Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 433 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 

Bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 18:43 



 
Profiel   

amsterdam10 schreef
Na lang meelezen begint mijn zoektocht ook vanaf nu ongeveer. Ik zoek denk ik iets wat de meeste mensen zoeken, maar heb de tijd :) ik zoek iets braafs van tussen de 4 en 11, vanaf 1.55 (mits een beetje breed, liefst vanaf 1.60. Merrie of ruin maakt niet uit en budget tot ongeveer 6k. Ras maakt me ook niet uit, heb een zwak voor leuke kruisingen. Ik ben een recreatieve ruiter en wil buiten kunnen rijden en een beetje dressuren en aan de hand werken.


Heb je wel eens naar Welshcob gekeken? Ik vind het enorm leuke veelzijdige pony's/paarden.
Ik heb er 1 van 156 gehad, redelijk luxe type voor een cob maar toch lekker breed.
Zijn wat barokke types en er zijn grotere exemplaren bij. Het zijn geen kinderpony's maar vooral omdat ze sterk zijn. Kunnen soms ook wat heet zijn, maar de welshcob die ik heb gehad en die ik heb gereden waren allemaal eigenlijk wel braaf. Die van ons vond alles leuk. (Hier trouwens met mijn dochter, die was toen een jaar of 14 denk ik.)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 19:40 



 

Ja welshcobs zijn leuk <3 staat nu ook 1 leuke op MP

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:03 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Ja welshcobs zijn leuk <3 staat nu ook 1 leuke op MP

Ik ken mensen die daar héél anders over denken }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:38 



 
Profiel   

ikke schreef
Evamarie schreef
Ja welshcobs zijn leuk <3 staat nu ook 1 leuke op MP

Ik ken mensen die daar héél anders over denken }>

Stille meelezer...

Nee is het niet :+ die advertentie is al verwijderd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:42 



 
Profiel   

Froukje_J schreef
ikke schreef

Ik ken mensen die daar héél anders over denken }>

Stille meelezer...
Die aangeboden wordt als kinder pony?
Maar op het filmpje is het een gemene bok? #)

Nee, dat is voor watjes. Sommigen gaan voor het echte werk.

Welsh Cobs zijn voor mensen die erbij passen. Het zijn geen allemansvriendjes.
Maar als het bij je past, zijn het prima paardjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 20:47 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Ja welshcobs zijn leuk <3 staat nu ook 1 leuke op MP


Die valk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:19 



 
Profiel   

Nou, 24 uur verder en het is een beetje bezonken, alle spanning. :o


De lieverd was in haar eigen wei met eigen kudde een lief en geduldig dier, ik vroeg me zelfs af of er wel pit in zat:p nou, daar weet ik het antwoord nu ook wel op. Ik heb gekregen waar ik om heb gevraagd.

Het laden ging voor geen meter. Alles geprobeerd, van haar voetjes optillen en een voor een naar voren zetten. Maar zodra haar achtervoetje op klep kwam deinsde ze weet achteruit. Druk snapt ze niet, duwt ze tegen terug of ontsnapt ze aan door te steigeren.

Na een uur en een kwartier besloten om kalmerende pasta te geven en te blinddoeken. Zodra ze een beetje wobbelde hebben we haar met z’n vieren er in getrokken, geduwd, gedaan. Ze vloog de laatste 1,5 meter ineens naar voren, achter waren ze rap met de klep en ik kon net onder de bar door vliegen.

Gelukkig niet te ver rijden en alleen maar snelweg. Eenmaal aangekomen stond ze rustig, geen zweet of rillingen, ook op stal begon ze snel aan haar stro te knagen.

Ze staat op hoogspanning, van haar vaste plek en kudde van 2,5 jaar, naar een vreemde plek met vreemde paarden. Voor het eerst een nacht op stal ook.

Ze is ontzettend sensibel, groen en vooral vreselijk lief. Meelopen aan de hand van stal naar wei en andersom gaat nog niet zonder schrikken en steigeren. Als het niet op haar tempo gebeurt, gebeurt er helemaal niks. Zet mij ook weer goed op mijn geduldstoel:)

Ik hoop dat de zorg rimpeltjes snel boven haar ogen verdwijnen en ze zich thuis begint te voelen. :(:)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:35 



 
Profiel   

Wat een lieverd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 21:47 



 
Profiel   

Wat een leukerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 22:03 



 
Profiel   

Ah mooi beestje

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 23:29 



 
Profiel   

Knapperdje, heel veel geluk met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 06:58 



 
Profiel   

Babootje schreef
amsterdam10 schreef
Na lang meelezen begint mijn zoektocht ook vanaf nu ongeveer. Ik zoek denk ik iets wat de meeste mensen zoeken, maar heb de tijd :) ik zoek iets braafs van tussen de 4 en 11, vanaf 1.55 (mits een beetje breed, liefst vanaf 1.60. Merrie of ruin maakt niet uit en budget tot ongeveer 6k. Ras maakt me ook niet uit, heb een zwak voor leuke kruisingen. Ik ben een recreatieve ruiter en wil buiten kunnen rijden en een beetje dressuren en aan de hand werken.


Heb je wel eens naar Welshcob gekeken? Ik vind het enorm leuke veelzijdige pony's/paarden.
Ik heb er 1 van 156 gehad, redelijk luxe type voor een cob maar toch lekker breed.
Zijn wat barokke types en er zijn grotere exemplaren bij. Het zijn geen kinderpony's maar vooral omdat ze sterk zijn. Kunnen soms ook wat heet zijn, maar de welshcob die ik heb gehad en die ik heb gereden waren allemaal eigenlijk wel braaf. Die van ons vond alles leuk. (Hier trouwens met mijn dochter, die was toen een jaar of 14 denk ik.)

[ [url=m/VYlOGR.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UWj8im.png]Afbeelding[/url] ]



Daar sta ik zeker voor open, dank voor de tip!

Gefeliciteerd Galeobdolon, nu lekker aan elkaar wennen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 07:09 



 

Galeobdolon schreef
Nou, 24 uur verder en het is een beetje bezonken, alle spanning. :o


De lieverd was in haar eigen wei met eigen kudde een lief en geduldig dier, ik vroeg me zelfs af of er wel pit in zat:p nou, daar weet ik het antwoord nu ook wel op. Ik heb gekregen waar ik om heb gevraagd.

Het laden ging voor geen meter. Alles geprobeerd, van haar voetjes optillen en een voor een naar voren zetten. Maar zodra haar achtervoetje op klep kwam deinsde ze weet achteruit. Druk snapt ze niet, duwt ze tegen terug of ontsnapt ze aan door te steigeren.

Na een uur en een kwartier besloten om kalmerende pasta te geven en te blinddoeken. Zodra ze een beetje wobbelde hebben we haar met z’n vieren er in getrokken, geduwd, gedaan. Ze vloog de laatste 1,5 meter ineens naar voren, achter waren ze rap met de klep en ik kon net onder de bar door vliegen.

Gelukkig niet te ver rijden en alleen maar snelweg. Eenmaal aangekomen stond ze rustig, geen zweet of rillingen, ook op stal begon ze snel aan haar stro te knagen.

Ze staat op hoogspanning, van haar vaste plek en kudde van 2,5 jaar, naar een vreemde plek met vreemde paarden. Voor het eerst een nacht op stal ook.

Ze is ontzettend sensibel, groen en vooral vreselijk lief. Meelopen aan de hand van stal naar wei en andersom gaat nog niet zonder schrikken en steigeren. Als het niet op haar tempo gebeurt, gebeurt er helemaal niks. Zet mij ook weer goed op mijn geduldstoel:)

Ik hoop dat de zorg rimpeltjes snel boven haar ogen verdwijnen en ze zich thuis begint te voelen. :(:)


[ [url=m/1INUQo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi paardje! Wat ik begrijp is dat ze nog beleerd moet worden?

Leuk!

Veel geluk samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:34 



 
Profiel   

Is jouw nieuwe paard goed aangekomen Evamarie? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:37 



 
Profiel   

Galeobdolon schreef
Nou, 24 uur verder en het is een beetje bezonken, alle spanning. :o


De lieverd was in haar eigen wei met eigen kudde een lief en geduldig dier, ik vroeg me zelfs af of er wel pit in zat:p nou, daar weet ik het antwoord nu ook wel op. Ik heb gekregen waar ik om heb gevraagd.

Het laden ging voor geen meter. Alles geprobeerd, van haar voetjes optillen en een voor een naar voren zetten. Maar zodra haar achtervoetje op klep kwam deinsde ze weet achteruit. Druk snapt ze niet, duwt ze tegen terug of ontsnapt ze aan door te steigeren.

Na een uur en een kwartier besloten om kalmerende pasta te geven en te blinddoeken. Zodra ze een beetje wobbelde hebben we haar met z’n vieren er in getrokken, geduwd, gedaan. Ze vloog de laatste 1,5 meter ineens naar voren, achter waren ze rap met de klep en ik kon net onder de bar door vliegen.

Gelukkig niet te ver rijden en alleen maar snelweg. Eenmaal aangekomen stond ze rustig, geen zweet of rillingen, ook op stal begon ze snel aan haar stro te knagen.

Ze staat op hoogspanning, van haar vaste plek en kudde van 2,5 jaar, naar een vreemde plek met vreemde paarden. Voor het eerst een nacht op stal ook.

Ze is ontzettend sensibel, groen en vooral vreselijk lief. Meelopen aan de hand van stal naar wei en andersom gaat nog niet zonder schrikken en steigeren. Als het niet op haar tempo gebeurt, gebeurt er helemaal niks. Zet mij ook weer goed op mijn geduldstoel:)

Ik hoop dat de zorg rimpeltjes snel boven haar ogen verdwijnen en ze zich thuis begint te voelen. :(:)


[ [url=m/1INUQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:39 



 
Profiel   

Ja, ze is nog maar 2,5 en volledig groen. Zelfs in meelopen en besef van waar ik ben én dat ik niet overheenloopbaar ben:)

Vanmorgen voordat de drukte van het paarden buiten zetten begon had ze eindelijk de rust om een beetje aan me te komen snuffelen. Het wordt een voorzichtige en langzame weg met deze dame.
Vannacht heeft ze in ieder geval wel de rust gevonden om te liggen, de poepvlekken liegen er niet om.

Ik het bij jou gelukt Evamarie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je knapperd Galeobdolon! Toch ook wel leuk om zo vanaf het begin te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:22 



 

Ja.. <3 ben totally in love.
We hebben nu een heel gezellige kudde.

Straks een recensie schrijven voor de verkopende partij. Geweldige mensen!

Leuk Galeobdolon! Samen veel leren en oefenen met elkaar! Veel geluk samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 11:55 



 
Profiel   

Heb je nog een foto? Ben wel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 12:14 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Nu zeg ik nog even niets over het paard. Pas als hij op stal staat en ik het dus echt zeker weet, zal ik de foto's delen met jullie ;)

Dat is sinds gisteren, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 15:04 



 
Profiel   

Wat een leuke die 2.5 jarige! Ben benieuwd hoe die is als die zich thuis voelt :) !

Wij hebben onze Tinker laten dekken door een Welsh Cob dit jaar, met dezelfde reden als Babootje en Ikke aangeven: vind het hele leuke dieren ( en de hengst matchte bij de merrie ) . Ben benieuwd wat voor paard daar uitkomt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 17:44 



 
Profiel   

Ik vind Welsh cobs over het algemeen echt prachtig. Als ik niet zo lang was geworden zou ik er ook zeker voor open hebben gestaan:)
Wordt een flinke knollie, tinker X welsh cob. Kan leuk uitpakken dergelijke kruisingen.

Ik ben ook benieuwd hoe ze went. Het is sneu om haar zo gestresst te zien. Vanmorgen probeerde ze uit haar stal te steigeren en ze heeft een wondje op haar borst van al het geduw tegen de deur. Ook al sinds vrijdag aan de dunne… het komt vast goed maar makkelijk aanzien is het niet.

Aankomende week moet ik weer werken en zet de staleigenaar haar buiten en binnen en dan moet ik echt vertrouwen hebben en loslaten :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:02 



 
Profiel   

Was hier nou nog een zoeker naar een braaf, ongecompliceerd wedstrijd paard? Of was dat het andere topic?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:33 



 
Profiel   

Ik zoek in principe geen wedstrijd paard, maar de andere dingen die je noemt wel,heb echter maar budget van 5000 euro
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 433 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen