Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 440 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Ik vind het ook altijd lastig als ze de prijs er niet bijzetten. Als hij buiten budget valt, scheelt het zowel mij als de verkoper tijd als ik gewoon lekker verder scroll.

Staan nu wel wat meer leuke paardjes in een redelijke prijsklasse lijkt wel. Had op een merrie gereageerd die op 10km afstand staat, binnen budget ook. Maar had nog nooit gesprongen en kon op dagen ineens stilstaan, omdraaien en er vandoor rennen zei ze. Nu ben ik geen beginnende ruiter en op zich kan zou ik dat best aankunnen, maar ik vind het toch niet veilig als ze dat zou doen langs de wegen die ik moet nemen om naar het bos/duin te gaan. Wel jammer, was best een leuk paard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:19 



 
Profiel   

jennglenn schreef
Ik vind het ook altijd lastig als ze de prijs er niet bijzetten. Als hij buiten budget valt, scheelt het zowel mij als de verkoper tijd als ik gewoon lekker verder scroll.

Staan nu wel wat meer leuke paardjes in een redelijke prijsklasse lijkt wel. Had op een merrie gereageerd die op 10km afstand staat, binnen budget ook. Maar had nog nooit gesprongen en kon op dagen ineens stilstaan, omdraaien en er vandoor rennen zei ze. Nu ben ik geen beginnende ruiter en op zich kan zou ik dat best aankunnen, maar ik vind het toch niet veilig als ze dat zou doen langs de wegen die ik moet nemen om naar het bos/duin te gaan. Wel jammer, was best een leuk paard.

Zonde is dat idd. Maar voor een lager bedrag zit er vaak meer werk aan.

Wij hebben onze Arab ook voor een laag bedrag gekocht. Maar dat was ook geen kant en klaar rijpaard, zegmaar. :)
Mijn draver was ook niet duur. Soortgelijke paarden zie ik nu overigens wel voor ruim 2x dat bedrag voorbij komen. Ook als er rijtechnisch nog werk aan zit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:25 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Mijn draver was ook niet duur. Soortgelijke paarden zie ik nu overigens wel voor ruim 2x dat bedrag voorbij komen. Ook als er rijtechnisch nog werk aan zit :')


Ik volg ook een aantal jaar al een stal die regelmatig draver te koop heeft wanneer ze niet genoeg talent hebben voor de drafsport en 'vroeger' stonden ze dan voor rond de 1500-2000 te koop en nu gewoon rond de 3500-4000.


Weet iemand trouwens iets van een 'bekende' eventingruiter die best leuke paarden te koop heeft staan op mp, maar ze lijken allemaal net wat schraal als je de foto's bekijkt. Ze kunnen wel precies wat ik wil dat ze kunnen doen en de prijsklasse is ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:31 



 
Profiel   

Ik ben er geweest om 1 te kijken recent, Jennglenn. Stuur anders maar pb met wat je wil weten.

De vaalheid heeft in ieder geval duidelijk te maken met de wijze van scheren kan ik je vertellen ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:37 



 
Profiel   

Ach ik zet de prijs erbij en er komen gewoon mensen kijken (nu al4!) waarbij de pony boven budget was.
Mijn adv begint dan ook niet meer heel aardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:37 



 
Profiel   

Ja ik vind "NOTK" en "in overleg" ook stom...

Stond een tijdje een leuke op, niet bijzonder, gewoon gezond en leuk en 3 nette gangen. 4 jaar, B niveau, nooit uitgebracht. Vriendin van mij belt want die zocht er een... en heeft een flink budget. Maar de 60k die ze te horen kreeg voor die ging echt te ver _O-


Of als er staat tussen de 30 en 70k
Imo zit daar best een flink eind tussen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:37 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ja ik vind "NOTK" en "in overleg" ook stom...

Stond een tijdje een leuke op, niet bijzonder, gewoon gezond en leuk en 3 nette gangen. 4 jaar, B niveau, nooit uitgebracht. Vriendin van mij belt want die zocht er een... en heeft een flink budget. Maar de 60k die ze te horen kreeg voor die ging echt te ver _O-


Of als er staat tussen de 30 en 70k
Imo zit daar best een flink eind tussen :')


Mwoah, maar een paar jaarsalarissen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:46 



 
Profiel   

Precies... de prijzen zijn echt bizar als je op dit moment een leuk wedstrijd paard zoekt.

Paar jaar terug had ik Jam voor onder de 15k :')
(Moet ik wel zeggen dat toen de prijzen ook al hoog waren, maar had ook heel veel geluk toen) als ik nu een Jam zou willen kopen qua looks, karakter en gangen is mijn rekening echt droog gelegd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 15:50 



 
Profiel   

Je zou denken dat alles met een stel gouden ijzers eronder verkocht wordt, met de prijzen die nu gevraagd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:03 



 
Profiel   

3heathcliff5 schreef
Je zou denken dat alles met een stel gouden ijzers eronder verkocht wordt, met de prijzen die nu gevraagd worden.

Nou en?

Heel simpel; als de prijs te hoog is of de info te vaag, neem ik niet eens de moeite om een bericht te sturen. Zoeken ze maar een andere gek.

Staat een leuke vos op marktplaats voor een acceptabele prijs. Als ik iets zou zoeken, zou ik daar wel even een berichtje of telefoontje aan wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:30 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ja ik vind "NOTK" en "in overleg" ook stom...

Stond een tijdje een leuke op, niet bijzonder, gewoon gezond en leuk en 3 nette gangen. 4 jaar, B niveau, nooit uitgebracht. Vriendin van mij belt want die zocht er een... en heeft een flink budget. Maar de 60k die ze te horen kreeg voor die ging echt te ver _O-


Of als er staat tussen de 30 en 70k
Imo zit daar best een flink eind tussen :')


En bijna alle advertenties op oa sporthorses zijn in overleg… idd voor beide partijen een gedoe.

Vandaag mijn vijfjarige merrie op de foto gehad. Top in orde. Volgende week filmpje en dan kan ze ook online, met prijsklasse ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:34 



 
Profiel   

Fijn nieuws, daar zal je blij mee zijn!

En inderdaad c_alsemgeest, ik ben ook heel blij dat ik 1.5 jaar geleden geslaagd ben...bizar wat de prijzen doen. Ik had daar qua aankoop niet in mee kunnen gaan, al is het maar uit principe :+ dan zou ik nu niet met hetzelfde thuisgekomen zijn.

Anderzijds heb ik nog een 2.5 jarige staan. Als veulen gekocht in 2019 met het idee dat 3/4 jarigen toen al duur waren... Die gaat binnenkort op de foto en als alles goed is was dat destijds toch ook wel een goede 'investering'...
(En als het niet goed is ook, veel plezier mee gehad al om eens iets te zien opgroeien)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:50 



 
Profiel   

Zeker! Had niet anders verwacht maar toch altijd spannend. Was als driejarige ook super op de foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 16:59 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
En inderdaad c_alsemgeest, ik ben ook heel blij dat ik 1.5 jaar geleden geslaagd ben...bizar wat de prijzen doen. Ik had daar qua aankoop niet in mee kunnen gaan, al is het maar uit principe :+ dan zou ik nu niet met hetzelfde thuisgekomen zijn.
oeien)


Ik moet helaas weer op zoek, dus ben niet blij :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:06 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
MariekeS_ schreef
En inderdaad c_alsemgeest, ik ben ook heel blij dat ik 1.5 jaar geleden geslaagd ben...bizar wat de prijzen doen. Ik had daar qua aankoop niet in mee kunnen gaan, al is het maar uit principe :+ dan zou ik nu niet met hetzelfde thuisgekomen zijn.
oeien)


Ik moet helaas weer op zoek, dus ben niet blij :')


Oeps ja sorry, dat wist ik ook wel maar krom geschreven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:08 



 
Profiel   

:+


Ik heb voor mezelf wel echt een max in mijn hoofd wat ik uit wil geven. Ook al zou ik meer kunnen besteden. Ik vind dergelijke bedragen echt onzinnig zoals je ze af en toe hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:10 



 
Profiel   

Ik snap het wel.. De markt is echt heel raar nu. Als verkoper wil je jezelf niet te kort doen.
Ik vind het heel moeilijk inschatten als we straks Mexx verkopen. Ik heb een prijs in mijn hoofd (ook wel overlegd met mensen die er kijk op hebben). Maar ik ga wel voor de beste eigenaar.
Ik zou m bv niet willen verkopen aan iemand die denkt dat ie ervaring heeft, maar bv toch stiekem concessies doet omdat ie bang is. Hij kan bombarie maken en is slim. Dan heb je het echt verloren met zo'n paard. Om er alles uit te halen wat erin zit, moet je ook echt met gevoel kunnen rijden; geen harde aanpak maar consequent. Hij pakt wel goed aan overigens. Liefst dus een professional, maar wel een kleine prof _O- _O- want Mexx is niet zo groot. Het is een "varken" soms maar wel een heel leuk varken. Krijg nu al buikpijn bij het idee dat ie weg moet. Ik wil hem graag in de sport terug zien. Onze zelf gefokte hengst staat al in de startblokken om naar ons toe te verhuizen. Eind van de zomer. We starten Mexx nog even door tot denk ik M2. Daar is veel vraag naar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:25 



 
Profiel   

Het viel mij op kapaza op dat de belgische paarden een stukje goedkoper zijn. (die waar de prijs bij staat dan hè) Da's misschien ook de moeite waard. Hoewel sommige staan zo ver weg dat ik me er niet aan waag, maar da's in Nederland ook zo.

Babootje doet aan marketing :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:32 



 
Profiel   

Het maakt mij echt niet uit waar mijn paarden naar verkocht worden, mits ze er maar lief voor zijn. Ze is super braaf, maar kan wat vlug worden als het heel spannend wordt. Onder het zadel nog nooit omhoog gekomen of geboekt.

Leuk paard welke fijn kan bewegen, maar zeker niet een paard waar een prof naar op zoek is.

Als we der aankomende weken niet kwijt kunnen houden we der nog een jaar om sportpredikaat er op te krijgen.
Maar vraag de hoofdprijs niet dus gok dat ik ze wel verkocht krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:36 



 
Profiel   

Ik had ook regelmatig dat ik naar de VP vroeg en dan was het bv 17.500. Dan reageer ik met "dank voor je antwoord dat is helaas een stuk boven mijn budget" kreeg ik heel vaak wat is je budget dan? Dan geef ik aan ik kan momenteel max zoveel uitgeven. En dan gingen ze er nog 2-2500 boven zitten. Lief dat ze willen zakken, maar waar moet ik opeens in een paar dagen tijd 2500 euro vandaan halen als ik al aangeef wat mijn max is? :Y) }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:36 



 
Profiel   

mrie schreef
Het viel mij op kapaza op dat de belgische paarden een stukje goedkoper zijn. (die waar de prijs bij staat dan hè) Da's misschien ook de moeite waard. Hoewel sommige staan zo ver weg dat ik me er niet aan waag, maar da's in Nederland ook zo.

Babootje doet aan marketing :D


Kan zijn. Maar hier zitten niet de mensen die m gaan kopen schat ik in. :D :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:53 



 
Profiel   

Ik heb wel korte benen, maar geen prof _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 17:57 



 
Profiel   

staat een hele leuke vosmerrie op marktplaats, al best een hele tijd voor netjes geld. Vraag mij dan af waarom die niet al weg is. Tis dat het dressuur is, anders was ik gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:42 



 
Profiel   

Ik prijs eigen paarden heel netjes, vind ik, maar vind het toch heel lastig om een soort van 'zonder mitsen en maren'-prijs te bedenken en daar dan af te halen wat eraan mankeert. Hoeveel gewicht geef je aan een 'nadeel'.... Zo was de laatste van mezelf een paard dat naar de slacht was gebracht en ook als dood geregistreerd was. Ik heb dat heel eerlijk meegenomen in het verhaal, terwijl de oorzaak al niet meer bestond. Ze was namelijk onhandelbaar geworden door kopschudden (wat ze headshaking noemden), maar kwam door een extra kies in de onderkaak die was doorgegroeid tot in het gehemelte. En ze had een litteken boven de kroonrand door een ongelukje voor mijn tijd, zonder inwendige schade. Wat doe je met zulke dingen... Ik gebruikte haar als een alleskunner, hoofdzakelijk recreatief, maar heb haar wel eens M gestart. Uiteindelijk was mijn vraagprijs 5.500 euro voor dit: https://youtu.be/gmRGAHPFSmk En ik verkocht haar voor een paar duizend minder, omdat ik me geen betere koper kon wensen. Zo was het voor mij prima. Maar of je verder realistisch zit qua prijs... Geen idee. Ik zie ook echt niet het verschil tussen een paard van 40.000 en 70.000 euro. Waar baseer je die prijs op? Ik weet het echt niet. Ben heel blij dat we een stel veulens hebben lopen waarvan er eentje Frum kan opvolgen als hij het niet meer doet, want ze zijn me nu echt te duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 18:54 



 
Profiel   

Tja, wat is een nadeel en wat is een voordeel? Die kunnen voor een beoogde nieuwe eigenaar wel eens heel verschillend zijn
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 440 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen