Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowstar

Berichten: 340
Geregistreerd: 13-12-14

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:56

Hoe waren de bezichtigingen vandaag voor de mensen die dat hadden gepland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 21:10

Ja, ik had een heel fijne bezichtiging bij een leuke verkoper. Superlieve mevrouw. Het paard was niet wat ik zocht. Hoe gaat het bij de rest?


Wat de prijzen betreft:

Pony:
Ik vind laag alles tot 10k

Middel 10 tot 15 k en hoog vanaf 15 k.

Paard:
laag tot 15 k, middel tot 20 k en hoog vanaf 20 k.

Alberta87
Berichten: 9
Geregistreerd: 04-01-21

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:15

Paard vinden tussen de 3 en 9 jaar voor de middelzware sport (m dressuur l springen) en braaf lijkt zelfs een speld in een hooiberg met een budget tot 8500.

Wordt er moedeloos van

Lukasje
Berichten: 11243
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:32

Ik had mijn reactie ook grappig bedoeld hoor ;) maar ik ben dus een belgische dressuurmuts.

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:33

Ach ik vroeg net naar een paard waar gemiddelde prijsklasse bij stond, maar die moest €18.000 kosten :')

Babootje

Berichten: 26249
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:39

Charmaine schreef:
De gemiddelde amateur rijdt niet in de subtop of hoger. Althans, niet in mijn beleving. Als je méér dan basissport (tm ZZL) verwacht, begrijp ik goed dat het prijskaartje dan ook dat van de gemiddelde basissportamateur zal gaan overstijgen.
Uiteraard de uitzonderingen daargelaten, want er zullen altijd mensen blijven die minder of juist méér te besteden hebben.

Edit: ik hoor ook zat verhalen om me heen van mensenen met een budget tot wel 75k die óók met 'stukke' paarden worden opgezadeld. Dus ik denk ook niet dat het makkelijker wordt naarmate je meer geld ter beschikking hebt.


En het een sluit het ander niet uit. Je hoeft niet een profruiter te zijn om een fijn paard te willen/kunnen kopen.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:53

Earth schreef:
Ach ik vroeg net naar een paard waar gemiddelde prijsklasse bij stond, maar die moest €18.000 kosten :')



Was dat een leuke keur merrie

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 23:56

tita schreef:
Earth schreef:
Ach ik vroeg net naar een paard waar gemiddelde prijsklasse bij stond, maar die moest €18.000 kosten :')



Was dat een leuke keur merrie


Voorlopig keur ja :j

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 00:00

Sparen Earth :')

Gemlo

Berichten: 76
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 01:00

tita schreef:
Earth schreef:
Ach ik vroeg net naar een paard waar gemiddelde prijsklasse bij stond, maar die moest €18.000 kosten :')



Was dat een leuke keur merrie


Haha ik heb precies dezelfde gevraagd om de vraagprijs. In mijn ogen is dat geen gemiddelde prijsklasse meer voor een normaal paard waar nog niks bijzonders mee is gedaan. Ik snap sowieso niet echt waarom je als verkoper geen duidelijkheid geeft over de vraagprijs, zou veel berichten schelen.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 01:03

Is nog handelaar ook ff gezocht op FB
En die heeft me stuk voor stuk mooie paarden

Deze keur merrie staat al jaar te koop bijna

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 02:13

tita schreef:
Is nog handelaar ook ff gezocht op FB
En die heeft me stuk voor stuk mooie paarden

Deze keur merrie staat al jaar te koop bijna


Weet precies wie jullie bedoelen, super leuk dier inderdaad. Maar ze twijfels elke keer. Gaat elke keer in verkoop en weer er uit. Wel een super braaf dier wat ik gezien heb elke keer :) maar op wedstrijd terrein soms nog wel een dondersteentje wat ik zag :D

Der ponys zit ze ook altijd al hoog mee in de prijsklasse en ik weet waar ze vaak vandaan komen en wat ze ongeveer aan “inkoop” gekost hebben. Maar moet wel zeggen ze traint ze gerust een half jaar voordat ze weer verkocht worden.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9315
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 06:06

Hihi die meid heb ik ooit met trailer en al weer lekker naar huis gestuurd. Dacht hier een goed gefokte D pony voorlopig keurmerrie voor €1300 mee te nemen door de merrie zelf en mijn zeer goed presterende sportpaarden en ponys af te kraken. Zagen er zogenaamd allemaal slecht uit en ja ze ging daarom toch nog wel veel werk aan de merrie hebben dus voor dat bedrag nam ze haar direct mee..
Kort daarna werd de merrie 2e in een nette rubriek op de nationale nrps keuring

Zulke praktijken houd ik niet van en dan ben je bij mij direct voor het leven uitgedaan.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 08:43

Spaansepony waar haalt zij haar paarden vandaan want dan ga ik daar ook kijken
Ik vind bijna elk paard op haar FB een plaatje

En betreffende paard wat te koop staat zou ik echt mee nemen en dan wat hoger dan mijn eigen Max die is nu 11000€ maar 18000€ is voor mijn te veel geld voor een levend dier maakt niet uit wat ie gelopen heeft.

Paarden worden bij mij niet meer waard en hoeven ook niet mega te presteren :D blijven allemaal wel lang gezond en leven

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 09:07

Is die voorlopig keurmerken een Gelderse toevallig? :P

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 11:35

upendo schreef:
Is die voorlopig keurmerken een Gelderse toevallig? :P


Nee de beide papa’s zijn mooie KWPN’ers geen Gelders bloed echt dressuur

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 11:48

Ik mag nog 5 nachtjes slapen in dan kan ik haar ophalen. Vrijdag wordt ze gekeurd en heb ik direct de trailer mee *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:50

Galeobdolon schreef:
Ik mag nog 5 nachtjes slapen in dan kan ik haar ophalen. Vrijdag wordt ze gekeurd en heb ik direct de trailer mee *\o/*



Gefeliciteerd wat leuk *\o/*

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:52

Gefeliciteerd Galeobdolon! Ik heb niet zo goed meegekregen wat je hebt gekocht?

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:56

tita schreef:
Spaansepony waar haalt zij haar paarden vandaan want dan ga ik daar ook kijken
Ik vind bijna elk paard op haar FB een plaatje

En betreffende paard wat te koop staat zou ik echt mee nemen en dan wat hoger dan mijn eigen Max die is nu 11000€ maar 18000€ is voor mijn te veel geld voor een levend dier maakt niet uit wat ie gelopen heeft.

Paarden worden bij mij niet meer waard en hoeven ook niet mega te presteren :D blijven allemaal wel lang gezond en leven


Meeste komen bij een handelaar uit noord Holland vandaan. Haal er zelf ook regelmatig leuke dieren weg. Vaak wel geheel groen, daarom zeg ik ze traint ze gerust wel maanden, en alles word in begin met slof gereden en veel gelongeerd om de nekjes erop te krijgen ;-). Plus ze doet tegenwoordig samen met iemand waar ze op stalling staat en die rijd ze best kundig in, dat meisje is nog niet zo oud dacht ik maar heeft wel gevoel voor het inrijden wat ik zie op haar pagina’s.
Ze trekt ze ook nog wel eens particulier weg hoor als jonkies en die gooit ze ergens nog op de wei een tijdje tot bijna 3 om te gaan doorrijden en dan zijn ze klaar als 3 jarige :-)

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 12:57

Galeobdolon schreef:
Ik mag nog 5 nachtjes slapen in dan kan ik haar ophalen. Vrijdag wordt ze gekeurd en heb ik direct de trailer mee *\o/*


Gefeliciteerd, wat is het geworden? :D

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:03

Een 2,5 jarige Akhal Teke merrie:)

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:08

Spaansepony schreef:
tita schreef:
Spaansepony waar haalt zij haar paarden vandaan want dan ga ik daar ook kijken
Ik vind bijna elk paard op haar FB een plaatje

En betreffende paard wat te koop staat zou ik echt mee nemen en dan wat hoger dan mijn eigen Max die is nu 11000€ maar 18000€ is voor mijn te veel geld voor een levend dier maakt niet uit wat ie gelopen heeft.

Paarden worden bij mij niet meer waard en hoeven ook niet mega te presteren :D blijven allemaal wel lang gezond en leven


Meeste komen bij een handelaar uit noord Holland vandaan. Haal er zelf ook regelmatig leuke dieren weg. Vaak wel geheel groen, daarom zeg ik ze traint ze gerust wel maanden, en alles word in begin met slof gereden en veel gelongeerd om de nekjes erop te krijgen ;-). Plus ze doet tegenwoordig samen met iemand waar ze op stalling staat en die rijd ze best kundig in, dat meisje is nog niet zo oud dacht ik maar heeft wel gevoel voor het inrijden wat ik zie op haar pagina’s.
Ze trekt ze ook nog wel eens particulier weg hoor als jonkies en die gooit ze ergens nog op de wei een tijdje tot bijna 3 om te gaan doorrijden en dan zijn ze klaar als 3 jarige :-)


Dat doet ze wel slim dan :) Het is bijna marketing wat ze doet, pony's kopen met uitstraling waarvan je weet dat er veel interesse is :)

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:11

Meisje is volgens mij 28 das een jonge vrouw :D

Maar goed iemand die 18000 gaat neer tellen voor dat paard is eigenlijk knetter gek

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:21

tita schreef:
Meisje is volgens mij 28 das een jonge vrouw :D

Maar goed iemand die 18000 gaat neer tellen voor dat paard is eigenlijk knetter gek

Meisje die ze inrijd is dacht ik 16/17 jaar.
De vrouw die de ponys inkoopt /verkoopt is inderdaad rond de 28. Waar ook het paard van is.