Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 44 van de 101 [ 2525 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 101  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

 
Profiel   

Misschien is niet ieder paard daar verstandig in, maar Madammeke toch zeer zeker wel.

Zij is namelijk SuperMerrie en als je SuperMerrie bent, dan weet je dat soort dingen :j

Dat gezegd hebbende, het kind staat heerlijk in haar mini paddock, bij de rest van de groep, ontzettend te genieten. Zij wordt best goed in de groep opgenomen, en ik ben zo trots op haar. Zo een sociaal paard te zijn <3
Zij kwam uiteraard zoenen, en het leven is mooi, het is prachtig weer, mijn grote liefdes zijn een prachtig mens en een knap paard en het leven is goed.

Over 2 weken gaan we weer beginnen :D

Ik ben verder niet blij of zo. Dat lijkt alleen maar zo :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 14:40 



 
Profiel   

Fijne post AVA. Je telt net als wij hier, duidelijk je zegeningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:22 



 
Profiel   

<3

Ja en ik heb er best veel van :D

Ik vind het zo heerlijk om te zien hoe ze zo toch op een veilige manier echt kan genieten en buiten kan zijn. Heel gezond, en als je dat hoofdje zag stralen <3 om te smelten gewoon <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:24 



 
Profiel   

Ik heb er ook eentje die echt intens kan genieten van het buiten zijn met een vriendje.
Deze heeft tot ze bijna vier was bij de fokker gestaan en daar kwamen alle paarden er een paar keer in de week uit. Als ze geluk had 3x in de week een dagdeel.
Hier komen ze dagenlijks los buiten en ze geniet daar intens van. Echt een blij ei. Super leuk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 15:57 



 
Profiel   

Ja Madammeke is vandaag ook een blij ei :D hahahaha ik kreeg superveel kusjes <3

I love her <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:03 



 
Profiel   

Ze voelt zich lekker thuis en dat is belangrijk, Ava!

pien_2010 schreef
Ik zie dat anders. ONze merens, 7x24 uur buiten, waren super voorzichtig als het glad was (dat kon ik zien vanuit het raam) en dan werd er echt niet hard gedraafd/ gegaloppeerd of gestoeid zoals gewoonlijk. Ik heb altijd gedacht dat ze verstandig genoeg zijn om dat te weten. Alleen bij regen namen ze wel eens teveel risico want dan was de ondergrond zo hard als een plank en dan dat natte gras, en ik heb ze toen wel eens een flinke schuiverd zien maken. Ik denk dat ze dat gewoon niet begrepen.
Verder wel eens met je, dat een voorzichtig van hun mens, alles veranderde.


Zo herken ik het ook :j
Paarden die veel buiten komen en dan het liefst niet enkel op een vlakke keurige paddock zijn echt wel bewust wat wel en niet kan.
Zeker bij gladheid in de winter :j
In een kudde is schrikken ook vaak mínder heftig omdat er andere zijn die misschien niet zo onder de indruk zijn en de rest ook kunnen kalmeren.

Blessures kunnen ze ook op stal op lopen. Sommige paarden hebben talent om onmogelijke zaken voor elkaar te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:35 



 
Profiel   

Ik heb er een gehad (die is nu gepensioneerd) die kreeg het voor elkaar om in een heel veilige paddock, volledig in de bescherming haar achterbeen open te krijgen :') dat was sowieso een brokkenpiloot.

Madammeke is dat helemaal niet, die is best verstandig in die dingen :j en met de groep blijft ze veel rustiger en raakt ze niet zo gefrustreerd ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:40 



 
Profiel   

fransje23 schreef
In een kudde is schrikken ook vaak mínder heftig omdat er andere zijn die misschien niet zo onder de indruk zijn en de rest ook kunnen kalmeren.
Klopt waarbij het bij de merens (pyrenees bergpaard) in de gene zit dat ze als ze zich kapot schrikken stokstijf blijven staan. Men vermoed dat dit komt omdat het in "de gene" zit dat als ze vluchten ze het risico lopen om van de bergen te storten met al het leed van dien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:42 



 
Profiel   

Bijzonder is dat he <3 en dat merk ik idd hoor, dat als ze in de groep is, ze zich veel veiliger voelt en dus rustiger blijft. Bij mij voelt ze zich ook veilig, en dus blijft ze bij mij ook kalm en is het stoer om te gaan kijken wat er is :j

maar alleen is maar alleen he, en dan heeft ze erg veel stress :(:) dus dat doen we echt niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:44 



 
Profiel   

Misschien heeft ze ook wel leiders kwaliteiten zoals onze Pol. Want dit soort paarden zijn zo alert en zien altijd alles. Dat kenmerkt ook een goede leidmerrie. Onze Polie doet het samen met een ander. De groep heeft niet DE leidster, maar ze doen het met zijn tweetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:47 



 
Profiel   

De hoofd merrie heeft haar nu geadopteerd <3 Madammeke is nog jong he, maar ze is nu onder bescherming van oppermama <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:48 



 
Profiel   

Dat is goed, want die ziet er dan blijkbaar wel wat in. Dat doet ze niet voor niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:54 



 
Profiel   

Ja zo bijzonder. Ze moedert ook over Madammeke <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 16:55 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Ja zo bijzonder. Ze moedert ook over Madammeke <3
Hercule vaderde over Polie en was tevens haar man. Doordat ze altijd met zijn tweeën stonden zoals bij ons, waren er hartverscheurende taferelen toen hij dood was. Ze heeft een week lopen gillen en later vond ik haar heel langs pas echt volwassen worden en innerlijk enorm groeien. Ze heeft heel erg veel te danken gehad aan de begeleiding van Hercule, ook al konden ze ook wel eens flink ruzie maken (ze stonden altijd bij elkaar en soms heeeeel erg ver uit elkaar en dan keek ze met spleet ogen woedend naar ehm af en toe := ). Net een echt stel. _O- Want Polie had echt wel een behoorlijke pittige rugzak mee waarin de angsten en drama's zeer veel aanwezig waren :+: . En als je haar dan nu ziet , mevrouw evenwicht, fantastisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:02 



 
Profiel   

Mooi he. Ik word hier echt een beetje emotioneel van. Zo een enorme emotionele groei ook.

Ik denk dat oppermama iets in Madammeke zien idd :j en ik vind het zo bijzonder dat een paard wat niet sociaal, onopgevoed uit de opfok komt, nu toch gewoon en gezond paardengedrag leert :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:06 



 
Profiel   

Dat is ook bijzonder en voor jouw madammeke heel erg fijn. Want dat betekent ook dat oppermama haar beschermt, ze wat hoger in de groep staat en ze dus niet altijd de klappen krijgt en verandert in een angstig paard weer. Dan heeft ze jou nog die ook het beste met haar voor heeft (Polie had mij) dus dat komt wel goed. Maar het heeft echt veel tijd nodig.

Toen Polie na de dood van Chico voor goed naar de kudde ging, toen vond ze het echt spannend en kwam iedere keer even langs het hek waar ik stond gerend. Ik zei alleen maar, "je doet het goed Pol, het komt goed". Op een gegeven ogenblik kwam ze weer langs en stuurde ze me weg→ ze had me niet meer nodig _O- , gelijk zei ik tegen iedereen→ kom we gaan weg, Polie wil het nu alleen verder doen en zijn we gegaan. Na het koffietje (half uur later) ben ik alleen nog naar de groep gegaan en het gepiep, gepies en gilletjes was klaar en stonden ze rustig bij elkaar. Polie kwam gelijk naar het hek, en ik heb haar een dikke kroel gegeven en ben gegaan, hevig ontroerd |( <3 dat ze het zo vreselijk goed deed en dat dit nu haar leven voortaan zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 17:12 



 
Profiel   

Ben je je eigen topic uit het oog verloren? Of is er gewoon Echt geen update?
Zit al 2 dagen zonder leesvoer :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 22:23 



 
Profiel   

Oooo ohhh sorry!!!

Alles gaat eigenlijk nog hetzelfde. Afgezien van dat het been terug dun is, Madammeke bizar blij, en ze met de groep steeds beter gaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 02:15 



 
Profiel   

Ik schaam me dood. Ik heb jullie helemaal niet op de hoogte gehouden, en het gaat nog wel zo goed.

Madammeke kan een zadel op, en dat was ik helemaal vergeten te vertellen :')

Dekjes en zadels waren spannend, maar als je dan zo een vrouwtje hebt die je helemaal bedekt met handdoeken (ook over je hoofd :+ ) dan valt 1 dekje ineens erg mee.

Ik heb een Bates met flair kussens, dus dit is een van de weinige paarden in de wereld die gaat ingereden worden met een volledig passend zadel :') het ding ligt prachtig, en lucht is heel comfortabel :j

Ze moest een beetje wennen aan het gevoel, maar we hebben aan de hand gewerkt met het zadel gewoon op, en toen viel het mee, vooral toen ze erachter kwam dat je heel makkelijk kan bewegen in dat ding (dat was ook min of meer het idee :+ )

Dat was niet ideaal. Madammeke heeft wat energie over namelijk. Gelukkig niet meer zo erg als een week geleden toen box rust opgeheven werd, maar nog wel een béétje veel.
Jullie hebben beeld, vermoed ik.

Laat ik het erop houden dat ze érg voorwaarts is :D

Maar: het commando HO zit er heel goed op, en ze luistert altijd *\o/*

Dus: we hebben rem en stuur. Ik heb er nog wel niet opgezeten, maar de voorbereidingen zijn volgens mij dik in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:26 



 
Profiel   

Klinkt goed! Wat heet, klinkt ernstig herkenbaar van een zeker paardenmonster dat ik heb :D

Volgens mij is het ook het voorjaar in de lucht :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:31 



 
Profiel   

Ja, ze moet ook hengstig worden, denk ik, en dat merk ik ook wel.

Ze is daardoor denk ik ook wat heter, al verwacht ik dat ze dat sowieso is. Wel niet meer zo ril :)

Wel is ze enorm knuffelig <3 ze heeft echt een ontzettend lieve kant, al is ze daar wel heel eenkennig in. Mijn Vienna was ooit een zure merrie en die werd later juist met de hengstigheid heel knuffelig en plakkerig, en die reed ik dan gewoon een paar dagen niet. Op haar hoogtijdagen deden we vooral knuffelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:35 



 
Profiel   

So cute <3 mel is ook knuffelig want dat helpt met verharen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:37 



 
Profiel   

:')

Ja ze hebben ook echt jeuk van het verharen, dan is kriebelen ook fijn :j

Ik was gisteren trouwens even bij een lespaard van mij, om even te kijken naar nieuw paard van iemand. Lespaard was reuze blij om me te zien, en moest ook gekriebeld worden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:39 



 
Profiel   

De mijne zijn ook helemaal gek in het koppie...maar het waait hier ook snoeihard....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:42 



 
Profiel   

_O- ik vind het superleuk, ik heb alleen zo de neiging erop te gaan zitten :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 44 van de 101 [ 2525 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 101  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen