Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 327 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Maar dat is het, de mensen zeggen aan de telefoon gewoon dat ze interesse hebben... ze gaan niet bij de afspraak maken al zeggen "nee ik zoek niks, wil alleen even rijden".

En ook voor niet sub top paarden... neem aan dat die mensen ook wel wat anders te doen hebben met hun tijd ipv gratis ritjes verschaffen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:09 



 
Profiel   

ik snap het wel, maar ik vind het gewoon bizar dat er blijkbaar mensen zijn die voor hun lol gratis willen rijden op te koop staande paarden. Persoonlijk vind ik proef rijden nou niet het leukste...Vind er sowieso geen hol aan op een anders zijn paard rijden/vreemd paard rijden/paard van stalgenoten rijden. Maar goed, je moet je toekomstige topper natuurlijk wel proberen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:40 



 
Profiel   

Nee mee eens... ik vind paarden kijken/kopen sowieso vreselijk :')
Vrees nu ook al voor mijn eigen zoektocht volgend jaar.
De vorige keer was het verschrikkelijk, het perfecte paard uiteindelijk kunnen vinden, maar er helaas maar een aantal jaar van mogen genieten :(:)
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2025469
Eigenlijk zoek ik een kloon van Jam zonder de ziekte die hij had...

Nee gekkigheid, er is meer wat me past. Maar bepaalde karakter eigenschappen maken wel dat ik een paard fijn vind. Grappig en heet/vlug... maar braaf en nier ril. Alert, maar niet kijkerig, is soms wat lastig vinden :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:45 



 
Profiel   

c_alsemgeest kun je dat (tzt) niet terugvinden door op bepaalde vaderdieren in de bloedlijn te zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:00 



 
Profiel   

StalDiefdijk schreef
c_alsemgeest kun je dat (tzt) niet terugvinden door op bepaalde vaderdieren in de bloedlijn te zoeken?

Dat zegt beperkt wat.

Ooit bij een Epilotje gaan kijken maar niet gekocht. Moeder was volbloed en het was een leuk paard maar voor mij te kietelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:11 



 
Profiel   

Als 200km enkele reis moet rijden, betaal ik liever 25 euro om proef te rijden dan dat ik een tweede keer moet komen :+

Ik vind paarden kijken wel leuk...ha ha maar goed dat ik het geld en de tijd niet heb anders zou ik stallen vol aankopen hebben (en in principe koop ik for life... :o ). Vind het ook leuk met anderen mee te gaan kijken voor hun nieuwe aankopen.

Jam was inderdaad geweldig leuk, snap dat je die had willen klonen.
Mijn paard is sinds een paar weken ook definitief uit de sport |( |( Zou deze ook zo willen klonen, echt helemaal mijn paard, brutaal, grappig, altijd vrolijk en duidelijke eigen mening maar echt mijn meissie.

Klonen heb ik de centjes niet voor anders zou ik dat ook nog overwogen hebben. Maar gelukkig is ze goed genoeg om een vervroegd happily ever after pensionada te worden en ga op zoek naar een gave hengst en hopelijk een mooi veulentje uit haar te fokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:15 



 
Profiel   

StalDiefdijk schreef
c_alsemgeest kun je dat (tzt) niet terugvinden door op bepaalde vaderdieren in de bloedlijn te zoeken?


Zou je zeggen... maar ben verder weinige normale Don Tango's tegen gekomen :')
Jam z'n broer staat ter dekking... dus er is genoeg te vinden uit de lijn, dat weer wel :D

Nee zonder gekkigheid, Jam leek qua karakter ook niet op zijn volle broer en half broers en zussen.
Dus op afstamming zoeken laat ik los :D
Ik kijk sowieso niet naar afstamming, ik kom altijd met combi's terug waar bij mensen vragen of ik er een gratis levensverzekering bij kreeg en dat zijn dan echt fijne beesten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 16:16 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Nee mee eens... ik vind paarden kijken/kopen sowieso vreselijk :')
Vrees nu ook al voor mijn eigen zoektocht volgend jaar.
De vorige keer was het verschrikkelijk, het perfecte paard uiteindelijk kunnen vinden, maar er helaas maar een aantal jaar van mogen genieten :(:)
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2025469
Eigenlijk zoek ik een kloon van Jam zonder de ziekte die hij had...

Nee gekkigheid, er is meer wat me past. Maar bepaalde karakter eigenschappen maken wel dat ik een paard fijn vind. Grappig en heet/vlug... maar braaf en nier ril. Alert, maar niet kijkerig, is soms wat lastig vinden :D :+


heb even je topic gelezen, wat verdrietig! super leuk paard had je, heel aansprekend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 17:38 



 
Profiel   

Aatrox schreef
Cool! Bij ons paard is ook alles recent gedaan, ook even afwachten wat eigen veearts vind. Wil je bij de klinische keuring zelf zijn?


Dat had wel het beste geweest natuurlijk, maar ik ga niet nog eens terug naar Portugal, ga wel vragen om het te filmen.

En spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:09 



 
Profiel   

Afgelopen twee zaterdagen bij een heel leuk paard gaan kijken. Fijne mensen, super leuk paard, dus laten keuren…. En ja hoor…. Komt al niet door de klinische keuring…. Heb staan janken van teleurstelling…
Dus onze zoektocht gaat weer verder…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:37 



 
Profiel   

Ah nee :-( wat balen zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:39 



 
Profiel   

Oh wat balen mamabird! Wat mankeerde eraan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:12 



 
Profiel   

mamabird schreef
Afgelopen twee zaterdagen bij een heel leuk paard gaan kijken. Fijne mensen, super leuk paard, dus laten keuren…. En ja hoor…. Komt al niet door de klinische keuring…. Heb staan janken van teleurstelling…
Dus onze zoektocht gaat weer verder…..


Niet over te keuren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:49 



 
Profiel   

Dat geld wat je betaald bij het proefrijden krijg je wel gewoon weer terug als je het paard daadwerkelijk koopt. Ik snap beide kanten maar zou er geen paard om laten staan. (Wij wonen nu eenmaal dicht tegen Duitsland aan, en daar is het vrij normaal).

Super gaaf Aatrox en Kiwiaa, ik duim voor beide dat ze worden goedgekeurd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 07:47 



 
Profiel   

mamabird schreef
Afgelopen twee zaterdagen bij een heel leuk paard gaan kijken. Fijne mensen, super leuk paard, dus laten keuren…. En ja hoor…. Komt al niet door de klinische keuring…. Heb staan janken van teleurstelling…
Dus onze zoektocht gaat weer verder…..


Ah jeetje wat balen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:50 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
mamabird schreef
Afgelopen twee zaterdagen bij een heel leuk paard gaan kijken. Fijne mensen, super leuk paard, dus laten keuren…. En ja hoor…. Komt al niet door de klinische keuring…. Heb staan janken van teleurstelling…
Dus onze zoektocht gaat weer verder…..


Niet over te keuren?



Paard is 17 en heeft ZZ Zwaar gelopen. Heb niet de illusie dat ie over 2 wkn inneens wel goed is. En daarbij blijft deze keuring dan in mijn achterhoofd spoken. Heb de afgelopen 3 jaar al zoveel pech gehad met mijn paarden (waarvan ook 1 met herkeuren, maar die bleek na een jaar toch problemen te krijgen gerelateerd aan hetgeen de eerste keuring niet helemaal oké was. Dat durf ik dus niet meer). Wil nu gewoon graag onbezorgd met een paard aan de slag en dat gun ik mijn dochter ook (voor zover we dat al kunnen, na alle tegenslagen). Met deze keuring beginnen we al met een 1-0 achterstand….

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:45 



 
Profiel   

oji schreef
Oh wat balen mamabird! Wat mankeerde eraan?


Buigproef links voor en harde volte zowel li als re om niet goed….

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 09:47 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
StalDiefdijk schreef
c_alsemgeest kun je dat (tzt) niet terugvinden door op bepaalde vaderdieren in de bloedlijn te zoeken?


Zou je zeggen... maar ben verder weinige normale Don Tango's tegen gekomen :')
Jam z'n broer staat ter dekking... dus er is genoeg te vinden uit de lijn, dat weer wel :D

Nee zonder gekkigheid, Jam leek qua karakter ook niet op zijn volle broer en half broers en zussen.
Dus op afstamming zoeken laat ik los :D
Ik kijk sowieso niet naar afstamming, ik kom altijd met combi's terug waar bij mensen vragen of ik er een gratis levensverzekering bij kreeg en dat zijn dan echt fijne beesten :')


Hahaha, ja ik ben ook wel van de paarden waar je echt interactie mee hebt. Al vanaf het moment dat je ze uit stal haalt. Ik kan alles met die van mij, maar voor een amateur is hij te lastig om te 'lezen'. Stap ik op een ander/simpeler paard, dan mis ik gelijk de klik van het echte samenwerken en dan komt er ook geen blij stofje bij me vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:11 



 
Profiel   

Met 17 jaar goed in conditie op ZZ niveau zou ik me persoonlijk niet druk maken om een gefaalde buigproef..
Hier hadden we er 1 die nog nooit rad was geweest met een buigproef. Heeft nog nooit een pas kreupel gelopen en liep verdienstig lichte tour.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:11 



 
Profiel   

Maar ook de voltes op het harde zijn niet goed. Met 3 vlaggetjes in de klinische keuring zou ik het toch ook niet meer aandurven.
Balen, mamabird! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:23 



 
Profiel   

Ken ook wel wat paarden die de hoogste proeven meesprongen maar niet door een buigproef geraakte.. maar daar heb je weinig aan. Zou hem waarschijnlijk zelf ook laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:24 



 
Profiel   

persoonlijk vind ik de buigproef niet echt een graadmeter, ik zou een paard er niet om laten staan. Maar, als hij ook gewoon op de volte op het harde niet rad loopt, vind ik een ander verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:32 



 
Profiel   

Een buigproef maak ik me ook niet helemaal zorgen om, harde volte beide kanten op fout denk ik wel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:43 



 
Profiel   

Zo zit iedereen er weer anders in. Voor mij moet een paard op de aankoopkeuring gewoon klinisch 100% top zijn. Ik maak me dan weer minder zorgen over een (uiteraard) lichte bemerking op de X-rays.
Niet helemaal rad op welk onderdeel dan ook en niet goed op de buigproeven laat ik staan.

Als ik ergens niet tegen kan zijn het wel paarden die zonder duidelijke aanleiding af en toe nèt niet goed lopen. Daar krijg ik veel buikpijn van dus als dat ook maar ff kan voorkomen, begin ik daar niet aan.

Spannend Astrox en Kiwia. Lijkt me op zich wel extra spannend, een paard uit het buitenland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:47 



 
Profiel   

Vind het nog altijd bijzonder dat op bokt (bijna) iedereen adviseert om te keuren alvorens koop en o wee als je ongekeurd koopt en er komen problemen (bokt staat er vol mee) en dat ik hier lees dat een positieve buigproef voor sommige niet zoveel waarde heeft… Nou is het in dit geval idd de combi met de voltes waar ik op afhaak. Maar dan nog hè. Een 17 jarige die al hard gewerkt heeft die nu niet door de keuring komt, kan natuurlijk ook ‘op’ aan het raken zijn. Ik ken er genoeg van die leeftijd die foutloos door de keuring komen die ook een flinke carrière achter de rug hebben….. Wat is dan wijsheid… Ben al zoveel rotzooi tegengekomen in onze zoektocht dat ik toch echt graag een oordeel van een dierenarts wil. Het was nou ook niet echt een koopje, maar dat vind ik dan nog het minst belangrijk.
Ik bedoel dit niet snerend of verwijtend en ik zit al lang genoeg in de paarden om voor mezelf de juiste beslissing te nemen. Maar het verbaasd mij. Ik vind klinisch goed toch echt de minimale eis voor een paard waar we op amateur niveau mee aan de slag willen…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 327 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen