Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 441 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Ze zijn te duur nu…maar de vraag is meer gaat het ooit weer zakken?

Huizen zijn ook te duur nu maar die gaan echt niet meer terug naar de jaren 2000 dat je voor een rijtjeshuis 100000€ betaalde die tijd komt niet meer
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:38 



 
Profiel   

Ik denk dat paarden nu pas op een goed prijsniveau zitten. En nee, t gaat niet meer goedkoper worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 19:43 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Fijn nieuws, daar zal je blij mee zijn!

En inderdaad c_alsemgeest, ik ben ook heel blij dat ik 1.5 jaar geleden geslaagd ben...bizar wat de prijzen doen. Ik had daar qua aankoop niet in mee kunnen gaan, al is het maar uit principe :+ dan zou ik nu niet met hetzelfde thuisgekomen zijn.

Anderzijds heb ik nog een 2.5 jarige staan. Als veulen gekocht in 2019 met het idee dat 3/4 jarigen toen al duur waren... Die gaat binnenkort op de foto en als alles goed is was dat destijds toch ook wel een goede 'investering'...
(En als het niet goed is ook, veel plezier mee gehad al om eens iets te zien opgroeien)


Hier dus ook 2 jaar geleden geïnvesteerd in een fijn veulen. Altijd een risico, maar nu met bijna 3 jaar mooi opgedroogd en een prachtig keurings/foto rapport erbij, zijn we er heel blij mee. Al meerdere keren via de fokker de vraag gehad of we hem al niet wilden verkopen, want ze kreeg er vraag naar. Broertjes zijn beide rond de 40k naar het buitenland gegaan, dus daar had ik hem nooit voor kunnen kopen nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:03 



 
Profiel   

Hoe gaat t met de verkoop van je paard, Padoertje?

T is echt moeilijk filteren op bijvoorbeeld sporthorses . Als je criteria met max prijs opgeeft, mis je zoveel advertenties, omdat daar geen prijs bij staat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:27 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ik heb wel korte benen, maar geen prof _O-


Precies een ruiter voor die van mij, al is ze wel ruim 170

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:34 



 
Profiel   

Getup schreef
Hoe gaat t met de verkoop van je paard, Padoertje?

T is echt moeilijk filteren op bijvoorbeeld sporthorses . Als je criteria met max prijs opgeeft, mis je zoveel advertenties, omdat daar geen prijs bij staat...


Nog wel steeds reacties, maar veel buitenland die hem het liefst volgende week nog in een container stoppen. Niet mijn ding, want ik wil toch wel graag weten waar hij terecht komt :')
Afgelopen weekend hele lieve mensen gehad en reden en heel vriendelijk mee weg. Ze wilden alleen toch nog meer vergelijksmateriaal hebben en dat snap ik ook wel als je op zoek bent naar een leerpaard in deze prijsklasse.

Ik ga de komende periode flink aan de bak met mijn trainer om de wissels er echt perfect op te krijgen en start hem zelf dan nog Z2. En wie weet houd ik de verkoop even af en wil ik het voorjaar toch nog ZZL starten. Maar daarmee gaat de prijs ook omhoog natuurlijk :+ Hij is rondom goed op de foto en daarvan zie ik er maar weinig op SH.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:22 



 
Profiel   

Padoertje schreef
MariekeS_ schreef
Fijn nieuws, daar zal je blij mee zijn!

En inderdaad c_alsemgeest, ik ben ook heel blij dat ik 1.5 jaar geleden geslaagd ben...bizar wat de prijzen doen. Ik had daar qua aankoop niet in mee kunnen gaan, al is het maar uit principe :+ dan zou ik nu niet met hetzelfde thuisgekomen zijn.

Anderzijds heb ik nog een 2.5 jarige staan. Als veulen gekocht in 2019 met het idee dat 3/4 jarigen toen al duur waren... Die gaat binnenkort op de foto en als alles goed is was dat destijds toch ook wel een goede 'investering'...
(En als het niet goed is ook, veel plezier mee gehad al om eens iets te zien opgroeien)


Hier dus ook 2 jaar geleden geïnvesteerd in een fijn veulen. Altijd een risico, maar nu met bijna 3 jaar mooi opgedroogd en een prachtig keurings/foto rapport erbij, zijn we er heel blij mee. Al meerdere keren via de fokker de vraag gehad of we hem al niet wilden verkopen, want ze kreeg er vraag naar. Broertjes zijn beide rond de 40k naar het buitenland gegaan, dus daar had ik hem nooit voor kunnen kopen nu.


Ja maar is echt een gok ook hoor. Ik ken er ook die een goed gefokt veulen hebben kunnen laten inslapen. Een jaarling kan op de foto en is een minder groot risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:30 



 
Profiel   

Ja klopt Babootje. Die van ons was op een haar na verdronken. Gelukkig allemaal goed gekomen. Maar met de prijs van een veulen, 3 jaar opfok, kosten aan DA en smid had ik er ook een hele beste 3 jarige voor kunnen kopen. Voordeel van een veulen is dat je uitgave over 2,5 wordt uitgesmeerd. Je moet alleen even geduld hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:37 



 
Profiel   

tita schreef
Ze zijn te duur nu…maar de vraag is meer gaat het ooit weer zakken?

Huizen zijn ook te duur nu maar die gaan echt niet meer terug naar de jaren 2000 dat je voor een rijtjeshuis 100000€ betaalde die tijd komt niet meer

Jawel hoor, ook dat komt weer gewoon terug.

Dat zag je in de crisistijd aan het einde van 00 en begin 10 en die dip komt gewoon weer terug want die komt elke 10 - 20 jaar een keer terug dus voordat het 2030 is, is die markt al wel weer een keer in elkaar gestort.

Gaat met de paarden ook gebeuren; is namelijk ook al vaker gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:42 



 
Profiel   

Ik heb een aanbod gehad om het paardje van mn vriendin te rijden omdat ze er tot ongeveer oktober (wegens omstandigheden) bijna geen tijd voor heeft. Dus dat geeft mij mooi de tijd om weer een bijna een jaar door te sparen tot mn budget weer een stuk gestegen is. Dan kan ik daarna weer rustig verder met mn paarden zoektocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 21:52 



 
Profiel   

fensy79 schreef
Ik heb een aanbod gehad om het paardje van mn vriendin te rijden omdat ze er tot ongeveer oktober (wegens omstandigheden) bijna geen tijd voor heeft. Dus dat geeft mij mooi de tijd om weer een bijna een jaar door te sparen tot mn budget weer een stuk gestegen is. Dan kan ik daarna weer rustig verder met mn paarden zoektocht.


Dat is nog eens een mooie win win actie :D Succes.
zo'n ervaring kun je ook weer gebruiken in je zoektocht wat je nu echt voor paard zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 22:29 



 
Profiel   

Nee ikke niet zo betweterig zijn
Zolang er teveel mensen en en weinig huizen blijven de prijzen scheef

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 07:04 



 
Profiel   

ikke schreef
tita schreef
Ze zijn te duur nu…maar de vraag is meer gaat het ooit weer zakken?

Huizen zijn ook te duur nu maar die gaan echt niet meer terug naar de jaren 2000 dat je voor een rijtjeshuis 100000€ betaalde die tijd komt niet meer

Jawel hoor, ook dat komt weer gewoon terug.

Dat zag je in de crisistijd aan het einde van 00 en begin 10 en die dip komt gewoon weer terug want die komt elke 10 - 20 jaar een keer terug dus voordat het 2030 is, is die markt al wel weer een keer in elkaar gestort.

Gaat met de paarden ook gebeuren; is namelijk ook al vaker gebeurt.


Ooit zal het vast beter worden, maar zolang de ouderen steeds ouder worden, tot hun laatste dagen thuis moeten wonen en er de krapte op de markt extreem is zal er weinig veranderen aan de prijzen.
Idem met paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 07:33 



 
Profiel   

tita schreef
Nee ikke niet zo betweterig zijn
Zolang er teveel mensen en en weinig huizen blijven de prijzen scheef


Zolang er meer vraag is als aanbod. En dat geldt ook voor de paardenmarkt. En bij de paardenmarkt is het ook nog eens zo dat de krapte vooral zit bij de "gewone" paarden. Die worden niet/nauwelijks meer gefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:04 



 
Profiel   

Babootje schreef
tita schreef
Nee ikke niet zo betweterig zijn
Zolang er teveel mensen en en weinig huizen blijven de prijzen scheef


Zolang er meer vraag is als aanbod. En dat geldt ook voor de paardenmarkt. En bij de paardenmarkt is het ook nog eens zo dat de krapte vooral zit bij de "gewone" paarden. Die worden niet/nauwelijks meer gefokt.

Dat idee heb ik ook wel idd.

Zie enorm veel paarden staan met potentie voor de sport (heb ik heen verstand van, dus weet niet welke daadwerkelijk potentie hebben en welke niet).
Maar de 'simpele' recreatiepaarden, waar ook de minder professionele ruiter mee weg kan rijden, die zie ik niet zo veel.

En bvb Fjorden en Haflingers zijn nu ook ontzettend duur en niet veel aangeboden. Toen ik 12 jaar geleden op zoek ging naar mijn eerste paard, stonden ze met bosjes voor 2000 te koop :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:22 



 
Profiel   

Padoertje schreef
Ja klopt Babootje. Die van ons was op een haar na verdronken. Gelukkig allemaal goed gekomen. Maar met de prijs van een veulen, 3 jaar opfok, kosten aan DA en smid had ik er ook een hele beste 3 jarige voor kunnen kopen. Voordeel van een veulen is dat je uitgave over 2,5 wordt uitgesmeerd. Je moet alleen even geduld hebben.



Nou ik zou misschien een veulen kopen, waarvan ik m ( theoretisch) niet zou kunnen betalen als ie 3 is. En dan hard duimen dat ie de 3 gezond haalt. Eerste mijlpaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:32 



 
Profiel   

Ik durf het risico niet te nemen :+

Met mijn geluk breekt die 3 benen op het moment dat ze hem loslaten in de opfok _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:38 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Ik durf het risico niet te nemen :+

Met mijn geluk breekt die 3 benen op het moment dat ze hem loslaten in de opfok _O-


Of dat ie wel zo krom uitgroeit, of een bijzonder tegenvallend karakter heeft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:40 



 
Profiel   

Nou inderdaad :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:42 



 
Profiel   

Tja, ik weet niet in welke regio Ikke woont. In de niet Randstad gebieden zijn in die periodes de huizen inderdaad in prijs gezakt. Maar hier in de Randstad zijn prijzen geen moment gezakt. In het ergste geval stond je huis 3 weken te koop ipv 3 dagen en voor de vraagprijs ipv en hele smak daarboven. Maar de vraagprijzen zijn alleen maar blijven stijgen en er gaat hier echt geen huizen onder de vraagprijs weg.

Wat paarden betreft denk ik dat het lagere segment, het gezinspaard en recreatie, basispaard (zoals veel koudbloeden en paarden die voorheen in de categori rond de 5000 vielen) wel weer gaat zakken. Daar is in de Corona crisis echt een buitenproportioneel veel grotere vraag naar geweest (net als puppies en kittens). Voor een deel zal die populatiie als alles weer normaal is, als vakantiegeld weer aan reizen uitgegeven kunnen worden en het normale sociale en sportieve leven weer op gang komt, misschien het paard weer verkopen of geen nieuwe kopen als het gekochte paard met pensioen gaat. Dan wordt de vraag in dat segment wel lager is mijn verwachting. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe er gefokt is de afgelopen 2 jaar. Bij een economische crisis zie je vaak dat de fok enorm afneemt, waardoor er schaarste is op het moment dat de mensen weer geld te besteden hebben. Maar of er in de corona crisis ook minder gefokt is, of dat veel mensen met dollar tekens in hun ogen extra zijn gaan fokken, geen idee. Daar zal ook veel van afhangen. Als er mega gefokt is zal bij een afnemende vraag de prijs wel flink kunnen dalen.

Kwalitatief goede sportpaarden zijn altijd duur geweest, die zullen ook duur blijven. Wat ook de prijs opdrijft is dat de consument steeds meer eisen aan gezondheid gaat stellen. Steeds meer gaat op de foto, steeds meer moet worden uitgesloten. Dan wordt de spoeling van paarden die daaraan voldoen gewoon steeds dunner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 09:51 



 
Profiel   

oji schreef
Tja, ik weet niet in welke regio Ikke woont. In de niet Randstad gebieden zijn in die periodes de huizen inderdaad in prijs gezakt. Maar hier in de Randstad zijn prijzen geen moment gezakt. In het ergste geval stond je huis 3 weken te koop ipv 3 dagen en voor de vraagprijs ipv en hele smak daarboven. Maar de vraagprijzen zijn alleen maar blijven stijgen en er gaat hier echt geen huizen onder de vraagprijs weg.

Nou, 8 jaar geleden waren de prijzen in en rond Den Haag wel degelijk een stuk lager dan 2 jaar daarvoor. Zo heb ik toen mijn huis kunnen kopen. Was van een woz-waarde van 264.000 gezakt naar 220.000 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 11:15 



 
Profiel   

oji schreef
Tja, ik weet niet in welke regio Ikke woont. In de niet Randstad gebieden zijn in die periodes de huizen inderdaad in prijs gezakt. Maar hier in de Randstad zijn prijzen geen moment gezakt. In het ergste geval stond je huis 3 weken te koop ipv 3 dagen en voor de vraagprijs ipv en hele smak daarboven. Maar de vraagprijzen zijn alleen maar blijven stijgen en er gaat hier echt geen huizen onder de vraagprijs weg.

Wat paarden betreft denk ik dat het lagere segment, het gezinspaard en recreatie, basispaard (zoals veel koudbloeden en paarden die voorheen in de categori rond de 5000 vielen) wel weer gaat zakken. Daar is in de Corona crisis echt een buitenproportioneel veel grotere vraag naar geweest (net als puppies en kittens). Voor een deel zal die populatiie als alles weer normaal is, als vakantiegeld weer aan reizen uitgegeven kunnen worden en het normale sociale en sportieve leven weer op gang komt, misschien het paard weer verkopen of geen nieuwe kopen als het gekochte paard met pensioen gaat. Dan wordt de vraag in dat segment wel lager is mijn verwachting. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe er gefokt is de afgelopen 2 jaar. Bij een economische crisis zie je vaak dat de fok enorm afneemt, waardoor er schaarste is op het moment dat de mensen weer geld te besteden hebben. Maar of er in de corona crisis ook minder gefokt is, of dat veel mensen met dollar tekens in hun ogen extra zijn gaan fokken, geen idee. Daar zal ook veel van afhangen. Als er mega gefokt is zal bij een afnemende vraag de prijs wel flink kunnen dalen.

Kwalitatief goede sportpaarden zijn altijd duur geweest, die zullen ook duur blijven. Wat ook de prijs opdrijft is dat de consument steeds meer eisen aan gezondheid gaat stellen. Steeds meer gaat op de foto, steeds meer moet worden uitgesloten. Dan wordt de spoeling van paarden die daaraan voldoen gewoon steeds dunner.


Ik ben in 2020 bij de hengstenhouder geweest, was nog nooit zo druk geweest als dat seizoen. Veel mensen die wilden fokken omdat ze toch niet op concours konden.

In 2008 en de jaren daarna is juist weinig gefokt, daardoor zijn er nu relatief weinig paarden in de categorie 8-13 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:04 



 
Profiel   

Getup schreef
Padoertje schreef
Ja klopt Babootje. Die van ons was op een haar na verdronken. Gelukkig allemaal goed gekomen. Maar met de prijs van een veulen, 3 jaar opfok, kosten aan DA en smid had ik er ook een hele beste 3 jarige voor kunnen kopen. Voordeel van een veulen is dat je uitgave over 2,5 wordt uitgesmeerd. Je moet alleen even geduld hebben.



Nou ik zou misschien een veulen kopen, waarvan ik m ( theoretisch) niet zou kunnen betalen als ie 3 is. En dan hard duimen dat ie de 3 gezond haalt. Eerste mijlpaal :D



Nou dat heb ik ook ooit gedaan … om er na 3 jaar oppassen achter te komen ( via de harde weg ) dat onze karakters niet bij elkaar pasten ;(
Het was/is een paard voor een proffesional.. waar hij gelukkig ook terecht is gekomen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:06 



 
Profiel   

moniek21 schreef
Getup schreef

Nou dat heb ik ook ooit gedaan … om er na 3 jaar oppassen achter te komen ( via de harde weg ) dat onze karakters niet bij elkaar pasten ;(
Het was/is een paard voor een proffesional.. waar hij gelukkig ook terecht is gekomen <3


We hebben hem uitgezocht op het karakter van de moeder en tot nu toe maakt hij alles waar. Super fijn dier, maar begint nu wel wat hengstenpraatjes te krijgen. We kijken nog of we hem voorbrengen op de HK keuring volgende maand en anders wordt hij gecastreerd. Doel is een sportpaard op hoger niveau, dus hij mag best wel karakter hebben. Mijn dochter is erg handig en rijdt veel jonge paarden en schoonzoon ook, dus daarover lig ik niet wakker gelukkig ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 13:10 



 
Profiel   

tita schreef
Nee ikke niet zo betweterig zijn
Zolang er teveel mensen en en weinig huizen blijven de prijzen scheef

Ik heb het al minimaal 4x langs zien komen, die vijfde keer komt ook wel.

Ik kan me herinneren dat er een tijd was dat je 14% hypotheekrente betaalde.
De huidige lage rente is op de langere termijn ook niet houdbaar en zal dus omhoog moeten. Op dat moment zal de prijs van huizen dalen want dan kun je een stuk minder hypotheek krijgen.

Wat hier graag door elkaar gehaald wordt is de vraag of het gebeurt en de vraag wanneer het gebeurt.

Dat het gaat gebeuren, krijg je van mij schriftelijke garantie op maar het kan best nog enkele jaren duren voordat het zo ver is.
Dat geldt bij paarden ook. Daar zie je dezelfde bewegingen in prijs, fokkerij en vraag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 441 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen