
Heb ze dan wel aan huis staan dus aan de kosten ligt het niet maar wel aan het werk en ook omdat ik het in m’n hoofd lastig vind om een fijn paard te hebben staan maar er niks mee te doen....
Twijfel alom dus!

Als ik in jouw schoenen stond (maar dat is uiteraard niet zo) dan zou ik mijn paard lekker naar huis halen.Je hoeft er niet perse op te rijden toch.Je kunt de band met hem verder uitbouwen en leuke dingen samen doen,ook met je kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:52 



 
Profiel   

Ik heb geen paard om er niet op te rijden want andere dingen doen klinkt heel leuk maar dan heb ik twee kinderen op dat tijdstip erbij.
Dan verkoop ik hem liever aan iemand die veel plezier met hem kan beleven.
Gaat om een 9 jarige ruin, kan alleen op stap, nergens bang voor en een superfijne tolter

Zonnebloem, bijrijdster klinkt heel leuk maar is wel lastig in dit gebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:03 



 
Profiel   

Alja schreef
Knappe vosmerrie hier boven....

Ik had in juni 2020 een supergave Ijslander gekocht, was er zo blij mee!
Precies m’n type en hij heeft me nooit laten zitten.

In januari 2021 ongepland zwanger geraakt dus hij is in april naar m’n instructie gegaan voor een jaar dus hij zou over een paar maanden weer terug komen maar ik twijfel zo....
Hij is echt geweldig maar hoe gaat het rijden met twee kinderen?
Heb ze dan wel aan huis staan dus aan de kosten ligt het niet maar wel aan het werk en ook omdat ik het in m’n hoofd lastig vind om een fijn paard te hebben staan maar er niks mee te doen....
Twijfel alom dus!


Snap je twijfel. Ik had al een paard voordat ik kindjes kreeg. Ondertussen 2 kindjes en al die tijd een eigen paard gehad. Ik had het paard niet aan huis, maar wel gewoon de klusjes gedaan. Het is soms plannen, maar ik vond het prima te doen. Nu was mijn man wel altijd tussen 5 en 6 thuis dus kon ik daarna naar paardje toe, of ze gingen mee.
Verkopen kan altijd nog, als het toch niet haalbaar blijkt voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:05 



 
Profiel   

Ik heb ook al m’n hele leven paarden dus ook voordat m’n eerste werd geboren.
M’n partner is vaak rond 19 uur thuis dus savonds rijden wordt lastig ook omdat ik een recreant ben en mezelf niet kan zetten tot in de bak rijden en dan blijft er in de wintermaanden al weinig over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:13 



 
Profiel   

Alja schreef
Ik heb geen paard om er niet op te rijden want andere dingen doen klinkt heel leuk maar dan heb ik twee kinderen op dat tijdstip erbij.
Dan verkoop ik hem liever aan iemand die veel plezier met hem kan beleven.
Gaat om een 9 jarige ruin, kan alleen op stap, nergens bang voor en een superfijne tolter

Zonnebloem, bijrijdster klinkt heel leuk maar is wel lastig in dit gebied.

Klinkt als een geweldig fijn paard.Natuurlijk kun je hem verkopen,dat zal gemakkelijk gaan omdat er veel vraag is.Maar je hebt niet zomaar weer een andere als je spijt zou krijgen, althans,niet weer zo'n goede!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:23 



 
Profiel   

Dat is waar ik mee zit anjali!
Hij is ook zo betrouwbaar maar zo werklustig en daar hou ik heel erg van!
Hij was hier op zaterdag gekomen en zondags ben ik al alleen met hem een rondje wezen rijden, zo vertrouwd voelt het ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:29 



 
Profiel   

Lastig. Ik zou bang zijn spijt te krijgen van de verkoop. Nu moet ik zeggen dat hier in mijn omgeving de nieuwe moeders gewoon oppas regelen voor 2 dagen oid en dan overdag rijden. Even moment voor zichzelf en 1 dag in het weekend als partner thuis is. Maar dat moet ook maar kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:36 



 
Profiel   

Derma schreef
Nou inderdaad ik ben ook heel nieuwsgierig.
Wat zoeken jullie in Polen en Portugal? En loopt dat hier niet rond?

Ah Aatrox ik zal eerst even verder lezen volgende keer :+ Ik ben erg benieuwd wat je er van vind.


Ik ga op zoek naar een Lusitano! En die lopen hier zeker wel rond, maar of heel jong, of heel duur. Ik ben wel naar een fokker geweest in NL, maar ik heb echt nul verstand van veulens en ik vond het toch wel heel eng om 'op de gok' (zo voelde het voor mij) eentje te kopen. In portugal heb ik contact met fokkers die 2-3 jarige paarden hebben staan, dan zie je toch net wat meer wat voor paard het is/wordt (en kan je ook net wat sneller aan de slag dan met een ukkie van 6 maanden, maar dat is niet het belangrijkste issue want heb wel tijd).

Ik zal jullie zeker een update geven! Ben heel benieuwd. Ik verwacht nu wel niet dat het fundamenteel anders zal zijn dan in BE/NL, enkel taal is een dingetje wel. Ik spreek Frans, Engels en kan me ook wel behelpen in het Duits en Spaans, maar Portugees niet. En een van de fokkers die ik bezoek spreekt echt enkel portugees, dat wordt nog wat :') Normaal zou zijn zoon er zijn maar die had toch geen tijd.

Lui, wat een fijn dier! Gefeliciteerd! Heel veel geluk met haar!!

Alja, vind ik inderdaad ook wel een lastige.. het is natuurlijk niet erg voor het paard dat hij wat vaker stilstaat denk ik. Mijne heeft ook minder gewerkt toen ik het druk had met studeren en denk niet dat hij daar slechter of ongelukkiger van geworden is, ook al was hij op dat moment op een top leeftijd (10j-15j, dan kennen ze het hoe en waaraan, zijn de kuren eruit, en we waren goed bezig met een nieuwe trainer en hij was echt in vorm). Dus jammer, ja.. erg voor het paard, bwoh. Ik denk dat als je zijn mening had gevraagd over zijn gemiste carriére dat hij op dat moment had gezegd: doe ze nog is vol en laat mij gerust :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:51 



 
Profiel   

anjali schreef
Fly_high schreef

Grappig, mijn Poolse kennissen doen het exact omgekeerd, uitstapjes naar Nederland en België omdat goede springpaarden niet te betalen zouden zijn daar :P

Ik zou geen op zijn Pools gereden paard willen hebben, dat weet ik zeker :+

Waarom niet @Flyhigh? Ik vind Polen van oudsher wel een echt paardenland. Overigens kost haast alles in Polen ongeveer de helft van wat het hier kost, is dat dan met de prijzen van paarden niet ook zo?


Omdat ik in Polen ben opgegroeid :+ heb daar leren paardrijden tot aan wat basisport wedstrijden toe. Zachtjes gezegd ben ik er niet erg over te spreken. Mijn eerste 2 paarden kwamen ook daar vandaan en werden op zijn Pools getraind, wat een trieste vertoning was het zeg... vooral erg veel met slof, heftig barreren, veel met de zweep oplossen en waar ik het over heb was een redelijk bekende sportstal, meerdere stalgenoten van mij zaten in de topsport. Ik les nu bij een Nederlandse topsport amazone en dat is een wereld van verschil qua aanpak :o

Men is in Polen over het algemeen vrij grof en kort door de bocht met paarden en dressuurbasis is meestal om van te huilen. Dressuursport is namelijk niet echt een ding daar. Verder zie je bij goedkopere paarden erg veel niet kloppende afstammingen, rtg foto's die er niet bij horen, dit soort geintjes.

Alles in Polen kost zo'n beetje 80/90% van de Nederlandse prijzen op arbeid na. Als je voor Poolse rassen gaat (malopolski, koniks, hucul pony's, arabieren, trakheners etc) zijn die over het algemeen goedkoop te krijgen ja, maar binnen die rassen verwacht ik geen bijzondere sportpaarden voor in de sprigsport. Springpaarden zijn of import uit West-Europa ofwel daar gefokt maar dan gewoon met Nederlandse en Duitse hengsten voor hetzelfde geld. Poolse dekhengsten zijn vaak wat er in West-Europa afgekeurd is maar daar wel mag dekken :+

Ik heb me iig laten vertellen dat een Pools springpaard waar een amateur zonder al te veel gedoe rondje L/M mee kan springen tegenwoordig rond 100K zloty kost, dat is iets rond 25K euro. Jaartje of 10 terug kon je zo'n paard voor 8-10K euro kopen maar goed, toen waren de prijzen in Nederland waarschijnlijk ook anders.

Ik zweer zelf iig bij Nederlandse paarden, heb niets te zoeken in Polen hoe makkelijk het ook zou zijn met mijn achtergrond en taalkennis :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:18 



 
Profiel   

@Flyhigh,die grove manier van trainen zie je in Nederland ook wel soms helaas.Ik denk dat dat niet landgebonden is.Paarden met valse papieren verkopen dat kan natuurlijk niet.Maar ook foute handel en bedrog komt eveneens in Nederland voor zoals haast iedereen weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:31 



 
Profiel   

Er zit wel degelijk verschil in omgang met paarden in andere landen. Dat merk je alleen al met poetsen of zelfs voetjes geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:37 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Er zit wel degelijk verschil in omgang met paarden in andere landen. Dat merk je alleen al met poetsen of zelfs voetjes geven

Vind jij dan dat in Nederland iedereen zo vriendelijk met paarden omgaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:41 



 
Profiel   

Iedereen kan nooit natuurlijk. Maar ik vind ook wel dat je in NL en BE meer en meer aandacht hebt voor hoe je paard gehouden wordt, omgang met paarden (zoveel grondwerklesgevers enz die uit de grond schieten, ik vind dat wel opvallend). Zou dat in andere landen ook zo zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:50 



 
Profiel   

anjali schreef
StalNollie schreef
Er zit wel degelijk verschil in omgang met paarden in andere landen. Dat merk je alleen al met poetsen of zelfs voetjes geven

Vind jij dan dat in Nederland iedereen zo vriendelijk met paarden omgaat?


Natuurlijk weet iedereen wel, dat niet iedereen even vriendelijk met zijn dieren om gaat. Maar in de basis kun je wel stellen dat bijna iedereen hier wel echt het beste met zijn paard voor heeft. Sommige hebben daar een ander beeld bij dan andere, maar ik ken echt niemand die vandaag naar zijn paard gaat om hem slecht te behandelen. Een paard is hier wel echt een huisdier. In veel landen is het een object of een werkdier en wordt ook dusdanig behandeld....

Ik denk idd dat we hier in Nederland als 1 van de weinige landen echt wel iets voorlopen daarin. Kan het beter? Zeker te weten. Zie ik veel dingen die ik anders zou doen of willen zien? Ook zeker weten....

Maar tov van andere landen, geloof ik achter elkaar dat we het ook nog niet zo heel slecht doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:21 



 
Profiel   

anjali schreef
StalNollie schreef
Er zit wel degelijk verschil in omgang met paarden in andere landen. Dat merk je alleen al met poetsen of zelfs voetjes geven

Vind jij dan dat in Nederland iedereen zo vriendelijk met paarden omgaat?


Dat staat er niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:57 



 
Profiel   

Sky_As schreef
anjali schreef
Vind jij dan dat in Nederland iedereen zo vriendelijk met paarden omgaat?


Natuurlijk weet iedereen wel, dat niet iedereen even vriendelijk met zijn dieren om gaat. Maar in de basis kun je wel stellen dat bijna iedereen hier wel echt het beste met zijn paard voor heeft. Sommige hebben daar een ander beeld bij dan andere, maar ik ken echt niemand die vandaag naar zijn paard gaat om hem slecht te behandelen. Een paard is hier wel echt een huisdier. In veel landen is het een object of een werkdier en wordt ook dusdanig behandeld....

Ik denk idd dat we hier in Nederland als 1 van de weinige landen echt wel iets voorlopen daarin. Kan het beter? Zeker te weten. Zie ik veel dingen die ik anders zou doen of willen zien? Ook zeker weten....

Maar tov van andere landen, geloof ik achter elkaar dat we het ook nog niet zo heel slecht doen.


Ik vind het dus onwijs grappig dat men in Polen dan weer vindt dat Nederlanders juist degenen zijn die hun paarden slechts als voorwerpen zien, o.a. vanwege hoe makkelijk het is om een paard hier in te laten slapen (voor Poolse maatstaven dan) :+ Dat ligt allemaal heel gevoelig en is heel bijzonder om mee te maken zo'n overstap van het Poolse naar het Nederlandse paardenhouden (en bijzonder offtopic ook, excuus _-:( )

Hoe dan ook zou ik zeggen dat een Pools paard eerder op zijn donder krijgt dan een gemiddeld Nederlands paard. Om even een voorbeeld te geven, ik heb de discussie over Annika Schleu op het grootste Poolse paardenforum gevolgd en de meeste deelnemers zeiden dat ze zo'n stout beest (het paard dan :+ ) nog harder zouden hebben aangepakt dan betreffende dame deed, zweep maar stevig bovenhands pakken en gaan met die banaan :+ zulke denkwijze zie ik niet zo om me heen in Nederland.

Rijden doet men oin Polen ok anders, dressuur wordt nu pas langzamerhand een minder vreemd begrip waardoor de meeste sportpaarden daar heel anders zijn afgericht en niet zo aan de hulpen staan als wij gewend zijn.

Als men dat niet erg vindt (en geen koopjes verwacht te vinden, die tijd is al voorbij) valt er zeker een leuk paard uit Polen te halen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 22:28 



 
Profiel   

@Kiwiaa

Leuk dat je naar Portugal gaat voor een Lusitano! Ik ben erg benieuwd hoe het je bevalt daar en of er wat leuks tussen zit voor je! Ik wil dit zelf in de toekomst ook doen...

Zou je met mij misschien kunnen delen, pb, naar welke fokkers je gaat kijken? :)

Naar wat voor Lusitano ben jij op zoek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:40 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Nou, wat valt er te vertellen, ze zijn boven budget dus helaas gaan ze het niet worden ..
Maar echt helemaal mijn type. Zo'n dikke uit de kluiten gewassen pony/paardjes die doodbraaf zijn :D

Maar misschien als tip voor iemand anders hier?
:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:14 



 
Profiel   

Een groot risico m.b.t. een paard uit het buitenland halen (of je moet er erg "thuis" zijn) vind ik toch dat het bij problemen/verborgen gebreken vrijwel onmogelijk is het paard nog terug te krijgen bij de verkoper.
Is in NL al moeilijk genoeg. Ik zou het dus niet aandurven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 322 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen