Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 436 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Evamarie schreef
Er zitten hier een paar bokkers die de foto's voor de rest hebben verprutst :evaw:

Aan mij heb je echt de verkeerde met dit soort opmerkingen :evaw:


Misschien bij jezelf eens nagaan waarom sommige bokkers zo deden.. :')

Zo laat je jezelf wel kennen.. :evaw:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:08 



 

Veerle ik heb je getemd, hou er nou toch eens over op en blijf lekker in topic.

Over de onzuivere van myk, snap wel dat je daar niet op gaat zitten wachten.
Kan natuurlijk heel veel verschillende oorzaken zijn, maar als je er niet de tijd voor (over) hebt zou ik gewoon verder zoeken.

Ik lees nog steeds mee, ook al ben ik niet op zoek _O-
Is de bedoeling dat die van mij straks juist te koop komt helaas, maar daarvoor klets ik in het andere topic :D
Vind het wel heel erg leuk om jullie verhalen mee te lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:17 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Er zitten hier een paar bokkers die de foto's voor de rest hebben verprutst :evaw:

Aan mij heb je echt de verkeerde met dit soort opmerkingen :evaw:



Raar zeg, je bent er toch blij mee en trots.
Als je dan zo’n houding hebt, laat dit topic dan ook mee rust op een of ander manier wist je alle aandacht op te eisen …

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:18 



 
Profiel   

Ik ga ook zeker verder zoeken, deze heb ik al geschrapt uit mijn lijst.
Ik zoek geen probleem paarden, zoek inzetbare paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:20 



 
Profiel   

Dat vind ik zo gek, dat er onder de 8k niks te vinden lijkt.
Ik heb net geen 4k betaald voor m’n 7-jarige ruin, 1m75 wel, mooie afstamming, zeer weinig springervaring toen maar ondertussen gaat ie al best goed. Dier moet zeker parcours 1.20 gaan springen, misschien wel wat meer maar dat zien we dan wel weer. Geen idee welk niveau dat in NL is. Heb ik ambitie om 130 en hoger te rijden snap ik dat de prijzen ook de hoogte in gaan.
Fijn dressuurmatig te rijden, bij het springen heeft hij wel veel sturing nodig.
Heb m zowel klinisch als rx laten keuren en was gewoon goed.

Twee jaar terug nog een 8-jarige gekocht die tot 125 gelopen had, voor iets meer dan 7k.

Vriendin van me heeft haar (toen 10-jarige) ruin die wedstrijdervaring tot 1.20-25 had en helemaal goed was RX, verkocht voor 7k. Tis dat ik toen zelf niet op zoek was maar was helemaal verliefd haha.

Ofwel heb ik (en mijn omgeving) gewoon heel veel geluk/toevalstreffers, geen idee?
Maar mijn ambities rijken nu ook weer niet veel verder, als je 130 en hoger wil gaan rijden zullen de prijzen inderdaad wel hoger zijn.
Maar imo zijn bovenstaande allemaal prima paarden die gezond zijn, simpel dressuurproefje lopen en met de gemiddelde ruiter mee kunnen op concours.

Vind t wel allemaal heel interessant om de genoemde prijzen en vergelijkingen hier te lezen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:28 



 
Profiel   

Misschien dan toch verschil qua gezocht niveau? Vind dat ook normale prijzen, de 7-jarige toch wel scherpe prijs lijkt me?

Kan iemand laten weten met welk niveau in dressuur je 1.20 - 1.25m parcours bij springen kan vergelijken? Mss zijn we appels en peren aan het vergelijken qua prijzen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:37 



 
Profiel   

B = 1 meter
L = 1.10m
M = 1.20m

zoiets staat mij bij...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:39 



 
Profiel   

Het is allemaal wel wat duurder dan een paar jaar geleden, maar er zijn ook mensen die er belang bij hebben om het idee in stand te houden dat je onder de 15k geen fatsoenlijk paard kunt vinden.
Een bevriende handelaar zei laatst: 'Als de eerste vraag is: is ie er nog?' gooi ik direct 5k bij de vraagprijs op }> ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:39 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd vanwege persoonlijke aanval

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:43 



 
Profiel   

Ik moet ook wel zeggen dat ik bij die van mij (voor net geen 4k dus) veel reacties van vrienden en kennissen kreeg a la ‘je gaat daar toch niet kijken? Scheelt vast iets mee. Kan niet gezond zijn voor die prijs. Tijdverspilling.’

Om nu, zoveel maanden later, weer vaak te horen wat een leuk paard het is en wat die heeft moeten kosten.

Mensen lijken er dus wel van uit te gaan dat een gezond, goed paard duur MOET zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:52 



 
Profiel   

Noblesse_ schreef
Ik moet ook wel zeggen dat ik bij die van mij (voor net geen 4k dus) veel reacties van vrienden en kennissen kreeg a la ‘je gaat daar toch niet kijken? Scheelt vast iets mee. Kan niet gezond zijn voor die prijs. Tijdverspilling.’

Om nu, zoveel maanden later, weer vaak te horen wat een leuk paard het is en wat die heeft moeten kosten.

Mensen lijken er dus wel van uit te gaan dat een gezond, goed paard duur MOET zijn.

Is soms ook een beetje een gun-factor denk ik.

Mijn kwpn'er stond voor 3500 te koop (zadelmak, licht doorgereden, was in 2012)
Ik heb 'm voor 2200 kunnen kopen. Deels omdat ik degene was die hem zadelmak gemaakt had denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 18:58 



 
Profiel   

2012 was wel een hëél andere markt dan nu. In 2014 kocht ik ook nog een fijn sportpaard onder de 5.000....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 19:17 



 
Profiel   

Mijn oudje heb ik als 4jarige gekocht voor 4000 euro, en dat is 18 jaar geleden :=
Soms is het een beetje geluk hebben dat er net wat op je pad komt, zeker in de huidige markt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:18 



 
Profiel   

loiroi schreef
Bedankt allemaal voor de input, meteen mee in het ritme en structuur is wel een die ik ga onthouden. Ik dacht dat je eerst maar een week " op rust" moest laten staan. Direct de wei in en koppelen aan een maatje of meteen wennen aan de kudde is denk ik ook wel slim inderdaad, net zo fijn voor het paard zelf ook.


Niet alleen voor het paard zelf is het het fijnste om in het ritme te blijven. Voor jezelf is het goed om meteen te zien wat voor vlees je in de kuip hebt (gekocht).
Als je toch de spreekwoordelijke "kat in de zak" hebt gekocht, kun je er maar beter zo snel mogelijk achter komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:31 



 
Profiel   

Noblesse_ schreef
Dat vind ik zo gek, dat er onder de 8k niks te vinden lijkt.
Ik heb net geen 4k betaald voor m’n 7-jarige ruin, 1m75 wel, mooie afstamming, zeer weinig springervaring toen maar ondertussen gaat ie al best goed. Dier moet zeker parcours 1.20 gaan springen, misschien wel wat meer maar dat zien we dan wel weer. Geen idee welk niveau dat in NL is. Heb ik ambitie om 130 en hoger te rijden snap ik dat de prijzen ook de hoogte in gaan.
Fijn dressuurmatig te rijden, bij het springen heeft hij wel veel sturing nodig.
Heb m zowel klinisch als rx laten keuren en was gewoon goed.

Twee jaar terug nog een 8-jarige gekocht die tot 125 gelopen had, voor iets meer dan 7k.

Vriendin van me heeft haar (toen 10-jarige) ruin die wedstrijdervaring tot 1.20-25 had en helemaal goed was RX, verkocht voor 7k. Tis dat ik toen zelf niet op zoek was maar was helemaal verliefd haha.

Ofwel heb ik (en mijn omgeving) gewoon heel veel geluk/toevalstreffers, geen idee?
Maar mijn ambities rijken nu ook weer niet veel verder, als je 130 en hoger wil gaan rijden zullen de prijzen inderdaad wel hoger zijn.
Maar imo zijn bovenstaande allemaal prima paarden die gezond zijn, simpel dressuurproefje lopen en met de gemiddelde ruiter mee kunnen op concours.

Vind t wel allemaal heel interessant om de genoemde prijzen en vergelijkingen hier te lezen :j


Maar hoe lang is dat geleden?

Onbeleerde paarden zijn in dat prijssegment nog wel te vinden. Omdat beleren niet voor iedereen is weggelegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:37 



 
Profiel   

Die van mij enkele maanden geleden gekocht. (De eerste waarover ik spreek).

De anderen waarover ik spreek zijn zo’n 3 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:39 



 
Profiel   

Ik zal ook eens delen waar ik naar op zoek ben!

- minimaal 1.50
- 6 tot 15 jaar
- merrie of ruin
- braaf
- moet alleen op buitenrit kunnen
- liefst geen spaanse, Ier of koudbloeden
- voornamelijk om dressuur en buitenritten mee te rijden
- budget ongeveer 10k

Ben al naar een paar paarden wezen kijken, maar helaas nog geen echte match gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:58 



 
Profiel   

Qua rijden bedoel je, of ook al iets laten keuren? Veel succes in ieder geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:02 



 
Profiel   

Charmaine schreef
2012 was wel een hëél andere markt dan nu. In 2014 kocht ik ook nog een fijn sportpaard onder de 5.000....

Maar het principe van geluk hebben/ gunnen blijft toch hetzelfde, ook al zijn de prijzen nu in zn geheel wat hoger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:06 



 
Profiel   

Jazeker,ook nu kun je nog mazzel hebben of op basis van gunning iets kunnen kopen wat lager geprijsd is dan de huidige (gemiddelde) prijzen. Ik bedoelde meer te zeggen dat de paarden die toen voor zo'n bedrag gekocht konden worden, nu toch echt voor 10+ staan. Ik betwijfel of je die dan nu op basis van geluk of gunning nu ook nog voor 5.000 zou kunnen kopen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:22 



 
Profiel   

Weetje, er bestaan zat “goedkopere” paarden. Zeker als papier niet belangrijk is in de ponys heb je echt wel leuke dieren vanaf 2500,- maar daar zit nou eenmaal werk aan. Beetje doorrijden, wat bijvoeren, keertje bekapbeurtje extra etc.

Ik voer deze discussie wekelijks met een manegehouder waar ik regelmatig dieren aan verkoop.
Hij zoekt wat iedereen wil, paard vanaf 1,60 tot 1,68, beetje body zodat ook de wat zwaardere mensen niet misstaan en is in zijn ogen wat sterker en uiteraard super braaf zijn. Klein gebrek word toegestaan zoals een keer de voerbak beet pakken of singelnijd oid. Prijs…. 3250 en eronder het liefst rond de 2200 euro kant en klaar. En pony’s? Die gewoon tot 2000,-

Je kan nagaan hoe frustrerend het is en hoe ik daar ook niet meer aan kom aan deze prijzen en wat ik wel geschikt vind en aan kan komen kost tot het uiterste van zijn budget maar die moeten de meiden gewoon even zelf een weekje gaan rijden en les klaar maken en dat kost teveel moeite en word niet gedaan, dus de beestjes worden weer retour gestuurd terwijl ik er particulier wel een super huisje voor kan krijgen voor meer geld… het is dubbel. Want als ze even de dieren zelf een beetje begeleiden hebben ze super leuke dieren voor klein budget maar dat kost moeite en moeite willen mensen ook niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:38 



 
Profiel   

Beetje tijd erin stoppen vind ik niet erg, juist leerzaam.
Ook mijn stagiaires vinden dat vaak wel leuk.
Zo zijn we nu 1 van mijn haflingers weer aan het klaarstomen om weer de lessen in te gaan, na half jaar eruit gelegen te hebben, door een peesblessure.
Dus dat is volledig weer aan de bak, om weer een beetje balans erin te krijgen. Dat vind ze sowieso al moeilijk, haar lichaam is niet optimaal voor hoogstandje dressuur werk. Maar dat hoeft ze ook niet, balans is uiteraard wel een belangrijk puntje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:52 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Vind het jammer evamarie, was wel benieuwd naar je nieuwe aanwinst, vooral na dat gedoe met het vorige paard.

Gisteren zijn we bij een merrie wezen kijken, volgens eigenaar poepie braaf, moet na 2 jaar stilstaan wel weer opgepaktworden,nou noem 2 x stijgeren niet poepiebraaf.
2 weken geleden zou ik er al heen, toen was ze met haar vriendinnen gek wezen doen in de bak en kwam ze niet zuiver uit de bak.
Gisteren was ze nog niet zuiver.
Ben bang dat er toch wat meer aan de hand is, dan alleen veel brok erin en weinig buiten staan. Paard hoort niet zo te reageren als er door de ruiter amper wat gevraagd wordt.

In de omgang is ze idd poepiebraaf, maar erop....



Dit verhaal komt me zo enorm bekend voor…

Ik zou ook bij een merrie gaan kijken in Dronten. Was ineens ‘niet rad’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:17 



 
Profiel   

Eleven schreef
myk_en_shant schreef
Vind het jammer evamarie, was wel benieuwd naar je nieuwe aanwinst, vooral na dat gedoe met het vorige paard.

Gisteren zijn we bij een merrie wezen kijken, volgens eigenaar poepie braaf, moet na 2 jaar stilstaan wel weer opgepaktworden,nou noem 2 x stijgeren niet poepiebraaf.
2 weken geleden zou ik er al heen, toen was ze met haar vriendinnen gek wezen doen in de bak en kwam ze niet zuiver uit de bak.
Gisteren was ze nog niet zuiver.
Ben bang dat er toch wat meer aan de hand is, dan alleen veel brok erin en weinig buiten staan. Paard hoort niet zo te reageren als er door de ruiter amper wat gevraagd wordt.

In de omgang is ze idd poepiebraaf, maar erop....



Dit verhaal komt me zo enorm bekend voor…

Ik zou ook bij een merrie gaan kijken in Dronten. Was ineens ‘niet rad’.

Heb je een pb gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 00:27 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Omdat ze niet echt kreupel liep, maar wat vast lijkt te zitten. En daarbij liep ze niet continu onzuiver, maar zo nu en dan een pasje gevoelig.
Daarbij had ik niet zoveel zin meer om nog eens 3 weken te gaan wachten. Om dan alsnog tot dezelfde conclusie te komen.
Was een zeer lichte ruiter, ze gaf tijdens longeren een vrij zuiver beeld,met af een toe een mis stapje.
Soms helpt juist het rijden om de boel weer los te krijgen, dit had ik ook gehoopt namelijk.
Ze steigerde ook niet met de oren plat, zoals je verwacht bij pijn, oren stonden juist zeer gespitst.


Ik vind het vreemd dat je een paard gaat rijden wat niet lekker in zijn vel zit omdat je geen drie weken meer wilt wachten?

Als het paard vast zit in zijn lijf is omhoog komen misschien niet eens zo’n gekke reactie…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 05:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 436 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen