Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 105 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Is wat allemaal. Ben er echt dag en nacht mee bezig. Bij ieder geluid of als de honden blaffen in de nacht, bekijk ik gelijk de camera's of achter bij de paarden alles wel goed is. Ik ga zelf een aantal delen van mijn lint vervangen rondom de paddocks voor blauw lint, ik las dat dit beter wildafwerend is. En toen kwam ik dit ook nog tegen :') Iemand hier ook ervaring mee? Solar Wild - https://www.agradi.nl/knock-off-vliegen ... d-2-st.htm
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 12:57 



 
Profiel   

Lijkt op de dingen die in Amerika wel tegen Coyotes gebruikt worden, kan helpen, maar verplaats ze wel regelmatig (van toepassing op alle verschrikkers met licht of vormen zoals de klassieke vogelverschrikker in graanveld/moestuin).

Flapperlinten hebben alleen zin als er een goede klap stroom achter zit. Ik zou eerder naar gladdraad gaan wat betrouwbaarder en beter stroom door geeft, kijken naar een zo zwaar mogelijk apperaat en loop zeker 1x/week je omheining na met een tester. En maak je omheining juist lastiger zichtbaar, dun draadje (lage weerstand en bruin of gladdraad) bovenlangs zodat hoogte hek bepalen lastiger wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:17 



 
Profiel   

tamary schreef
Lijkt op de dingen die in Amerika wel tegen Coyotes gebruikt worden, kan helpen, maar verplaats ze wel regelmatig (van toepassing op alle verschrikkers met licht of vormen zoals de klassieke vogelverschrikker in graanveld/moestuin).

Flapperlinten hebben alleen zin als er een goede klap stroom achter zit. Ik zou eerder naar gladdraad gaan wat betrouwbaarder en beter stroom door geeft, kijken naar een zo zwaar mogelijk apperaat en loop zeker 1x/week je omheining na met een tester. En maak je omheining juist lastiger zichtbaar, dun draadje (lage weerstand en bruin of gladdraad) bovenlangs zodat hoogte hek bepalen lastiger wordt.


Daar zit wel wat in. Alleen om dieren te beschermen wordt juist blauw aangeraden voor wild. Blauwe kleur schijnt ook nog iets te doen. Speciaal voor o.a. wolven en wilde zwijnen. Dat schijnt ook de reden te zijn dat er schapenhekken in blauw te koop zijn. Geen idee of het echt zo is. Maar wel interessant om te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 19:56 



 
Profiel   

Komt omdat blauw in de natuur niet voorkomt, ik heb ook blauw wolven draad, voor wat het waard is, belangrijker is de breekkracht en de hoeveelheid rvs en koperdraad wat er in zit. Draad zit alleen a as n de buitenkant wat dat wil ik niet in de buurt van mijn paarden hebben

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:07 



 
Profiel   

Mist schreef
Komt omdat blauw in de natuur niet voorkomt, ik heb ook blauw wolven draad, voor wat het waard is, belangrijker is de breekkracht en de hoeveelheid rvs en koperdraad wat er in zit. Draad zit alleen a as n de buitenkant wat dat wil ik niet in de buurt van mijn paarden hebben

[ [url=m/xCaFlt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel voor de foto! Mag ik vragen hoe hoog jouw hek is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 21:53 



 
Profiel   

2m, rondom met zwaar schapen gaas tegen ondergraven. Extra aardingsdraad op bovenbuis[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
En zwaar schrikdraad apparaat van 6 joule 12000v dat dag en nacht aan staat

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:24 



 
Profiel   

Dat knock off ding lijkt me wel wat maar helaas werkt solar hier niet. Zit onder de bomen. Dus zeker 's winters geen optie. Er is ook een vossenverjager met ronddraaiend licht, die is helaas een stuk duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:26 



 
Profiel   

Zo hee Mist, jij hebt er echt werk van gemaakt!
Ziet er heel solide uit.
Ik verwacht niet dat een wolf hier door of overheen komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:31 



 
Profiel   

mysa schreef
Dat knock off ding lijkt me wel wat maar helaas werkt solar hier niet. Zit onder de bomen. Dus zeker 's winters geen optie. Er is ook een vossenverjager met ronddraaiend licht, die is helaas een stuk duurder.

Kijk nog wel eens homestead rescue, die werkten met nabootsen menselijke activiteit en dus claimen gebied ook door aanbrengen geurmarkeringen met stoffenlapjes waar ammoniak op gegoten werd (ook weer anti coyote trouwens), maar geur heeft geen zonnecel nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:41 



 
Profiel   

Oh, zou ook nog kunnen! Zullen de paarden helaas ook wel vies vinden. Misschien een eindje verderop in het bos achter de paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:52 



 
Profiel   

Dankjewel mist voor alle foto's en uitleg. Daar heb je denk ik een vergunning voor moeten aanvragen 2 meter hoogte of niet?

De vossen verjager heb ik ook gezien inderdaad. Amoniac lapjes is ook wel een idee. Dat zag ik ceasar Milaan en keer gebruiken bij een agressieve hond om een plekje te maken waar hijzelf veilig kon staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:23 



 
Profiel   

Nee geen vergunning, hek staat al sinds 2014

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 15:54 



 
Profiel   

Als meelezer wil ik hier nu ook even wat kwijt.
Frederik Thoelen,van het natuurhulpcentrum en compagnon van Jan Loos,zegt me net dat ik me totaal geen zorgen moet maken om reeën die verstrikt komen te zitten in gaas rondom weides.Dit gebeurt zeer zelden.
Ja joh,daarom dat ik er al 2 heb aangetroffen.Een met afgescheurde en één met gebroken poot.
Sterker nog.Volgens hem volstaat enkel elektrische omheining om een wolf tegen te houden.Gaasdraad is niet nodig.
Maar wat adviseert Welkom Wolf?Elektrisch gaasdraad.Spreekt hij daar toch hun eigen advies tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 00:59 



 
Profiel   

In België gisteren 3 geitjes dood en 1 zwaargewond en die stond zo te zien achter gaas omheining van sowieso 150 cm hoogte... Niets houd wolven tegen...
Wat naar voor die 2 reetjes overigens om zo te overlijden... Zullen er helaas steeds meer volgen en dadelijk niet enkel vast in gaas maar vast in gaas onder stroom.... Dankzij dat we de wolf welkom moeten heten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:58 



 
Profiel   

Arme arme reetjes.
Die krijgen zo ook steeds minder plek.
Maar das niet erg. Als die k.. Wolf maar mag blijven. De rest telt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 09:16 



 
Profiel   

En een trauma voor de reetjes, vastzitten, waarschijnlijk ook nog met stroom erop (, denk ik)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 11:07 



 
Profiel   

Merlen schreef
Als meelezer wil ik hier nu ook even wat kwijt.
Frederik Thoelen,van het natuurhulpcentrum en compagnon van Jan Loos,zegt me net dat ik me totaal geen zorgen moet maken om reeën die verstrikt komen te zitten in gaas rondom weides.Dit gebeurt zeer zelden.
Ja joh,daarom dat ik er al 2 heb aangetroffen.Een met afgescheurde en één met gebroken poot.
Sterker nog.Volgens hem volstaat enkel elektrische omheining om een wolf tegen te houden.Gaasdraad is niet nodig.
Maar wat adviseert Welkom Wolf?Elektrisch gaasdraad.Spreekt hij daar toch hun eigen advies tegen.


Het is triest en absurd dat deze deskundigen alleen in het belang van de wolf denken, en niet eerlijk zijn over alle bijeffecten.
Wat pijnlijk en traumatisch voor de reeen. En voor jou, als je ze vind in je extra verstevigde omheining.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 11:43 



 
Profiel   

Weet iemand wat het maximale bedrag is van de subsidie voor wolfwerende omheining in België?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:30 



 
Profiel   

90% zou worden terug betaald.
Maar ik heb een mailtje gestuurd naar Natuur en Bos en Welkom Wolf voor meer info. Want op hun site zie ik enkel voorstellen voor schapen.
op 26/11 is het goedgekeurd dat niet-prof veehouders een subsidie krijgen. Als ze zich bevinden in de schutkring. Op hun site staat een kaart, maar blijkbaar zijn ze die aan het aanpassen. Ze zijn ook heel onduidelijk in hun informatie. Ze zeggen eerst dat er geen subsidie is voor paarden, enkel pony's en veulens. Iets verder in de mail zeggen ze dat er enkel subsidie is voor paarden als je gelegen bent in de schutkring. :')
Voor info rond omheining verwijzen ze dan weer naar Welkom Wolf. Ik zie die schapengaas niet echt zitten en vroeg of ze voorstellen gingen doen specifiek voor paarden. Maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Het moet nog in het Staatsblad verschijnen voor het kan worden toegepast en dan ging dit vermeld staan op hun site. Ik wacht het af, maar vrees dat er weer voor particulieren met paarden veel voorwaarden zullen zijn om subsidie te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:46 



 
Profiel   

Gaas is ook niet veilig voor paarden en pony's.
Een grote wei en wat doen ze,net naast de draad rollen.

Ben benieuwd hoe het verder verloopt met die subsidie.
Een tijd geleden heb ik verschillende organisaties gemaild.Niemand wist me een antwoord te geven.De ene zegt zus,de andere zo.En ze verwijzen je allemaal naar elkaar door.
90% dat weet ik.Maar er is een verschil tussen 90% van 200€ of 2000€.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:56 



 
Profiel   

er staat via de site een aanvraagformulier, ik weet niet of ze die gaan gebruiken voor de particulieren. Daar moet je een opsomming geven van het materiaal dat je aangekocht hebt en de prijzen.

isolatoren, eventueel afstandsisolatoren

schrikdraadpalen van 120 cm

schrikdraadapparaat met toebehoren, zoals:

batterij:

aarding:

ander toebehoren:



schrikdraad of -lint


kabelset


waarschuwingsbordje


flexinet


Sowieso raden ze aan om informatie te vragen aan Welkom Wolf. Die komen gratis langs om je huidige omheining te bekijken en geven dan tips. Die weten ook hoe het juist zit met de subsidie.
Dus ik denk dat ik die ga uitnodigen als de subsidie staat in het Staatsblad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 15:02 



 
Profiel   

Weet iemand hoe ze de indeling paard/pony maken bij Welkom Wolf voor die subsidie?

Ik heb 2 fjorden... De een is 1.40, de andere 1.49... Voor de verzekering is een fjord een pony (althans toen ik aan paarden begon en ik heb de mail netjes bewaard).... Als de grens op 1.48 ligt, heb ik dus 1 paard en 1 pony, krijg ik dan de helft van de subsidie?

Of gaat nu iedereen een shetlander er bij pakken om wel subsidie te krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 16:13 



 
Profiel   

Tegen mij zeiden ze kleine pony zoals een shetlander. Maar dan is mijn kleine a-pony vanaf nu een grote shet hoor.

Ik verwacht dat de uitwerking vh besluit meer duidelijkheid zal geven. Dat hoop ik toch...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 17:55 



 
Profiel   

Mist schreef
Nee geen vergunning, hek staat al sinds 2014


Dat doe je goed! En dan denk ik wekelijks (behalve winters) de randjes met de bosmaaier bij langs? Ik heb vanmiddag 15cm van de grond draden gespannen, behoorlijk laag. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 19:29 



 
Profiel   

Merlen schreef
Als meelezer wil ik hier nu ook even wat kwijt.
Frederik Thoelen,van het natuurhulpcentrum en compagnon van Jan Loos,zegt me net dat ik me totaal geen zorgen moet maken om reeën die verstrikt komen te zitten in gaas rondom weides.Dit gebeurt zeer zelden.
Ja joh,daarom dat ik er al 2 heb aangetroffen.Een met afgescheurde en één met gebroken poot.
Sterker nog.Volgens hem volstaat enkel elektrische omheining om een wolf tegen te houden.Gaasdraad is niet nodig.
Maar wat adviseert Welkom Wolf?Elektrisch gaasdraad.Spreekt hij daar toch hun eigen advies tegen.


Oh wat zielig.. wij hebben het jaren geleden ook gehad, vreselijk was dat. Arm beestje..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 19:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 105 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen