Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 19:43

Bedankt!

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 20:40

amsterdam10 schreef:
Na lang meelezen begint mijn zoektocht ook vanaf nu ongeveer. Ik zoek denk ik iets wat de meeste mensen zoeken, maar heb de tijd :) ik zoek iets braafs van tussen de 4 en 11, vanaf 1.55 (mits een beetje breed, liefst vanaf 1.60. Merrie of ruin maakt niet uit en budget tot ongeveer 6k. Ras maakt me ook niet uit, heb een zwak voor leuke kruisingen. Ik ben een recreatieve ruiter en wil buiten kunnen rijden en een beetje dressuren en aan de hand werken.


Heb je wel eens naar Welshcob gekeken? Ik vind het enorm leuke veelzijdige pony's/paarden.
Ik heb er 1 van 156 gehad, redelijk luxe type voor een cob maar toch lekker breed.
Zijn wat barokke types en er zijn grotere exemplaren bij. Het zijn geen kinderpony's maar vooral omdat ze sterk zijn. Kunnen soms ook wat heet zijn, maar de welshcob die ik heb gehad en die ik heb gereden waren allemaal eigenlijk wel braaf. Die van ons vond alles leuk. (Hier trouwens met mijn dochter, die was toen een jaar of 14 denk ik.)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:03

Ja welshcobs zijn leuk <3 staat nu ook 1 leuke op MP

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:38

Evamarie schreef:
Ja welshcobs zijn leuk <3 staat nu ook 1 leuke op MP

Ik ken mensen die daar héél anders over denken }>

Froukje_J

Berichten: 2189
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:42

ikke schreef:
Evamarie schreef:
Ja welshcobs zijn leuk <3 staat nu ook 1 leuke op MP

Ik ken mensen die daar héél anders over denken }>

Stille meelezer...

Nee is het niet :+ die advertentie is al verwijderd

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 21:47

Froukje_J schreef:
ikke schreef:

Ik ken mensen die daar héél anders over denken }>

Stille meelezer...
Die aangeboden wordt als kinder pony?
Maar op het filmpje is het een gemene bok? #)

Nee, dat is voor watjes. Sommigen gaan voor het echte werk.

Welsh Cobs zijn voor mensen die erbij passen. Het zijn geen allemansvriendjes.
Maar als het bij je past, zijn het prima paardjes.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:19

Evamarie schreef:
Ja welshcobs zijn leuk <3 staat nu ook 1 leuke op MP


Die valk?

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:35

Nou, 24 uur verder en het is een beetje bezonken, alle spanning. :o


De lieverd was in haar eigen wei met eigen kudde een lief en geduldig dier, ik vroeg me zelfs af of er wel pit in zat:p nou, daar weet ik het antwoord nu ook wel op. Ik heb gekregen waar ik om heb gevraagd.

Het laden ging voor geen meter. Alles geprobeerd, van haar voetjes optillen en een voor een naar voren zetten. Maar zodra haar achtervoetje op klep kwam deinsde ze weet achteruit. Druk snapt ze niet, duwt ze tegen terug of ontsnapt ze aan door te steigeren.

Na een uur en een kwartier besloten om kalmerende pasta te geven en te blinddoeken. Zodra ze een beetje wobbelde hebben we haar met z’n vieren er in getrokken, geduwd, gedaan. Ze vloog de laatste 1,5 meter ineens naar voren, achter waren ze rap met de klep en ik kon net onder de bar door vliegen.

Gelukkig niet te ver rijden en alleen maar snelweg. Eenmaal aangekomen stond ze rustig, geen zweet of rillingen, ook op stal begon ze snel aan haar stro te knagen.

Ze staat op hoogspanning, van haar vaste plek en kudde van 2,5 jaar, naar een vreemde plek met vreemde paarden. Voor het eerst een nacht op stal ook.

Ze is ontzettend sensibel, groen en vooral vreselijk lief. Meelopen aan de hand van stal naar wei en andersom gaat nog niet zonder schrikken en steigeren. Als het niet op haar tempo gebeurt, gebeurt er helemaal niks. Zet mij ook weer goed op mijn geduldstoel:)

Ik hoop dat de zorg rimpeltjes snel boven haar ogen verdwijnen en ze zich thuis begint te voelen. :(:)


Afbeelding

Kimberly_83
Berichten: 208
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 22:47

Wat een lieverd

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 23:03

Wat een leukerd!

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 00:29

Ah mooi beestje

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 07:58

Knapperdje, heel veel geluk met haar.

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 08:09

Babootje schreef:
amsterdam10 schreef:
Na lang meelezen begint mijn zoektocht ook vanaf nu ongeveer. Ik zoek denk ik iets wat de meeste mensen zoeken, maar heb de tijd :) ik zoek iets braafs van tussen de 4 en 11, vanaf 1.55 (mits een beetje breed, liefst vanaf 1.60. Merrie of ruin maakt niet uit en budget tot ongeveer 6k. Ras maakt me ook niet uit, heb een zwak voor leuke kruisingen. Ik ben een recreatieve ruiter en wil buiten kunnen rijden en een beetje dressuren en aan de hand werken.


Heb je wel eens naar Welshcob gekeken? Ik vind het enorm leuke veelzijdige pony's/paarden.
Ik heb er 1 van 156 gehad, redelijk luxe type voor een cob maar toch lekker breed.
Zijn wat barokke types en er zijn grotere exemplaren bij. Het zijn geen kinderpony's maar vooral omdat ze sterk zijn. Kunnen soms ook wat heet zijn, maar de welshcob die ik heb gehad en die ik heb gereden waren allemaal eigenlijk wel braaf. Die van ons vond alles leuk. (Hier trouwens met mijn dochter, die was toen een jaar of 14 denk ik.)

[ [url=m/VYlOGR.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UWj8im.png]Afbeelding[/url] ]



Daar sta ik zeker voor open, dank voor de tip!

Gefeliciteerd Galeobdolon, nu lekker aan elkaar wennen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:34

Galeobdolon schreef:
Nou, 24 uur verder en het is een beetje bezonken, alle spanning. :o


De lieverd was in haar eigen wei met eigen kudde een lief en geduldig dier, ik vroeg me zelfs af of er wel pit in zat:p nou, daar weet ik het antwoord nu ook wel op. Ik heb gekregen waar ik om heb gevraagd.

Het laden ging voor geen meter. Alles geprobeerd, van haar voetjes optillen en een voor een naar voren zetten. Maar zodra haar achtervoetje op klep kwam deinsde ze weet achteruit. Druk snapt ze niet, duwt ze tegen terug of ontsnapt ze aan door te steigeren.

Na een uur en een kwartier besloten om kalmerende pasta te geven en te blinddoeken. Zodra ze een beetje wobbelde hebben we haar met z’n vieren er in getrokken, geduwd, gedaan. Ze vloog de laatste 1,5 meter ineens naar voren, achter waren ze rap met de klep en ik kon net onder de bar door vliegen.

Gelukkig niet te ver rijden en alleen maar snelweg. Eenmaal aangekomen stond ze rustig, geen zweet of rillingen, ook op stal begon ze snel aan haar stro te knagen.

Ze staat op hoogspanning, van haar vaste plek en kudde van 2,5 jaar, naar een vreemde plek met vreemde paarden. Voor het eerst een nacht op stal ook.

Ze is ontzettend sensibel, groen en vooral vreselijk lief. Meelopen aan de hand van stal naar wei en andersom gaat nog niet zonder schrikken en steigeren. Als het niet op haar tempo gebeurt, gebeurt er helemaal niks. Zet mij ook weer goed op mijn geduldstoel:)

Ik hoop dat de zorg rimpeltjes snel boven haar ogen verdwijnen en ze zich thuis begint te voelen. :(:)


[ [url=m/1INUQo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi paardje! Wat ik begrijp is dat ze nog beleerd moet worden?

Leuk!

Veel geluk samen!

Noblesse_Jarig

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:37

Is jouw nieuwe paard goed aangekomen Evamarie? :D

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 11:39

Galeobdolon schreef:
Nou, 24 uur verder en het is een beetje bezonken, alle spanning. :o


De lieverd was in haar eigen wei met eigen kudde een lief en geduldig dier, ik vroeg me zelfs af of er wel pit in zat:p nou, daar weet ik het antwoord nu ook wel op. Ik heb gekregen waar ik om heb gevraagd.

Het laden ging voor geen meter. Alles geprobeerd, van haar voetjes optillen en een voor een naar voren zetten. Maar zodra haar achtervoetje op klep kwam deinsde ze weet achteruit. Druk snapt ze niet, duwt ze tegen terug of ontsnapt ze aan door te steigeren.

Na een uur en een kwartier besloten om kalmerende pasta te geven en te blinddoeken. Zodra ze een beetje wobbelde hebben we haar met z’n vieren er in getrokken, geduwd, gedaan. Ze vloog de laatste 1,5 meter ineens naar voren, achter waren ze rap met de klep en ik kon net onder de bar door vliegen.

Gelukkig niet te ver rijden en alleen maar snelweg. Eenmaal aangekomen stond ze rustig, geen zweet of rillingen, ook op stal begon ze snel aan haar stro te knagen.

Ze staat op hoogspanning, van haar vaste plek en kudde van 2,5 jaar, naar een vreemde plek met vreemde paarden. Voor het eerst een nacht op stal ook.

Ze is ontzettend sensibel, groen en vooral vreselijk lief. Meelopen aan de hand van stal naar wei en andersom gaat nog niet zonder schrikken en steigeren. Als het niet op haar tempo gebeurt, gebeurt er helemaal niks. Zet mij ook weer goed op mijn geduldstoel:)

Ik hoop dat de zorg rimpeltjes snel boven haar ogen verdwijnen en ze zich thuis begint te voelen. :(:)


[ [url=m/1INUQo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd! <3

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:06

Ja, ze is nog maar 2,5 en volledig groen. Zelfs in meelopen en besef van waar ik ben én dat ik niet overheenloopbaar ben:)

Vanmorgen voordat de drukte van het paarden buiten zetten begon had ze eindelijk de rust om een beetje aan me te komen snuffelen. Het wordt een voorzichtige en langzame weg met deze dame.
Vannacht heeft ze in ieder geval wel de rust gevonden om te liggen, de poepvlekken liegen er niet om.

Ik het bij jou gelukt Evamarie?

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:22

Gefeliciteerd met je knapperd Galeobdolon! Toch ook wel leuk om zo vanaf het begin te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 12:55

Ja.. <3 ben totally in love.
We hebben nu een heel gezellige kudde.

Straks een recensie schrijven voor de verkopende partij. Geweldige mensen!

Leuk Galeobdolon! Samen veel leren en oefenen met elkaar! Veel geluk samen.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 13:14

Heb je nog een foto? Ben wel benieuwd.

Lieser
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 16:04

Evamarie schreef:
Nu zeg ik nog even niets over het paard. Pas als hij op stal staat en ik het dus echt zeker weet, zal ik de foto's delen met jullie ;)

Dat is sinds gisteren, toch?

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 18:44

Wat een leuke die 2.5 jarige! Ben benieuwd hoe die is als die zich thuis voelt :) !

Wij hebben onze Tinker laten dekken door een Welsh Cob dit jaar, met dezelfde reden als Babootje en Ikke aangeven: vind het hele leuke dieren ( en de hengst matchte bij de merrie ) . Ben benieuwd wat voor paard daar uitkomt :D

Galeobdolon

Berichten: 1089
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:02

Ik vind Welsh cobs over het algemeen echt prachtig. Als ik niet zo lang was geworden zou ik er ook zeker voor open hebben gestaan:)
Wordt een flinke knollie, tinker X welsh cob. Kan leuk uitpakken dergelijke kruisingen.

Ik ben ook benieuwd hoe ze went. Het is sneu om haar zo gestresst te zien. Vanmorgen probeerde ze uit haar stal te steigeren en ze heeft een wondje op haar borst van al het geduw tegen de deur. Ook al sinds vrijdag aan de dunne… het komt vast goed maar makkelijk aanzien is het niet.

Aankomende week moet ik weer werken en zet de staleigenaar haar buiten en binnen en dan moet ik echt vertrouwen hebben en loslaten :Y)

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 19:33

Was hier nou nog een zoeker naar een braaf, ongecompliceerd wedstrijd paard? Of was dat het andere topic?

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:30

Ik zoek in principe geen wedstrijd paard, maar de andere dingen die je noemt wel,heb echter maar budget van 5000 euro