Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 344 van de 459 [ 11453 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347 ... 459  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het tij keren, kan dat?

 
Profiel   

Ik neem zelf, om mijn lever te reinigen van de medicatie die ik gebruik, chrysanthemum thee. Die krijg ik van een gecertificeerde acupuncturist. Maar dat is specifiek voor mij.

O en als ik jouw hond had, droeg deze: https://www.pebbledogshop.com/a-5650650 ... escription

Wel ze makkelijk met drinken, om te kalmeren en gewoon als bescherming.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 19:08 



 
Profiel   

Balance! Geweldig die hoody! Hahaha wat een bak. Schattig. Ik denk verder niet dat het bij Yoda nodig is, ze heeft speciale lange oren bakken, waar ze uit drinkt en eet zonder dat haar oren erin kunnen hangen. En ze is niet gestrest.

Ik heb in de vele lange jaren (15) dat mijn kat epi had, nooit een trigger kunnen ontdekken. Ook toen mijn oude hond vorig jaar om deze tijd ineens epi ging krijgen en er een stuk of 8 denk ik gehad heeft in een half jaar, ook niet kunnen vinden wat het triggerde. En nu bij Yoda kan ik het ook niet vinden. Deze keer en de twee voorlaatste keren, waren vanuit haar slaap.

Wel heb ik het gevoel dat het telkens langer duurt, maar dat kan ook aan mezelf liggen omdat ik zelf ook telkens een stukje doodga geloof ik. Ik denk wel dat het zou kunnen kloppen wat Tamary zegt van dat pad in de hersenen, in ieder geval zag ik bij alle drie de dieren dat het bij iedere volgende aanval heftiger/langer werd. En mijn kat leek er verder geen gevolgen van te hebben. Mijn oude hond werd duidelijk na iedere keer dementer (had trouwens voorkomen kunnen worden denk ik als de d.a.-assistente mij niet fout voorgelicht had over de pillen. Hij mocht er 4 per dag en dat mocht overschreden worden. Maar zij had gezegd 4 per week. En ik heb niet de bijsluiter gelezen.) Ik hoop dat Yoda het nog heel lang goed gaat doen.

Nu weer even over paarden. Vandaag ga ik de aangetekende brief opsturen om de verz van Callas te beëindigen. Voelt zo raar. Ligt aan mij. Maar nu even over Callas. Dat blijft toch een erg raar paard. Ze krijgt het voor elkaar om op het stukje van het land naar de stallen drie keer te verschieten, terwijl de anderen niets zien om van te schrikken. Ze worden wel opgenaaid door haar gedrag, maar ze zien zelf niets. Wat is dat nou toch met spoken zien. Is daar nou wel eens onderzoek naar gedaan? Weet iemand daar iets van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:45 



 
Profiel   

Bij een epilepsie aanval beschadigd er met iedere aanval iets in de hersenen, dus hoe vaker een aanval, hoe meer hersenschade. Daarom is het belangrijk medicijnen te geven en ook de bloedspiegel te controleren om te zien of je de juiste dosis geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:53 



 
Profiel   

Ik denk dat Callas een paardje is dat bijna continue aanstaat. Ze heeft waarschijnlijk weinig innerlijke rust. Dat heb je natuurlijk ook bij mensen.
Heb je al eens geprobeerd om wat magnesium bij te geven. Magnesium kan zorgen voor wat ontspanning in de spieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:33 



 
Profiel   

Tinka schreef
Bij een epilepsie aanval beschadigd er met iedere aanval iets in de hersenen, dus hoe vaker een aanval, hoe meer hersenschade. Daarom is het belangrijk medicijnen te geven en ook de bloedspiegel te controleren om te zien of je de juiste dosis geeft.


Dank voor de tip, Tinka. Ik ben meteen terug naar 2 pillen gegaan en ik geef de druppels er extra bij tot ze op zijn. Het ging goed met die 2 pillen. Als ze op termijn weer een aanval krijgt ondanks de 2 pillen dan zal ik die bloedtest laten doen.

Fleuribelle schreef
Ik denk dat Callas een paardje is dat bijna continue aanstaat. Ze heeft waarschijnlijk weinig innerlijke rust. Dat heb je natuurlijk ook bij mensen.
Heb je al eens geprobeerd om wat magnesium bij te geven. Magnesium kan zorgen voor wat ontspanning in de spieren.


Magnesium heeft ze inderdaad lang gehad, Fleuribel, ik had niet het idee dat het hielp. Ik had ook niet het idee dat toen ik ermee stopte dat het verschieten toen weer erger werd. Ik heb ook lang gedacht dat IK iets op haar overbracht, maar bij het voorbeeld van hierboven, begeleid ik haar niet, ik roep ze en ze komen zelf naar stal. Dus het ligt echt aan haar. Vind het wel sneu ook voor haarzelf, ik hoop nog steeds dat de rust van Quarbonne en Prisca haar helpen zelf ook rustiger te worden. Ik hoop niet dat het andersom wordt. Dat die twee er schrikkeriger van gaan worden. Het geeft wel onrust. Vlak voor we de twee nieuwtjes hadden, vond ik Poupette ook schrikkeriger worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:44 



 
Profiel   

Ik heb werkelijk geen idee of het een ding is, maar zou ze last van hormonen kunnen hebben? Is er een patroon in te ontdekken dat ze zo onrustig is en wat minder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 13:09 



 
Profiel   

Prairy schreef
Ik heb werkelijk geen idee of het een ding is, maar zou ze last van hormonen kunnen hebben? Is er een patroon in te ontdekken dat ze zo onrustig is en wat minder?


Hi Prairy, dat zou ik opnieuw moeten checken. Ik heb het indertijd een half jaar bijgehouden en ik kon geen verschil ontdekken in wel of niet hengstig. Ze toont geen hengstigheid, dus ik moest het thermometeren. Ze heeft nu wel met Prisca staan knipogen en plassen trouwens in het begin, maar dat is nu ook voorbij. Ze doen weer normaal en aan beide merries zie je niets.

Net Prisca een staprit gegeven. Ik wilde niet draven of galopperen ivm mijn rug en het was heerlijk. Zonnetje, weinig vliegen, toch wel her en der glad, maar nog te doen, een rondje aan de noordzijde van het terrein. Haar af en toe laten grazen. Gewoon zitten en genieten. Heerlijk! Terug op stal wel grappig, iedereen stond voor de boxen, veels te krap maar goed, ik ga daar afzadelen en ik krauwel Prisca even lekker op haar rug. Dan gaat dat lipje te keer... Dus ik denk als ik haar hoofd nu stuur naar Callas' haar rug dan kunnen ze groomen. Heb het ze nog nooit uit zichzelf zien doen bij elkaar. Prisca heb ik überhaupt nog nooit iemand zien groomen. Maar mijn gekrauwel was niet overtuigend genoeg. Heb ik de hark gehaald, zooooo dát was lekker! En dus heb ik Prisca in zijn geheel geharkt terwijl die dan Callas groomde. Callas was pas na een paar minuten overstag om Prisca ook te groomen en toen ik ophield met harken gingen de dames lekker door met groomen. Leuk! Wie weet wordt dit een trend...

Wat wel bijzonder was, zeker gezien de schichtigheid van Callas van de week. Is dat Callas alleen stond te dutten onder de bomen en de rest was bij de stallen. Dat vond ik dan weer apart. Callas wil helemaal niet graag alleen zijn.

Quarbonne heeft het niet zo de laatste tijd. Hij lijkt wel depressief. Zou hij zijn andere vriendinnetje nog steeds missen? Zelfs de oppas vroeg, wat er met hem was. Hij is gewoon geen happy chappy. Hij is gezond van lijf en leden, maar ik vraag me af of hij blij is. Hij staat vaak alleen bij de stallen gewoon maar niets te doen.

Verder heeft de smid gezegd dat hij over twee weken weer komt eten, hahaha, dus daar ben ik blij mee. Iedereen fijn weekend en voor Judith veel plezier met je nieuwe huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 14:47 



 
Profiel   

En het is weer mooi weer, dus weer een paar keer op Prisca gereden. Wat een lief paard is het toch. Ze heeft best wel wat te vertellen en ik luister soms wel en soms niet. Mooie mix en ze mag wel aangeven wanneer ze even wil rusten. Vandaag was het heet en de helling op zwaar en ze was echt met wit schuim doorweekt toen we thuiskwamen. Het zadel had zelfs nog twee gaten strakker gekund, ik heb haar gemeten ze is nu bij het vakje van 574 kilo. Ik denk dat ze officieel dan wel 50 kilo is afgevallen. Ik vind haar er goed uitzien, nu nog wat meer bespiering denk ik en nog her en der bij de schouder van die vetpatches, maar toch een heel stuk beter!

Pizza treedt 2x op in het filmpje van deze week:
https://youtu.be/MUF9rsyJAMs

En hier zie je 'de paarden' terug. Duimpje op? https://www.instagram.com/p/CjLJkdkDp69/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 17:55 



 
Profiel   

Zo blij!! Weer een filmpje, of zelfs 2. Als ik zo de kids op bed heb... dan neem ik koffie en ga ik genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 17:58 



 
Profiel   

Muga schreef
Zo blij!! Weer een filmpje, of zelfs 2. Als ik zo de kids op bed heb... dan neem ik koffie en ga ik genieten!


leuk! Geef ze maar nkusje van mij. maar het is maar 1 filpje

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 18:00 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Muga schreef
Zo blij!! Weer een filmpje, of zelfs 2. Als ik zo de kids op bed heb... dan neem ik koffie en ga ik genieten!


leuk! Geef ze maar nkusje van mij. maar het is maar 1 filpje

Oh oeps, ik zag insta niet. Wat een gave paarden!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 18:01 



 
Profiel   

Wat een feestje toch altijd die filmpjes van jullie.

Ik werd helemaal relaxt van het muziekje.

Ik vind het hek echt geweldig mooi geworden!!! We moeten hier ook nog steeds (al zeker 3 jaar ligt de motor klaar :+) een hek opener weer installeren. Vooral in de regen en winter lijkt me dat heel fijn.

Krijg instant trek in allerlei lekkers door die bakkerij.

En vind het heel knap van Erwin dat hij zo al dat ijzerwerk kan benoemen! Heb er al meerdere keren aan zitten denken om ook zo'n metaaldetector te kopen, maar vind ze zo prijzig. Lijkt me wel erg leuk om te doen.

En de drone plaatjes maken het weer af <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 18:28 



 
Profiel   

Prairy schreef
Wat een feestje toch altijd die filmpjes van jullie.

Ik werd helemaal relaxt van het muziekje.

Ik vind het hek echt geweldig mooi geworden!!! We moeten hier ook nog steeds (al zeker 3 jaar ligt de motor klaar :+) een hek opener weer installeren. Vooral in de regen en winter lijkt me dat heel fijn.

Krijg instant trek in allerlei lekkers door die bakkerij.

En vind het heel knap van Erwin dat hij zo al dat ijzerwerk kan benoemen! Heb er al meerdere keren aan zitten denken om ook zo'n metaaldetector te kopen, maar vind ze zo prijzig. Lijkt me wel erg leuk om te doen.

En de drone plaatjes maken het weer af <3


Dank dank dank!

Deze metaaldetector was een cadeautje voor Erwin. Hij wist er niets vanaf, had het ooit eens geroepen en ik dacht verrassing why not. En hij was echt verrast hahahaha Hij moest zijn ogen dicht doen en ik gaf telkens een onderdeel uit de doos aan. En hij maar raden. Toen mocht hij zijn ogen opendoen en gaf ik weer die onderdelen aan, het duurde lang voor hij het doorhad, verrassing compleet! Maar omdat het maar een gadget was om uit te proberen wilde ik niet de hoofdprijs betalen. Deze was 100 euro incl schepje en verzendkosten. Je hebt ze al vanaf 38 euro, en een normale prijs was in de 300. Dus ik ben er zo ongeveer tussen gaan zitten aan de onderzijde van de prijs qualiteit en dit is echt een leuk ding om mee te spelen. Hij kan ook op alleen edelmetalen en hij kan ook onderwater. Wil je er prof iets mee, dan moet je wel in de duurdere klassen gaan zoeken. Het is een OmmO.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 18:41 



 
Profiel   

Heerlijk filmpje weer!
Hek is heel erg mooi geworden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-22 20:20 



 
Profiel   

Wat is het gaaf geworden! Die poort echt van alle gemakken voorzien. En wat heerlijk dat je zo geniet van Prisca! Ze is wel echt heel mooi van kleur zo op de drone beelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 06:25 



 
Profiel   

Dank Namiro en Muga.

Prisca is een toverballetje. Ze is op dit moment heel erg donker en zeker als ze het warm heeft. Ze is nu pure chocola en in de zomer een beetje melkchocola met koffie en appels. Klinkt lekker ;-) Poupette is ook zo'n toverballetje, die wordt om het half jaar wit.
Callas verkleurt in de zomer naar zwart/rossig. Dat heet in Frankrijk pangara of zoiets. Maar het is eigenlijk gewoon nepzwart. Shadow had dat ook, die was ook een neppert qua zwartheid. Ben benieuwd of Quarbonne echt zwart blijft.

Quarbonne is denk ik depressief van de herteluisvlieg. Ze zitten niet onder zijn staart, maar hij wordt echt helemaal daas (hahaha) als er eentje in zijn buurt komt. Ik dacht eerst nog dat ie koliek had, staan liggen rollen stampen naar zijn buik kijken, maar neuh een herteluis. Hij gooit zich echt tegen een hek, muur of de grond om er maar vanaf te komen. Daarom staat hij de hele dag bij de stallen overdekt in de schaduw. Komt daar nauwelijks weg en omdat niet iedereen de hele dag daar wil staan staat hij maar wat alleen te treuren. Ik spray uiteraard dagelijks, maar dat zal ik dan bij hem vaker doen. Maar ze gaan ook niet zitten zuigen, maar als ze in de buurt komen wordt hij al gek. We hebben hem ook wel eens als een dolle door het land zien stieren, toen zei ik al dat het een horzel was of zo, maar dus herteluis. Op zich trouwens ernstig jammer, want we hebben ze tot op heden niet gehad. Herteluizen hebben een hekel aan water en met de droogte is het hier kennelijk prettig droog voor ze geworden. Jammer. Toen ik er gisteren bij Quarbonne eentje afving en dood wilde maken, wat uiteraard weer mislukte, vloog het ding naar Prisca en die gaf er gelukkig gewoon helemaal niets om. Callas is er wel van geïrriteerd, maar niet zo idioot als Quarbonne. Poupette doet het ook niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 08:26 



 
Profiel   

Die verkleuring in de zomer komt gewoon door de zon, is geen nepzwart dus maar een normaal fenomeen door de zon.
Mijn paarden hebben dat ook wel een beetje. Mercy is nu trouwens ook heel donker van kleur. En Pathos wordt in de winter ook donkerder, die is smokey black.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 11:01 



 
Profiel   

Ik ken dat als zomerzwart, zou een genetische component hebben, niet alle zwarte paarden verkleuren zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 11:12 



 
Profiel   

Wat is jullie toegangshek mooi geworden, zeker met die paarden erop.
Zo'n automatisch hek staat ook nog op onze wishlist trouwens, ziet er wel cool uit als je aan komt rijden en het hek gaat open ;-)
En wat een prachtige dronebeelden van jouw ritje met Prisca. Die van mij is ook zo'n toverbal trouwens qua kleuren, ik blijf het leuk vinden om te zien hoe dat verandert.
Tja, die herteluisvliegen... Hier hebben we ze heel veel. Gelukkig hebben die van mij er geen last van. Maar mijn vriendin woont iets verderop en heeft er twee die echt compleet gaan flippen. Daar is echt niet op te rijden in de zomer. Wat sneu voor Carbonne, dat ie dan maar alleen gaat staan |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 18:26 



 
Profiel   

Ik heb weer genoten van je filmpje en dat hek is fantastisch! Wat is je kerel toch handig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 18:31 



 
Profiel   

De paardenluisvlieg kan wel voor nare wonden zorgen wat kan gaan ontsteken. Het is wel belangrijk om je paard daar tegen te beschermen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 12:18 



 
Profiel   

Prachtig hek geworden, ook helemaal af met die paardenhoofden en zo automatisch <3

Nog steeds genieten met Prisca zo te zien, jullie lijken ook steeds meer op elkaar ingespeeld. En ze is zo braaf, zelfs met dat touwhalster wat dan schuift doet ze zo haar best voor jou!

En sneu van Carbonne, die overgevoeligheid voor prikkels kan ook komen door een mindere weerstand/onderliggende zaken (is de huid gevoeliger). Aangezien je hem natuurlijk pas net onder je hoede hebt is het natuurlijk niet zo gek dat zijn lichaam nog moet bijtrekken. En tot die tijd lekker ondersteunen met de vliegenspray :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 18:29 



 
Profiel   

Hi Allemaal, dank weer voor jullie reacties. Omdat jullie ongeveer gelijke reacties hebben, antwoord ik even in het algemeen als jullie het niet erg vinden.

Het hek is erg fijn. Het geeft een beschermd gevoel. Niet dat je nu ons erf niet op kan, hahaha, je kunt er gewoon langs lopen, maar op de een of andere manier is het goed zo. Ook fijn, het is te hoog dat koeriers de pakjes erover heen kunnen donderen. Het is qua techniek voor mij onbegrijpelijk, er zitten van allerlei snufjes in, maar dat was echt voor Erwin de kick. Ik ben niet zo op techniek, het laat mij altijd in de steek. Doe voor mij maar gewoon mechanisch.

Herteluisvlieg is waardeloos. Ik spray Quarbonne al twee keer pd ipv een keer, en ze doen ook niets bij hem, maar zodra ze aan komen vliegen wordt hij al gek. Net als mijn oude hondje met punaises. Als die vliegen maken ze ook zo'n herrie en dan wordt hij helemaal gek met blaffen en zelfs gillen. Dat ik hem dan maar snel vang... Ik had in de Corrèze, veel last van herteluisvliegen bij mij mijn paarden. Ik had toen drie paardjes, Shadow, Bubbles en Thor. En allemaal hadden ze ze onder hun staart. Ik smeerde me gek met zonnebloem olie. Dat hielp wel, dan hebben ze geen grip. Ook een keer wat anders met hertshoornolie, daar is de merrie toen heel erg van verbrand. Alle strakke onbehaarde delen van haar achterhand, behalve de vulva daar hingen de vellen erbij. Erg zielig was dat. Maar behalve dat heb ik nooit wonden gezien bij de paarden en ze hadden er soms tientallen onder hun staart. Dan had ik een plastic zakje besprenkeld met olie en dan maar graaien onder de staart en dan het zakje erna binnenstebuiten keren. Maar ja, het was gewoon ondoenlijk, er waren er daar zoveel. De twee ruinen interesseerde het niet zoveel, maar Bubbles was gewoon gevaarlijk als die er ook maar eentje had. Als ik die weg wilde halen dan ging het vaak mis en ging het kreng wandelen en dan sloeg ze met alle vier haar benen naar alle kanten! Daar heb ik heel wat blauwe plekken aan overgehouden.

Prisca was gisteren weer erg lief. Ik maakte een soort 8-lusje staprit over het terrein en toen we dan richting stal liepen maar weer een lus erbij namen, had ze echt zoiets van, jamaar jamaar jamaar, een paar keer bijna staken, maar toch netjes aan de kuit weer doorlopen. Ik heb bewust alleen gestapt, ook omhoog heb ik haar laten stappen. De buurman was achter de haag aan het ploegen groot gromding aan de andere kant, daar wilde ze wel graag naar kijken, maar het was ook goed. Ze wil heuvel op nog steeds vaak rusten en dat mag van mij, maar ze moet wel altijd net een paar stappen verder lopen van mij. Beetje conditie opbouwen. Ik laat haar ook regelmatig grazen en dat mag ze dan doen als ik 'toe maar' zeg. Ze probeert het dan al wel eerder, maar Nee, is dan ook OK nee. De terugweg is ze altijd wel wat fanatieker, zeker gisteren omdat de eerste keer terugweg voor haar niet doorging, maar het is keurig beheersbaar. Dus ik weet niet hoe lang de oude dame nog met mij ritjes wil maken, maar alleen deze zomer al was heerlijk.

Was wel erg sneu. Ik heb ze toch maar weer de vliegenkappen omgedaan, ik dacht dat we met regen de herfst in gingen, dus ik was al zomer-af, maar we hebben gewoon weer dertig graden dagelijks. Ook lekker, met buiten eten etc. Afijn, dus weer kappen op. En voor ik ging rijden krijgt iedereen zijn dagelijkse rantsoen, dus Pizza staat ook in haar box te eten, nog met kap op. Ze is klaar en ik pak haar bij haar kap om op de poetsplaats te zetten. Op de een of andere manier trok ze de verkeerde conclusie en dacht dat we al buiten stonden, dus ze draait alsof we daar staan en ramt zo haar hoofd tegen de pilaar. Ze kon het ook minder goed zien uiteraard door de kap. Jemig ik schrok me helemaal dood. Verwachtte eigenlijk dat ze wel open zou zijn. Maar gelukkig niet. Kap af en toen was ze wel heel zielig. Ze wilde wel heel graag troost. Dus een hele poos haar gezicht staan kroelen, dat vond ik een heel fijn moment. Ze gaf zelf aan, au, aai mijn gezicht, want vaak vindt ze het niet leuk als ik aan haar gezicht kom, behalve als ik haar bles krauwel. Dus gewoon een hele tijd maar gewoon zo gestaan.

Callas wordt iets minder jaloers heb ik het idee. Ze staat ook minder te gillen als ik met Pizza weg ben. En wat een heerlijk verschil zijn die twee. Callas is nog altijd haar drukke zelf, o doe je dit dan doe ik dat. Ik ga zometeen met haar voor het eerst weer wat meer grond werk doen. Ik denk dat het qua blessure wel weer kan. Ze loopt nog steeds kreupel en bijvoorbeeld vanmorgen stapte ze van het plateau af en dan zie je dat dat ongemak veroorzaakt. Maar ik vind dat ik nu in stap wel weer wat met haar kan gaan spelen met de bal en zo. Ik wil ook graag dat ze zelf ook weg kan van de rest. Ik wil ook met de twee grote dames aan de hand gaan wandelen, kijken hoe dat gaat, ook met de twee kleintjes die dan achterblijven. Vol plannen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 08:20 



 
Profiel   

Citaat
Net als mijn oude hondje met punaises. Als die vliegen maken ze ook zo'n herrie
*\o/* :j rot dingen, dat zijn het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 20:17 



 
Profiel   

balance schreef
Citaat
Net als mijn oude hondje met punaises. Als die vliegen maken ze ook zo'n herrie
*\o/* :j rot dingen, dat zijn het!

En ze kunnen ook lelijk steken :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 21:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 344 van de 459 [ 11453 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347 ... 459  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen