Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 437 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Mer1980 schreef
B = 1 meter
L = 1.10m
M = 1.20m

zoiets staat mij bij...

Klopt!

Vanaf aankomend seizoen gaan in Nederland de klassen ook aangeduid worden met hoogtes ipv letters.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 05:46 



 
Profiel   

Kendra schreef
Het is allemaal wel wat duurder dan een paar jaar geleden, maar er zijn ook mensen die er belang bij hebben om het idee in stand te houden dat je onder de 15k geen fatsoenlijk paard kunt vinden.
Een bevriende handelaar zei laatst: 'Als de eerste vraag is: is ie er nog?' gooi ik direct 5k bij de vraagprijs op }> ....


Met welke vraag zou je een gesprek anders beginnen haha?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 05:47 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
myk_en_shant schreef
Omdat ze niet echt kreupel liep, maar wat vast lijkt te zitten. En daarbij liep ze niet continu onzuiver, maar zo nu en dan een pasje gevoelig.
Daarbij had ik niet zoveel zin meer om nog eens 3 weken te gaan wachten. Om dan alsnog tot dezelfde conclusie te komen.
Was een zeer lichte ruiter, ze gaf tijdens longeren een vrij zuiver beeld,met af een toe een mis stapje.
Soms helpt juist het rijden om de boel weer los te krijgen, dit had ik ook gehoopt namelijk.
Ze steigerde ook niet met de oren plat, zoals je verwacht bij pijn, oren stonden juist zeer gespitst.


Ik vind het vreemd dat je een paard gaat rijden wat niet lekker in zijn vel zit omdat je geen drie weken meer wilt wachten?

Als het paard vast zit in zijn lijf is omhoog komen misschien niet eens zo’n gekke reactie…

Voor wat zij heeft, is dit echt een overtrokken reactie, vermoed dat er veel meer aan de hand is dan de milde blessure die ze nu heeft.

En ook al mocht het wat serieuzere blessure zijn, dan is dit nog steeds niet de reactie die ik zoek, scheelde niet veel of paard klapte om.
En dat betekent niet dat een paard niet mag reageren op een blessure, maar voor wat zij toont, was dit een overtrokken reactie.

Persoonlijk zit ik te denken aan kissing spines, of oude problemen rondom schoft gebied. Paard had afgelopen jaar een mega veulen, veulens ervoor waren ook geen kleintjes. Vandaar dat ik aan rugproblemen denk.

Bij pinceren rondom ruggengraat gaf ze weinig reactie, echter zegt dit niets over wanneer je erop gaat zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:17 



 
Profiel   

Ligt aan het paard...
Ken een merrie die bij elk ongemak meteen omhoog gaat.
Verder niks mis mee, maar heeft ze wat spierpijn oid, of kom je iets te hard in gaat ze bijna achterover liggen :')
Het is nogal een gevoelig typje...

Kan natuurlijk wel dat er met die meer mis is, maar hoeft dus niet perse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:42 



 

Die van mij is ook vrij gevoelig daar in hoor, lichamelijk is alles uitgesloten, maar als je echt wat van haar vraagt omdat ze dat moeilijk vind wil ze nog wel eens een bok geven, of uit vreugde, in haar geval als ze mag springen (wat ze geweldig vind).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:55 



 
Profiel   

Voor als lespaard op mijn kleine lesgeefstal, is omhoog komen, zeer ongewenst gedrag. Ook al zijn ze zeer sensibel, dit wil je uit veiligheid niet hebben. Wat je als particulier accepteert is je eigen keuze, maar ik wil het niet zien.
Dat ze gaan staken, een klein bokje geven, of gaan rennen op pijn vind ik een logische reactie en voor mij ook een sein om actie te ondernemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:32 



 

Snap dat je dat voor je les klanten niet wilt inderdaad, daar wil je gewoon een rustig en betrouwbaar paard voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 12:30 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Omdat ze niet echt kreupel liep, maar wat vast lijkt te zitten. En daarbij liep ze niet continu onzuiver, maar zo nu en dan een pasje gevoelig.
Daarbij had ik niet zoveel zin meer om nog eens 3 weken te gaan wachten. Om dan alsnog tot dezelfde conclusie te komen.
Was een zeer lichte ruiter, ze gaf tijdens longeren een vrij zuiver beeld,met af een toe een mis stapje.
Soms helpt juist het rijden om de boel weer los te krijgen, dit had ik ook gehoopt namelijk.
Ze steigerde ook niet met de oren plat, zoals je verwacht bij pijn, oren stonden juist zeer gespitst.


Ik ben dan al weer een beetje huiverig, want paard is bij de verkoper niet ingezet als rijpaard. Heeft hem zelf pas sinds februari (2021) en toen was er ook al mee gefokt. Waarom is het rijden gestopt denk ik dan ? Scheelde er al eerder iets ? Maar is dat ergens tijdens een verkoop niet meer doorverteld ???

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:02 



 
Profiel   

Klink voor mijn het wel bekende verhaald vanuit import. Heb je link van het paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 18:15 



 
Profiel   

Alweer zo'n raar geval: leuke ruin op MP, met in de advertentie dat je voor meer info kunt reageren via marktplaats. Berichtje gestuurd, geen reactie. Wel groene vinkjes. De dag erna wordt de vraagprijs verlaagd (!). Weer een berichtje gestuurd, ook nu geen reactie. Dan maar een bod gedaan ... weer geen reactie ...

Raar toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:51 



 
Profiel   

Die willen hem niet graag kwijt? :+

Ik zou even bellen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:53 



 
Profiel   

Ja, of een gevalletje van vergeten te reageren op berichtjes. Ik merk zelf ook als je druk bent op je werk, Kids, e.d. Dan schieten dit soort dingen er soms even bij in. Vanwege de smartphones zijn ook de verwachte reactietijd gewoon heel anders geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:02 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Die willen hem niet graag kwijt? :+

Ik zou even bellen denk ik.

Dat kan dus niet. Anders had ik het allang gedaan. Je kunt alleen via mp reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:36 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Ja, of een gevalletje van vergeten te reageren op berichtjes. Ik merk zelf ook als je druk bent op je werk, Kids, e.d. Dan schieten dit soort dingen er soms even bij in. Vanwege de smartphones zijn ook de verwachte reactietijd gewoon heel anders geworden.

Maar ze had wel tijd om op mp de vraagprijs te verlagen ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:36 



 
Profiel   

Lieser schreef
Romeo2007 schreef
Ja, of een gevalletje van vergeten te reageren op berichtjes. Ik merk zelf ook als je druk bent op je werk, Kids, e.d. Dan schieten dit soort dingen er soms even bij in. Vanwege de smartphones zijn ook de verwachte reactietijd gewoon heel anders geworden.

Maar ze had wel tijd om op mp de vraagprijs te verlagen ...


Ja, dat kan. Sinds ik mijn paard heb moeten verkopen tijdens mijn burn-out weet ik dat dingen soms niet altijd zo zwart wit zijn of uitlegbaar of logisch zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:41 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Ja, dat kan. Sinds ik mijn paard heb moeten verkopen tijdens mijn burn-out weet ik dat dingen soms niet altijd zo zwart wit zijn of uitlegbaar of logisch zijn.

Tja, toch jammer. Het leek me een leuk paard. Ook jammer voor haar, want ik had met alle plezier de oorspronkelijke vraagprijs willen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:44 



 
Profiel   

Ik zie niet altijd meldingen van marktplaats berichten. := maar als ik een paard te koop had zou ik juist regelmatig even kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:49 



 
Profiel   

https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algeme ... denverkoop

De garantietermijn gaat van 6 naar 12 maanden

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:52 



 
Profiel   

belachelijk. Je zou toch geen paard meer willen of durven te verkopen.....
God weet wat mensen in een jaar tijd met een paard uitvreten. Kunt wel merken dat deze mensen nog nooit met paarden(handel) van doen gehad hebben.
Nog even en je wilt als verkoper dat je paard de zwaarste keuring krijgt die er maar is. Zodat je als verkoper bewijs hebt dat je het paard topgezond verkocht hebt. (om nog maar niet te spreken over "rijproblemen" bij de nieuwe eigenaar)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:59 



 
Profiel   

Electra63 schreef
https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algeme ... denverkoop

De garantietermijn gaat van 6 naar 12 maanden

Staat dat ze niks kunnen zeggen over de weke delen van een paard. Maar als je dat wilt checken, kun je toch scannen?

Vraag me dan af hoe het zit als een paard bvb een peesblessure oploopt in dat jaar. Want kun je dan aantonen dat het paard al zwakke pezen had, of dat het gewoon stomme pech is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:10 



 
Profiel   

ja, dus als verkoper wil je graag de pezen gescand hebben zodat je aan kunt tonen dat deze nog goed waren toen je het paard verkocht.
Maar ja, what about the rij eigenschappen ;-) . Bewijs maar eens dat je paard nog nooit gebokt heeft of iets.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:14 



 
Profiel   

Sky_As schreef
ja, dus als verkoper wil je graag de pezen gescand hebben zodat je aan kunt tonen dat deze nog goed waren toen je het paard verkocht.
Maar ja, what about the rij eigenschappen ;-) . Bewijs maar eens dat je paard nog nooit gebokt heeft of iets.....

En als ie wel zou gaan bokken, dan hoeft dat ook niet te betekenen dat de verkoper iets achter heeft gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:16 



 
Profiel   

Zo ik ben er ook weer. Was 2 dagen echt flink geveld door de griep.

Over rugproblemen, ik kende er een die onder het zadel af en toe struikelde maar geen pas onregelmatig was. Maar toen ik een keer hem op de rug duwde ging hij gewoon door de benen, dat was schrikken :oo maar eigenaren wilde er niks mee doen, want hij had verder geen last volgens hen..

Over de prijs, soms moet je mazzel hebben want ik heb al een paar keer gehad dat particulieren op je verhaal wel willen zakken in de prijs. Dus soms is het ook interessant om in gesprek te blijven. En dan heb ik het over zakken in prijs van 7000 naar 4500 :=
Helaas konden we niet bij deze pony gaan kijken omdat m'n lesklant corona heeft en inmiddels is de pony verkocht. Maar goed, we hebben er nog eentje op de lijst want die mensen zitten al een aantal weken in quarantaine :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:40 



 
Profiel   

Jullie hadden nog een foto te goed van me! Pardal is vandaag aangekomen in België na een (veel te) lange tocht! Ventje is moe, hadden pech met het samenladen waardoor hij dubbel zo lang onderweg geweest is als op voorhand gezegd was. ;( Overleeft hij wel natuurlijk, maar toch :(:) . Hier thuis even paddock verkennen en dan hooi knabbelen en rusten in zijn stal, ik denk dat hij het wel oké vindt hier!

Foto net van de vrachtwagen:
[ img ]

In de paddock.
[ img ]

En nu kan ons verhaal samen beginnen! Ik ben heel benieuwd, verwacht niet dat alles perfect gaat gaan, maar ik heb er wel reuze zin in! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:55 



 
Profiel   

Wat een leuk ding, hij heeft een hele lieve blik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 437 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen