Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:08

Jessix schreef:
Loretta schreef:
Niet iedereen zal blij zijn met de schade aan de auto na aanrijding met zo'n mormel.

Maar als ik moet kiezen tussen een deuk in de auto of een gat in mijn paard, dan rijd ik heel graag een dikke deuk in mijn auto.

Ik zou waarschijnlijk wolf ontwijken en tegen een boom knallen.


Dat is heel onverstandig. Een boom geeft minder mee dan een wolf.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 20:13

DuoPenotti schreef:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/aan ... keer-raak/

Hier in de buurt is een man verongelukt op een landweg met een aanrijding van een zwijn.
Terwijl er hier eigenlijk geen mogen zitten.

Heb zelf 2 keer een aangetreden zwijn zien liggen. Geen idee wie dat geraakt had.


Bahh dat gun je niemand!

Ik probeer echt reflexen te onderdrukken. Gek genoeg jaren in bestelauto gereden zonder problemen en nu een normale auto en 3x vogel gehad in amper 1 jaar. Alle keren zag ik aan komen en bewust zelfs hardop gezegd denk ik haha gewoon doorrijden... Gewoon doorrijden... Maar bij een ree ging ik toch vol op de rem. Gelukkig kon het toen ook maar geen seconde bij nagedacht

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:15

Wij hebben een keer een hond doodgereden (was niet te vermijden: stak ineens van achter een bosje de straat over). Behalve dat het afschuwelijk was om mee te maken, was het een enorme klap en hadden we ook behoorlijk wat schade aan de auto. Dat was een midden slag hond. Een wolf is een stuk groter.

Tot midden vorig jaar heb ik op de Noord Veluwe gewoond. Ik heb daar meerdere keren ongelukken met zwijnen gezien. Dat wil je ook gewoon ECHT niet! Tot bestelbusjes aan toe die behoorlijk in elkaar zaten. Bloedsporen. Bah. Maar idd: zwijnen belanden meestal niet op de snelweg.

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:29

Wilde zwijnen hebben wel de neiging te gaan foerageren in bermen van N-wegen.

In England, volgens mij New Forest, hebben ze het probleem van zout likkende pony’s op gestrooide wegen las ik laatst ergens. Die worden ook aangereden. Beetje off topic maar toch.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:41

In Noord-Zweden strooien ze daarom geen zout maar kleine steentjes. Vanwege de rendierkuddes die anders zout gingen likken op de wegen. Ook offtopic :D . ALhoewel: dat zou wolven wellicht ook naar de wegen kunnen lokken, als daar hun prooi rondloopt.

De aangereden zwijnen waren idd langs een n-weg

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:50

Lijkt me echt afschuwelijk om een dier aan te rijden. (en uiteraard ga ik er daarbij vanuit dat je het niet hebt kunnen vermijden) Gelukkig geen ervaring mee. En inderdaad uit reflex zou ik vermoedelijk proberen te ontwijken.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:55

1 keer en egeltje aangereden en heb de hele weg naar huis gejankt en sorry gezegd...

2 keer naast mijn vriend in de auto een ree.
Die week niet uit gelukkig.
1 ree was gewond. Echt zo zielig.
Na 3 kwartier was er eindelijk politie. Die wilde niet schieten. En boswachter hebben wij nooit meer gezien. Zou politie op wachten. Was onderhand 1,5 uur later. Was zo boos...

Andere ree rende weg.

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 21:57

Oh ik voel met je mee. Ik zou er ook bij staan janken... En dan helemaal als zo'n dier nog ligt te creperen op de weg.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 22:05

de wilde zwijnen liepen paar weken geleden in de middenberm van de A50. := je zal zo'n beest ervoor krijgen met 120...
Met de bus raken we soms weleens een ree. Daar merkt de bus weinig van.

In de schemering en in het donker rijd ik met de bus nooit harder dan 60 op plaatsen waar veel wild zit. Dan kun je nog aardig reageren zonder ze te raken.

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:08


dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:11

Sansevieria schreef:
Deze mevrouw heeft een filmpje op haar FB staan, waar ze achtervolgd wordt door een wolf, op een paar minuten van haar huis af. Hoe ze het ook beschrijft...brrr...
https://www.facebook.com/melanie.antilleepiney


Daar moet je toch niet aan denken!! Helaas gaat dat al vlot ook hier kunnen gebeuren

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:14

In welk land is dit gebeurd ? Ik heb geen Facebook.

Avelienvd

Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:22

Zo te zien denk ik Frankrijk

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 21:41

sterregoud schreef:
In welk land is dit gebeurd ? Ik heb geen Facebook.


Zwitserland

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 05:31

jobamara schreef:
In Duitsland zijn ze idd bezig met de Rodelwald roedel, dat moet dan wel door een speciale jager meen ik. Paul Schockemohle, heeft al commentaar gegeven de kosten om de leider te schieten liepen al op tot 50.000 - en nog hadden ze niks, dus vlgs hem konden ze beter een jager uit het gebied zelf nemen.

Er beginnen nu idd afschot plannen te komen, dat moet per provincie of hoe heet dat in Duitsland, maar geschoten is er nog niks zover ik weet.



Bundesland (deelstaten) heet dat hier in Duitsland duitsland is een federale republiek net als de Vernigde Staten

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 06:28

jobamara schreef:
In Duitsland zijn ze idd bezig met de Rodelwald roedel, dat moet dan wel door een speciale jager meen ik. Paul Schockemohle, heeft al commentaar gegeven de kosten om de leider te schieten liepen al op tot 50.000 - en nog hadden ze niks, dus vlgs hem konden ze beter een jager uit het gebied zelf nemen.

Er beginnen nu idd afschot plannen te komen, dat moet per provincie of hoe heet dat in Duitsland, maar geschoten is er nog niks zover ik weet.


Er is in Duitsland sowieso 1 geschoten. Dat bleek echter een totaal andere wolf als waarvoor toestemming verleend was. Er moest een 7 jarige wolvin (Gloria??) afgeschoten worden en een wolvin van 1 a 2 jaar is doodgeschoten.
Ik denk, sowieso 1 minder! Maarrrr dit is niet handig natuurlijk en leuk voor de mensen die tegen afschot zijn om te proberen dit verder te voorkomen omdat er "onnodige slachtoffers vallen"

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:55

Dat is ook het lastige bij afschot van een probleemwolf: bepalen of je wel de juiste wolf in het vizier hebt.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:30


irmaz

Berichten: 4727
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:39

O dat is zeker snel maar ze doen deze uitspraak alleen op basis van de slijtage van het gebit. Nu eet GW1625m al 2 jaar vrijwlel alleen maar malse schapenboutjes, dus wie weet is 't 'm toch :=

Het blijft toch supersneu hoor, zo'n doodgereden wolf. Maar als de oversteek wel was gelukt was het dier zo Eindhoven binnen gelopen...

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 20:41

Was hem dat maar gelukt..

Vivat

Berichten: 1278
Geregistreerd: 18-11-08
Woonplaats: Someren Eind

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:37

Hahaha DuoPenotti zou die dan zijn gaan snacken bij de echte Mac en shoppen bij de primark? _O-

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:39

Vivat schreef:
Hahaha DuoPenotti zou die dan zijn gaan snacken bij de echte Mac en shoppen bij de primark? _O-


Wel een goeie, zijn ze daar ook ineens heel alert op de wolf!

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:45

Naar het prehistorische dorp gegaan. Past hij nog het beste.

Maar lekker daar in het park. Jagen achter hardlopers.

Kijken hoe de cijfers na een week zijn of hij nog welkom is.

Vivat

Berichten: 1278
Geregistreerd: 18-11-08
Woonplaats: Someren Eind

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 22:54

Hahahaha ik denk dat het wereldrecord hardlopen dan verbroken wordt _O-

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:05

Hier in Vlaams-Brabant eind december weer een wolf gespot las ik. Het was 200 jaar geleden...
Op een industrieterrein in de buurt van Leuven werd hij gezien. Het zou gaan om een jong rondtrekkend dier.

Ik hoop nu maar dat hij de goede richting kiest en niet deze kant uitkomt :x