Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 277 van de 460 [ 11484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 460  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het tij keren, kan dat?

 
Profiel   

Ik vrees dat dat wel een beetje te makkelijk gedacht is. De alternatieven die er op dit moment zijn voor dierproeven zijn vooral een voorselectie. Je kunt van heel wat zaken al voor de dierproeven zien of iets kans van slagen heeft.
Maar uiteindelijk is een compleet organisme heel erg complex. Voordat je een middel goedgekeurd krijgt moet je daarom altijd, al weet je inmiddels bijna zeker wat je gaat vinden voordat je het doet, toch op ten minste twee diersoorten aantonen dat er a. Effect is en b. De veiligheid /bijwerkingen omschrijven.

Dat gezegd hebbende, besparen de alternatieven daarmee natuurlijk alsnog wél heel veel dieren :)

Edit:dit is natuurlijk allemaal beknopt omschreven, maar ik ben hierin opgeleid en heb in dit veld gewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 01:33 



 
Profiel   

Ach een chagrijnig paard met slecht weer is herkenbaar hoor! Jolly is ook zo'n ramp. Als het regent hoef je met hem echt niks te beginnen, hij loopt de hele dag rond met de oren in de nek en valt vaker uit naar miracle dan normaal. En als je het in je hoofd haalt om iets met hem te gaan doen, dan kan hij onderweg ineens uit het niets alle benen in de grond planten, met een calimero hoofd. ^)
Erg geestig, maar de oplossing bij hem is hem gewoon met rust laten in dat soort weer. En als hij naar ons chagrijnig doet dan blijft hij maar op grotere afstand dan normaal. Een meter of 5 ofzo hihi.
Bij hem is het ook niks lichamelijk, hij heeft het altijd al gehad. Met of zonder schuilstal, deken, zomer of winter.

Zoals ik het lees is Callas net zo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:15 



 
Profiel   

Ik heb de menopauze al een tijd achter de rug en heb er niet zo heel veel last van gehad, dus ik ben vrees ik niet geschikt daarvoor... Ik vind dat martelpraktijken op dieren om een medicijn goedgekeurd te krijgen niet ok, maar ik begrijp van Sintara ook dat het niet altijd zonder kan kennelijk.
Ik snap heel goed dat het je verdrietig maakt, Mo, het is ook heel verdrietig.
Zo zag ik gister een heel stuk ergens over IJslander pony's/paarden op IJsland die voor bloedtappen gebruikt worden, drachtig gemaakt etc. Ook mensonterende praktijken, ik heb het niet afgekeken...

Ik vind een Tinker met een regendeken helemaal niet stom, je kan het allicht proberen om te zien of er dan wel verschil is in haar gedrag. Ik denk alleen dat als je haar ophaalt en ze tegen de regen in moet lopen, dat dat het grootste struikelblok is, regen in het gezicht krijgen is voor best veel paarden een no-go...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:02 



 
Profiel   

Ik vind een tinker met regendeken inderdaad ook helemaal niet raar hoor! Gewoon doen als callas dat nodig heeft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:48 



 
Profiel   

Ik vind persoonlijk de mens de meest domme diersoort die hier op aarde rondloopt.

Ik heb één van mijn paarden vorige week een 100 gram gevoerde waterdichte deken opgedaan. Hij had het duidelijk koud. De andere drie staan nog zonder deken, zelfs mijn merrie van 23 , maar hij voelde zich zichtbaar niet prettig.
Het ene paard kan prima zonder deken een ander niet, dat heeft niets te maken met welk ras het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:09 



 
Profiel   

Hey allemaal,

Ik reageer even in het algemeen op al jullie opmerkingen, dank voor jullie reacties weer.

Ik wilde in mijn topic geen discussie starten of dierproeven wel of niet goed, fout of nuttig zijn. In dit specifieke geval, anders zou ik daar niet om gevraagd hebben, staat het onomstotelijk vast dat deze dierproeven in onderzoek naar menopauze niets opleveren, er alternatieven zijn en dat het interviewen van vrouwen zelf veel meer nut heeft dan apen die niet natuurlijk in de overgang gaan, met medicatie in de overgang te laten gaan en dan onderzoek erop uit te oefenen met hersenimplantaten.

Ook vrouwen die geen last gehad hebben van de overgang zijn welkom om een selfie met de tekst op te sturen naar dat bedrijf. (althans naar de verzamelaar die het dan naar het bedrijf stuurt, zodat je privacy gewaarborgd blijft) In ieder geval al die diegenen die nu al in mijn postvakje staan, top!! Ik zag zo snel zelfs namen die ik nog nooit eerder gezien heb, allemaal onder de steen volgers leuk!

Overigens heb ik de petitie tegen aftappen van IJslanders ook getekend.

Dan over Callas en haar gedrag. Het is wel grappig want als ik het opschrijf in dit bokt-dagboek, dan denk ik er anders over na. Als je iets opschrijft staat het ineens anders in je geheugen of zo, meer vast en heeft het voor mij meer vastere vormen om over na te denken. Zodoende kwam ik nadat ik het neergeschreven had tot de conclusie, dat ze alleen zo draakt met slecht weer in het land bij het huis. Een volgende keer dat ze hier staat dan ga ik eens een andere route terug naar stal lopen, kijken of ze dan minder boos is. Ik kan ook nog eens kijken als ik aan Erwin vraag om haar op te halen wat ze dan doet. Het Nederland ;-) heeft ze dit gedrag niet bij. Dus het ligt duidelijk aan het land rond het huis.

Dan Callas en regen. Hm, Calimerohoofd, hahaha die smiley, ja zoiets wel. Misschien toch maar dan een regendeken aanschaffen. Jullie scheren niet toch? En als het keihard hoost, dan staat ze met haar kont naar de windrichting, geen regen in haar mooie pruik en dan wil ze inderdaad eigenlijk niet eens lopen. Liever zeiknat worden dan je coupe verpest ;-)

Morgen komt er een nieuwe hoefsmid. Na het debacle met de dierenarts toen met die hoefsmid van 36 euro PER HOEF die haar op haar zolen liet lopen, heb ik nu een podoloog gevonden. Een vrouw die niet beslaat en dus geen smid is, maar alleen bekapt. Ik heb goede hoop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:36 



 
Profiel   

Jolly wordt alleen in het voorjaar geschoren. PPID en komt niet zelf uit zijn vacht. Maar verder heeft hij geen dekens. Hij is overigens wel de enige die de hele dag binnen staat als het regent (vrijwillig, schuilstal). Prinsesje haha, ook al is hij ruin.

Niet raar hoor, als ze het nodig hebben, hebben ze het nodig. Je kunt het altijd proberen natuurlijk met een regendeken.

Spannend, een nieuwe bekapper. Hopelijk is deze wel een succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 11:46 



 
Profiel   

Monique je kunt je oproep ook in het overgangs topic plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:26 



 
Profiel   

Wat betreft de dierproeven - onderzoeksaanvragen zonder nut komen nooit de commissies heen en dan kan je geen enkel dier krijgen. Maar ik ga er verder niet op in ;)

Als het gedrag locatie afhankelijk is dan is dat wel de moeite waard om verder naar te kijken inderdaad! Maar ook als ze verder totaal niet meer wil bewegen als het regent, zou ikzelf een regendeken overwegen. Gewoon ongevoerd en alleen bij dramatisch prutweer :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 12:34 



 
Profiel   

Ik zou wel een regendeken proberen, maar dan een licht gevoerde, met fleece ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 13:15 



 
Profiel   

Dank voor jullie adviezen inzake de regendeken, ik heb deze besteld, impermeable dus waterdicht en 75gr. 100gr durfde ik toch niet aan, ze heeft het niet koud, ze rilt niet, ze baalt alleen van de regen. Het is alleen maar om de regen te weren. Alhoewel ik denk dat alleen een regenkapje beter voor haar coupe zou zijn ;-) @Tinka, deze is lichtgevoerd idd met een soort fleece. @Sintara, zonder voering kon ik niet vinden.

https://www.kramer.fr/Nouveau/Cheval/Co ... t-Off-75-g

@Judith, morgen weet ik hoe de smid is. Vind het sowieso leuk dat het een vrouw is. Ze is de bekapper van de paarden van mijn oppas, dus die was tevreden. Ze is helaas niet communicatief, geen idee hoe laat ze nou komt morgen, maar goed we zijn thuis.

@Tamara, dat is een goeie ja, het overgangstopic, heb je daar nog de link voor voor mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 15:02 



 
Profiel   

[HK] De overgang...en dan??

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 15:19 



 
Profiel   

O top! Dank je Tamara, ik heb daar een bericht geplaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 15:42 



 
Profiel   

Ben benieuwd hoe het mevrouw gaat bevallen met regenjas aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 17:00 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ben benieuwd hoe het mevrouw gaat bevallen met regenjas aan :D


ik las even: Ben benieuwd hoe mevrouw gaat bevallen met regenjas aan :D

Ik denk dat ze het heerlijk vindt. Ze is nogal van de verwennerige, prinsesje en zo, en poetsen en gezellig binnen staan en vooral geen paard zijn, dát is haar ding.

En wat zal het mij veel schelen, wat de klonten klei hangen in haar manen en vacht. Ik denk ook dat dat een van de redenen is dat ze het niet leuk vindt. Als het regent, rolt ze zich erna droog. Maar wij hebben geen zand, alleen maar klei. De klei maakt allemaal plukjes van haar haar. Als het dan weer regent, kan de regen tussen die harde stukjes door haar ondervacht in. En dan wordt je tot op het bot nat natuurlijk. En dan gaat ze weer rollen en dan wordt het alleen maar meer klei-geulen. Ze kan misschien beter zorgen dat ze helemaal bekleid is, dan in de zon gaan staan en dan heeft ze vanzelf een regenjas aan van klei, maar helaas is de zon niet meer warm genoeg.

Podoloog heeft bevestigd dat ze morgenochtend komt en we zijn als eerste aan de beurt. Ben benieuwd. Ik ben ondertussen niets waard, ben daarstraks met tegelen weer door mijn rug gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 17:06 



 
Profiel   

Een podoloog is toch voor voeten. Of bedoel je iets anders?
Deken op doet denk ik wonderen. Ik ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 17:15 



 
Profiel   

Hahahaaah callas het verschrikkelijke klei monster. Nee dat kan niet hoor bij dit prinsesje _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 17:20 



 
Profiel   

Hi weer,

@Pien, yep podologen zijn voor voeten. Paardenvoeten in dit geval. Een natuurlijke bekapper, die niet beslaat, blijkt een podologue équine te heten. Ben heel benieuwd.

@Sintare in het laatste filmpje waarin ik rijd, zie je de beginfoto van hoe ik haar uit het land haalde. En dan is ze schoon, believe me

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 17:25 



 
Profiel   

Ik begreep het gewoon niet, sorry Mo. Dit omdat ik dacht is dit nu een smid? Maar omdat je het over je rug had, was ik verward.

Kun je Callas niet alleen los laten lopen naar haar stal zodat ze niet zo loopt te bokken achter je? In het begin deed Polie dat ook het bokken, en toen heb ik haar gelijk los geklikt en streng gezegd → "dat doen we hier niet want is voor mij gevaarlijk". Dan moet je jezelf maar redden en kijk maar hoe je het doet.
Ach ach wat een drama, piepen, gillen , schreeuwen, maar zonder om te kijken liepen HErcule en ik naar de stal. Toen we bij het hek, kwamen en ik het hek open deed kwam ze nog niet totdat ik het hek dicht deed en om de hoek gauw ging staan.

Zo, die kwam opeens aan knetteren. Ik heb haar eventjes in de piepzak gelaten (Hercule mocht heerlijk grazen uit haar beeld) en toen Hercule laten grazen en haar opgepakt bij het hek. Niet beloond niet hgestraft, gewoon zonder iets te zeggen mee genomen en ze heeft het nooit meer gedaan.
Mijn veiligheid doet namelijk ook mee in het geheel en daar begin ik gewoon niet aan.

HErcule zelfs ooit in de paddock laten staan want hij wilde niet komen. De instructeur zou hem later naar binnen halen. Zo zielig die was hem vergeten en van schrik (het was zomer) vloog hij 's nachts zijn bed uit om een zeer timide hengstje naar binnen te halen. NIet leuk natuurlijk, maar die heeft het ook nooit meer gedaan en R heeft hem natuurlijk wel met heel veel hooi op stal gezet (hij was dik genoeg dus de brokjes waren achter slot en grendel en die werden daar gelaten).

Ik denk dat je daar best wel eens naar kunt kijken, gewoon voor jezelf. Ik weet ik ben echt wel van het lik op stuk beleid, maar ik heb daar gewoon echt geen zin in. Zelfs nu nog, als Polie niet wil komen zoals vanochtend, dan draai ik me gelijk om of blijf wachten→ dan komt ze echt wel. En anders vertrek ik met een verdrietig gevoel maar ik ga wel. Gelukkig nog niet gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 18:20 



 
Profiel   

Hi Pien, hahaha, de verwarring, nou als ze wat voor mijn rug kan doen, heul graag. Dit is binnen vier maanden de derde keer of misschien wel de vierde keer.

Afijn, mooie verhalen van je paarden. Shadow was zoals Hercule. Supergaaf, maar wel zijn eigen agenda. Daar had ik ook vaak bij, nou joh, dan niet, dan zoek je het toch lekker zelf uit? En uiteindelijk waren die bixjes in zijn bak toch onweerstaanbaar voor hem.

Poupette kan er ook een handje van hebben. Ze komt als ik roep en blijft dan op tien meter staan. Vaak doe ik daar wat jij met Polie deed. Dan ga ik gewoon weg met Callas en dan komt ze ineens wel en dan wacht ik en doe ik het halstertje aan. Ik kan haar ook los laten meelopen en soms doe ik dat en soms niet.

Callas nu net samen met Erwin uit het Nederland gehaald, dat is het land dat ze wel leuk vindt op dit moment. Ik wilde het niet riskeren dat ze verschiet en ik een ruk in mijn toch al zo fijne ruggetje krijg. Callas was zoals altijd met dat land superlief, geen centje pijn en al helemaal niet met haar grote held. Echt hoor, volgens mij zie ik hartjes in haar ogen als ze Erwin ziet.

Ik denk dat ze het land om het huis ook wel fijn vindt, maar die nieuwe afdaling naar beneden vindt ze niet leuk denk ik. Nu hoeft ze die niet te nemen, want ze kan ook omlopen, maar dat kan ze niet bedenken. Ik denk dat daar haar dwarsigheid vandaan komt, want normaal is ze superlief. Het stomme is, dat ze er dan niet normaal vanaf wil lopen maar alleen maar knoerthard eraf wil stieren, zo van, dan heb ik het maar gehad.

Ik heb wel sinds een week weer het stickje van stal gehaald om te zorgen dat ze me niet voorbij loopt. En dan komt ze keurig tot aan het stickje zoals ik haar ooit geleerd heb. Wel aan de halsterlijn overigens. Het was ooit mijn bedoeling haar los te laten meelopen overal met haar neus bij het stickje als ik dat daar houdt, dat was met clickeren, maar daar ben ik niet verder mee gegaan.

Het is in ieder geval wel een paard met karakter zullen we maar zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 18:30 



 
Profiel   

hallo allemaal,

ze is geweest mijn podologue. Tof wijf, doet 25 paarden per week! Rijdt tot 2uur vanaf haar huis. Het grappige is, ze woont zowat nog dichter bij mijn oude huis dan hier, maar goed. Ze werkt snel, ben tevree met haar werk. Zij was niet tevree met wat de vorige dure smid had gedaan, ik ook niet. Ze wil de stand van Callas haar voorvoeten corrigeren of althans de flair eruit halen, komt over een maand weer en dan nog een keer na een maand en dan om de 6 tot 8 weken afhankelijk van het seizoen en tussendoor raspen wij gewoon weer zoals altijd. Happy. Iedereen fijn weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 13:54 



 
Profiel   

Fijn Mo, ik weet hoe moeilijk het is om een goede smid te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:18 



 
Profiel   

Klinkt goed, fijn dat ze goed bevalt.

Jij ook alvast een fijn weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:23 



 
Profiel   

Dat klinkt als iemand met verstand van hoeven. Gaaf!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 14:28 



 
Profiel   

Hi dames,
Ja bizar hoe blij je kunt zijn met een goede bekapper. En ze was normaal geprijsd, gewoon 40 euro per paard inclusief reiskosten. Die andere met zijn 144 euro! En dan alleen Callas, dat was 36 euro per hoef. Mijn vorige smid deed de shetten voor de helft, maar ik ben al reuze blij dat ze goed is. Ze waarschuwde wel dat Callas de komende twee dagen wat onwennig kan lopen. Maar goed, alles is superzacht nu door de aanhoudende regen en dan rijd ik toch gewoon twee daagjes niet. LOL, met dit weer klim ik er toch niet op. Ben wel een mooiweerrijder geworden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 15:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 277 van de 460 [ 11484 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 460  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen