Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 95 van de 472 [ 11800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 472  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik ben ook heel benieuwd SCW!

Hier een beetje in shock, het is nogal goed mogelijk dat Izarra drachtig is…
Ik ga maar een afspraak maken voor komende vrijdag om te scannen / op te voelen.


Oei, twee voor de prijs van een.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 13:13 



 
Profiel   

Oei dat lijkt me idd een schok als je een paard koopt om mee te rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 13:20 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik ben ook heel benieuwd SCW!

Hier een beetje in shock, het is nogal goed mogelijk dat Izarra drachtig is…
Ik ga maar een afspraak maken voor komende vrijdag om te scannen / op te voelen.



Dat zie je vaker bij Spaanse (import) merries, lijkt me niet erg handig als je je paard als rijpaard koopt en op pensionstal hebt. Het zorgt wel voor leuke topics ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 13:26 



 
Profiel   

Aii Ineke, daar zou ik zelf niet zo heel blij mee zijn :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 13:32 



 

Ojeetje Ineke, dat is toch ook wat. Ben wel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 14:36 



 
Profiel   

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Momenteel denk ik “ Wat een ellende “ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:16 



 
Profiel   

Snap ik wel. Als je een rijpaard denkt te kopen en dan mogelijk met de risico's/ kosten van een drachtige merrie en veulen zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:19 



 
Profiel   

Oeh dat lijkt mij toch ook wel een ding! Zeker als je op een pensionstal staat. Bij ons kan dat bijvoorbeeld niet. Zo zijn wij ook aan aan onze pony Diva gekomen. Moeder was gekocht paar dagen erna lag Diva ernaast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:23 



 
Profiel   

Bij ons kan het wel. Maar financieel gezien is een paard er bij voor ons niet te doen.

Maargoed, daarom zou ik al nooit een merrie kopen om mee te fokken. Ik zou het veulen zelf willen houden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:39 



 
Profiel   

De stalhouder waar ik sta denkt in oplossingen, dus dat komt wel in orde ( in de zin van dat ik niet hoef te verhuizen etc )

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:49 



 
Profiel   

Iemand ervaring met Meerveld horses? Toch aan het kijken voor iets voor mezelf. Waar ik met mijn dochter en Datch buitenritjes mee kan maken en een beetje stappen draven in de bak en wat grondwerk kan doen. Stonden 2 brave E pony’s op Facebook voor beginners en manege..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:59 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
De stalhouder waar ik sta denkt in oplossingen, dus dat komt wel in orde ( in de zin van dat ik niet hoef te verhuizen etc )

Oh dat is wel echt heel fijn :) zulke mensen zijn altijd super fijn om om je heen te hebben <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 17:25 



 
Profiel   

Clairetje81 schreef
Iemand ervaring met Meerveld horses? Toch aan het kijken voor iets voor mezelf. Waar ik met mijn dochter en Datch buitenritjes mee kan maken en een beetje stappen draven in de bak en wat grondwerk kan doen. Stonden 2 brave E pony’s op Facebook voor beginners en manege..

[ED] Ervaring meerveld horses

Wisselend, je kunt wel gaan kijken maar wel op je hoede zijn. Iemand meenemen die er nuchter naar kan kijken. Ik zou vooral oppassen (maar dat sowieso in het algemeen) met tinkers. Lees in dat topic dat ze nog wel eens import hebben. Dan weet je niet wat je krijgt. Ze kunnen braaf ogen, maar ondertussen gewoon chronisch in de freeze modus zitten omdat ze totaal overrompeld zijn. En als ze dan een beetje ontdooien, kom je erachter dat ze eigenlijk helemaal niet goed zijn ingereden of schrikken ze zich ineens het apenzuur als je opstapt bijvoorbeeld :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 18:13 



 
Profiel   

Clairetje81 schreef
Iemand ervaring met Meerveld horses? Toch aan het kijken voor iets voor mezelf. Waar ik met mijn dochter en Datch buitenritjes mee kan maken en een beetje stappen draven in de bak en wat grondwerk kan doen. Stonden 2 brave E pony’s op Facebook voor beginners en manege..


Mijn ex-manege had daar paarden vandaan. Soms klopte het verhaal wel (lief, bomproof, goed als manegepaard en noem maar op) en het paardje loopt al jaren braaf in de kinderlessen :) soms was het minder succes. Ik zou het geen oplichting noemen, blijft wel snelle handel, ook veel import waar ze weinig van weten. Voorzichtig zijn en goed door eigen dierenarts laten keuren :j

Edit. Kijkje op hun website genomen, die schimmel zou ik niet aan beginnen maar de vos merrie is wel een leuk ding. Zo te zien wel aan de vlotte en sensibele kant zoals meeste Spaanse, het moet ook in je straatje passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 19:18 



 
Profiel   

Hoeveel paarden hebben jullie bekeken voordat jullie " de ware " hadden gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 19:40 



 
Profiel   

Vorig jaar 4, deze keer 6. Maar heb ook al wel mensen gehoord die de eerste kopen, of mensen die echt ruim een jaar op zoek zijn.
Het perfecte paard bestaat niet - al kunnen ze er wel erg dichtbij komen - en dan is het een beetje afvragen en afwegen wat je belangrijke eigenschappen vindt die je echt zoekt en waarmee je genoegen neemt en wat nog trainbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 21:10 



 
Profiel   

Myrkvi schreef
Hoeveel paarden hebben jullie bekeken voordat jullie " de ware " hadden gevonden?


Henkie was de tweede, Fly de eerste.

Bij Henk had ik wel aardig wat twijfels en heb daardoor nog paar andere paarden gezien tussen beide bezichtigingen, binnen ongeveer 1,5 week was dat.


Nog over het trainbare gesproken... Ik kreeg Henkie met eerste keer proefrijden op geen enkele manier aan het lopen :+ zat niets voorwaarts in dat beest. Ik voelde me als je eerste beste manegemeisje := Hij wilde met springen wel naar de overkant toe maar maakte weinig sprong, meer zichzelf over de hindernis heen laten vallen. Dat springen had ik toch stiekem goed gevoel bij vooral qua instelling. Nou inmiddels heb ik wat bevestiging dat ik met mijn positieve onderbuik gevoel niet helemaal verkeerd zat :o


[ img ]


Ik weet het, ik moet ophouden met hier spammen :') en eventueel ons eigen Henk-topic starten, excuus :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 23:24 



 
Profiel   

Zowel mijn eerste paard en mijn huidige paard waren de eerste waar ik in mijn zoektocht bij ging kijken. Van mijn eerste heb ik nooit spijt gehad van de snelle beslissing, dat was echt mijn maatje. Terwijl de klik er in het begin totaal niet was. :') Bij m'n tweede was de beslissing vooral zo snel omdat de markt toen al idioot snel werd. Ik heb mezelf wel eens achter mijn oren gekrabt met hem, maar toch zou ik hem ook niet meer willen missen. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 05:39 



 
Profiel   

Fly, gewoon blijven spammen hoor :D

Hier ook eigenlijk altijd maar 1 paard bekeken. Maar ook gekocht buiten de bizarre markt om. Dus geen overhaaste beslissingen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 06:17 



 
Profiel   

Ik ga vandaag mijn paard ophalen *\o/* , ze was het 2e paard wat ik bezichtigd heb. Voordat ik het eerste paard bezichtigd heb en tussendoor nog contact gehad over 4 andere paarden, waarvan er 2 al weg waren voor ik heb kunnen kijken :( 1 na een op het eerste oog normaal lijkend contact ineens aan de andere kant van nl bleek te staan (terwijl het paard in een duitse plaats geadverteerd stond :') ) en de 4e heeft wel een afspraak gemaakt maar nooit laten weten waar het paard staat wat raar is omdat het paard nu nog steeds op internet staat. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 06:35 



 
Profiel   

Fly leuk juist dat je Henk spamt, gewoon blijven doen hoor! Het springen ziet er goed uit op de Foto
Ineens ben je al een beetje bekommen van de schrik? Wel fijn dat de pensionhouder in oplossingen denkt, zo iemand heb je nodig nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 06:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Lizenlotte en alle anderen die ik gemist heb, maar inmiddels geslaagd zijn.

Ik heb er ook maar eentje bezichtigd terwijl ik niet eens van plan was om nu al een paard aan te schaffen. Het is een veulen geworden. En hoewel het best een gok was, aangezien ik geen verstand heb van veulens qua inschatting hoe ze gaan worden, ben ik er blij met hoe hij zich ontwikkelt.
Bij aankoop met 8 mnd
[ img ]
Een week geleden met 14 mnd
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 07:31 



 

Ik was elke keer ook vlot geslaagd, mijn eerste pony kwam van de markt en kreeg ik voor mijn verjaardag, maar dat was niet de beste match.
De 2e pony via een handelaartje die met 2 pony’s aankwam en die ene was echt mijn allerbeste maatje ever <3
Mijn 3e was de 2e die we bezichtigd hadden en heb ik bijna 20 jaar gehad, moet wel zeggen dat in de loop de jaren zij minder bij mij ging passen (maar dat komt doordat mijn leven veranderde), zij ging niet meer weg tot haar dood.
Na haar overlijden heb ik (achteraf te snel) bij mijn eerste bezichtiging een nieuw paard gekocht welke ik een paar maanden geleden verkocht heb, omdat ze niet bij mijn paste.
Momenteel niet op zoek even al kijk ik soms wel stiekem rond en lees ik met jullie gezellig mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 07:41 



 
Profiel   

De eerste keer dat ik echt zelf op zoek mocht kocht ik paard nr 4.

De tweede keer duurde 2 jaar en zo'n 40 bezichtigingen en 4 keuringen voor ik een paard had gekocht.

De derde en laatste keer wist ik allang welk paard het ging worden maar heb ik voor het idee toch nog 1 ander paard bezichtigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 09:41 



 
Profiel   

Hoe doen jullie dat met al die keuringen? Zijn de kosten voor de verkoper als ze worden afgekeurd? Anders kost dat toch bakken met geld?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 10:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 95 van de 472 [ 11800 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 472  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen