Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 434 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Was hier nou nog een zoeker naar een braaf, ongecompliceerd wedstrijd paard? Of was dat het andere topic?

Wij zochten er 1 die in een (wedstrijd)parcours niet heet wordt. Maar onze zoektocht is even op een laag pitje, we komen er gewoon niet tussen nu.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:34 



 
Profiel   

Nee ging om dressuur...
Hij kan wel een klein sprongetje maken, maar daar ligt niet zijn kwaliteit :+

myk_en_shant schreef
Ik zoek in principe geen wedstrijd paard, maar de andere dingen die je noemt wel,heb echter maar budget van 5000 euro
daar valt hij inderdaad buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:40 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Nee ging om dressuur...
Hij kan wel een klein sprongetje maken, maar daar ligt niet zijn kwaliteit :+

myk_en_shant schreef
Ik zoek in principe geen wedstrijd paard, maar de andere dingen die je noemt wel,heb echter maar budget van 5000 euro
daar valt hij inderdaad buiten.

En dat is ook telkens waar ik tegen aanloop, voor mijn lesgeefstal is 5000 euro echt de max en dan is het paard ook gelijk de duurste van stal.
Simpele en vooral brave rijpaarden met een Nederlands paspoort zijn amper te vinden binnen mijn budget.

En om een paard van rond de 10 000 euro, simpele lessen te laten lopen, vind ik van de zotte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:46 



 
Profiel   

Begrijp ik, prijzen zijn mega nu. Braaf voor normaal geld is bijna niet te doen, al een paar jaar niet eigenlijk.

Maar dit is wel een beestje wat nu actief in het z2 loopt, dus wel echt meer voor die markt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:50 



 
Profiel   

Sinds corona zijn die prijzen echt bizar geworden.
Corona is in de paardenwereld een booming business geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:57 



 
Profiel   

Ligt niet helemaal aan corona imo.

Stro, gas, electra prijzen zijn steeds hoger geworden... dus een jong paard houden en opleiden kost steeds meer.
Tel er bij op dat iedereen ongeveer hetzelfde zoekt, dus veel vraag en weinig aanbod. En *boem* je betaald in een keer 20k voor een vrij gewoon maar braaf beest :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:59 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Was hier nou nog een zoeker naar een braaf, ongecompliceerd wedstrijd paard? Of was dat het andere topic?

Ik… tot max 20.000 en moet braaf ongecompliceerd zijn. Dressuurmatig leuk voor de dag komen. Echt een bewegingswonder hoeft niet. En moet ook braaf alleen naar buiten kunnen.

Maar ik heb het ook even opgegeven. Om reden wat Lieser ook zegt. Maar ook omdat ik heb gemerkt dat ik nog veel te veel verdriet heb om mijn vorige paard. Ik over een week of 4 eindelijk de sleutel krijg van ons nieuwbouwhuis en er dus stress van een verhuizing aankomt. En, ik stiekem ook wel even geniet van, na 16 jaar, even niet de verplichting.

Maar goed… komt er echt iets op mijn pad…

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:01 



 
Profiel   

Ik stuur je even een pb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 20:02 



 
Profiel   

Op MP staat een 15 jarige merrie, 1.63 m.

Dat paard spreekt me zo erg aan, als ik kon zou ik er zo voor gaan. Om de prijs hoef je het niet te laten.
Onbekend of ze bereden is, maar vast braaf genoeg om dat te willen leren. Misschien een tip voor 1 van jullie, zodat het paard op bokt te volgen gaat zijn. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 21:09 



 
Profiel   

Nou ik heb het ook ff op een laag pitje gezet. Door al dat afkeuren is mijn budget nu gezakt van 6500 naar 3500. Nou hier heb je dus helemaal niks voor dus ik moet helaas eerst weer gaan sparen voor ik weer verder kan kijken. Dat er zoveel paarden zijn die van alles mankeren zeg. Ik vraag helemaal niet veel volgens mij. Hoeft ook geen rijwonder te zijn want dat ben ik ook niet. Gewoon braaf en voor recreatie/bosritten. Tussen de 150-160. En ik snap ook wel dat niet elk paard perfect is en een mankementje kan heus wel maar hoe sommige toch hun paarden verkopen 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 21:17 



 
Profiel   

Ik weet voor de liefhebber evt nog wel een kwpner met rijtechnisch wat werk eraan. Lage prijs, gezond dier super braaf onder zadel maar altijd buiten gereden en in de bak mist het balans en gaat in de bochten wat langzamer draven en dan heel kort lopen en lange zijden verruimd t dier weer. Leuk projectje voor in deze tijd echt weinig geld. Maar ik sta vol :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:17 



 
Profiel   

Spaansepony schreef
Ik weet voor de liefhebber evt nog wel een kwpner met rijtechnisch wat werk eraan. Lage prijs, gezond dier super braaf onder zadel maar altijd buiten gereden en in de bak mist het balans en gaat in de bochten wat langzamer draven en dan heel kort lopen en lange zijden verruimd t dier weer. Leuk projectje voor in deze tijd echt weinig geld. Maar ik sta vol :+


Zou je mij een pb willen sturen met meer info?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 22:21 



 
Profiel   

Noblesse_ schreef
@Tibeella (als ze hier nog meeleest tenminste), Ik vraag me trouwens af hoe het gaat met je nieuwe paard ondertussen? Lukt het al wat beter? :D


Na een week pepticure ging het 2 dagen beter. Paard was rustiger, minder kijkerig. Liet zich iets beter zadelen (2x gedaan, halfuurtje figuren rijden) Maar toen was het terug over en uit. Dus terug bij af en hoogstwaarschijnlijk een langere kuur. Dat wordt een hele tijd terug rijden met manegepaarden voor de dochter jammer genoeg.
We zijn enorm zoekend, voeding, medicatie, stress reduceren,… we zijn er van overtuigd dat zijn reactie deels ook karakter is. Het is een echt karakterpaardje, is zeer speels voor zijn leeftijd ( soms denk ik dat we een 2-jarige hebben), kan lief zijn, heeft graag aandacht maar het mag allemaal niet te lang duren en dat maakt hij dan ook wel duidelijk door kribbig te doen ( net een puber)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 07:02 



 
Profiel   

fensy79 schreef
Nou ik heb het ook ff op een laag pitje gezet. Door al dat afkeuren is mijn budget nu gezakt van 6500 naar 3500. Nou hier heb je dus helemaal niks voor dus ik moet helaas eerst weer gaan sparen voor ik weer verder kan kijken. Dat er zoveel paarden zijn die van alles mankeren zeg. Ik vraag helemaal niet veel volgens mij. Hoeft ook geen rijwonder te zijn want dat ben ik ook niet. Gewoon braaf en voor recreatie/bosritten. Tussen de 150-160. En ik snap ook wel dat niet elk paard perfect is en een mankementje kan heus wel maar hoe sommige toch hun paarden verkopen 8)7



Dat is ook rot, al 3k kwijt en nog geen paard. Kan me voorstellen, dat je er even klaar mee bent.

Maar eh...freiberger !

Ojee Tibeela, hoop, dat jullie a achter de magische formule komen en gauw veel plezier met jullie paard hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 08:02 



 
Profiel   

Spaansepony schreef
Ik weet voor de liefhebber evt nog wel een kwpner met rijtechnisch wat werk eraan. Lage prijs, gezond dier super braaf onder zadel maar altijd buiten gereden en in de bak mist het balans en gaat in de bochten wat langzamer draven en dan heel kort lopen en lange zijden verruimd t dier weer. Leuk projectje voor in deze tijd echt weinig geld. Maar ik sta vol :+


Klinkt als slappe kniebanden oid....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 08:43 



 
Profiel   

Hallo allemaal, al een tijdje een meelezer op bokt, maar ben van plan om volgend jaar mijn eerste eigen paard te gaan kopen. Superspannend en leuk natuurlijk. Ik vroeg mij af wat jullie doen als je nieuwe paard is gearriveerd om hem te leren kennen, en je paard zijn aan zijn nieuwe omgeving te laten wennen? Ga je meteen de volgende dag al rijden of geef je hem eerst een aantal dagen om rustig te wennen...etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:11 



 
Profiel   

Ligt er een beetje aan wat hij gewend is. Meestal pak ik ze wel meteen op qua rijden als ze gewoon ohz zijn. Jam was nog groen, die heeft een dagje gewend aan het land/paarden en daarna meteen er op de dag daarna. Zodat dat ook meteen "normaal" is.
Dagen daarna wel met wat meer rust dagen, tussen de rij dagen om bij te komen, veel tutten lekker aan de hand wandelen. Zo leer je elkaar meteen ook goed kennen en overvraag je ook niet te veel.
Jam vond alles leuk, en rijden helemaal fantastisch... nieuwe bak was eerder leuk dan spannend voor hem :):)
Dus dan zijn ze ook zo gewend. Is ook altijd zo gebleven, ook met meerdaagse concoursen voelde hij zich snel thuis en lag meteen lang uit in die stallen te pitten :')

Uni stond al op dezelfde stal, kende ik al omdat de persoon waarvan ik hem kocht een vriendin van mij en en mijn instructice. Ik ging ook vaak mee op wedstrijden, dus kende hem ook al goed. Liep toen vol in het werk, dus dat ook zo doorgepakt.
Wij hadden qua rijden wel even wat meer wen-tijd, maar dat was vooral omdat Uni niet heel veel accepteerde van een ander in het begin, toen ik daar mee om kon gaan, was het snel heel makkelijk.

Ik heb wel altijd met een nieuw paard veel les in het begin. Vind dat altijd wel prettig. Ook al doe je bijvoorbeeld met een groene heel weinig. Dat half uurtje iemand er bij die even mee kijkt en tips geeft vind ik altijd fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:22 



 

Bij ons krijgt het paard eerst een plekje naast de andere paarden in de winter om te wennen aan elkaar alvorens ze samen gaan. Zomers gaan ze met elke keer 1 paard erbij gelijk samen het land op. Ik doe veel wandelen, los erbij knuffelen en poetsen alvorens ik ga rijden. Indien nodig werk ik eerst goed aan de hand nog. De verzorging doe ik volledig zelf dus zo leer je elkaar goed kennen. Echt genieten de eerste tijd zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 10:56 



 
Profiel   

Hier gaan de paarden gelijk mee in het zelfde ritme en ook gelijk aan het werk dezelfde dag of een dag later. Als ze op wedstrijd zijn moeten ze ook direct rijden en mogen ze ook niet even wennen met paar dagen rust aan de locatie.

Ook koppel ik ze direct aan een ander paard voor buiten. Is het een dier wat voor de verkoop is zal het gekoppeld worden aan de “makkelijkere” paarden en uit de grote kudde blijven. Is het een blijvertje dan heeft die een vuurdoop want dat is een zeer hechte kudde en voor een nieuweling altijd wat lastig tussen te komen. Vaak haal ik de alfa merrie uit de groep en laat ze eerst kennis maken met alles wat laag in rang staat. Dag later pas de alfa merrie erbij en dan gaat het vaak wel goed.

Oftewel ze moeten hier meedraaien direct en uiteraard mogen ze dingen spannend vinden en word er niet verwacht dat ze gelijk de sterren van de hemel lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:07 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels wel heel benieuwd naar een foto van je nieuwe paard Evamarie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:10 



 
Profiel   

Mijn 3 jarige had bijna 5u op de trailer gestaan, dus die heb ik toen wel even laten bijkomen :D
De dag erna is hij meteen naar buiten gegaan (wel alleen op de weide) en na een tijdje werd hij gekoppeld :+
Na een dag of 4 heb ik hem eerst 2 keer aan de longe gehangen en een week na de verhuizing zat ik erop en hadden we onze eerste 30min les.
Mijn vorige paard was 8 en die had ook een lange reis erop zitten. Dus die heb ik 2 dagen gestapt aan de hand (alles was ondergesneeuwd dus mocht niet op de weide) en dan direct erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 11:47 



 
Profiel   

ynskek schreef
Ik ben inmiddels wel heel benieuwd naar een foto van je nieuwe paard Evamarie :)


Ik ook! Jammer dat er veel meer berichten passeerden over je negatieve ervaring dan de geslaagde missie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:17 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd vanwege persoonlijke aanval

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:18 



 
Profiel   

Als een paard al onder het zadel is, ga ik er de volgende dag meteen op. Inderdaad zoals hier gezegd, meteen in het ritme mee. Ik geloof niet in eerst weken wennen na een verhuizing als paarden daarvoor al in het werk stonden. Gewoon meteen het trainingsschema oppakken waar ze in stonden, daar zijn ze in mijn ogen het beste bij gebaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:25 



 
Profiel   

Hier ook bij een paard dat al onder het zadel is er meteen op. Gewoon in het ritme mee. En zo snel mogelijk met de rest mee naar buiten. Het rijden is wel wat aan elkaar wennen, dus geen moeilijke dingen, maar gewoon way basis werk. Daarnaast zat tijd om elkaar te leren kennen, maar tot nu toe werkte het voor alle paarden en pony's goed om meteen door te gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 12:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 434 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen