Gewicht ruiter

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cir_der
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:49

TS vraagt waar je leuke activiteiten kan doen met iemand die overgewicht heeft, geen commentaar over waarom haar zus overgewicht heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:52

Renee1991 schreef:
Nou, mkango, daar hoef je geen diëtist voor te zijn. TS oppert dat haar zus obesitas heeft en hier niets aan kan doen, en dat daarnaast haar (over)gewicht geen ongezond gewicht is.
Dat gaat er bij niemand hier in hoor.

Verder sluit ik me helemaal aan bij bovenstaande reacties. Mennen is net zoveel lol met je knol en beter voor het welzijn van het dier.
Ik ken zo een paar praktijkvoorbeelden die het tegendeel bewijzen, maar aangezien iedereen op Bokt tegenwoordig voedingsdeskundige is, geloof ik jullie uiteraard op jullie woord. :')

Kookaburra

Berichten: 5387
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Gewicht ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 20:54

Ik zou even rondgooglen op mentocht of huifkartocht bij jullie in de regio. Wie weet vind je iets leuks :D

En wie weet ontdek jij dan ook een nieuwe hobby :P Ik zit namelijk liever achter het paard dan op het paard.

purny

Berichten: 27482
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gewicht ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:02

Anders een leuke paarden workshop? Paardencoaching oid.
Ik vind het ook niet de geschikte plek om over het gewicht te gaan praten van de zus. TS vraagt advies over iets wat ze kan doen vanwege het gewicht van haar zus.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:03

cir_der schreef:
TS vraagt waar je leuke activiteiten kan doen met iemand die overgewicht heeft, geen commentaar over waarom haar zus overgewicht heeft.


Je haalt me de woorden uit de mond. _/-\o_

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:39

iemand_123 schreef:
Weet er dan iemand waar je kan menne en liefst in België of dichtbij België? Zelf kan ik niet mennen, moet lukken :) Zijn er ergens plaatsen waar je kan soort van leren mennen in het bos als uitstap ofzo?
Gewoon gaan wandelen is moeilijk owv conditie (waar ze absoluut niets aan kan doen) Of een ander leuk iedee om te doen en met paarden bezig zijn want een bij een huifkar ritje ben je niet echt met het paard bezig....


Dit dus (zonder de discussie over rijden)...

Kom zelf niet uit Belgie, maar misschien heeft iemand tips?

BelgenGek

Berichten: 2236
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 21:50

Marije_1997 schreef:
Ik denk dat ff wegen, dan kijken het beste is. Straks weegt ze wel minder.

Maar ik denk dat mennen of afvallen toch betere opties zijn. Sowieso is 120kg geen gezond gewicht. Voor geen enkel persoon.


Roep dat niet te hard,
Mijn pa is niet te dik en weegt dat ook maar hij is ruim over de 2 meter lang..

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Gewicht ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:25

Al gedacht aan een tinkerbed of iets meer richting hippietherapie sessie met knuffelen en poetsen van de paarden?

Je spreekt over autisme. Is dat autisme met een normale begaafdheid, mentale beperking, lager sociale emotionele ontwikkeling...?

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:35

Marije_1997 schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik denk dat ff wegen, dan kijken het beste is. Straks weegt ze wel minder.

Maar ik denk dat mennen of afvallen toch betere opties zijn. Sowieso is 120kg geen gezond gewicht. Voor geen enkel persoon.

Dit gewicht is zeker wel ongezond. Obesitas kun je zeker wat aan doen. Te zwaar zijn en te zwaar zijn zit verschil tussen. Ook door bijv medicatie kun je best wel zwaar worden maar nooit Obesitas met een gezond en gevarieerd dieet.

Ik denk dat het toch mennen word dan. Heel banketstaaf misschien. Maar denk dat je met zo'n gewicht nergens op een paard komt.


Wat kan jij smerige opmerkingen maken zeg. De manier waarop je het brengt is zó flauw. Trap iemand even lekker de grond in. Chapeau.

TS vraagt een nette vraag, reageert netjes en begrijpelijk op de reacties en dan kom jij dit even in het topic knallen.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Gewicht ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 22:49

Ik heb een keer menles gehad en daar hoorde het poetsen en inspannen ook bij en inderdaad zelf de leidsels in handen dus dat was absoluut actief met paarden. Maar dit was gewoon in een bak, denk dat voor jullie een bos of strandrit leuker is.

Er worden ook andere leuke opties genoemd hier. Geeft Amable les met haar eigen paarden? Die zit wel in Nederland maar als je grondwerk/vrijheidsdressuur doet ben je natuurlijk ook heel intensief met een paard bezig.

iemand_123
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 23:06

Plop1997 schreef:
Hoewel ik het er mee eens ben dat je met dit gewicht niet moet gaan paardrijden wil ik bovenstaande toch wel attenderen op het feit dat dat je wel degelijk obesitas kunt hebben zonder dat dit per see je eigen schuld is. Er zijn echt wel ziektes of handicaps, zowel lichamelijk als mentaal die er voor zorgen dat een persoon niet kan afvallen. Daarbij hoeft niet gelijk zo zwaar worden geoordeeld.

Het advies luidt dus, ga mennen of niet paardrijden. Zo maar mensen moeten zeggen dat ze dan maar even moeten afvallen is heel ongepast, zeker als je niet alle feiten van de situatie kent. TS geeft aan dat ze jong is en dat het over haar zus gaat. Veel kan ze niet doen om deze situatie te verbeteren dus die reacties helpen ook niet bepaald.


you get it ❤️

rien10
Berichten: 14662
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Gewicht ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:09

Kan je zus goed wandelen? Er zijn boerderijen waar je kan wandelen met ezeltjes of alpaca's. Zou dat leuk zijn om te doen?

iemand_123
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 23:10

Laibadji schreef:
Al gedacht aan een tinkerbed of iets meer richting hippietherapie sessie met knuffelen en poetsen van de paarden?

Je spreekt over autisme. Is dat autisme met een normale begaafdheid, mentale beperking, lager sociale emotionele ontwikkeling...?


ASS asperger, ik weet niet of jij dit kent maar als je het kent zul je het wel begrijpen ;) hippie therapie is wel leuk! had ik nog niet over nagedacht!

iemand_123
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-22 23:12

rien10 schreef:
Kan je zus goed wandelen? Er zijn boerderijen waar je kan wandelen met ezeltjes of alpaca's. Zou dat leuk zijn om te doen?


ze kan wel wandelen maar niet ver ofzo dus ik denk dat ik toch in de richting van mennen ofzo ga gaan maar toch wel een leuk idee!

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Gewicht ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:22

Weet niet of Vorstenbosch te ver is voor je?
Ik heb ooit een menles gehad bij Smalltown horse stables.

Was mee borstelen, helpen inspannen en buiten mennen door de omgeving daar.
Het was dus wel meer een les, maar ook heel ontspannen.
Misschien is dat iets voor jullie.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 23:36

Ik krijg een beetje een nare bijsmaak van sommige reacties in dit topic. Ik vraag me echt af wie sommigen van jullie denken dat jullie zijn om te mogen oordelen of iemand wel of niet "terecht" overgewicht heeft. Je kent iemands situatie helemaal niet, sterker nog, dat gaat je niets aan. Er wordt niet gevraagd of iemand moet afvallen of niet, dat zal diegene heus zelf vaak genoeg horen van mensen in haar omgeving. Daar hoeven jullie niet nog een laag boven op te mieteren.

Er wordt puur gevraagd of voor iemand met dit gewicht er een mogelijkheid is om te rijden, dat antwoord is ja, nee, of een nee met een alternatief.

Mensen die denken dat overgewicht makkelijk te voorkomen is of sterker nog op te lossen missen denk ik wat inzicht in hun leven. Gewoon niet doen, je hebt geen idee hoe kwetsend dat is voor iemand.

En ja, met mijn 135 kg weet ik hoe dat voelt en hoe oneerlijk het is als je veroordeeld wordt om iets waar je al zo mee geconfronteerd wordt. Niet doen.

En nee ik zit ook niet meer op een paard, tegenwoordig zit ik enkel in een rolstoel (maar vertel vooral hoe ik "even" moet gaan bewegen om af te vallen), maar ook ik zou er niet op stappen en proberen een alternatief te zoeken. Sommige dingen kan je in 't leven gewoon niet doen.

TS ik hoop dat je iets moois met je zus kan doen met paarden, misschien dat iemand je een goed alternatief heeft kunnen bieden of nog kan bieden.

iemand_123
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 08:31

janneke_S schreef:
Weet niet of Vorstenbosch te ver is voor je?
Ik heb ooit een menles gehad bij Smalltown horse stables.

Was mee borstelen, helpen inspannen en buiten mennen door de omgeving daar.
Het was dus wel meer een les, maar ook heel ontspannen.
Misschien is dat iets voor jullie.

oehhh dat ga ik eens opzoeken! dankuuuu❤️

iemand_123
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 08:34

VillaNeusjes schreef:
Ik krijg een beetje een nare bijsmaak van sommige reacties in dit topic. Ik vraag me echt af wie sommigen van jullie denken dat jullie zijn om te mogen oordelen of iemand wel of niet "terecht" overgewicht heeft. Je kent iemands situatie helemaal niet, sterker nog, dat gaat je niets aan. Er wordt niet gevraagd of iemand moet afvallen of niet, dat zal diegene heus zelf vaak genoeg horen van mensen in haar omgeving. Daar hoeven jullie niet nog een laag boven op te mieteren.

Er wordt puur gevraagd of voor iemand met dit gewicht er een mogelijkheid is om te rijden, dat antwoord is ja, nee, of een nee met een alternatief.

Mensen die denken dat overgewicht makkelijk te voorkomen is of sterker nog op te lossen missen denk ik wat inzicht in hun leven. Gewoon niet doen, je hebt geen idee hoe kwetsend dat is voor iemand.

En ja, met mijn 135 kg weet ik hoe dat voelt en hoe oneerlijk het is als je veroordeeld wordt om iets waar je al zo mee geconfronteerd wordt. Niet doen.

En nee ik zit ook niet meer op een paard, tegenwoordig zit ik enkel in een rolstoel (maar vertel vooral hoe ik "even" moet gaan bewegen om af te vallen), maar ook ik zou er niet op stappen en proberen een alternatief te zoeken. Sommige dingen kan je in 't leven gewoon niet doen.

TS ik hoop dat je iets moois met je zus kan doen met paarden, misschien dat iemand je een goed alternatief heeft kunnen bieden of nog kan bieden.

Dankjewel! ik wist het zelf wel dat rijden niet zal gaan maar ik kon toch maar zeker zijn! Ik denk dat het mennen gaat worden ofzo ❤️

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 08:49

Moderatoropmerking:
Zouden jullie hier op willen letten? De discussie over waarom overgewicht is hier off-topic.

cir_der schreef:
TS vraagt waar je leuke activiteiten kan doen met iemand die overgewicht heeft, geen commentaar over waarom haar zus overgewicht heeft.

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Gewicht ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 10:03

Wat heeft je zus een geluk met zo'n lieve zus als jij! Dat wilde ik alleen maar even zeggen.

iemand_123
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-22 14:49

akishino schreef:
Wat heeft je zus een geluk met zo'n lieve zus als jij! Dat wilde ik alleen maar even zeggen.


ohhhhh dankje! ❤️ <3

Avalanche

Berichten: 15973
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Gewicht ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:52

Ik hoop dat als je iets vindt, dat jullie echt een hele leuke dag hebben. Mee helpen borstelen en inspannen klinkt ook super leuk :D

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 14:56

Superlief van je dat je wat voor je zus wilt organiseren TS, top!

En er zijn wel meer mogelijkheden dat rijden of mennen alleen. Ik zag al iemand algemeen grondwerk noemen, maar ook daarin zijn nog heel veel verschillende dingen te doen. Zo kun je bv klassiek werken aan de hand (dat is echt dressuurmatig zeg maar) of langeteugelen, maar denk bijvoorbeeld ook eens aan een discipline in de westernsport: in hand trail. Dat is behendigheid waarbij je naast het paard loopt en een parcours af moet leggen, met diverse balkenfiguren waar je voor- en achteruit door- en overheen moet, maar ook zijwaarts over balken heen, diverse draaien maken, door een hek, iets slepen terwijl je het paard blijft begeleiden etc. Is misschien ook leuk om eens kennis mee te maken!

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Gewicht ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 22:58

Ik ken zeker Asperger. Ik zou je zus eerder een ervaring schenken. Op haar tempo met de druk en de prikkels die zij wil/ aankan. Daarom dacht ik aan hippotherapie. Als je zus het te overweldigend zou vinden kunnen zij makkelijk schakelen en inspelen op wat je zus nodig heeft om er een leuke ervaring van te maken.

Ik ben ook een zeer fijn en leerrijk boek aan het lezen. Misschien ken je het Aut of the box heet het.

Succes bij het vinden van een fijn moment samen met je zus!

liedje89
Berichten: 7156
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 23:12

Ik denk dat lange teugelen, sleepwerk of in hand trail ofzo ook erg leuk kunnen zijn, maar uiteindelijk ben je dan wel vrij lang aan het wandelen. bij een coachingsessie of een clickertraining sessie ofzo misschien wat minder? Ik denk dat mennen waarschijnlijk het meest laagdrempelige is. Ik ben helaas niet bekend met de regio maar als je gewoon zoekt op menles ipv een menrit dan vind je vast wel iets waar je vooral zelf mag mennen.