Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 198 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

 
Profiel   

Ik ga 6 á 7 keer per week, paard staat op volpension en ik [***] fulltime. Gelukkig vanuit huis, en [***] is super relaxed. Ik ga vaak rond 15:30 en [***] dan 's avonds nog eventjes. :)

Na het eten gaan is het altijd zo druk op stal, om 15:30 ben ik vrijwel altijd alleen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 07:15 



 
Profiel   

Nature93 schreef
Ik vraag mij oprecht af hoe sommigen elke dag of zelfs meerdere keren per dag gaan? Ik bedoel hebben jullie dan geen baan, afspraken, andere verplichtingen. Natuurlijk kun je prioriteiten stellen. Maar zelf werk ik 40 uur per week en ik heb bijvoorbeeld soms ook een vergadering nog na mijn werk in de avond uren. As maandag heb ik bijvoorbeeld fysiotherapie in de avond of sociale bezigheden wat ook gewoon belangrijk is.

Vinden jullie dat het aantal keer gaan ook iets zegt over je toewijding aan je paard? (het word uiteraard goed verzorgd) ik had een keer een discussie met iemand die enkel op de manege reed. Zij wil geen eigen paard omdat ze ook andere prioriteiten heeft, zoals studie, andere hobby's. Toen gaf ik destijds aan dat ik dat prima snapte, dat haar toewijding/passie/gedrevenheid (hoe je het ook noemt) daar iets minder in is dan dat van mij (destijds) ik steek graag tijd in mijn paard, vond andere dingen minder belangrijk. Dat schoot helemaal in het verkeerde kilgat bij diegene. Volgens diegene had ik niet het recht om te zeggen dat zij minder gepassioneerd was omdat ze enkel op de manege rijdt en aanzienlijk minder tijd aan paardensport besteed. Volgens haar gaat de passie niet om de hoeveelheden dat je gaat, of je een eigen paard of manege paardrijd. Maar om de momenten dat je er bent ook echt je voldoening er uit kan halen. Ze genoot misschien er wel meer van die ene keer of 2 keer dan dat ik met mijn 5/7 keer ging. Destijds begreep ik dat niet zo, nu begin ik dat steeds meer te snappen.


Ik ga vaak ook 2 keer per dag, soms 1 keer per dag, en ik werk 36-40 uur per week :P Mijn paarden staan op ongeveer 7 kilometer afstand bij mijn huis vandaan op een stal. Meestal ga ik met de auto, maar soms ga ik ook s avonds met de fiets :o

Ik denk ook niet dat dat iets zegt over je 'toewijding' of 'passie'. Een aantal jaren terug heb ik tijdens mijn studie helaas mijn (toen enige) merrie moeten verkopen, omdat ik er gewoon geen tijd meer voor had. Het was echt niet eerlijk tegenover het paard, die zoveel aandacht vroeg. Dan denk ik niet dat je toewijding of passie ineens omlaag gaat, je maakt gewoon de beste keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 07:32 



 
Profiel   

Poekkie schreef
@Nature93: ik heb de paarden aan huis en veel homework. Dus kan ‘s morgends, ‘s middags, ‘s namiddags en ‘s avonds snel even langs. Maar dat is een luxepositie natuurlijk. Qua rijden ben ik met elk paard 3x per week bezig. Dus 6x per week. En ja hier ook nog een druk sociaal leven, dus soms is dat rijden om 10u ‘s avonds of om half 8 ‘s morgends om het er tussen te passen. Toen mijn (toen nog enige) paard wat verder stond kwamen ik en een ander meisje elk 3x per week.

Voor mij is het aantal keer komen niet per se gelinkt aan de passie maar wel wat je er mee doet. Hier bvb een eigenaresse op stal die wel vaak komt, maar dan een selfie met paardlief neemt en dan weer naar huis gaat zonder hem zelfs uit de wei te halen. Is dat dan meer passie dan die ruiter die 3x per week komt en dan twee uur bezig is met poetsen, wandelen, rijden etc? Voor mij niet. Net zoals die paar minuten doorheen de dag dat ik ga om wat hooinetten op te hangen… dat doe ik niet omdat ik passie voel.
Maar als iemand 5/7 gaat en effectief iets met het paard doet vind ik die persoon wel meer gepassioneerd dan iemand die 2x per week gaat en rijdt. In dat laatste geval kan ik imo zelfs maar amper van ‘passie’ spreken, zeker als andere hobbies evenveel prio lijken te hebben.


Hoezo kun je niet van passie spreken als iemand 2 keer per week gaat en op dat moment even veel doet als degene die 5 keer per week gaat? Dan gaat het dus wel om het aantal keer gaan. Want misschien geniet diegene die 2x per week gaat op het moment wel meer dan diegene die 5x per week gaat. Dat diegene ook echt uit kijkt naar die 2 momenten, er de tijd voor uit trekt. Ik vind kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Hoe je het moment zelf ervaart. Ik heb de luxe dat ik mijn paard deel dus niet 7 keer heen hoef. Laatst merkte ik dat ik het wel erg veel vind met 40u werk, reistijd, huishouden en andere dingen icm 6/7 keer per week willen gaan. Dus toen gaf ik aan dat ik standaard de maandag en woensdag thuis wil zijn in de avond uren voor zaken als het huishouden of rust. En dan het weekend verdelen. Wat ik vooral merkte is dat ik meer naar mijn paard uit keek en dacht morgen ga ik lekker naar mijn paard en heb ik er ook echt tijd voor of is het niet erg om langer bezig te zijn. Ik voelde mij meer toegewijd dan dat ik van mezelf 6/7 keer heen moest om het gevoel. (van je hebt een paard en daar moet je elke dag heen!)


Laatst bijgewerkt door Herfstblad op 21-05-22 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 08:17 



 
Profiel   

elke dag, soms twee keer per dag. ze staan bij iemand aan huis op 2,5 km hier vandaan. soms loop ik erheen, maar meestal fiets ik. Op drukke dagen, als ik gebroken dienst heb, ga ik alleen om de wei uit te mesten en te voeren. Maar ik ga elke dag, omdat ik dat fijn vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 08:20 



 
Profiel   

6/7 dagen per week. Ik vind het heerlijk en onspannend. Werk 40 uur per week maar kan de uren aardig flexibel in delen. Dat een ander minder vaak gaat is niet erg een ieder zijn eigen keuze. Maar ik heb zelf geen paard om maar 2x per week wat jij noemt nature heen te gaan. Ik kan niet verwachten dat mijn paard wedstrijden loopt met 2x per week trainen. Kennelijk zie jij het als moeten. Ik zie het niet als moeten ik vind het elke dag leuk om heen te gaan. Paard staat volpension dus als ik niet kan ook geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 08:24 



 
Profiel   

Ik ga ongeveer 6 keer per dag naar mijn vier paarden. Ze staan aan huis, dus dat is wel makkelijk. En die 6 keer is zonder rijden, want vier van de drie zijn te jong om op te rijden, en de 4e heeft last van der rug. :=
Die van mij staan 24/7 buiten, met z'n viertjes op een groot stuk land. Alle verzorging en training doe ik zelf, maar ik vind het heerlijk! Ik slaap soms zelfs in de wei! :+

Spoiler:
Voor wie het wil weten, laatste keer sliep ik op zo'n grote ronde hooibaal, zeker niet aan te raden, super gezellig,al die nieuwsgierige paarden koppies die aan je deken sabbelen, maar toch niet zo'n fijn gevoel als je 'bed' onder je wordt uitgegeten... En er is dan overal hooi....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 08:27 



 
Profiel   

Nature93 schreef
Hoezo kun je niet van passie spreken als iemand 2 keer per week gaat en op dat moment even veel doet als degene die 5 keer per week gaat? Dan gaat het dus wel om het aantal keer gaan. Want misschien geniet diegene die 2x per week gaat op het moment wel meer dan diegene die 5x per week gaat. Dat diegene ook echt uit kijkt naar die 2 momenten, er de tijd voor uit trekt. Ik vind kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Hoe je het moment zelf ervaart. Ik heb de luxe dat ik mijn paard deel dus niet 7 keer heen hoef. Laatst merkte ik dat ik het wel erg veel vind met 40u [***], reistijd, huishouden en andere dingen icm 6/7 keer per week willen gaan. Dus toen gaf ik aan dat ik standaard de maandag en woensdag thuis wil zijn in de avond uren voor zaken als het huishouden of rust. En dan het weekend verdelen. Wat ik vooral merkte is dat ik meer naar mijn paard uit keek en dacht morgen ga ik lekker naar mijn paard en heb ik er ook echt tijd voor of is het niet erg om langer bezig te zijn. Ik voelde mij meer toegewijd dan dat ik van mezelf 6/7 keer heen moest om het gevoel. (van je hebt een paard en daar moet je elke dag heen!)


Je hoeft je toch niet te verantwoorden hoe vaak je gaat? Vind het zo'n stomme discussie. Als iemand vind dat je minder toegewijd bent als je 2x gaat ipv 7x dan is dat toch hun probleem? :+ Zou me daar echt niet voor gaan verantwoorden, lekker belangrijk.

Als je paard maar zijn natje en droogje krijgt is het toch goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 08:28 



 
Profiel   

Mijne staat op een PP waar alles gedaan wordt en ik reed er nog niet op. Kwam toch 4x per week gemiddeld denk ik.

Nu zelf op vakantie een weekje en dat kan dus prima. Paard staat lekker op de track met onbeperkt eten en speelt genoeg om aan z’n beweging te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 08:37 



 
Profiel   

Nature93 schreef
Ik vraag mij oprecht af hoe sommigen elke dag of zelfs meerdere keren per dag gaan? Ik bedoel hebben jullie dan geen baan, afspraken, andere verplichtingen. Natuurlijk kun je prioriteiten stellen. Maar zelf werk ik 40 uur per week en ik heb bijvoorbeeld soms ook een vergadering nog na mijn werk in de avond uren. As maandag heb ik bijvoorbeeld fysiotherapie in de avond of sociale bezigheden wat ook gewoon belangrijk is.

Tja, als de stal geen buitenzetservice heeft, zul je wel moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 08:45 



 
Profiel   

Nature93, ik heb ook gewoon een baan, andere verplichtingen en afspraken. Maar ik vind het ook belangrijk mijn paarden elke dag te zien. Dus ik maak een planning en moet voor de paarden soms de wekker behoorlijk vroeg zetten, maar dat vind ik het waard. Ik werk 5, soms 6 dagen per week maar heb korte diensten, dus dat maakt het wel makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 08:54 



 
Profiel   

Mijn pony staat sinds enkele maanden op een stal die iets verder van mijn huis is. Daarom ga ik 3 tot 4 keer in de week. Ze staat in volpension dus alles wordt gedaan voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 09:00 



 
Profiel   

Hier staat pony samen met een andere pony en zijn we dus samen verantwoordelijk voor de verzorging. Als het weer beroerd is zetten we ze de nachten op stal en smorgens weer naar buiten, Op zulke dagen is 1 van ons er rond 7u om ze buiten te zetten. In de middag worden ze da gewerkt en in de avond weer naar binnen. Heel soms is er iemand 3 keer per dag maar meestal kunnen we dit beperken tot 2. Als het weer goed is zijn we er beide sowieso 1 keer. voeren onbeperkt hooi maar we vinden beide een schone paddock fijn dus proberen we de tijden die we gaan te verdelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 09:43 



 
Profiel   

Nature 93, ik heb altijd 32 of 36 uur gewerkt. Na m'n werk direct door naar stal, eten werd dan pas na 20:00 uur. Soms 2x daags als het moest, dan voor 7:00 op stal. Door de weeks weinig sociale afspraken, fysio in m'n vrije middag (evanals hoefsmid etc), dokter mag ik vrij voor nemen en fysio als het niet anders kan ook. En soms een dag niet als het zo uit kwam ivm een afspraak ofzo. En dan regelen met een stalgenoot (volledig doe het zelf sta ik)

Nu met thuiswerken is het zoveel meer relaxter. Ik hoef niet meer te haasten, te vliegen en ben ook veel rustiger en chiller op stal nu. Doordat alle reistijd (2 uur per dag) nu weg is gevallen. Om 17 uur klaar is om 17:15 op stal ipv pas tegen half 7.

Overwerk/avondwerk kom eigenlijk nooit voor. Ik heb een 9 tot 5 mentaliteit het liefst haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 09:57 



 
Profiel   

LyonaHorse schreef
Ik ga ongeveer 6 keer per dag naar mijn vier paarden. Ze staan aan huis, dus dat is wel makkelijk. En die 6 keer is zonder rijden, want vier van de drie zijn te jong om op te rijden, en de 4e heeft last van der rug. :=
Die van mij staan 24/7 buiten, met z'n viertjes op een groot stuk land. Alle verzorging en training doe ik zelf, maar ik vind het heerlijk! Ik slaap soms zelfs in de wei! :+

Spoiler:
Voor wie het wil weten, laatste keer sliep ik op zo'n grote ronde hooibaal, zeker niet aan te raden, super gezellig,al die nieuwsgierige paarden koppies die aan je deken sabbelen, maar toch niet zo'n fijn gevoel als je 'bed' onder je wordt uitgegeten... En er is dan overal hooi....



En toch zijn dat de leuke dingen.

Alles hangt er ook vanaf wat je wilt en waar je gaat staan en hoe je in elkaar zit.

Op een fijne stal, heb je misschien je rust, blijf je een dagje weg of ga je alleen even langs.

Ik heb vaak dat ik onrustig werd als dingen niet goed gingen en wilde dan wel zelf geweest zijn.

Op sommige stallen is het voor veel mensen ook echt een sociaal ontmoetingspunt. Heb echt weleens ergens gestaan waar we veel te lang kletsten en je er dus eigenlijk ook veel langer was dan voor het paardendeel noodzakelijk. Maar dat is zeker niet overal zo geweest.

Persoonlijk wil ik ook graag bij ze zijn. Ze staan dan nu wel aan huis, maar met uitmesten komen ze voorbij en dan is het die een kriebel, daar een knuffel en dat vind ik ook fijn, naast rijden. Dat zijn geen uren, maar het contact tussendoor.
Als je ergens gaat staan waar gevraagd wordt uit te mesten, buiten-binnen te zetten etc, word je band vaak ook weer anders dan aankomen, paard poetsen, rijden en weer terug.
Beiden is prima, maar dat moet je ervaren wat je fijn vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 11:19 



 
Profiel   

Captain schreef
Nature93 schreef
Hoezo kun je niet van passie spreken als iemand 2 keer per week gaat en op dat moment even veel doet als degene die 5 keer per week gaat? Dan gaat het dus wel om het aantal keer gaan. Want misschien geniet diegene die 2x per week gaat op het moment wel meer dan diegene die 5x per week gaat. Dat diegene ook echt uit kijkt naar die 2 momenten, er de tijd voor uit trekt. Ik vind kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Hoe je het moment zelf ervaart. Ik heb de luxe dat ik mijn paard deel dus niet 7 keer heen hoef. Laatst merkte ik dat ik het wel erg veel vind met 40u werk, reistijd, huishouden en andere dingen icm 6/7 keer per week willen gaan. Dus toen gaf ik aan dat ik standaard de maandag en woensdag thuis wil zijn in de avond uren voor zaken als het huishouden of rust. En dan het weekend verdelen. Wat ik vooral merkte is dat ik meer naar mijn paard uit keek en dacht morgen ga ik lekker naar mijn paard en heb ik er ook echt tijd voor of is het niet erg om langer bezig te zijn. Ik voelde mij meer toegewijd dan dat ik van mezelf 6/7 keer heen moest om het gevoel. (van je hebt een paard en daar moet je elke dag heen!)


Je hoeft je toch niet te verantwoorden hoe vaak je gaat? Vind het zo'n stomme discussie. Als iemand vind dat je minder toegewijd bent als je 2x gaat ipv 7x dan is dat toch hun probleem? :+ Zou me daar echt niet voor gaan verantwoorden, lekker belangrijk.

Als je paard maar zijn natje en droogje krijgt is het toch goed?


En ook al ben je met je 2 keer in feite minder toegewijd aan de paardensport dan iemand die 6x gaat en elk weekend volledig aan wedstrijden besteedt, who cares?

Ik moet zeggen dat ik uitmesten, hooinetten vullen enz heerlijk rustgevend vind na een drukke werkdag. Daarom doe ik het meestal liever zelf. Maar dat heeft heel weinig met liefde voor mijn paard te maken en heel veel met eigenbelang ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 11:26 



 
Profiel   

Volgens mij zit er ook niet een bepaalde norm aan hoe vaak iemand kan of wil. Als iemand gelukkig is met 3 keer daags/7 dagen per week of 2/3 keer per week is dat toch allemaal prima? Als het paard maar goed verzorgd word. Paarden denken niet in uren, dagen, weken, maanden. Ik denk dat het belangrijker is dat je geniet van de momenten met je paard. Voor de één is dat enkel een selfie bij de wei, de andere 3 keer een buitenritje/wandelen en de andere wil 5x fanatiek trainen. De mensen die 3x daags moeten ivm verzorging zijn in mijn ogen niet verschillend met mensen die het uitbesteden aan een pension stal of verzorgers. Het komt op het zelfde neer en het zegt niets over de passie/het plezier dat men met hun dier heeft. Het zijn ook de omstandigheden die een bepaalde keuze maken en niemand is hier gelijk in. Denk aan hoeveel geld heeft iemand te besteden? Misschien is daarom een doe het zelf stal voor jou goedkoper? Hoe ziet je werk eruit? Werk je fulltime of parttime? Reistijd of thuiswerken? Dit speelt mee in hoeveel energie je hebt na je werktijd. Wat wil je met je paard bereiken? Fanatieke wedstrijden of lekker recreatief? Als je iets wilt bereiken, ja dan zul je moeten investeren in tijd en training. Met recreatief rijden speelt dit minder. Daarbij hoe is je gezinsindeling? Sluit dit goed aan op je paard en de taken daarom heen? Ik denk dat je vooral eerlijk moet zijn in wat je wil en kan. Ik vind dat je niemand daarin kan veroordelen als het paard maar goed verzorgd word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 11:43 



 
Profiel   

Dat doet toch niemand nature? De enige die er een probleem mee lijkt te hebben ben jij zelf? Maar jij staat toch ook op een stal waar je alles zelf moet doen? Dan kan je ook niet ''even'' heen want dan ben je op de dagen dat je gaat toch altijd al de klos met de paarden binnen en buiten zetten.

Daar heb ik bijvoorbeeld nooit last van. Volpension dus ik kan ook daadwerkelijk eventjes heen als ik niet veel tijd heb maar wel even eruit wil.

Ook recreatief zal je wel rekening moeten houden met het paard. Je kan niet 1x per week rijden en dan wel verwachten dat het dier een buitenrit van 3 uur gaat maken met flink draf en galop bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 11:47 



 
Profiel   

Nature93 schreef
Poekkie schreef
@Nature93: ik heb de paarden aan huis en veel homework. Dus kan ‘s morgends, ‘s middags, ‘s namiddags en ‘s avonds snel even langs. Maar dat is een luxepositie natuurlijk. Qua rijden ben ik met elk paard 3x per week bezig. Dus 6x per week. En ja hier ook nog een druk sociaal leven, dus soms is dat rijden om 10u ‘s avonds of om half 8 ‘s morgends om het er tussen te passen. Toen mijn (toen nog enige) paard wat verder stond kwamen ik en een ander meisje elk 3x per week.

Voor mij is het aantal keer komen niet per se gelinkt aan de passie maar wel wat je er mee doet. Hier bvb een eigenaresse op stal die wel vaak komt, maar dan een selfie met paardlief neemt en dan weer naar huis gaat zonder hem zelfs uit de wei te halen. Is dat dan meer passie dan die ruiter die 3x per week komt en dan twee uur bezig is met poetsen, wandelen, rijden etc? Voor mij niet. Net zoals die paar minuten doorheen de dag dat ik ga om wat hooinetten op te hangen… dat doe ik niet omdat ik passie voel.
Maar als iemand 5/7 gaat en effectief iets met het paard doet vind ik die persoon wel meer gepassioneerd dan iemand die 2x per week gaat en rijdt. In dat laatste geval kan ik imo zelfs maar amper van ‘passie’ spreken, zeker als andere hobbies evenveel prio lijken te hebben.


Hoezo kun je niet van passie spreken als iemand 2 keer per week gaat en op dat moment even veel doet als degene die 5 keer per week gaat? Dan gaat het dus wel om het aantal keer gaan. Want misschien geniet diegene die 2x per week gaat op het moment wel meer dan diegene die 5x per week gaat. Dat diegene ook echt uit kijkt naar die 2 momenten, er de tijd voor uit trekt. Ik vind kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Hoe je het moment zelf ervaart. Ik heb de luxe dat ik mijn paard deel dus niet 7 keer heen hoef. Laatst merkte ik dat ik het wel erg veel vind met 40u werk, reistijd, huishouden en andere dingen icm 6/7 keer per week willen gaan. Dus toen gaf ik aan dat ik standaard de maandag en woensdag thuis wil zijn in de avond uren voor zaken als het huishouden of rust. En dan het weekend verdelen. Wat ik vooral merkte is dat ik meer naar mijn paard uit keek en dacht morgen ga ik lekker naar mijn paard en heb ik er ook echt tijd voor of is het niet erg om langer bezig te zijn. Ik voelde mij meer toegewijd dan dat ik van mezelf 6/7 keer heen moest om het gevoel. (van je hebt een paard en daar moet je elke dag heen!)


2x per week gaan en dan evenveel doen als iemand die 5x per week gaat? Ik vind niet dat je met 2x per week echt van een passie kunt spreken, dan is het gewoon een hobby. Waar je nog steeds prima plezier uit kan halen. De ene heeft meer passie dan de andere, maakt niet uit toch? Ik reageerde gewoon op je initiële vraag over wat wel/niet/meer als passie gezien werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 13:30 



 
Profiel   

Spenk schreef
Dat doet toch niemand nature? De enige die er een probleem mee lijkt te hebben ben jij zelf? Maar jij staat toch ook op een stal waar je alles zelf moet doen? Dan kan je ook niet ''even'' heen want dan ben je op de dagen dat je gaat toch altijd al de klos met de paarden binnen en buiten zetten.

Daar heb ik bijvoorbeeld nooit last van. Volpension dus ik kan ook daadwerkelijk eventjes heen als ik niet veel tijd heb maar wel even eruit wil.

Ook recreatief zal je wel rekening moeten houden met het paard. Je kan niet 1x per week rijden en dan wel verwachten dat het dier een buitenrit van 3 uur gaat maken met flink draf en galop bijvoorbeeld.



Wij hebben daar een schema voor wie wanneer buiten/binnen zet. Daar om heen kan ik prima even heen voor een wortel oid. Maar als ik niet ga, moet er wel iemand anders het voer bijvoorbeeld regelen. Maar dat is dan weer het geluk dat ik mijn paard deel. Er komt altijd iemand. Maar voordeel van volpension is dat je niet hoeft aan te kondigen dat je niet gaat. Wij moeten dat natuurlijk wel onderling afstemmen.

Het is bij mij heel variërend hoevaak ik ga. Hangt helemaal af van de week. Ene week 2/3 keer, dan weer 5/6 keer. Ik vind het altijd heel knap van mensen dat ze ritme en regelmaat hierin hebben. Mijn stal genoten hebben echt vaste dagen dat ze gaan en dat is al jaren zo. Mij lukt dat echt niet. :') Ik heb dat maar geaccepteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 22:57 



 
Profiel   

Wat maakt dat je dat niet lukt dan? Onregelmatige diensten? Ik bedenken op zondag wat ik de week erop wil gaan doen. Heb ik wedstrijd dan plan ik vanauit die wedstrijd terug zeg maar. En bij geen wedstrijd kijk ik gewoon welke dagen ik pak.

Het is deels toch gewoon een kwestie van plannen :j ik zit ook regelmatig voor werk aan erop bijvoorbeeld. En dat hoeft een ander natuurlijk niet te doen he.


Laatst bijgewerkt door Spenk op 21-05-22 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 23:04 



 
Profiel   

Ik ga over het algemeen 2x per week. Soms 3 tot 4x maar dat is uitzonderlijk.
Helaas met een fulltime baan, eigen bedrijf, huishouden etc niet haalbaar vaker te gaan. Daarbij staat hij ook 25km verderop dus kost het ook veel tijd(en vooral veel benzine geld..) om te gaan.

Ik heb wel sinds een jaartje een bijrijdster die nog een keer of 3 gaat per week dus hij heeft beweging en aandacht genoeg.

Overigens staat hij 24/7 buiten en wordt gevoerd etc door de stal eigenaar dus komt sowieso geen basisbehoeftes tekort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 23:05 



 
Profiel   

Ik sta op volpension, dus ik hoef niets te doen. Ik probeer dagelijks te gaan, maar dit lukt niet altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 23:06 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Mijn haflingers staan volpension in een paddock paradise met 40 paardenvriendjes.

Al zou ik een maand op vakantie gaan dan zou dat nog niks uitmaken. Ze worden volledig verzorgd en in de gaten gehouden door de staleigenaar en de mede pensionlanten zijn ook allemaal oplettend.

Maar ik ga tussen de 3 en 6 keer per week. Het is 15 a 20 minuten rijden met de auto.
[ [url=m/UtYW9M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aDsna9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7YMT1h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RnN9yh.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat geweldig zeg als ik ooit moet verhuizen oid wil ik die van mij ook op een padock paradise hebben <3
(staan nu aan huis).



TS,
Wij stonden altijd op stallen waar de paarden elke ochtend met zen alle buiten worden gezet op de weides (indien sneeuw om de beurt in de bak maar dit komt niet vaak voor).
Dus een dagje overslaan was nooit een probleem en vonden de paarden ook niet verkeerd!
Enige wat we hoefde te doen was 2/3 kruiwagens per week uit de weide halen verder werd alles betreft binnen/buiten zetten, voeren en stal mesten gedaan.


Nu staan ze aan huis en doe ik soms ook enkel de basis dingen zoals voeren en mesten (staan 24/7 buiten met schuilstal).
Betreft rijden doe ik zo'n eens per week buitenritje rij niet veel op het moment en de andere zijn we nu rustig aan aan het beleren :D Die doe ik zo'n 2/3x per week wandelen of longeren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 00:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 198 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen