Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 147 van de 149 [ 3718 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

 
Profiel   

Wauw, goed gedaan zeg!! En leuke naam +:)+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:05 



 
Profiel   

Gefeliciteerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:15 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/*
Heel veel geluk samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:26 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 00:02 



 
Profiel   

Ik wilde net een berichtje plaatsen met 'nog geen baby?'... Maar wel dus! En precies op de uitgerekende datum. :D

Van harte met de geboorte van jullie dochter en zusje! *\o/*
Wat een leuke naam heeft ze gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 00:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de kleine spruit! heeft bliksem over paar jaar weer een klein ruitertje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 01:00 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!! Mooi op tijd geboren zeg! Mooie naam ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 03:01 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 07:29 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 09:09 



 
Profiel   

gefeliciteerd met de kleine meid

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 09:27 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:38 



 
Profiel   

Gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 10:55 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:00 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd met de kleine! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 15:26 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:42 



 
Profiel   

Lees het nu pas!
Wat een mooi sint kado!,
Gefeliciteerd.
Laat het maar een mooi ponymeidje worden :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 13:34 



 
Profiel   

Hopelijk gaat het goed met jullie :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 23:37 



 
Profiel   

Bedankt voor alle felicitaties <3
Het gaat goed.
Wel was het vorige week behoorlijk spannend.
Elisa ontwikkelde een bacteriële infectie aan haar vinger. Waarbij haar opperhuid werd aangetast en los liet.
Dit herkenden we van David. David had als baby exact hetzelfde in de kraamweek. Bij hem werd de behandeling te laat gestart, omdat de infectie te laat werd herkend. Hij is vervolgens opgenomen in het ziekenhuis en heeft daar een aantal weken gelegen.
Ik herkende de infectie bij Elisa - doordat wat we met David hadden meegemaakt - al in een heel vroeg stadium! Dus we konden gelijk thuis starten met antibiotica.
Wel was het even spannend of ze alsnog niet opgenomen moest worden. Haar vinger werd iedere dag beoordeeld.
Dit is gelukkig bespaard gebleven. De antibiotica deed zijn werk en de infectie is beperkt gebleven tot haar vinger.
Wel kwamen alle beelden van David als baby weer naar boven. De beelden dat hij als een kuikentje onder een warmte lamp afgezonderd in een klein kamertje lag. Zonder ons, zonder kleding of luier en met een hele grote aantasting van de opperhuid over buik en benen. We mochten ook niet zomaar het kamertje in, we moesten compleet in beschermend pak.
De stress zat er vorige week dan ook even goed in. We moesten er toch niet aan denken om dit nog een keer mee te maken. Want het was een behoorlijk traumatische gebeurtenis bij David... Die ik blijkbaar ook nooit verwerkt heb, daar kwamen we deze week wel achter.
Veel emoties zijn los gekomen. Sowieso de kraamtranen, maar ook heel veel oud verdriet.
Gelukkig is Elisa een heel tevreden, lief klein meisje. En kan ik echt van haar genieten. Ze lacht naar ons. En David en Marloes zijn ook gek op haar.
Alleen vandaag nog heeft ze antibiotica. En hopelijk komen haar darmpjes dan ook weer snel op orde. Want die hebben uiteraard wel een flinke klap gehad...

Ondertussen blijven David en Marloes heel goed helpen bij het verzorgen van de dieren. Echt toppers die twee. Ik heb ze dan ook goed verwend met wat extra Lego en ik verwacht ieder moment nog een leuk pakketje voor ze.
Ook m'n moeder heeft heel veel geholpen de afgelopen tijd. Ze heeft vandaag nog de binnenbak en de paddock uit gemest. En van de week de weide. +:)+

Lichamelijk voel ik me best goed. De verloskundige heeft me nadrukkelijk verteld dat ik minstens 6 tot 8 weken moet wachten tot ik weer in het zadel ga zitten. :=
Tot die tijd mag ik alleen naar de paardjes kijken. :Y)

edit.
Misschien ook nog leuk om te weten. Elisa is thuis geboren. Iets wat ik heel graag wou. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 19:33 



 
Profiel   

Wat fijn dat ze gewoon lekker thuis geboren is +:)+

En wat schrikken van die bacterie zeg, dat is voor het eerst dat ik zo'n verhaal hoor.
Bijzonder dat het dan 2x bij jullie gebeurt! Enig idee waardoor dat is....? En alleen maar bij de geboorte last van gehad? Wat goed dat je het herkende!! Maar ik kan me voorstellen dat de schrik je dan om het hart slaat om wellicht weer zo'n waardeloze start mee te moeten maken... :(:)

Misschien heeft deze gebeurtenis dan toch een voordeel voor je verwerking van de narigheid bij David, dat dit een soort van helend kan doorwerken :+:

Heb je al pro-biotica klaarliggen voor de kleine meid? Balen dat ze zo'n pittige start heeft gehad, maar fijn om te horen dat jullie wel gewoon lekker samen kunnen zijn en ze het goed doet +:)+ Hopelijk was dit het dan en mag ze nu gewoon zonder gedoe groot en sterk worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 20:05 



 
Profiel   

Wat naar die infectie :( maar gelukkig was het op tijd ontdekt en is er goed gehandeld :D

Blijf inderdaad maar even van de rug van het paard :P en ook achter de kruiwagen weg :P heel moeilijk ik weet het... maar dat is voor je eigen bestwil ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 21:01 



 
Profiel   

Ja het was zo fijn dat het het gewoon thuis kon!
Ze krijgt inderdaad probiotica. En heb echt wel het idee dat het zijn werk doet. Ze heeft lang niet zoveel last van de antibiotica als wat David in die tijd had. Hij had er zelfs een darmontsteking van...
Dat zie ik bij Elisa absoluut niet.

Haha het is inderdaad lastig om niet te snel alles weer te willen. Want stofzuigen is bijvoorbeeld ook nog een no go. Maar heb ik al wel een keer gedaan.. .en had er ook al gelijk last van... Dan denk je 'ach dat kan toch wel?' Nou niet dus. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 21:34 



 
Profiel   

Jeetje, wat een verhaal over Elisa. Gelukkig dat je er snel bij was omdat je het herkende van David.
(Mooi is dat trouwens, dat je op deze manier ineens weer aan een onverwerkt stukje kunt werken.)

Doe vooral rustig aan. Als niet alles spic en span is, is dat helemaal niet erg. Top dat de hulptroepen zulk goed werk verrichten met het dierenspul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 22:22 



 
Profiel   

Heel herkenbaar die angst en het nog niet verwerkt hebben (hier een kind met schisis). Maar zo te lezen gaat het nu weer goed, geniet van je lieve gezin en laat je ook verwennen!

Nu ga ik weer in de meeleesmodus☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 07:59 



 
Profiel   

Achjoh wat een klöte-start met David.... :(:)

Gelukkig is het wel een heerlijk joch geworden +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 15:37 



 
Profiel   

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 19:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 147 van de 149 [ 3718 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 144, 145, 146, 147, 148, 149  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen