Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 323 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

En ook niet vergeten dat het importeren kosten met zich meebrengt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:31 



 
Profiel   

Dat is natuurlijk waar, maar ook in BE/NL zou ik een paard met gebreken niet terugdoen eigenlijk, eenmaal ik ervoor gekozen heb. Ik kijk ook wel enkel naar jonge paarden, die RX gekeurd zijn maar verder groen. En ja transport reken ik bij in mijn budget, uiteraard :) het is ook niet om een koopje te doen dat ik nu in Portugal zit, ik ga hier niet een paard zoeken voor 5k zeg maar. Maarja, het blijft natuurlijk een risico! Daar ben ik me wel van bewust. Vandaag bij de eerste fokker en dat is alvast wel een fijne ervaring :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:59 



 
Profiel   

Er zijn zoveel gebreken die niet op RX te zien zijn. Ook bij jonge paarden. Daarom is er ook de consumentenkoopwet die nog enigszins soelaas biedt bij een miskoop. Maar op lange afstanden wordt het allemaal toch lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:53 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd te veel pech om importeren aan de durven :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:12 



 
Profiel   

Maar die consumentenkoop is dat zelfs een ding in België? Ik heb echt nog nooit daarvan gehoord bij paarden. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:43 



 
Profiel   

Dat is een ding in België. :D
Even heel summier uitgelegd: https://www.paarden.vlaanderen/nl/thema ... an-paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:20 



 
Profiel   

Merci Gini! The more you know :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:09 



 
Profiel   

Het is een beetje stil hier. Nog bokkers die paardjes gekeken hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:19 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Het is een beetje stil hier. Nog bokkers die paardjes gekeken hebben?



Wij misschien deze middag. Aanbod is niet zo groot op dit moment en als er zich eentje aanbied binnen ons budget zijn die al snel weg. Binnen de regio waar we zoeken is er ook al niet heel veel aanbod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:48 



 
Profiel   

Nee. Er lijkt een leuke te staan in het oosten van het land. Maar dat is op 2 uur rijden bij ons vandaan. En met de drukte op mijn werk en zo heb ik even geen 5 uur beschikbaar om te gaan kijken :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:13 



 
Profiel   

Lieser schreef
Nee. Er lijkt een leuke te staan in het oosten van het land. Maar dat is op 2 uur rijden bij ons vandaan. En met de drukte op mijn werk en zo heb ik even geen 5 uur beschikbaar om te gaan kijken :(

Ook niet in het weekend?

Ik ga er wel bij 1 kijken op 2,5 uur afstand

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:47 



 
Profiel   

Die FB site maatje gezocht, bestaat die nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:17 



 
Profiel   

Lieser schreef
Nee. Er lijkt een leuke te staan in het oosten van het land. Maar dat is op 2 uur rijden bij ons vandaan. En met de drukte op mijn werk en zo heb ik even geen 5 uur beschikbaar om te gaan kijken :(


Ik ben in het weekend gegaan, was 2 uur en een kwartier rijden enkele reis. Maar nu wel een nieuw maatje erbij, dus was het die reis helemaal waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:31 



 
Profiel   

Lui_ schreef
Lieser schreef
Ik ben in het weekend gegaan, was 2 uur en een kwartier rijden enkele reis. Maar nu wel een nieuw maatje erbij, dus was het die reis helemaal waard!


Voor mij was het bijna 3 uur enkele reis. Dus ook in het weekend voor het weekend erop afgesproken. Alleen ging het bij mij om een veulen en niet om een beleerd paard in een populair segment. Andere potentiële kijkers hadden al afgehaakt omdat ze geen plek in de opfok konden vinden. Met een leuke beleerde vis je dan gewoon achter het net. Maar voor een leuke zou ik toch een afspraak in het weekend maken. Wie weet klikt het niet bij andere potentiële kopers en krijg je toch de kans om te bezichtigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:50 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Lieser schreef
Nee. Er lijkt een leuke te staan in het oosten van het land. Maar dat is op 2 uur rijden bij ons vandaan. En met de drukte op mijn werk en zo heb ik even geen 5 uur beschikbaar om te gaan kijken :(

Ook niet in het weekend?

Ik ga er wel bij 1 kijken op 2,5 uur afstand

Nog niet, komend weekend pas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:27 



 
Profiel   

tita schreef
Die FB site maatje gezocht, bestaat die nog?

Jip

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:57 



 
Profiel   

Ik ben uiteindelijk geslaagd hier echt om de hoek! Was niet overtuigd van de advertentie maar dacht, kan wel eventjes kijken, is 15 min rijden. Ben ook twee keer geweest met verschillende mensen en iedereen was echt helemaal overtuigd haha, heel erg blij! Donderdag wordt ze waarschijnlijk afgeleverd! Het is een 8-jarige PRE merrie geworden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 07:50 



 
Profiel   

Oh gefeliciteerd Whupp!
Ik ga misschien deze week even kijken op een manege die stopt, kijken of ze iets passends voor mij hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 08:00 



 
Profiel   

Whupp alvast gefeliciteerd!

Tanzan: hopelijk zit er wat leuks voor je bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 08:46 



 
Profiel   

Heb er een paar doorgestuurd gekregen zit wel wat leuks tussen, maar ook veel oude, dus ga gewoon even kijken, is toch in de buurt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 08:51 



 
Profiel   

Oh nu ben ik nieuwsgierig Tarzan! Dat zou wel is een hele leuke match kunnen zijn voor je als er iets tussenzit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:09 



 
Profiel   

ik heb mijn zoektocht even op een laag pitje gezet. Ik heb van het weekend twee paarden bekeken. Zaterdag een super super gaaf paard! echt een leermeester, heel nuchter en alle knoppen zitten er op. Ook keurig opgeleid en afgesteld door de huidige eigenaar. Daarbij ook lief en knap. Paard loopt wel lichte tour, persoonlijk hoef ik niet zo'n hoog geschoold paard. Met mijn vorige paard waren wij bijna L2 startgerechtigd, iets hoger zou leuk zijn, maar zoveel talent als dit paard heeft, reikt mijn kunnen en ambitie niet.

Daarnaast zondag voor een tweede keer wezen kijken bij ook een super lief paardje! Was voor de tweede keer en dacht echt met haar naar huis te gaan (ondanks dat ik zaterdag die knappe leermeester had gereden). Ik merkte alleen dat ik het spannend vond om in galop aan te springen. Daarnaast liep er iemand met pionnen door de bak, waardoor ze even twijfelde. Paard deed eigenlijk niet zoveel gek, maar merkte wel dat ze erg mijn spanning over nam.

Ik heb daarom toch besloten niet met haar verder te gaan en eerst aan mijn angst te werken. Wel super jammer, want het was echt een leuk paard, lief en heel braaf, maar wel wat sensitief qua spanning ruiter. Met dubbel gevoel afbegeld dus.

De "leermeester" moet ik nog afbellen, maar zit te dubben..ga ik eerst aan de slag met mijn angst. En hoe dan? dan moet ik toch een paard hebben zeg maar. Of ga ik wel voor dat paard en zorg voor de juiste begeleiding.

ik voelde mij wel super safe het paard van zaterdag, heb gewoon heerlijk half uurtje gereden, alles gedaan, galop voelde ook safe, echt een leuk paard.

Baal gewoon enorm van mijn eigen angst. Ik ben nooit een held geweest, ga ik ook niet worden. Maar bij mijn eigen paard, ging ik wel gewoon op stap etc. En als we in het bos iets engs tegen kwamen (houtsnipper vrachtwagen, hert midden op pad en dat soort dingen) en mijn paard ging snurken en zich groot maken, voelde ik mij echt niet heel chill, maar ik had wel het vertrouwen van dit komt goed, hij vindt het eng maar tieft er niet vandoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:12 



 
Profiel   

Ik denk dat het voor de helden onder ons heel belangrijk is om je veilig en comfortabel te voelen vanaf het moment dat je op het paard stapt.. Althans zo ga ik op erop zitten en vanaf daar rijd ik ook verder, wij zijn zaterdag 3 paarden wezen bekijken in Polen en ondanks dat paard 3 een stuk minder rillerig eigenlijk was dan paard 1 voelde ik me op paard 1 een stuk zekerder..

Dat een paard veel meer kan en hoger heeft gelopen dan jouw ambities hoeft niks te zeggen he, kan je alleen maar enorm veel van leren. Heb je het andersom (meer ambitie dan je paard) dan is het wel een ander dingetje maar hoe jij het nu beschrijft zou ik daar zeker nog een keertje gaan kijken!

Op elk potje past een dekseltje en ik denk dat je eigen angst het beste te 'trainen' valt met goede begeleiding en het correcte paard, dan is het alleen maar fijner als dat je eigen paard is waar je nog veel plezier van gaat hebben de komende jaren toch? Of heb je ook de ambitie om elke week op een ander te stappen? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:18 



 
Profiel   

Wat maakt het uit dat het paard zoveel hoger heefr gelopen? Veilig voelen is goud waard juist. Ook al kom je nooit verder als eigen bak bij wijze van spreken, als jij je veilig op dat paard voelt wat maakt het dan uit dat hij het allemaal al gedaan heeft?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 11:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 323 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen