Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 442 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

[/quote]

We hebben hem uitgezocht op het karakter van de moeder en tot nu toe maakt hij alles waar. Super fijn dier, maar begint nu wel wat hengstenpraatjes te krijgen. We kijken nog of we hem voorbrengen op de HK keuring volgende maand en anders wordt hij gecastreerd. Doel is een sportpaard op hoger niveau, dus hij mag best wel karakter hebben. Mijn dochter is erg handig en rijdt veel jonge paarden en schoonzoon ook, dus daarover lig ik niet wakker gelukkig ;)[/quote]

Dat is top , komt vast helemaal goed ..
Bij mij was het dat hij veel te ril bleek .. alles wat bewoog op z’n rug vond hij eng en ging hij “af” maar ook echt blinde paniek .. heb het 3 maanden geprobeerd maar moest toch toegeven helaas dat het hem voor mij niet ging worden. Elke keer als ik eraf kwam keek hij me aan met zo’n blik van “ waar was je nou” en begon hij weer te ademen. Heb het er heel moeilijk mee gehad maar moest hierin ook voor hem kiezen dat ik niet genoeg ruiter was op dat moment ( 2 jaar niet gereden en een dochtertje van 5 mnd )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:54 



 
Profiel   

Jam leek niet op zijn moeder en ook niet op zijn vader qua karakter :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 14:54 



 
Profiel   

Ik sta nu ook weer aan de verkopende kant, van een menpony dit keer.. hoeveel 'penny' meisjes daarop afkomen.. Jeetje, iemand tips hoe ik die een beetje weer of de serieus er tussenuit haal? Laat je ouders maar even bellen ofzo? -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 16:35 



 
Profiel   

Sowieso ouders laten bellen, dat filtert er al veel uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 17:43 



 

_Lorette_ schreef
Ik prijs eigen paarden heel netjes, vind ik, maar vind het toch heel lastig om een soort van 'zonder mitsen en maren'-prijs te bedenken en daar dan af te halen wat eraan mankeert. Hoeveel gewicht geef je aan een 'nadeel'.... Zo was de laatste van mezelf een paard dat naar de slacht was gebracht en ook als dood geregistreerd was. Ik heb dat heel eerlijk meegenomen in het verhaal, terwijl de oorzaak al niet meer bestond. Ze was namelijk onhandelbaar geworden door kopschudden (wat ze headshaking noemden), maar kwam door een extra kies in de onderkaak die was doorgegroeid tot in het gehemelte. En ze had een litteken boven de kroonrand door een ongelukje voor mijn tijd, zonder inwendige schade. Wat doe je met zulke dingen... Ik gebruikte haar als een alleskunner, hoofdzakelijk recreatief, maar heb haar wel eens M gestart. Uiteindelijk was mijn vraagprijs 5.500 euro voor dit: https://youtu.be/gmRGAHPFSmk En ik verkocht haar voor een paar duizend minder, omdat ik me geen betere koper kon wensen. Zo was het voor mij prima. Maar of je verder realistisch zit qua prijs... Geen idee. Ik zie ook echt niet het verschil tussen een paard van 40.000 en 70.000 euro. Waar baseer je die prijs op? Ik weet het echt niet. Ben heel blij dat we een stel veulens hebben lopen waarvan er eentje Frum kan opvolgen als hij het niet meer doet, want ze zijn me nu echt te duur.



Wat een leukerd! Ja.. Ik zie dit toch echt als een grove inschattingsfout en niet als gebrek aan het paard zelf. Op het littekenweefsel na dan.

Goed en eerlijk om erbij te vermelden. Dat zeker! Voor 5000 mag je heel blij zijn met zo'n paardje (oordelend op de film)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 18:16 



 
Profiel   

Ik zie een keurig opgeleid paard waar niks aan mankeert zo te zien. Ik denk dat een prijs tussen 10.000 en 15.000 reeel is. En het zou zomaar ook nog best meer kunnen zijn.(Als het paard verder gezond is.) Ik vind echt dat je jezelf te kort doet in dit geval Lorette.
Jij hebt de gave om een verreden paard te corrigeren en verder op te leiden. Niet iedereen kan dit. Daar zit echt veel werk en kennis en kunde in. Dan mag je er ook goed aan verdienen vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 19:15 



 
Profiel   

Het is een mooie gedachte om een veulen op te voeden. Maar daar heb ik geen tijd meer voor. Ik ben dik in de vijftig en ik ben nu op zoek naar mijn laatste paard. Een simpel gereden bospaard dat bij mij lekker oud mag worden. Let wel hij mag bij mij oud worden en mag het dus nog niet zijn. Ik merk ook dat er een gebrek is aan paarden tussen de 8 en 15 en ik vind het maar raar dat 75% van de aangeboden paarden een merrie is.
Ik zoek gewoon verder en sta open voor suggesties.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 23:08 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ik zie een keurig opgeleid paard waar niks aan mankeert zo te zien. Ik denk dat een prijs tussen 10.000 en 15.000 reeel is. En het zou zomaar ook nog best meer kunnen zijn.(Als het paard verder gezond is.) Ik vind echt dat je jezelf te kort doet in dit geval Lorette.
Jij hebt de gave om een verreden paard te corrigeren en verder op te leiden. Niet iedereen kan dit. Daar zit echt veel werk en kennis en kunde in. Dan mag je er ook goed aan verdienen vind ik.


Dat vind ik wel aan de hoge kant hoor. Paard is 13 en er zit geen papier meer bij.
Maar 5000 vind ik aan de lage kant voor een paard wat netjes opgeleid is en allround en zo te zien erg braaf.
Als je nog eens wat hebt staan hou ik me iig aanbevolen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 00:20 



 
Profiel   

mrie schreef
Het is een mooie gedachte om een veulen op te voeden. Maar daar heb ik geen tijd meer voor. Ik ben dik in de vijftig en ik ben nu op zoek naar mijn laatste paard. Een simpel gereden bospaard dat bij mij lekker oud mag worden. Let wel hij mag bij mij oud worden en mag het dus nog niet zijn. Ik merk ook dat er een gebrek is aan paarden tussen de 8 en 15 en ik vind het maar raar dat 75% van de aangeboden paarden een merrie is.
Ik zoek gewoon verder en sta open voor suggesties.....

Daar is niks raars aan. Het gros van de zoekers wil uiteindelijk een ruin (want gemakkelijker?) waardoor de merries "over blijven".

Of het verschil zo groot is, wens ik te betwijfelen maar het al sinds jaar en dag zo dat er meer merries dan ruinen worden aangeboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:37 



 
Profiel   

Derma schreef
Babootje schreef
Ik zie een keurig opgeleid paard waar niks aan mankeert zo te zien. Ik denk dat een prijs tussen 10.000 en 15.000 reeel is. En het zou zomaar ook nog best meer kunnen zijn.(Als het paard verder gezond is.) Ik vind echt dat je jezelf te kort doet in dit geval Lorette.
Jij hebt de gave om een verreden paard te corrigeren en verder op te leiden. Niet iedereen kan dit. Daar zit echt veel werk en kennis en kunde in. Dan mag je er ook goed aan verdienen vind ik.


Dat vind ik wel aan de hoge kant hoor. Paard is 13 en er zit geen papier meer bij.
Maar 5000 vind ik aan de lage kant voor een paard wat netjes opgeleid is en allround en zo te zien erg braaf.
Als je nog eens wat hebt staan hou ik me iig aanbevolen ;)


Jawel, ze had een volledige wederopstandig doorgemaakt na de keuring (chip uitgelezen, weer levend verklaard). KWPN heeft alles weer in orde gemaakt.

Maar dit paard had een erg nare voorgeschiedenis en was vrij sensibel (super braaf, maar wat heet/scherp). Dat is een lastige combinatie. Wie haar betrouwbaarheid en veelzijdigheid waardeert, is niet handig genoeg of zit haar niet uit. Wie haar potentie kan gebruiken, vindt haar te oud (of niet op niveau) en wie haar voor de fok wil gebruiken (mooie lijn, Daula stam) vindt het onhandig dat ze geen veulens heeft gehad. Ik had daarom voor het eerst in mijn 'paardenleven' geen idee in welke richting ik het moest zoeken qua koper. Meestal heb je een soort van doelgroep, maar voor haar kon ik die niet bepalen. Vandaar de prijs. Dan werd mijn vijver wat groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:04 



 
Profiel   

Aatrox schreef
Ik sta nu ook weer aan de verkopende kant, van een menpony dit keer.. hoeveel 'penny' meisjes daarop afkomen.. Jeetje, iemand tips hoe ik die een beetje weer of de serieus er tussenuit haal? Laat je ouders maar even bellen ofzo? -O-

Een boer waar ik stond verkocht ooit een Shetlander aan een groepje kinderen.Ze betaalden.Die pony heeft hij moeten terugnemen want de ouders wisten van niets en de kinderen hadden de pony in een leegstaande woning gestald.Toen de ouders erachter kwamen belden ze hem en moest hij de koop terugdraaien.Ik denk dat minderjarigen dergelijke aankopen niet zelfstandig kunnen doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:43 



 
Profiel   

Dat is gelukkig bij wet geregeld :) Als een overeenkomst is gesloten zonder toestemming van de ouders, kunnen zij de overeenkomst laten vernietigen.

Maar als er in 2020 ivm Corona zoveel gefokt is, moet er dus in 2023/2024 een enorme hoeveelheid jong spul de markt opkomen...Wellicht dat dan de prijzen zakken. Ligt natuurlijk dan nog steeds aan de marktwerking, wat er gefokt is en waar vraag naar is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:12 



 
Profiel   

anjali schreef
Aatrox schreef
Ik sta nu ook weer aan de verkopende kant, van een menpony dit keer.. hoeveel 'penny' meisjes daarop afkomen.. Jeetje, iemand tips hoe ik die een beetje weer of de serieus er tussenuit haal? Laat je ouders maar even bellen ofzo? -O-

Een boer waar ik stond verkocht ooit een Shetlander aan een groepje kinderen.Ze betaalden.Die pony heeft hij moeten terugnemen want de ouders wisten van niets en de kinderen hadden de pony in een leegstaande woning gestald.Toen de ouders erachter kwamen belden ze hem en moest hij de koop terugdraaien.Ik denk dat minderjarigen dergelijke aankopen niet zelfstandig kunnen doen?


Wauw wat een lef van die kinderen!

Op zich staan er best wel leuke paardjes te koop. Enige probleem is dat ik niet op een paard van 1.62 moet stappen. Ben zelf 1.80 lang en niet de slankste. Moet dan eigenlijk wel een paard van 1.68 hebben en die zijn er bijna niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:21 



 
Profiel   

Als je een paard uitzoekt wat iets meer om de botten heeft dan kan dat prima toch? Misschien wat meer zoeken naar Gelders bloed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:51 



 
Profiel   

Lindor92 schreef
Op zich staan er best wel leuke paardjes te koop. Enige probleem is dat ik niet op een paard van 1.62 moet stappen. Ben zelf 1.80 lang en niet de slankste. Moet dan eigenlijk wel een paard van 1.68 hebben en die zijn er bijna niet.

Heb je het ooit uitgeprobeerd?

Die 5cm gaan het echt niet doen. Ik heb er eentje van 1,60 en eentje van 1,65 maar als ze niet naast elkaar staan, denkt het gros dat die van 1,60 groter is.

Het maakt namelijk veel meer uit of je een rank damespaardje hebt of een degelijke werker met zo'n dikke kont (ja, die van 1,60 heeft flink meer billen dan die van 1,65).

Alleen sukkels selecteren op maat; mensen die het snappen, kijken naar het totale plaatje want dat is wat van belang is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:02 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bericht is verwijderd. Het is niet toegestaan advertenties te bespreken in het topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:06 



 
Profiel   

ikke schreef
Lindor92 schreef
Op zich staan er best wel leuke paardjes te koop. Enige probleem is dat ik niet op een paard van 1.62 moet stappen. Ben zelf 1.80 lang en niet de slankste. Moet dan eigenlijk wel een paard van 1.68 hebben en die zijn er bijna niet.

Heb je het ooit uitgeprobeerd?

Die 5cm gaan het echt niet doen. Ik heb er eentje van 1,60 en eentje van 1,65 maar als ze niet naast elkaar staan, denkt het gros dat die van 1,60 groter is.

Het maakt namelijk veel meer uit of je een rank damespaardje hebt of een degelijke werker met zo'n dikke kont (ja, die van 1,60 heeft flink meer billen dan die van 1,65).

Alleen sukkels selecteren op maat; mensen die het snappen, kijken naar het totale plaatje want dat is wat van belang is.

Behalve stokmaat heb je ook bandmaat en die zegt vaak meer over de sterkte van het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:09 



 
Profiel   

Babootje schreef
tita schreef
Nee ikke niet zo betweterig zijn
Zolang er teveel mensen en en weinig huizen blijven de prijzen scheef


Zolang er meer vraag is als aanbod. En dat geldt ook voor de paardenmarkt. En bij de paardenmarkt is het ook nog eens zo dat de krapte vooral zit bij de "gewone" paarden. Die worden niet/nauwelijks meer gefokt.

Die worden weinig gefokt én mensen willen er geen geld aan uitgeven.

Een leuk braaf KWPN basispaard is echt zijn gewicht in goud waard. Een paard waar je mee kan sporten, maar ook recreatie mee kan rijden en gezond is, is zeldzaam.

Het is niet voor niets dat PRE's zo in opkomst zijn momenteel. Mijn type is het niet, maar ik snap het wel. Al kunnen Spanjaarden ook sensibeler zijn dan veel ruiters leuk vinden, denk ook dat mensen zich erop verkijken hoe braaf ze zijn.

Dat gezegd hebbende, denk ik ook dat de prijzen wel weer omlaag gaan, dat er over een paar jaar heel wat 'projecten' zijn, en dan ik genoeg werk heb :+ Zo ongeveer iedereen heeft in corona tijd een paard gekocht, daar zitten ook heel wat mensen bij die geen idee hebben wat een paard is maar gewoon tijd over hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:15 



 

mrie schreef
Het is een mooie gedachte om een veulen op te voeden. Maar daar heb ik geen tijd meer voor. Ik ben dik in de vijftig en ik ben nu op zoek naar mijn laatste paard. Een simpel gereden bospaard dat bij mij lekker oud mag worden. Let wel hij mag bij mij oud worden en mag het dus nog niet zijn. Ik merk ook dat er een gebrek is aan paarden tussen de 8 en 15 en ik vind het maar raar dat 75% van de aangeboden paarden een merrie is.
Ik zoek gewoon verder en sta open voor suggesties.....


Je beschrijving voldoet precies aan een paard dat ik ken, maar die is wel ouder. Mocht je intresse hebben mag je mij pben. Voor in de bossen zijn de meeste dravers ook wel erg fijn, maar dit type moet je liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:44 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Dat gezegd hebbende, denk ik ook dat de prijzen wel weer omlaag gaan, dat er over een paar jaar heel wat 'projecten' zijn, en dan ik genoeg werk heb :+ Zo ongeveer iedereen heeft in corona tijd een paard gekocht, daar zitten ook heel wat mensen bij die geen idee hebben wat een paard is maar gewoon tijd over hebben.


Dat denk ik dus niet. Zo' 30 jaar geleden kocht ik mijn 2e paard (1e paard was een miskoop) Een basispaard, gelders, kwpn. Voor 15.000 gulden. Dat was 30 jaar gelden een flinke rib uit mn lijf. Maar dat waren ook de gemiddelde prijzen voor de wat betere paarden. In die tijd was het ook een luxe als je je een paard kon veroorloven.
In de jaren daarna zijn de prijzen best wel "blijven steken". Voor een fokker was het niet te doen om daar nog wat aan te verdienen. Daarom zijn er veel gestopt of overgestapt naar het fokken van sportpaarden. Zo ken ik er wel een paar. Vraag en aanbod zijn voor dat soort paarden dus ook niet meer in balans; dat maakt dat er meer kan worden gevraagd voor een paard. Neemt niet weg dat ik tussen 15.000 en 20.000 euro eigenlijk nu een normale prijs voor een gewoon gezond paard.
Ik verwacht ook echt niet dat paarden na corona bij bosjes op de markt worden gedumpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 17:45 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Of als er staat tussen de 30 en 70k
Imo zit daar best een flink eind tussen :')

Een onhandige manier om te zeggen dat de prijs ongeveer 50 is!! In die prijs klasse gaat het niet meer om de laatste 5 000 euro!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:01 



 
Profiel   

Maar Babootje Ik kocht 30 jaar geleden mijn eerste gelder voor 2500, gulden, Nou was die niet duur maar 15000 gulden toen voor een basis paard, daar heb ik toch wat moeite mee....


Laatst bijgewerkt door mrie op 29-01-22 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 22:57 



 
Profiel   

mrie schreef
Maar Babootje Ik kocht 30 jaar geleden mijn eerste gelder voor 2500, gulden, Nou was die niet duur maar 15000 gulden toen voor een basis paard, daar geloof ik niks van.


Nou, ik verkocht mijn E pony op 15 jaar met Z2. Z springen en M cross voor 9000,- gulden. 15k voor een paard ging hier op stal ook rond hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 23:00 



 
Profiel   

Padoertje schreef
mrie schreef
Maar Babootje Ik kocht 30 jaar geleden mijn eerste gelder voor 2500, gulden, Nou was die niet duur maar 15000 gulden toen voor een basis paard, daar geloof ik niks van.


Nou, ik verkocht mijn E pony op 15 jaar met Z2. Z springen en M cross voor 9000,- gulden. 15k voor een paard ging hier op stal ook rond hoor.

Mocht jij dertig jaar geleden al zelf, rechtsgeldig een paard verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 23:54 



 
Profiel   

Je kon een krappe 5 jaar geleden nog hele leuke paarden recht van de fokker kopen voor 5k of zo.

Mensen zijn echt zot geworden wat betreft de prijzen.

Ik heb weleens paarden waarin ik wat werk gestoken had en talent hadden verkocht voor meer, en als ze een heel knap koppie hadden of ontzettend braaf waren buiten gaan ze ook weg voor meer :)

Maar vind het echt te bizar voor woorden dat paard én een leuke proef moet kunnen lopen terwijl de ruiter nog niet B-klaar is, én topbraaf buiten moet zijn, én moet kunnen springen en ook nog perfect op de röntgen.

Anderzijds trekken mensen daar dan wel de portemonnee voor :D

Zo'n paard als Madammeke van mij vallen in een andere prijsklasse, maar daar heb je bloed, talent en looks voor, maar naar buiten gaan hoef je niet te proberen met ze :') tenminste, ik ben mijn leven nog niet zat. Springen heeft ze ook geen talent voor, ze denkt dat 40 cm anderhalve meter is :')
En dan heb je het ook over heel andere karakters.

Maar ik snap werkelijk niet waarom een paard dat bedoeld is voor recreatie perfect op de röntgen zou moeten zijn. Het is een dier, en de wereld vergaat heus niet met een 3-tje op de sprong. Zeker niet als je er alleen maar mee in het bos rijdt en af en toe een rondje in de bak.
En waarom wil je in hemelsnaam top gangen als je het er toch niet uit gaat rijden? Echt, er staan onwijs leuke recreatiepaarden waar je meer dan genoeg lol van kan hebben, en die lang niet zo duur zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 00:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 442 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen