Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 29 [ 722 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Afknappers op (pension)stallen

 
Profiel   

_MG schreef
Grootste afknapper voor mij: (te veel) kinderen. Ik kom na een drukke werkdag/werkweek voor mijn rust naar stal. Schreeuwende, zeurende en brutale kinderen zijn echt een enorme no go.


Ik voel deze ook heel erg!
Ik heb een korte tijd op een stal gestaan en in de eerste week was er al meteen een kindje “mag ik op je paard rijden” terwijl ze haar eigen Shetlander had >;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 21:35 



 
Profiel   

Mbt kinderen: vriendin stond op een stal waar 'een mevrouw kwam met haar kinderen'.
Dwz: de pony die daar stond werd door de dochter van 6 geborsteld, en mama had haar handen vol aan haar kindertjes van 3, 4 en 5, terwijl de jongste in de kinderwagen lag.
(En regelmatig zwierven de middelste koters over het erf, in schuren, bij de sloot of rond de benen van paarden op de poetsplaats....)

'Wat heb je toch typische mensen op de wereld...'

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-22 21:53 



 
Profiel   

Gelukkig heb ik op veel fijne stallen gestaan, tuurlijk waren er wel eens dingen waar ik het niet mee eens was maar dat was weg te schrijven. Vaak ook veel in overleg kunnen doen.

Helaas 2 stallen gehad wat echt niks was... om kort te zijn er werdt vergeten te voeren(zowel brok als hooi), water te geven of van stal te halen en paarden zo i de kudde gooien en dan weggaan.
Dat zijn dan ook dan ook grote afknappers voor mijn.

Verder
-onopgevoede honden die los lopen
-Te weinig buiten
-Szomers zonder schaduw

Nu heb ik mijn eigen plek en ben ik de stal/weide eigennaar
En ik moet zeggen dat er ook mensen voorbij komen met onrealistische eisen. Of denken dat 24/7 buiten(op een pp met beperkt gras) geen geld kost... moet nog steeds hooi voeren en het water, stroom etc. Moet ook betaald. Tuurlijk moet veel sowieso betaald maar als ik dat niet mee zou mogen rekenen kan ik beter nog 1 voor mijzelf erbij kopen.
En een echt hele grote afknapper als stal/weide eigennaar zijn mensen die gewoon een goedkope dumpplek zoeken voor een afgekeurd paard/pony of geen tijd/geld hebben voor het dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 08:34 



 
Profiel   

Te weinig weidegang en te weinig ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 14:04 



 
Profiel   

Dat heb ik ook nog gehad ja, zo'n stalgenoot die van de 'vrije opvoeding' was (lees: geen opvoeding) en dan kids en hond lekker loslaten op het erf want dat is zo leuk voor ze. Die hond scheet overal, inclusief andermans tuin, en dat werd natuurlijk niet opgeruimd. Dat die kids niet zijn verongelukt mag een wonder heten.

Piepjonge kids zonder toezicht op een oude hooizolder springen enzo en rondjes maken op een gevonden fietsje. Zelf lekker met het paard bezig zijn. Hartstikke leuk, tot er een naar beneden keilt. Het werd ook niet gewaardeerd dat de stalhouder ze erop aansprak. Stal werd duidelijk gezien als een soort speeltuin en die kids hadden nog nooit van hun leven 'nee' gehoord leek wel.

Ik hoor d'r nog zeggen 'nohhh is toch juist hartstikke leeeuuuk'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 14:30 



 
Profiel   

Ik heb op 2 maneges gewerkt waar het Blijkbaar heel normaal was dat kinderen 's ochtends werden gedumpt en einde van de middag weer werden opgehaald. Je moet ze toch een beetje in de gaten houden, maar ze maakten veel rotzooi en lawaai. Toen hadden kinderen nog geen GSM en je wist ook niet altijd waar ze vandaan kwamen.
Soms wilden ze wel helpen en waren ze aan het vegen. Maar als ouders dan kwamen om hun kind op te halen, konden die niet wachten, lieten ze alles vallen en weg waren ze weer. Overal zakjes van brood, papiertjes van snoep, lege drinkpakjes etc
En o, ja de wc, was 1 groot waterballet.

Elke stal heeft wel erf honden en je kan nooit 100% iets tegen het plassen en poepen doen. Wij hebben 3 honden die meelopen en ruim alles op, maar kan niet alles voorkomen.

Het is wel vervelend als iedereen honden mee gaat nemen die overal en nergens zijn en je ipv die ene drol er 5 gaat vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-22 14:42 



 
Profiel   

Phoe kan er bijna wel een boek over schrijven. Vooral met 1 pensionstalling erg slechte ervaringen mee gehad.

- mooie beloftes als je er voor het eerst komt. Zomers stond mijn paard 24/7 buiten (toen ging het ook goed met hem) en in de winter zou hij ook overdag buiten komen en dan snachts naar binnen. Prima dacht ik.
Helaas in de winter mochten de paarden met 9 a 10 bij elkaar in een klein postzegel paddockje ter grote van ongeveer een longeercirkel. Maximaal 2 uurtjes.
Waardoor mijn paard helemaal gek werd. Heel veel wondjes kreeg omdat ze zo dicht op elkaar stonden.

- hij werd ineens heel mager en schraal. Kwam erachter dat hij een klein handje ruwvoer maar kreeg per keer. Zei vertelde dat ze 5 x per dag werden gevoerd en heb het bij gehouden door langer op stal te blijven en verschillende momenten van de dag en kon maar 3 x de voermomenten tellen. Stalhouder vond mijn paard te dik terwijl hij eindelijk weer was bijgekomen. Heb hem heel schraal gekocht. Vermoeden is dat ze hem daarom minder gaf..
Foto plaats ik hieronder van de hoeveelheid die zij gaven.

- sloeg en schopte mijn paard tot striemen aan toe.

- ik mocht niet bij de entingen zijn van dierenarts omdat ze de spanning van eigenaren er niet bij wil hebben. Later hoorde ik dat mijn paard de dierenarts had aangevallen in zijn box( ik heb een trauma paard uit Spanje) later hoorde ik van mijn stalgenoot dat de stalhouder hem in de hoek van de box had geschopt en geslagen.
Bij de tweede enting was ik er zelf toevallig bij en was mijn paard heel rustig. Dierenarts was verbaasd dat hij bij mij zo rustig was.

- ik kreeg de schuld dat mijn paard zo agressief was omdat ik in een burnout zat. Mijn paard was tegen mij en mijn stalgenoten lief en helemaal niet agressief.

- oja en ze vond mijn burnout maar onzin want ze was ook wel eens moe..

Ik ben echt blij dat ik en mijn paard daar weg zijn.
Sta nu op zo'n fijne stal en mijn paard is zo opgeknapt en blij.

Hieronder nog een foto van het kleine beetje wat ze 3 x kregen per dag
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 16:35 



 
Profiel   

Ik snap niet zo heel goed dat mensen nog lang bij zo’n slechte stal blijven.
Laatste stal waar ik weg ging, omdat het mij niet beviel stond ik maar een week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 16:52 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik snap niet zo heel goed dat mensen nog lang bij zo’n slechte stal blijven.
Laatste stal waar ik weg ging, omdat het mij niet beviel stond ik maar een week.



Omdat er soms geen alternatief is. Ik zit ook klem momenteel.. Ik moet mijn paard ook zelf extra bijvoeren want anders staat ie straks gewoon mager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 16:59 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik snap niet zo heel goed dat mensen nog lang bij zo’n slechte stal blijven.
Laatste stal waar ik weg ging, omdat het mij niet beviel stond ik maar een week.

Naast de opzegtermijn is het echt niet altijd zo gemakkelijk om snel weg te zijn in verband met plekken op andere stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:01 



 
Profiel   

Ik was vandaag op een stal waar een vierjarige ruin in eenzame opsluiting hadden gezet omdat hij ontwormt is en de stalhouder bang is voor de gezondheid van de hond (!!) die mogelijk de mest op eet waar het middel dan in zit.

Echt.. mijn paardenhart huilde. Beest moet 3 dagen in pure eenzaamheid binnen staan in een donkere stal en de eigenaar heeft geen inspraak.

Kan je zoiets ook ergens melden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:01 



 
Profiel   

Absolem schreef
Ineke2 schreef
Ik snap niet zo heel goed dat mensen nog lang bij zo’n slechte stal blijven.
Laatste stal waar ik weg ging, omdat het mij niet beviel stond ik maar een week.



Omdat er soms geen alternatief is. Ik zit ook klem momenteel.. Ik moet mijn paard ook zelf extra bijvoeren want anders staat ie straks gewoon mager.

Er is áltijd een alternatief. Ik sta nu ook verder weg, maar mijn paard staat goed verzorgd dat is het belangrijkste.
Ik heb het niet over een maand of iets dergelijks, maar een hele winter bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:02 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Kan je zoiets ook ergens melden?

Ik zou daar niet akkoord mee gaan en dus zsm een andere plek zoeken, dat sowieso. Maar zolang het paard eten, drinken en een schone stal heeft is het wettelijk toegestaan.

Mag de eigenaar het paard niet uit zijn box halen dagelijks?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:04 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Ik was vandaag op een stal waar een vierjarige ruin in eenzame opsluiting hadden gezet omdat hij ontwormt is en de stalhouder bang is voor de gezondheid van de hond (!!) die mogelijk de mest op eet waar het middel dan in zit.

Echt.. mijn paardenhart huilde. Beest moet 3 dagen in pure eenzaamheid binnen staan in een donkere stal en de eigenaar heeft geen inspraak.

Kan je zoiets ook ergens melden?


Dan zou ik het paard toch maar meteen verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:08 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Absolem schreef



Omdat er soms geen alternatief is. Ik zit ook klem momenteel.. Ik moet mijn paard ook zelf extra bijvoeren want anders staat ie straks gewoon mager.

Er is áltijd een alternatief. Ik sta nu ook verder weg, maar mijn paard staat goed verzorgd dat is het belangrijkste.
Ik heb het niet over een maand of iets dergelijks, maar een hele winter bijvoorbeeld.



Nee er is niet altijd een alternatief. Ik heb een hengst. Doe alles op de fiets heb een kleine dochter van een jaar oud. En er zijn een paar pensionstallen in korte tijd achter elkaar gesloten waardoor er een enorme verschuiving is hier.

Dus nu op dit moment heb ik geen alternatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:09 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
SophievdV schreef
Kan je zoiets ook ergens melden?

Ik zou daar niet akkoord mee gaan en dus zsm een andere plek zoeken, dat sowieso. Maar zolang het paard eten, drinken en een schone stal heeft is het wettelijk toegestaan.

Mag de eigenaar het paard niet uit zijn box halen dagelijks?


Volgens mij mag ie wel gewoon getraind worden maar niet op het land. De rest staat dag en nacht buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:21 



 
Profiel   

Absolem schreef
Nee er is niet altijd een alternatief. Ik heb een hengst. Doe alles op de fiets heb een kleine dochter van een jaar oud. En er zijn een paar pensionstallen in korte tijd achter elkaar gesloten waardoor er een enorme verschuiving is hier.

Dus nu op dit moment heb ik geen alternatief.

Je paard staat nu niet goed verzorgd? Of wat probeer je nou eigenlijk te zeggen dan? Mijn alternatief zou zijn castreren, dan ben je op veel meer plaatsen welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:50 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Absolem schreef
Nee er is niet altijd een alternatief. Ik heb een hengst. Doe alles op de fiets heb een kleine dochter van een jaar oud. En er zijn een paar pensionstallen in korte tijd achter elkaar gesloten waardoor er een enorme verschuiving is hier.

Dus nu op dit moment heb ik geen alternatief.

Je paard staat nu niet goed verzorgd? Of wat probeer je nou eigenlijk te zeggen dan? Mijn alternatief zou zijn castreren, dan ben je op veel meer plaatsen welkom.



Zucht.. ik ga hier niet eens meer energie in steken in deze conversatie...ik trek me terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 18:19 



 
Profiel   

Mijn ervaring is toch wel dat de stallen waar je direct terecht kunt meestal gewoon niet de stallen zijn waar je wilt staan met je paard en er op een gegeven moment toch wel grenzen zijn aan hoe ver je m weg wilt hebben staan. Maargoed, ik heb ze nu gelukkig aan huis, maar dan nog ben ik wel eens niet tevreden :+ Maar daar kan ik alleen mezelf op aankijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 22:18 



 
Profiel   

Dat ligt er maar net aan. Ik sta nu op een privé stal viavia.
En ik zou eventueel ook een “ tussenstal “ nemen opzoek naar mijn definitieve plek. Als de belangrijkste eisen maar voldoen. In het verleden werd de “ tussenstal “ mijn definitieve stal uiteindelijk, maar die stal bestaat niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 08:36 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Ik heb het al eens in een ander topic gedeeld; we kwamen nieuw op een stal staan. Pony ging op de wei en toen werd ons gelijk verteld dat de paarden niet mogen rennen in de wei (anders wei stuk) hahaha. Buiten dat ik denk dat pony het niet zou snappen als ik het hem uitleg; dikke afknapper want het was geen grapje.


Dit heb ik ook meegemaakt. De stal was duidelijk voor de mensen, niet voor de paarden. Keurig gemaaide weilandjes en o wee als er een sprintje werd getrokken. Dan werd je paard gelijk op stal gezet.
Los in de rijbak mocht ook niet. Er werd veel te weinig hooi gevoerd.
Allemaal afknappers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 09:17 



 
Profiel   

jiehaaa schreef
Koekie73 schreef
Ik heb het al eens in een ander topic gedeeld; we kwamen nieuw op een stal staan. Pony ging op de wei en toen werd ons gelijk verteld dat de paarden niet mogen rennen in de wei (anders wei stuk) hahaha. Buiten dat ik denk dat pony het niet zou snappen als ik het hem uitleg; dikke afknapper want het was geen grapje.


Dit heb ik ook meegemaakt. De stal was duidelijk voor de mensen, niet voor de paarden. Keurig gemaaide weilandjes en o wee als er een sprintje werd getrokken.


Dat klinkt helaas bekend, paarden die in de paddock of in de wei gingen rennen of bokken werden meteen weer op stal gezet :') Het enige wat wel mocht was stilstaan of hapje-stapje lopen. Zou voor mij ook een afknapper zijn.

Idem stallen waar elk paard in een apart vakje in de wei staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 09:46 



 
Profiel   

jiehaaa schreef
Koekie73 schreef
Ik heb het al eens in een ander topic gedeeld; we kwamen nieuw op een stal staan. Pony ging op de wei en toen werd ons gelijk verteld dat de paarden niet mogen rennen in de wei (anders wei stuk) hahaha. Buiten dat ik denk dat pony het niet zou snappen als ik het hem uitleg; dikke afknapper want het was geen grapje.


Dit heb ik ook meegemaakt. De stal was duidelijk voor de mensen, niet voor de paarden. Keurig gemaaide weilandjes en o wee als er een sprintje werd getrokken. Dan werd je paard gelijk op stal gezet.
Los in de rijbak mocht ook niet. Er werd veel te weinig hooi gevoerd.
Allemaal afknappers.


Bizar toch? Er werd op deze stal ook standaard veel te weinig ruwvoer gevoerd, waardoor mensen allemaal stiekem hooi pakten om bij te voeren. Leuke sfeer gaf dat ook... not.In het weekend zelf mesten; werd er precies voor iedere stal 1 afgemeten plakje stro neergelegd.
In de winter kwamen ze vaak niet buiten om dat de paarden toch al verveeld bij het hek zouden staan om naar binnen te kunnen. Ja duh.... omdat ze in kleine paddocks stonden zonder iets te te eten!
Of ze kwamen een half uur in de stampmolen en verder op stal omdat het regende.

Toen ik dus zei dat we gingen verhuizen ben ik bedreigd, uitgescholden etc... allemaal waar mijn dochter van 12 bij was :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 10:14 



 
Profiel   

jiehaaa schreef
Los in de rijbak mocht ook niet.



Dat is voor mij geen afknapper maar een pre, los in de rijbaan betekend vaak mega gaten in de bodem die dan weer niet aangeharkt worden door de eigenaar van de veroorzaker.
Losgooien doe je maar in de paddock. (daar hebben wij 2 hele grote van dus ruimte zat om te rennen).

Afknappers voor mij zijn afspraken niet nakomen, slecht voeren en bezuinigen op de bodembedekking. Verder geen/weinig weidegang of paddocktijd in de winter.
Maar ook slechte bodems van de rijbanen die niet of slecht onderhouden worden.
En gillende en loslopende kinderen zit ik ook niet op te wachten. Ik ken een manege die altijd "dicht" ging in de vakantie omdat kinderen in de ochtend gedumpt werden door hun ouders en na werktijd weer opgepikt werden, die werden als goedkope vakantieopvang gebruikt.

Gelukkig sta ik heel fijn op pension (al bijna 25 jaar op dezelfde stal), het is altijd geven en nemen vind ik, als staleigenaar heb je het gewoon lastig, als je 60 paarden hebt staan heb je ook 60 eigenaren met ieder eigen wensen en eisen. Je kan het nooit iedereen naar het zin maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 10:55 



 
Profiel   

Ik heb mijn paard 2 weken terug per direct op de trailer geladen bij de pensionstal waar ik stond... In juli hebben ze besloten een deel van de wei waar nog gras stond te hooien, waardoor de paarden op een hele kale wei stonden. Ze kregen net iets meer dan 1 kleine hooibaal met 4 paarden op een dag. Ze viel zo ontzettend hard af ondanks dat ik elke vrije minuut probeerde daar te zitten om extra eten te geven. En natuurlijk gingen ze vechten om het hooi, dus toen ik mijn paard uit de wei haalde onder de wonden was dat echt de druppel. Nog geprobeerd met de pensionhouder te praten over een oplossing, maar het kwam er op neer dat ik haar maar gewoon terug in de wei moest zetten en dat ze niet meer eten ging geven en anders moest ik haar maar in mijn eigen achtertuin neer gaan zetten :roll:. Ze wist natuurlijk dat dat geen optie was. Gelukkig kon mijn paard per direct even vakantie gaan vieren bij een vriendin aan huis met haar paard, en gaan we deze week naar een nieuwe pensionstal toe waar ik een heel goed gevoel bij heb.

Maar echt, in deze twee weken heb ik zoveel pensionstallen gezien/pensionhouders gesproken waar je moedeloos van wordt... Ik wil gewoon dat mijn paard veel buiten komt en een stal heeft die ruim genoeg is. Maar hoeveel plekken ze gewoon max. 4 uur buiten staan de hele zomer en in de winter helemaal niet buiten komen is echt ongekend. Vind het niet meer van deze tijd...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 11:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 29 [ 722 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen