Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 24 [ 576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het grote working equitation topic

 
Profiel   

Heel tof!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 23:32 



 
Profiel   

Wellicht dat iemand het antwoord weet: is er een eis qua rijtechnisch niveau (van het paard) om te mogen deelnemen aan WE clinics?
Heb een PRE in bezit maar deze is nu nog onbeleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 00:05 



 
Profiel   

JeaDH schreef
Ik heb me opgegeven voor WE 0 Trail en Dressuur :)
[ [url=m/mGNpxu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk JeaDH!

Forcalquier: bij wedstrijden van WE Holland mag je zelf kiezen in welke klasse je deelneemt. Als je jezelf en paard verkeert inschat, kunt er wel op aangesproken worden door de jury. Voor wedstrijden met koeien moet je een certificaat hebben.

Uit het regelboek:
"Ruiters bepalen zelf in welke klasse ze willen starten op een WEH-wedstrijd. Als de jury na
het jureren van je dressuurproef de indruk heeft dat je je trail beter op een ander niveau
kunt rijden zullen ze je hierop aanspreken."

Hier is hun regelboek:
https://www.workingequitationholland.nl ... k-2022.pdf

Voor andere organisaties moet je even het specifieke wedstrijdreglement opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 05:19 



 
Profiel   

Forcalquier schreef
Wellicht dat iemand het antwoord weet: is er een eis qua rijtechnisch niveau (van het paard) om te mogen deelnemen aan WE clinics?
Heb een PRE in bezit maar deze is nu nog onbeleerd.


Even overleggen met de organisatie, lijkt me het handigst. Er zijn WE clinic en WE clinics ;-). Bij sommige kan je meedoen als je paard te sturen is en er "een rem" op zit, bij anderen zal je meer moeten kunnen.

Hangt er ook van af wat je wil doen; wil je alleen WE dressuur dan kan je met een vrij groen paard meedoen om de basis te leren. Wil je meedoen met een trailtraining dan zal je paard een aantal basis oefeningen moeten kennen zoals achterwaarts, zijwaarts, halthouden ( anders kom je bijv. niet door een poort heen).

Jammer genoeg wordt de term WE nog steeds verward met het rijden van alleen maar trail ( dus obstakels) maar de dressuur (-matige kant) is en blijft het belangrijkste want het is niks meer dan dressuur met obstakels in de trailparcoursen. Zonder een gedegen dressuurmatige basisopleiding bak je er in een trailparcours niks van. Toen wij bij Pedro Torres gingen trainen was er 1 vraag; "beheers je de galopwissels anders hoef je niet te komen" ( maar dat was dan ook op Master niveau).

Ergens zag ik een opmerking over een paard wat bij een trailparcours in levade ging toen de poort geopend moest worden ( ik heb ze ook zien piafferen!) ; dat zijn absolute en grote fouten. Een paard hoort netjes stil te staan en te wachten, netjes achterwaarts en zijwaarts te gaan en niet druk te gaan doen. Kreeg ooit eens te horen dat het paard, bij wijze van spreken, niet eens een oor mag bewegen omdat deze gefocust moet zijn op de ruiter.

Dus in principe kan je met een vrij groen paard best een clinic rijden ( als de organisatie en trainer daarmee instemmen) maar dan is het alleen maar basis oefenen en misschien over een bruggetje stappen ( dat is zo'n beetje het simpelste obstakel en een mooie gehoorzaamheids/ vertrouwens oefening).

Bij de clinics die wij organiseren ( zowel de WE als de koeien als de Californische clinics) vragen we altijd minimaal beheersing van de 3 gangen door zowel paard als ruiter en aanwezig zijn van een goede basis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 07:53 



 
Profiel   

ElCid schreef
Forcalquier schreef
Wellicht dat iemand het antwoord weet: is er een eis qua rijtechnisch niveau (van het paard) om te mogen deelnemen aan WE clinics?
Heb een PRE in bezit maar deze is nu nog onbeleerd.


Even overleggen met de organisatie, lijkt me het handigst. Er zijn WE clinic en WE clinics ;-). Bij sommige kan je meedoen als je paard te sturen is en er "een rem" op zit, bij anderen zal je meer moeten kunnen.

Hangt er ook van af wat je wil doen; wil je alleen WE dressuur dan kan je met een vrij groen paard meedoen om de basis te leren. Wil je meedoen met een trailtraining dan zal je paard een aantal basis oefeningen moeten kennen zoals achterwaarts, zijwaarts, halthouden ( anders kom je bijv. niet door een poort heen).

Jammer genoeg wordt de term WE nog steeds verward met het rijden van alleen maar trail ( dus obstakels) maar de dressuur (-matige kant) is en blijft het belangrijkste want het is niks meer dan dressuur met obstakels in de trailparcoursen. Zonder een gedegen dressuurmatige basisopleiding bak je er in een trailparcours niks van. Toen wij bij Pedro Torres gingen trainen was er 1 vraag; "beheers je de galopwissels anders hoef je niet te komen" ( maar dat was dan ook op Master niveau).

Ergens zag ik een opmerking over een paard wat bij een trailparcours in levade ging toen de poort geopend moest worden ( ik heb ze ook zien piafferen!) ; dat zijn absolute en grote fouten. Een paard hoort netjes stil te staan en te wachten, netjes achterwaarts en zijwaarts te gaan en niet druk te gaan doen. Kreeg ooit eens te horen dat het paard, bij wijze van spreken, niet eens een oor mag bewegen omdat deze gefocust moet zijn op de ruiter.

Dus in principe kan je met een vrij groen paard best een clinic rijden ( als de organisatie en trainer daarmee instemmen) maar dan is het alleen maar basis oefenen en misschien over een bruggetje stappen ( dat is zo'n beetje het simpelste obstakel en een mooie gehoorzaamheids/ vertrouwens oefening).

Bij de clinics die wij organiseren ( zowel de WE als de koeien als de Californische clinics) vragen we altijd minimaal beheersing van de 3 gangen door zowel paard als ruiter en aanwezig zijn van een goede basis.


Ontzettend bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Uiteraard gaan we eerst aan de slag om de basis er netjes in te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 10:56 



 
Profiel   

Ik ga zo het topic eens doorlezen, maar wij zijn ook enthousiast na een paar clinics gevolgd te hebben. Mijn haf vind alles waarbij hij mag meedenken echt superleuk, dus die kon zn geluk niet op :Y)

Eerste kennismaking met de koe


Ringsteken en balk


Bel


De brug, hiervan dacht ik dat hij het vast eng zou vinden, maar nee, hij wou gewoon zn neus jeuken en de versiering opeten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 14:17 



 
Profiel   

Wat een stoere haf Fangio!! Is hij nog steeds hengst? Hij doet het allemaal wel knap :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 17:52 



 
Profiel   

Wat een leuk topic dit! Ik ben gisteren even in Erichem wezen kijken, zag er echt super leuk uit! Lijkt me heel leuk om dit tzt op te pakken (nog even geduld, paard is net 3 jaar)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 19:08 



 
Profiel   

Wat een gave Haflinger :wow:
Hij doet het allemaal heel netjes

Ik wil met mn tinker straks weer een beetje aan het rijden met dit als doel. Lijkt me heerlijk. Mijn oude pony vond dit allemaal te spannend. Deze nu kan het wel. Alleen die tijd he...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 19:17 



 
Profiel   

Bedankt! Hij vind het zelf ook echt geweldig om te doen. Hij is een goedgekeurde hengst ja, maar vind het zelf heel belangrijk om lekker veelzijdig met hem bezig te zijn. Voor mij is een goede hengst namelijk naast een mooi plaatje ook een goed en werkwillig karakter en dat zit bij hem zeker goed <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 20:23 



 
Profiel   

lletam schreef
Wat een leuk topic dit! Ik ben gisteren even in Erichem wezen kijken, zag er echt super leuk uit! Lijkt me heel leuk om dit tzt op te pakken (nog even geduld, paard is net 3 jaar)



Leuk dat je bent wezen kijken en enthousiast bent geraakt. *\o/*

Ik heb ook meegedaan.
En echt weer genoten. <3


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 18:38 



 
Profiel   

Misschien is er nog een liefhebber; er is nog 1 plek vrij voor de lesdag met Marco Boavista. https://www.bokt.nl/markt/ad/517078/les ... ept-koeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 14:11 



 
Profiel   

@ Natasja, ziet er netjes en beheersd uit!
@ Elcid, jammer dat het letterlijk aan de andere kant van Nederland is, anders had ik graag mee gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 12:40 



 
Profiel   

Fangio schreef
@ Elcid, jammer dat het letterlijk aan de andere kant van Nederland is, anders had ik graag mee gedaan


Tja, dan had je daar maar niet moeten gaan wonen ;-).
Er komen wel meer mensen van verder weg ( 1,5 uur reistijd) die doen ook mee met de koeien of komen de dag van tevoren. Paard kan hier overnachten en B&B's zat in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 12:50 



 
Profiel   

Ja, daar heb je gelijk in, want er is hier niks, maar van mij thuis naar "friesland" is volgens google maps al 3,5u met de auto, dus dat wordt me met de trailer toch net iets te gortig :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 13:10 



 
Profiel   

ElCid schreef
Fangio schreef
@ Elcid, jammer dat het letterlijk aan de andere kant van Nederland is, anders had ik graag mee gedaan


Tja, dan had je daar maar niet moeten gaan wonen ;-).
Er komen wel meer mensen van verder weg ( 1,5 uur reistijd) die doen ook mee met de koeien of komen de dag van tevoren. Paard kan hier overnachten en B&B's zat in de buurt.


Haha dat ben ik! Heb er super veel zin in.

Ik probeer al jaren te starten met working equitition maar in het midden van het land word helaas niet veel georganiseerd. Of bij gebrek aan Facebook krijg ik het gewoon niet mee ;)
Toevallig vorige maand een clinic bij Romy huisman op stal kunnen volgen en begin september zijn er 2 trainingsdagen in Leusden. En eind september naar Elcid!
Als alles goed gaat hoop ik in november of december zelf een clinic te kunnen organiseren. Als er belangstelling voor is zal ik het hier melden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 13:40 



 
Profiel   

Fangio schreef
Ja, daar heb je gelijk in, want er is hier niks, maar van mij thuis naar "friesland" is volgens google maps al 3,5u met de auto, dus dat wordt me met de trailer toch net iets te gortig :Y)


Ja, dat is inderdaad een beetje veel voor een uurtje les. ;)
Zelf iets organiseren is dan ook een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 14:27 



 
Profiel   

Foreverkliek schreef
Haha dat ben ik! Heb er super veel zin in.

Ik probeer al jaren te starten met working equitition maar in het midden van het land word helaas niet veel georganiseerd. Of bij gebrek aan Facebook krijg ik het gewoon niet mee ;)
Toevallig vorige maand een clinic bij Romy huisman op stal kunnen volgen en begin september zijn er 2 trainingsdagen in Leusden. En eind september naar Elcid!
Als alles goed gaat hoop ik in november of december zelf een clinic te kunnen organiseren. Als er belangstelling voor is zal ik het hier melden.


Als je bij Romy Huisman in de buurt zit, dat zit Stichting historische rijkunst misschien ook niet ver bij je weg? Die hebben binnenkort een clinicdag WE. Daar ga ik volgende week wel heen voor een trainingsweekend, maar voor een enkele les is dat ook te ver.
Ik ga soms hier in de buurt naar een clinic van Workers Academy, zelf iets organiseren is lastig, ik heb zelf geen bak, parkeerterreind oid

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 14:45 



 
Profiel   

Noord Nederland is mij ook wat te gortig voor een lesje.

Maar in het midden van het land zitten:
Romy Huisman
Eline van Koningsveld
Henri Jacobse

Alle drie geven toch wel regelmatig clinics.

Ik geef zelf ook les op intro en we 1 niveau bij ons thuis. Maar die les dagen zijn vaak al gevuld met manege en pension ruiters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 15:13 



 
Profiel   

Vandaag was de WE oefenwedstrijd in Ureterp. Het was super leuk en laagdrempelig! Ivm de warmte mochten we heel vroeg, ik zat er kwart voor 8 op :j
Hier een foto overzichtje :)

Aanmelden bij de jury
[ img ]
Kan
[ img ]
Brug
[ img ]
[ img ]
Volte rechts en links om de tonnen
[ img ]
Pen
[ img ]
Beker omzetten
[ img ]
Bel
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 15:24 



 
Profiel   

Bij ons op stal (bergen op zoom) hebben we dus ook wel eens een clinic. Ik kan altijd vragen of mensen van buitenaf ook een plekje kunnen krijgen :) Kom alleen even niet op zijn naam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 16:22 



 
Profiel   

Ik gooi er een schopje tegenaan, want heb samen met de staleigenaresse een WE-les georganiseerd op stal (woohoo!). In oktober, nu al zin in. Karin Degeling komt ons lesgeven, superleuk. Ik weet nog niet of de mijne voldoende chill gaat zijn onder het zadel, maar anders doe ik mee aan de hand.

Aan de andere kant een leuk doel om naartoe te werken (hij is nog niet zo lang ruitermak en we doen het rustig aan met doorrijden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 07:43 



 
Profiel   

Waar is dan “ bij ons op stal?” welke regio?
Leuk hoor om daar naar toe te leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 16:24 



 
Profiel   

Oh dit is zo gaaf en mijn doel met mijn Schwarzwalder fuchs merrie van 4 jaar.
Als er ooit iemand in de buurt van Zutphen Gld een clinic organiseert sluit ik graag aan met mijn merrie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 17:35 



 
Profiel   

Volgens mij geeft Karin Degeling binnenkort ook een WE clinic bij de Zaanse ruiters. Heb zoiets voorbij zien komen op Facebook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 18:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 24 [ 576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen