Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 90 van de 472 [ 11800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 472  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

 
Profiel   

Weet hier toevallig iemand welke handelsstal in Achtmaal zit? Ik krijg regelmatig hits op mijn zoekopdracht op Ehorses waarvan de adverteerder dan in Achtmaal zit. Meestal past de omschrijving niet bij me, maar ik wordt er wel nieuwsgierig van.

Edit: oh wauw, ik zie gewoon de naam van de stal staan. 8)7 Stal Doorstap dus hahah. Verder heb ik echt wel hersencellen hoor, maar het is nog vroeg. O:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 05:53 



 
Profiel   

Toevallig gisteren een eerste flinke schrikreactie van Izarra onder het zadel gehad. Ze schrok van een stel opvliegende duiven. Dat werd een flinke sprong opzij. Ik hoorde mezelf heel hard inademen van schrik “ oei wat gebeurt er nu?” Maar ik gaf meteen binnenbeen en deed mijn buitenhand wat lager. Ennn ze kwam keurig op de volte zodat we weer door konden gaan waar we mee bezig waren <3

Ze zit ook echt als een bank. Doorzitten is zo makkelijk, dat scheelt ook al veel ( vind ik ). Paarden die hoog opgooien zijn zo vermoeiend.

Stal doorstap heeft voornamelijk paarden in de lagere prijsklasse staan. Goed opletten en zeker keuren is het devies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 06:35 



 
Profiel   

Toch wel grappig om deze verhalen te lezen.

Ik ben juist op zoek naar een PRE of Lusitano omdat ze juist zo heerlijk sensibel zijn met veel go.
Wat ril maakt niet uit zolang ze maar eerlijk blijven. Met vertrouwen en rust kom je daar wel weer doorheen.
Maar ik hou dan wel weer van een uitdaging.

Momenteel nu 2 paarden op het oog. De 1 al gereden. Echt een powerkanon. Heerlijk. Precies wat ik zoek.
De andere komende week rijden. Wordt even een spannend weekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 06:46 



 
Profiel   

De ervaring die ik tot nu toe met spanjaarden heb is juist dat ik ze ontzettend braaf vind. Wel sensibel inderdaad, maar geen gekkigheid. Sensibele uit zich niet in rare fratsen, bokken, rennen, steigeren. Uit zich vooral in wat hectischer worden. Maar goed dat is mijn ervaring en het is nou niet zo dat ik tientallen spanjolen heb gereden. 3 stuks allemaal voor max een half jaartje, dus wil mezelf geen expert noemen. Vond ze wel alle drie in dat opzicht heel vergelijkbaar. Plus dat ze doordat ze toch wat vlakker zijn en anders gebouwd, alle drie echt zaten als een huis. Had echt het gevoel, al ga jij volledig uit je plaat, hier kun je niet vanaf vallen. Maar goed, toch is het niet mijn type, maar past ook niet bij mijn sportvoorkeuren dus dat komt goed uit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:38 



 
Profiel   

Bij onze stal staat een Cruzado maar dat blijft een beetje een apart beest.
In de basis is het een schatje. Maar soms loop je de wei in, loop je langs hem, geef 'm een aai en dat is prima; doe je de volgende dag precies hetzelfde, gaat ie op de loop voor je :? al tien jaar! Zolang staan wij al op deze stal en hij woont er al veel langer.
Ik heb er een poos een punt van gemaakt om hem elke dag even aandacht te geven; hij is een mega-knuffel maar elke dag was zijn eerste reactie anders. Dat is nooit veranderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:50 



 
Profiel   

Die vooroordelen komt ook wel omdat er de laatste jaren ook echt wel een hoop zooi hierheen gekomen is. Dat klinkt heel gemeen, maar juist diegene vond ik absoluut niet lijken op wat ze horen te zijn qua karakter. We hebben vroeger ook Pre's gereden en zelfs 1 willen kopen, ik was 11 of 12 en reed gewoon op de hengsten. Inderdaad wat oji zegt, heel braaf en fijn zitten. Fijn gevoelig voor hulpen. Alleen qua gangen waren ze niet allemaal correct, dat was nog wel iets beter zoeken voor 1 die correct ging. Dus niet maaien en daarbovenop nog wat meer ruimte en minder krabbelen.

Maar de pech is dus wel dat er een hoop hierheen zijn gekomen die of qua karakter niet oké waren, qua gangen ook niet en nog wat dingen. Plus dat ze goedkoop waren (diegene die niet goed waren) en ze ook vaak bij mensen terecht kwamen die er niet mee overweg konden. Net als dat er geroepen wordt dat een kwpn alleen maar heet en niet voor de amateur of recreatieruiter geschikt is. Klopt ook niet, maar is ook de wereld in gekomen door degene die qua karakter idd niet fijn waren maar ook vooral door niet passende combinaties. Onervaren ruiters die groene paarden kopen, of te veel roze bril op hebben en dus paard kopen wat niet past.

Maar dat betekent wel dat ik ook serieus kijk waar een paard vandaan komt. Een Spanjaard liever uit Spanje zelf uitzoeken, uit Nederland kan ook, maar niet bij mensen die al beginnen over dat hij uit Spanje komt, een trauma heeft en zelf ermee aan de slag gegaan zijn zonder de ervaring := maar dat heb ik bij een kwpner ook. Sommige zal ik niet kiezen vanwege de vorige eigenaar en de manier hoe die met paard omgegaan is. Ik wil paard met een fijne start en niet waarbij het allemaal een soort trial en error was ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:52 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Die vooroordelen komt ook wel omdat er de laatste jaren ook echt wel een hoop zooi hierheen gekomen is. Dat klinkt heel gemeen, maar juist diegene vond ik absoluut niet lijken op wat ze horen te zijn qua karakter. We hebben vroeger ook Pre's gereden en zelfs 1 willen kopen, ik was 11 of 12 en reed gewoon op de hengsten. Inderdaad wat oji zegt, heel braaf en fijn zitten. Fijn gevoelig voor hulpen. Alleen qua gangen waren ze niet allemaal correct, dat was nog wel iets beter zoeken voor 1 die correct ging. Dus niet maaien en daarbovenop nog wat meer ruimte en minder krabbelen.

Maar de pech is dus wel dat er een hoop hierheen zijn gekomen die of qua karakter niet oké waren, qua gangen ook niet en nog wat dingen. Plus dat ze goedkoop waren (diegene die niet goed waren) en ze ook vaak bij mensen terecht kwamen die er niet mee overweg konden. Net als dat er geroepen wordt dat een kwpn alleen maar heet en niet voor de amateur of recreatieruiter geschikt is. Klopt ook niet, maar is ook de wereld in gekomen door degene die qua karakter idd niet fijn waren maar ook vooral door niet passende combinaties. Onervaren ruiters die groene paarden kopen, of te veel roze bril op hebben en dus paard kopen wat niet past.

Maar dat betekent wel dat ik ook serieus kijk waar een paard vandaan komt. Een Spanjaard liever uit Spanje zelf uitzoeken, uit Nederland kan ook, maar niet bij mensen die al beginnen over dat hij uit Spanje komt, een trauma heeft en zelf ermee aan de slag gegaan zijn zonder de ervaring := maar dat heb ik bij een kwpner ook. Sommige zal ik niet kiezen vanwege de vorige eigenaar en de manier hoe die met paard omgegaan is. Ik wil paard met een fijne start en niet waarbij het allemaal een soort trial en error was ;)


Heel goed verwoord. Ik sluit me hier helemaal bij aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:55 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Die vooroordelen komt ook wel omdat er de laatste jaren ook echt wel een hoop zooi hierheen gekomen is. Dat klinkt heel gemeen, maar juist diegene vond ik absoluut niet lijken op wat ze horen te zijn qua karakter. We hebben vroeger ook Pre's gereden en zelfs 1 willen kopen, ik was 11 of 12 en reed gewoon op de hengsten. Inderdaad wat oji zegt, heel braaf en fijn zitten. Fijn gevoelig voor hulpen. Alleen qua gangen waren ze niet allemaal correct, dat was nog wel iets beter zoeken voor 1 die correct ging. Dus niet maaien en daarbovenop nog wat meer ruimte en minder krabbelen.

Maar de pech is dus wel dat er een hoop hierheen zijn gekomen die of qua karakter niet oké waren, qua gangen ook niet en nog wat dingen. Plus dat ze goedkoop waren (diegene die niet goed waren) en ze ook vaak bij mensen terecht kwamen die er niet mee overweg konden. Net als dat er geroepen wordt dat een kwpn alleen maar heet en niet voor de amateur of recreatieruiter geschikt is. Klopt ook niet, maar is ook de wereld in gekomen door degene die qua karakter idd niet fijn waren maar ook vooral door niet passende combinaties. Onervaren ruiters die groene paarden kopen, of te veel roze bril op hebben en dus paard kopen wat niet past.

Maar dat betekent wel dat ik ook serieus kijk waar een paard vandaan komt. Een Spanjaard liever uit Spanje zelf uitzoeken, uit Nederland kan ook, maar niet bij mensen die al beginnen over dat hij uit Spanje komt, een trauma heeft en zelf ermee aan de slag gegaan zijn zonder de ervaring := maar dat heb ik bij een kwpner ook. Sommige zal ik niet kiezen vanwege de vorige eigenaar en de manier hoe die met paard omgegaan is. Ik wil paard met een fijne start en niet waarbij het allemaal een soort trial en error was ;)

Maar dat is toch ook niet zo raar? De paarden die ze zelf niet willen hebben kun je daar voor een appel en een ei gaan halen. Natuurlijk zijn dat de paarden die wat mankeren.

Dat ging zo bij de eerste ladingen IJslanders, Tinkers, ISH, EV en nu dus Spanjaarden. Dat was snelle handel waar wat aan te verdienen was (voor enkelen).

Kennis van me heeft ook wel PRE's naar NL gehaald maar die is dierenarts, spreekt vloeiend Spaans, heeft goede contacten in Spanje en haalt daar alleen voor zichzelf en bij uitzondering op verzoek een paard vandaan. Daar hangt in elk opzicht een ander prijskaartje aan maar dan mag je ook enige eisen stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:03 



 
Profiel   

Ik dacht dat PRE's nu wel erg gewild zouden zijn, toch zeker die met een leuk kleurtje.
Ik heb ooit bij iemand paarden gereden die alleen maar PRE hengsten had voor de koets. Uiteindelijk wou de eigenaar ze onder de man meer dressuurmatig laten trainen. Ze waren niet allemaal heel braaf. Maar we wisten ook niet of ze wel echt zadelmak waren gemaakt in Spanje :')
Maar ik ben wel echt verliefd geworden op het ras. Ok we gingen wel in passage de weg op als we voorbij merries kwamen :D , maar toch bleef die hengst dan ook op 2 vingers te rijden. Ook op wedstrijd nooit problemen gehad.
Dan bij iemand anders gereden met ook 2 PRE's, wel ruinen. Die kwamen uit Engeland, hadden daar al jaren voor de koets gelopen. Dat waren de meest bomproof paarden ooit, wel voorwaarts maar voelden altijd betrouwbaar.
Maar ik denk dat je inderdaad best in Spanje zelf koopt (of Portugal als je een lusitano wil), of 1 dat hier gefokt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:09 



 
Profiel   

ikke schreef
Bij onze stal staat een Cruzado maar dat blijft een beetje een apart beest.
In de basis is het een schatje. Maar soms loop je de wei in, loop je langs hem, geef 'm een aai en dat is prima; doe je de volgende dag precies hetzelfde, gaat ie op de loop voor je :? al tien jaar! Zolang staan wij al op deze stal en hij woont er al veel langer.
Ik heb er een poos een punt van gemaakt om hem elke dag even aandacht te geven; hij is een mega-knuffel maar elke dag was zijn eerste reactie anders. Dat is nooit veranderd.

Maar dat is met onze Arabier ook :+

Alhoewel, bij 'vreemden'.
Bij mij en mijn vriend is het verschil niet zo groot.
De ene dag is ie iets enthousiaster om mee te gaan dan de andere. Maar bvb echt niet meer willen komen hebben we al een hele poos niet meer gehad.

Onze andere arab vindt iedereen gezellig. Zeker als je een poetskist bij hebt. Maar dan komt de hele kudde ook even buurten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:10 



 
Profiel   

ikke schreef
MyWishMax schreef
Die vooroordelen komt ook wel omdat er de laatste jaren ook echt wel een hoop zooi hierheen gekomen is. Dat klinkt heel gemeen, maar juist diegene vond ik absoluut niet lijken op wat ze horen te zijn qua karakter. We hebben vroeger ook Pre's gereden en zelfs 1 willen kopen, ik was 11 of 12 en reed gewoon op de hengsten. Inderdaad wat oji zegt, heel braaf en fijn zitten. Fijn gevoelig voor hulpen. Alleen qua gangen waren ze niet allemaal correct, dat was nog wel iets beter zoeken voor 1 die correct ging. Dus niet maaien en daarbovenop nog wat meer ruimte en minder krabbelen.

Maar de pech is dus wel dat er een hoop hierheen zijn gekomen die of qua karakter niet oké waren, qua gangen ook niet en nog wat dingen. Plus dat ze goedkoop waren (diegene die niet goed waren) en ze ook vaak bij mensen terecht kwamen die er niet mee overweg konden. Net als dat er geroepen wordt dat een kwpn alleen maar heet en niet voor de amateur of recreatieruiter geschikt is. Klopt ook niet, maar is ook de wereld in gekomen door degene die qua karakter idd niet fijn waren maar ook vooral door niet passende combinaties. Onervaren ruiters die groene paarden kopen, of te veel roze bril op hebben en dus paard kopen wat niet past.

Maar dat betekent wel dat ik ook serieus kijk waar een paard vandaan komt. Een Spanjaard liever uit Spanje zelf uitzoeken, uit Nederland kan ook, maar niet bij mensen die al beginnen over dat hij uit Spanje komt, een trauma heeft en zelf ermee aan de slag gegaan zijn zonder de ervaring := maar dat heb ik bij een kwpner ook. Sommige zal ik niet kiezen vanwege de vorige eigenaar en de manier hoe die met paard omgegaan is. Ik wil paard met een fijne start en niet waarbij het allemaal een soort trial en error was ;)

Maar dat is toch ook niet zo raar? De paarden die ze zelf niet willen hebben kun je daar voor een appel en een ei gaan halen. Natuurlijk zijn dat de paarden die wat mankeren.

Dat ging zo bij de eerste ladingen IJslanders, Tinkers, ISH, EV en nu dus Spanjaarden. Dat was snelle handel waar wat aan te verdienen was (voor enkelen).

Kennis van me heeft ook wel PRE's naar NL gehaald maar die is dierenarts, spreekt vloeiend Spaans, heeft goede contacten in Spanje en haalt daar alleen voor zichzelf en bij uitzondering op verzoek een paard vandaan. Daar hangt in elk opzicht een ander prijskaartje aan maar dan mag je ook enige eisen stellen.


Ja, helemaal met je eens hoor! Maar dan ligt het meer aan de prijsklasse dan aan het ras of type. Precies wat je zegt, gebeurt met meer import, hier wordt ervoor betaald die ze daar niet kwijtraken of voor minder. Dus waarom zou je dat niet doen. Maar dus ook aan het overschatten van kwaliteiten qua opvoeding of rijden van de koper. Want dat sensibele kan je dan ook erg tegen werken. Of niet verdiepen in hoe er in een ander land omgegaan wordt met paard. Qua omgang maar ook management. Maar daar zijn wij het ook over eens ;)

En qua prijsklasse ook mee eens. Degene die wij bekeken hebben en gereden waren net zo duur als een kwpner of zelfs duurder. Maar dan had je wel gezond, fijn karakter, fijne bewegingen en een beetje maat haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 08:27 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ja, helemaal met je eens hoor! Maar dan ligt het meer aan de prijsklasse dan aan het ras of type. Precies wat je zegt, gebeurt met meer import, hier wordt ervoor betaald die ze daar niet kwijtraken of voor minder. Dus waarom zou je dat niet doen. Maar dus ook aan het overschatten van kwaliteiten qua opvoeding of rijden van de koper. Want dat sensibele kan je dan ook erg tegen werken. Of niet verdiepen in hoe er in een ander land omgegaan wordt met paard. Qua omgang maar ook management. Maar daar zijn wij het ook over eens ;)

En qua prijsklasse ook mee eens. Degene die wij bekeken hebben en gereden waren net zo duur als een kwpner of zelfs duurder. Maar dan had je wel gezond, fijn karakter, fijne bewegingen en een beetje maat haha.

Ook Iberiërs zijn aan gewone prijsjes te koop, maar dan heb je ook een gewoon paard. Andere kennis van ons heeft er diverse gehad en heeft er nog en dat zijn leuke paarden om lekker mee te rijden maar minder geschikt voor ambitieuze (sport)ruiters.

Dat blijft overal een lastig ding; er zijn uiteindelijk niet zoveel mensen die echt de juiste paarden bij de juiste wensen kunnen opsporen voor prijzen die daarbij passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 09:47 



 
Profiel   

Ik bedoelde dat die paarden niet goedkoper waren als kwpners bijvoorbeeld.
Gewoon vergelijkbaar tot duurder voor wat voor een paard met die eisen gangbaar was. Dus de Spanjaard die geschikt was als gewoon een leuk recreatiepaard met wat wedstrijdjes was niet goedkoper als kwpn oid die geschikt was voor hetzelfde. Alleen degene met echt goede gangen en maat vond ik weer duurder, want die gangen en maat waren makkelijker te vinden in andere warmbloeden zonder die hoge prijs.

Ik heb daar stiekem altijd geluk mee gehad, of misschien is het geen geluk. :') Altijd wel paarden en pony's gekocht die in vergelijking met vergelijkbare paarden goedkoper waren. 1 waarvan de da zei dat we er echt vreselijke mazzel mee hadden voor dat geld. Ander was ook mazzel, lager in de prijsklasse als verwacht, maar die lieten mensen staan vanwege ouderwetsere bouw en verkeerde kleur.

Wel grappig want bij allebei die paarden had ik stalgenootjes die dezelfde tijd paarden zochten met vergelijkbaar budget en redelijk dezelfde eisen. En beide keren kwamen die met een duurder paard thuis, die qua kwaliteit slechter was. Alleen allebei een gewilde kleur, maar wel allebei minder karakter en 1 met duidelijk mindere gangen ook. 1 van die mensen wilden dus niet bij die van mij gaan kijken, want die was niet goed genoeg. Wij hebben haar nog en ik scoor er constant goed mee, stalgenootje heeft paard al verkocht omdat het niet ging, zowel qua wedstrijden niet maar gewoon normale omgang en rijden ook niet.

Dat blijft toch het 'gevaarlijke', kleuren die ineens duurder zijn en daar vatbaar voor zijn. Of dus uitstraling wat pas al een keer besproken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 10:01 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik bedoelde dat die paarden niet goedkoper waren als kwpners bijvoorbeeld.
Gewoon vergelijkbaar tot duurder voor wat voor een paard met die eisen gangbaar was. Dus de Spanjaard die geschikt was als gewoon een leuk recreatiepaard met wat wedstrijdjes was niet goedkoper als kwpn oid die geschikt was voor hetzelfde. Alleen degene met echt goede gangen en maat vond ik weer duurder, want die gangen en maat waren makkelijker te vinden in andere warmbloeden zonder die hoge prijs.

Ik heb daar stiekem altijd geluk mee gehad, of misschien is het geen geluk. :') Altijd wel paarden en pony's gekocht die in vergelijking met vergelijkbare paarden goedkoper waren. 1 waarvan de da zei dat we er echt vreselijke mazzel mee hadden voor dat geld. Ander was ook mazzel, lager in de prijsklasse als verwacht, maar die lieten mensen staan vanwege ouderwetsere bouw en verkeerde kleur.

Wel grappig want bij allebei die paarden had ik stalgenootjes die dezelfde tijd paarden zochten met vergelijkbaar budget en redelijk dezelfde eisen. En beide keren kwamen die met een duurder paard thuis, die qua kwaliteit slechter was. Alleen allebei een gewilde kleur, maar wel allebei minder karakter en 1 met duidelijk mindere gangen ook. 1 van die mensen wilden dus niet bij die van mij gaan kijken, want die was niet goed genoeg. Wij hebben haar nog en ik scoor er constant goed mee, stalgenootje heeft paard al verkocht omdat het niet ging, zowel qua wedstrijden niet maar gewoon normale omgang en rijden ook niet.

Dat blijft toch het 'gevaarlijke', kleuren die ineens duurder zijn en daar vatbaar voor zijn. Of dus uitstraling wat pas al een keer besproken is.

Als je goed zoekt en weet waar je naar moet kijken, hoef je nooit de hoofdprijs te betalen.

Dat soort "mode" zegt in mijn optiek vooral iets over de koper en dat is eigenlijk niet zo positief.
Als je eisen stelt, heeft dat invloed op de prijs maar als je de prioriteiten niet goed hebt, betaal je veel te veel!

Dat valt me, ook hier, vaker op: men heeft de wereld aan eisen, is ook nog wel bereid daar dik voor te betalen; tot zover prima, maar vervolgens blijken ze eigenlijk meer te hebben aan een leuke boscrospony dan aan een dressuurkanon. Ook een beetje jammer.

Kennelijk is het lastig om bij jezelf te blijven en je niet te veel laten leiden door opvattingen van anderen. En ja, dan ga je heel dik de hoofdprijs betalen voor iets waar je eigenlijk niet datgene mee kunt wat je echt graag wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 10:35 



 
Profiel   

Het eerste wat je moet doen bij het zoeken van een goed paard is de kleur loslaten.
Niet voor niets een spreekwoord "Een goed paard heeft geen kleur".

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 12:57 



 
Profiel   

Kleur is een bonus als de rest klopt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 12:58 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldeed aan de regels in de openingspost van het topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 14:28 



 

Wauw, je ziet van te voren toch al op de foto’s of het je type is of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 14:33 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Wauw, je ziet van te voren toch al op de foto’s of het je type is of niet?

Niet altijd... sommige foto's zijn gewoon goed gemaakt en dan kan een paard altijd wat tegenvallen irl.
Daarbij kan ook het karakter niet aanspreken... zijn meerdere componenten die mee spelen imo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 14:34 



 
Profiel   

Ik ben ook een keer langsgegaan en weer weggegaan zonder te rijden.
Het paard zou heel braaf zijn en door iedereen te rijden.

Met opstappen kwam hij omhoog en met rijden was hij heel onstuimig. De verklaring “ Er stonden spullen langs de bak die er gisteren niet stonden”

Ja leuk, maar ik ga weer, want dat is niet wat ik verwacht bij een ‘ door iedereen te rijden braaf paard ‘

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 14:43 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik ben ook een keer langsgegaan en weer weggegaan zonder te rijden.
Het paard zou heel braaf zijn en door iedereen te rijden.

Met opstappen kwam hij omhoog en met rijden was hij heel onstuimig. De verklaring “ Er stonden spullen langs de bak die er gisteren niet stonden”

Ja leuk, maar ik ga weer, want dat is niet wat ik verwacht bij een ‘ door iedereen te rijden braaf paard ‘



Dit heb ik ook echt precies zo gehad. Ik zocht toen ook een braaf paard. Daar zijn we ook niet opgestapt, ook niet uit 'fatsoen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 14:52 



 

Dat snap ik dan nog wel Ineke, dan had het voor mij ook opgehouden maar als je op zoekt bent naar een bepaald type en je ziet het niet goed via de foto’s dan vraag je toch een filmpje en spreek je je twijfel uit?
Zou het anders echt zonde van mijn tijd vinden hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 15:02 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Dat snap ik dan nog wel Ineke, dan had het voor mij ook opgehouden maar als je op zoekt bent naar een bepaald type en je ziet het niet goed via de foto’s dan vraag je toch een filmpje en spreek je je twijfel uit?
Zou het anders echt zonde van mijn tijd vinden hoor

Dat lijkt mij ook. Bovendien is toch bekend dat het een pre is? Hoeveel types pre zijn er dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 15:20 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Dat snap ik dan nog wel Ineke, dan had het voor mij ook opgehouden maar als je op zoekt bent naar een bepaald type en je ziet het niet goed via de foto’s dan vraag je toch een filmpje en spreek je je twijfel uit?
Zou het anders echt zonde van mijn tijd vinden hoor

Oo ik ook hoor. Er zijn overigens wel verschillen, maar dit lijkt mij gewoon een smoes van een potentiële koper die niet weet wat hij wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 15:22 



 
Profiel   

Babootje schreef
Het eerste wat je moet doen bij het zoeken van een goed paard is de kleur loslaten.
Niet voor niets een spreekwoord "Een goed paard heeft geen kleur".

Dat klopt idd.

Mijn ideaal is een vos met 4 hoge witte benen en een bles. Liefst ook nog een witte vlek op de buik.

Maar helaas, 2 bruine paarden en nu een zwarte. Zonder veel aftekening.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 15:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 90 van de 472 [ 11800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 472  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen