Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 53 [ 1312 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

 
Profiel   

-20, maar een nieuwe lens... Wat doe je dan? :))


[ img ]
Bromance <3 <3 <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:03 



 
Profiel   

8-) -20 brrrrrr.

Prachtige foto's. Je paarden zien er top uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:20 



 
Profiel   

Wat zijn ze prachtig! Ik kan me zelf herinneren dat rennen bij -20 niet leuk is voor de longen
Merk je dat aan hun ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 19:28 



 
Profiel   

Dankjewel allebei! <3

Ja, je merkt het best wel goed aan ze. Ze spelen nu met de dekentjes op wel weer veel meer, maar wel een stuk rustiger. Ze rennen niet meer de hele tijd hard door de wei, maar zijn wel veel met de bal aan het spelen (of bloempot die Milo gevonden had _O- ). Ook vinden ze het heerlijk om te bekvechten.

Maar als het wat warmer is, rennen en bokken ze een stuk meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 20:50 



 
Profiel   

Heb je ze al geleerd zelf te kiezen wel/geen deken?
En kiezen ze allemaal met deken nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 21:17 



 
Profiel   

De veulentjes nog niet, die moesten eerst nog de deken zelf leren. :D

Die kan ik er nu goed opleggen zonder spanning, eenmaal erop is het sowieso geen probleem en eraf gaat nu ook heel goed (dat vonden ze eigenlijk spannender dan erop). Milo doet m zelfs al zelf wel op. _O-

De merries mogen nu inderdaad kiezen, maar ik weet nu niet zeker of ze gewoon altijd ja zeggen of nu dus ja zeggen omdat het heel koud is.
Odie zegt eigenlijk altijd ja. :+
Libby zegt ook regelmatig nee (nu alleen dus niet sinds ik de symbolen gebruik, maar het is ook echt koud, dus ik weet het nu niet zeker).
Als ze op stal komt, wil ze m alleen wel weer graag af. Dus misschien is het toch wel een bewuste keus...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 23:37 



 
Profiel   

Leuk bezig Quir.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:32 



 
Profiel   

Dankjewel Pien. <3

Vanochtend hadden we twee hele blije baby's, helaas begin gemist maar nog wel wat grappige (telefoon) foto's.

Arrogante bakkes
[ img ]
Met plof haar _O-
[ img ]
Bijna perfecte hoofd hals houding. :))
[ img ]

Hier zie je zijn blauwe oogje een keer goed. <3
[ img ]
[ img ]

Straks krijgen ze een slinger met appel en wortels in de stal, benieuwd wat ze er van vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 17:21 



 
Profiel   

Wat een plaatjes. Jouw posts doen me altijd glimlachen Quir. De babies are so cute!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 20:24 



 
Profiel   

Wat een knapperds zijn het! Zo'n mooie plek daar, maar wel koud, brrrrrr :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 00:03 



 
Profiel   

In Zuid Frankrijk is het ook mooi Quir maar veel warmer := . Dat vind ik ook echt het nadeel van jouw plek en het feit dat jullie veel minder zon uren hebben als wij hier in de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 08:56 



 
Profiel   

Het is nu ook wel uitzonderlijk koud! Dat is tientallen jaren geleden. :))

In januari of februari wil het wel vaker zo koud zijn. Maar je hebt hier ook wel een ander klimaat, Zuid Zweden niet, die hebben gewoon zee klimaat, maar wij zitten in gebied met landklimaat. Oftewel, koude winters en warme droge zomers.

Gemiddeld gezien per jaar doen wij niet eens onder qua zonuren! :D
Maar in de winter is het inderdaad donker, dat is soms ook best lastig vooral als je ook nog een winter hebt met veel bewolking (2 winters terug hadden we echt alleen maar regen, regen, regen en was het 5 tot 10 graden. Dat vind ik oprecht veel erger dan zon en -15/-20).

Andere kant hebben we in de zomer juist heel veel licht/zon.

Bedoel, deze foto's zijn midden in de nacht gemaakt. _O-
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zuid Frankrijk is inderdaad ook prachtig! Maar de zomer daar vind ik dus echt niet prettig haha. Qua temperatuur is hetzelfde als we hier hebben, maar in Frankrijk is het vochtig en benauwd. Dat is hier dus weer niet. Maar Frankrijk (en eigenlijk heeft elk land wel wat vind ik) is inderdaad prachtig en ging er ook graag heen, vooral in het voorjaar!

Heb een paar filmpjes van de wortel/appel slingers, ze vonden het leuk, maar hadden alles eerder eraf dan ik het in elkaar had. _O-
Zal straks even uploaden.

Volgende keer dus wat moeilijker maken, had nu de eerste keer tegen de muur gehangen, maar dat was dus te makkelijk. :+

Mijn gouden vriendje deed gisteren nog een beetje uitsloven. <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 09:41 



 
Profiel   

Mooie foto's Quir.

Wij hebben hier ook landklimaat en juist geen vochtige zomers. Erg warm en zonnig. Het is door die droogte juist miet benauwd itt wat ik me herinner van Nederland.

In de zomer vind ik Zweden zo prachtig met al dat licht heerlijk. Je foto's vd nacht zijn erg mooi.

Ooit zijn manlief en ik gaan wandelen 's nachts met lage volle maan. Zo licht, zo prachtig. Toen Hercule ons zag op afstand kwam hij kei hard aangegaloppeerd. Hij vond het prachtig en wij ook. Maar dat is heel zeldzaam zo'n maan zo dichtbij.

Zweden is prachtig hoor en inderdaad regen zo lang is pittig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 09:58 



 
Profiel   

Dankjewel, gewoon stills uit telefoon filmpjes. Hoop dat het snel weer eens mooi weer is, het sneeuw nu bijna continue en durf dan niet met mijn camera naar buiten om foto's te maken. :=

Oh oeps, sorry. Frankrijk is natuurlijk ook heel erg groot, ben vooral in regio Parijs en west kust zeg maar geweest. Daar is wel echt een zeeklimaat, maar Frankrijk is natuurlijk veel groter dan Parijs. _O-

Welke regio woon je? Hebben jullie wel sneeuw in de winter?

Maar dan is dat inderdaad hetzelfde in de zomer! Dat scheelt wel veel, dan kan het veel warmer zijn zonder dat het vervelend is. In NL vind ik warm ook altijd meteen zo benauwd en vochtig. Hier kunnen we makkelijk 35 graden hebben en dan is het gewoon warm, terwijl in NL ik vaak 25 graden al echt vervelend vond.

Maar doordat het relatief droog is, is de kou ook veel beter te doen. Maar ik zou niet in het noorden willen wonen, daar is het gewoon bijna de hele winter -20/-30 en meters sneeuw. :brr:

Video's zijn aan het uploaden. :))


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 14:02 



 
Profiel   

We wonen in de Limousin 1 uur ten Noorden van Limoges dus echt op het platteland tussen de koeien en de schapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 15:36 



 
Profiel   

Aww wat een schatjes! <3

Ik vind je foto's ook echt prachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 18:48 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
We wonen in de Limousin 1 uur ten Noorden van Limoges dus echt op het platteland tussen de koeien en de schapen.


Oh wat tof! Zou nog best eens naar die regio willen! <3

Dankjewel appeltje! <3

https://www.instagram.com/libenti.sport ... =copy_link

Net even een reels gemaakt van Milo. :+
Oh kan m niet direct zichtbaar plaatsen. -O-

Al had ik beter deze video van Odette onder dit liedje kunnen zetten. _O-
Zij haat echt sneeuw/regen en kou, dit was dan ook haar reactie bij de eerste sneeuw van dit jaar. _O-




En de appel wortel slingers .






YouTube gaat daarentegen voortaan wel weer! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 20:58 



 
Profiel   

Leuke filmpjes en je bent welkom bij ons Quir.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:04 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk en leerzaam topic. Ik vind de start stop techniek die je gebruikt erg interessant. Ik ben benieuwd hoe mijn 1 jarige hierop reageert. Hij is al bekend met clickeren en super leergierig. Ik ga er mee aan de slag. Wat heb jij knappe babies zeg. Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien over een paar jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:33 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Leuke filmpjes en je bent welkom bij ons Quir.


Dat klinkt wel verleidelijk. :D


photophoebe schreef
Wat een ontzettend leuk en leerzaam topic. Ik vind de start stop techniek die je gebruikt erg interessant. Ik ben benieuwd hoe mijn 1 jarige hierop reageert. Hij is al bekend met clickeren en super leergierig. Ik ga er mee aan de slag. Wat heb jij knappe babies zeg. Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien over een paar jaar!


Wat leuk dat je ook clicker training doet!
Start/stop knop vind ik echt heel waardevol en ze leren zo ongelooflijk snel met positieve bekrachtiging en ze het gevoel te geven dat zij de controle hebben!


[ img ]

Milo wil graag zijn voetjes gewassen hebben. _O-
(Als ze de slang aanraken, dan mag ik de voetjes afspoelen)


Afgelopen tijd ook bezig geweest met de kleintjes leren zelf hun voetjes omhoog te houden, zodat ik er met de vijl overheen kan gaan. Dat doen ze nu allebei zo ontzettend goed! *\o/*
Gewoon los, voetje omhoog vragen, houden ze zelf omhoog en kan dan netjes de voetjes uitkrabben, vijlen, enz. <3

Sowieso doen ze het op dit moment allebei ontzettend goed en braaf, echt een droom om met zo'n dieren te mogen en kunnen werken. <3


Heeft er hier iemand misschien verstand van Duitse rijpony stamboeken en keuringen? Ik zou graag allebei in Duitsland laten zien op de keuring, maar dat is een compleet nieuwe wereld voor mij (Duitse rijpony stamboeken/keuringen dan). Zou graag volgend jaar al eens gaan kijken. :D

Vind het wel jammer dat ze bij het welsh in NL alleen aan een touwtje moeten lopen voor een paar rondjes...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 22:28 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

:x :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 21:17 



 
Profiel   

Uh oh, meneer was het ergens niet mee eens? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 21:22 



 
Profiel   

Wat is die kleine mafklapper nou aan het doen dan? <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 21:23 



 
Profiel   

:n >;) waar is die nu mee bezig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 21:29 



 
Profiel   

Voorvoetjes in de voerbak?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 21:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 53 [ 1312 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen