Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 04:13

Maar het paard bevalt je verder wel en het verhaal klopt verder wel
Op het feit dat ze nu meer vraagt en paard dus niet zo lang heeft was er verder niks vreemds aan? Waarom dan niet gewoon kijken of je verder met dit paard gaat?

Wat een ander ervoor betaald heeft doet niks aan het geen wat een verkoper er nu voor vraagt. Dat is haar goed recht. Vind het zelfs niet netjes dat een vorige eigenaar over een prijs begint, tegen een potentiële koper. Gaat een ander niks aan, en je hebt er niks aan

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:44

StalNollie schreef:
Maar het paard bevalt je verder wel en het verhaal klopt verder wel
Op het feit dat ze nu meer vraagt en paard dus niet zo lang heeft was er verder niks vreemds aan? Waarom dan niet gewoon kijken of je verder met dit paard gaat?

Wat een ander ervoor betaald heeft doet niks aan het geen wat een verkoper er nu voor vraagt. Dat is haar goed recht. Vind het zelfs niet netjes dat een vorige eigenaar over een prijs begint, tegen een potentiële koper. Gaat een ander niks aan, en je hebt er niks aan



Als je idd een ordinaire handelaar ben had ik het mij kunnen voorstellen ja. Maar als je het verhaal begint met na lang wikken en wegen met pijn in mijn hart. Ik had haar ook verteld dat het paard mij bekend voor kwam, dus ja ik ga zoeken. Zeker na een vaag verhaal en ik kreeg op vele vragen geen tot vaag antwoord. Als het je om het geld gaat kun je toch gewoon zeggen dat ze hem nog maar 8 weken had? Ik sta met jou zo ongeveer altijd loodrecht in mening dus tja verder niet heel nuttig. Ik wilde gewoon graag mijn verhaal kwijt omdat ik het ziek vind dat je gewoon kei veel geld over een paard zijn rug wil verdienen terwijl je hem zacht gezegd niet beter heb gemaakt

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:50

Dan laat je dus mogelijk wel een paard staan wat past in het plaatje en in je budget omdat je de wetenschap hebt dat de verkoper minder betaald heeft? :)

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:07

tirzasarah10 schreef:
Ik ben absoluut geen held maar had echt lekker gereden, ja het was een jong paard die veel begeleiding nodig had maar echt niet gemeen ofzo. Ik was heel positief

Je was heel positief en je kon het paard betalen. Wat houdt je dan tegen? Die verkoper krijg je er niet bij, en van de fokker heb je alle benodigde informatie gekregen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:17

Als je echt fijn hebt gereden en het paard is naar je zin en betaalbaar voor jou, dan zou ik er denk ook voor gaan, vind er maar weer eentje…

Ik had gisteren het omgekeerde…
Paard zou super braaf zijn maar was 1 brok spanning en stress, niet te rijden…
Echt heel erg jammer, want het was een super leuk en lief dier.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:38

upendo schreef:
Dan laat je dus mogelijk wel een paard staan wat past in het plaatje en in je budget omdat je de wetenschap hebt dat de verkoper minder betaald heeft? :)


Ik kan me er iets bij voorstellen hoor dat je puur uit principe bepaald paard niet koopt, als de verkoper iets flikt waar je zelf keihard tegen bent en er niet aan wilt bijdragen.

Maar hier lijkt het alleen om snelle handel te gaan, en op het feit na dat de verkoper er geld mee verdient is er niets aan de hand?

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:41

Huidige eigenaar stopt er 2 mnd werk in, voer, stalling, wellicht fysio, tandarts, hoefsmid. Dus ja dan zou ik dat ook doorrekenen in de vraagprijs. Het is jammer dat ze het dier niet ook geklasseerd heeft, want dan had ze nog meer kunnen vragen.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:52

Padoertje schreef:
Huidige eigenaar stopt er 2 mnd werk in, voer, stalling, wellicht fysio, tandarts, hoefsmid. Dus ja dan zou ik dat ook doorrekenen in de vraagprijs. Het is jammer dat ze het dier niet ook geklasseerd heeft, want dan had ze nog meer kunnen vragen.

Afgaand op het verhaal, liegt ze blijkbaar alles aan elkaar. Daar lijkt mij meer het probleem te zitten.

Hoef je bij mij ook niet mee af te komen; ik had waarschijnlijk niet eens een bod gedaan.

In het verleden ook weleens bij een paard gaan kijken waarvan de vraagprijs beduidend hoger lag dan wat de verkoper had gekregen maar die man was gewoon een handelaar met een bedrijf. Niks geheimzinnigs aan.
Hoe lang het paard bij hem stond, klopte met het verhaal van de verkoper (een Bokker) en de rest van wat ie over het paard vertelde klopte ook met wat het paard en de verkoper mij vertelden. Paard sprak mij uiteindelijk niet voldoende aan maar daar kan die handelaar niks aan doen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 09:54

Ik denk dat je moet kijken of het paard bij je past en of je het kunt en wilt betalen, dan koop je en heb je er een verkeerd gevoel bij, om wat voor reden dan ook, dan doe je het niet.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:15

tirzasarah10 schreef:
Ik heb weer heel wat ervaringen erbij en een illusie armer :+

Ik ben bij een paard geweest die mega braaf zou maar in theorie, onbestuurbaar, geen bak aanwezig, heel veel mok en mega nijdig werd als je de onderkant van de buik aan raakte. Dat werd hem dus zeker niet.

Daarvoor zijn we bij een paard wezen kijken en het verhaal werd steeds bijzonderder. Ze vroeg een behoorlijke vraagprijs voor het ras en kunnen van het paard. Maargoed was iets wat ik graag wilde dus toch wezen kijken. Mevrouw durfde zelf niet te rijden en het was allemaal beetje vaag. Ik ben absoluut geen held maar had echt lekker gereden, ja het was een jong paard die veel begeleiding nodig had maar echt niet gemeen ofzo. Ik was heel positief maar het verhaal zat mij niet lekker dus ik ging cia fb doen en kwam er achter dat het paard op 16 september nog bij de fokker stond en eigenlijk als perfect maar jong werd omschreven. Ik heb de fokker dus gecontracteerd en kreeg alle info die ik dus niet uit de dame op moment van proef rijden kreeg. Ik kreeg dus ook niet duidelijk wanneer de dame het paard had gekocht en achteraf snapte ik waarom ze weinig tot geen vragen kon beantwoorden. Ze had hem nog maar krap 8 weken :+
Nu komt het meest bijzondere, de fokker viel de vraagprijs op want mevrouw had er 2 maanden terug nog 2k minder voor betaald dan dat ze nu vroeg. Ik heb het gesprek met de fokker er verder buiten gelaten maar ik vind het toch wel bijzonder dat je in 8 weken een paard zoveel duurder maak en om dan te zeggen het niveau is vet omhoog gegaan :o
Ik heb een bod gedaan maar daar wilde ze geen eens over nadenken, prima maar de beredenering was wel erg vreemd.
Ze had nl heel erg in hem geïnvesteerd en zou dan te veel verlies maken. Side note, ze had zadel en hoofdstel meegekregen bij de aankoop. Misschien begrijp ik jet verkeerd maar op je hobby maak je toch bijna nooit winst? Bij een handelaar had ik nog gedacht oke maar als je als particulier zo denkt kan ik er niet bij.

Lang verhaal kort, mijn zoektocht gaat verder :)


Jammer, maar als hij gezond is en verder aan je eisen voldoet en de prijs niet onrealistisch hoog is dan zou ik het dier wellicht toch nog overwegen als ik jou was. Zoals ik het lees heeft ze het paard gekocht, en waarschijnlijk te onervaren of bang om hem door te rijden. De beredenering is inderdaad een beetje krom maar omdat de markt overspannen is denken verkopers soms overal mee weg te komen.

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:32

Op zich hoeft 2k erbij als het dier door de verkoper bij de fokker is gekocht niet raar te zijn. Aan die kosten (en meer) kun je zo zitten.
[*]Stel het dier is bij aankoop volledig gekeurd inclusief x-ray en rug/hals. 700-800 euro
[*]Stel het dier is weggebracht om professioneel zadelmak te maken. 700-800 euro voor een maand.
[*]Stalling (voor de andere maand). Als ik naar mijn eigen stalling kijk is dat ook 550 euro
[*]Stel de verkoper is zelf onzeker en heeft om het toch te proberen het dier nog een maandje verder door laten rijden, ook zomaar een paar honderd euro.
[*]Zadel na laten kijken en evt bij laten vullen, circa 150 euro

Als dit is hoe het is gegaan maak je dus met die 2000 euro erbij nog steeds verlies. Ik zeg niet dat het zo is gegaan, maar 2000 euro erbij in 2 maanden op een paard dat bij de fokker is aangekocht, doet voor mij echt geen alarmbellen afgaan.

Koop je een wat ouder paard dat al verder verder is in zijn opleiding, dan kan 2000 erbij in 2 maanden wel aan de hoge kant zijn, maar voor een paard rechtstreeks van de fokker kan dat in mijn ogen heel reëel zijn.

Ik zou zeggen, kijk naar het paard in de staat van africhting waar het nu in is, wat zou dat jouw waard zijn zonder die eerdere lagere prijs mee te laten wegen.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:20

Volgens mij is de stijging in vraagprijs ook niet de reden dat er alarmbellen afgaan, maar gingen er al alarmbellen af en bevestig dit alleen het onderbuikgevoel dat het een beetje een vreemd verhaal is.

Natuurlijk in de situatie hierboven met een volledige set recente röntgenfoto's erbij, professioneel zadelmak gemaakt etc stijgt een dier in waarde.
En dat kan ook maar zo 5-10k zijn afhankelijk van het adres.

Maar het lijkt op deze manier eerder een poging tot kostendekkend experimenteren met het aan- en verkopen van 'projectjes'...
Ik vermoed dat Tirzah meer struikelt over het principe dat de verkoper niet eerlijk is geweest over hoe lang het dier er al staat en wat ze ermee gedaan heeft dan dat het perse om het bedrag gaat.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:46

Dat idee had ik ook idd. Maar als het paard me bevalt en je dus contact met die fokker hebt zou ik het nog wel aandurven. Alleen van die vage verhalen van een verkoper zouden mij ook twijfels geven. Contact met de fokker juist weer een pluspunt.

Die prijsstijging is jammer, maar zou mij minder uitmaken. Maar dat vage gedoe? :n

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:47

Lastige situatie Tirzah!

Ik snap inderdaad dat het lastig is als het verhaal vanuit de verkoper zo vreemd is. Echter zou ik zelf meer op mijn gevoel afgaan en puur kijken naar het paard & het verhaal van de fokker. Lijkt me relevanter dan een huidige eigenaar die het paard eigenlijk amper kent. Ze heeft natuurlijk ook 2 maand stalling moeten betalen, mogelijk wat andere dingetjes erbij. En misschien gaat ze wel akkoord met een bod van bijvoorbeeld 1000 onder de vraagprijs?

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:56

Zelf ook weer paardjes wezen kijken, maar vind het erg lastig. Ik zoek iets wat er niet veel is (grote maat bonte warmbloed om lekker mee het bos in te kunnen), maar toevallig deze week 3 paarden kunnen bezichtigen. Had gehoopt dat het perfecte paard er tussen zou zitten.

De eerste had een erg leuk karakter, maar staat al 2 jaar stil op het land. Is bitloos ingereden en kent ook geen bit. Gezien ik nog nooit bitloos heb gereden, weet ik niet of dit bij me past. Heeft ook nog nooit buitenritten gemaakt, dus geen idee hoe hem dat bevalt.

De tweede had ook een erg leuk karakter, maar kan helaas (nog) niet alleen naar buiten. Ze heeft heel dr leven in groepen buitenritten gemaakt en verder staat ze in een kudde op de wei. Zelf wil ik graag veel buitenritten maken. In het begin met andere paarden, maar later ook alleen. Ze is echter erg onzeker als ze alleen is, dus dat wordt lastig. := En ze eheft een traan oog, schijnbaar een terugkerend probleem bij dat oog. Ze is er niet blind aan, maar is ook wat dik en geirriteerd.

En nummer 3 was een bonte merrie. Mooi paardje, maar stond op stal naast een ruin. Bij aankomst probeerde ze hem 2x te bijten met de oren in de nek. Even uit de stal gehaald en bekeken. Bij terug zetten op stal besloot ze zonder reden dr buurmanpaard nog even een trap op de neus te verkopen. En er zat ook een recente tweede kras op de neus, dus dat was denk ik niet de eerste keer. :') Thuis komt ze met 1 andere jaarling merrie te staan, dus misschien gaat dat beter dan met die ruin, maar wel een risico... Verder wel mooie gangen en naar mensen wel leuk. Jong dier en vindt buitenrijden erg leuk.

Wat zouden jullie doen? Verder zoeken of een tweede keer kijken bij een van deze paarden en een proefritje te maken? Heb ze geen van allen onder het zadel gehad, maar ze staan wel allemaal dichtbij. Vooral nummer 1 en 3.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:59

tirzasarah10 schreef:
StalNollie schreef:
Maar het paard bevalt je verder wel en het verhaal klopt verder wel
Op het feit dat ze nu meer vraagt en paard dus niet zo lang heeft was er verder niks vreemds aan? Waarom dan niet gewoon kijken of je verder met dit paard gaat?

Wat een ander ervoor betaald heeft doet niks aan het geen wat een verkoper er nu voor vraagt. Dat is haar goed recht. Vind het zelfs niet netjes dat een vorige eigenaar over een prijs begint, tegen een potentiële koper. Gaat een ander niks aan, en je hebt er niks aan



Als je idd een ordinaire handelaar ben had ik het mij kunnen voorstellen ja. Maar als je het verhaal begint met na lang wikken en wegen met pijn in mijn hart. Ik had haar ook verteld dat het paard mij bekend voor kwam, dus ja ik ga zoeken. Zeker na een vaag verhaal en ik kreeg op vele vragen geen tot vaag antwoord. Als het je om het geld gaat kun je toch gewoon zeggen dat ze hem nog maar 8 weken had? Ik sta met jou zo ongeveer altijd loodrecht in mening dus tja verder niet heel nuttig. Ik wilde gewoon graag mijn verhaal kwijt omdat ik het ziek vind dat je gewoon kei veel geld over een paard zijn rug wil verdienen terwijl je hem zacht gezegd niet beter heb gemaakt


? Waarom moet het eerste woordje ervoor staan!
En deed ze vaag of vroeg je niet het juiste. Er zit verschil in vragen en antwoorden.
Bijv. Ik vraagt aan verkoper hoelang ze hem al heeft zei antwoord met enkele weken. Wat is daar dan vaag aan. Als je specifieker antwoord wil hebben moet je vraag zijn vanaf wanneer en/of welke maand /datum in jou bezit. En tegenwoordig is dat met ubn registratie natuurlijk makkelijker na te gaan.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:50

murls schreef:
Zelf ook weer paardjes wezen kijken, maar vind het erg lastig. Ik zoek iets wat er niet veel is (grote maat bonte warmbloed om lekker mee het bos in te kunnen), maar toevallig deze week 3 paarden kunnen bezichtigen. Had gehoopt dat het perfecte paard er tussen zou zitten.

De eerste had een erg leuk karakter, maar staat al 2 jaar stil op het land. Is bitloos ingereden en kent ook geen bit. Gezien ik nog nooit bitloos heb gereden, weet ik niet of dit bij me past. Heeft ook nog nooit buitenritten gemaakt, dus geen idee hoe hem dat bevalt.

De tweede had ook een erg leuk karakter, maar kan helaas (nog) niet alleen naar buiten. Ze heeft heel dr leven in groepen buitenritten gemaakt en verder staat ze in een kudde op de wei. Zelf wil ik graag veel buitenritten maken. In het begin met andere paarden, maar later ook alleen. Ze is echter erg onzeker als ze alleen is, dus dat wordt lastig. := En ze eheft een traan oog, schijnbaar een terugkerend probleem bij dat oog. Ze is er niet blind aan, maar is ook wat dik en geirriteerd.

En nummer 3 was een bonte merrie. Mooi paardje, maar stond op stal naast een ruin. Bij aankomst probeerde ze hem 2x te bijten met de oren in de nek. Even uit de stal gehaald en bekeken. Bij terug zetten op stal besloot ze zonder reden dr buurmanpaard nog even een trap op de neus te verkopen. En er zat ook een recente tweede kras op de neus, dus dat was denk ik niet de eerste keer. :') Thuis komt ze met 1 andere jaarling merrie te staan, dus misschien gaat dat beter dan met die ruin, maar wel een risico... Verder wel mooie gangen en naar mensen wel leuk. Jong dier en vindt buitenrijden erg leuk.

Wat zouden jullie doen? Verder zoeken of een tweede keer kijken bij een van deze paarden en een proefritje te maken? Heb ze geen van allen onder het zadel gehad, maar ze staan wel allemaal dichtbij. Vooral nummer 1 en 3.

Als je perse een paard met een bepaalde kleur wil, dan wordt je keuze beperkt. Waarom moet het een bonte zijn, en dan ook nog warmbloed : bonte Tinkers zijn er genoeg.

Diortje_vds

Berichten: 559
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:24

Ik ben inmiddels vol spanning aan het aftellen naar de aankomst van mijn nieuwe aanwinst *\o/*

Kan de route volgen en krijg updates, ze is super mooi geladen, heel makkelijk, en bij de tussenstop bleek ze heel rustig te zijn en niets te zweten.

De samenwerking met Horse Logistics is echt top, heel blij mee!


Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:31

Oh super!! Spannend hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:50

murls schreef:
Zelf ook weer paardjes wezen kijken, maar vind het erg lastig. Ik zoek iets wat er niet veel is (grote maat bonte warmbloed om lekker mee het bos in te kunnen), maar toevallig deze week 3 paarden kunnen bezichtigen. Had gehoopt dat het perfecte paard er tussen zou zitten.

De eerste had een erg leuk karakter, maar staat al 2 jaar stil op het land. Is bitloos ingereden en kent ook geen bit. Gezien ik nog nooit bitloos heb gereden, weet ik niet of dit bij me past. Heeft ook nog nooit buitenritten gemaakt, dus geen idee hoe hem dat bevalt.

De tweede had ook een erg leuk karakter, maar kan helaas (nog) niet alleen naar buiten. Ze heeft heel dr leven in groepen buitenritten gemaakt en verder staat ze in een kudde op de wei. Zelf wil ik graag veel buitenritten maken. In het begin met andere paarden, maar later ook alleen. Ze is echter erg onzeker als ze alleen is, dus dat wordt lastig. := En ze eheft een traan oog, schijnbaar een terugkerend probleem bij dat oog. Ze is er niet blind aan, maar is ook wat dik en geirriteerd.

En nummer 3 was een bonte merrie. Mooi paardje, maar stond op stal naast een ruin. Bij aankomst probeerde ze hem 2x te bijten met de oren in de nek. Even uit de stal gehaald en bekeken. Bij terug zetten op stal besloot ze zonder reden dr buurmanpaard nog even een trap op de neus te verkopen. En er zat ook een recente tweede kras op de neus, dus dat was denk ik niet de eerste keer. :') Thuis komt ze met 1 andere jaarling merrie te staan, dus misschien gaat dat beter dan met die ruin, maar wel een risico... Verder wel mooie gangen en naar mensen wel leuk. Jong dier en vindt buitenrijden erg leuk.

Wat zouden jullie doen? Verder zoeken of een tweede keer kijken bij een van deze paarden en een proefritje te maken? Heb ze geen van allen onder het zadel gehad, maar ze staan wel allemaal dichtbij. Vooral nummer 1 en 3.


Ik zou nummer 2 laten staan maar toch wel bij nummer 1 en 3 gaan kijken en een proefritje maken.
Wie weet kan je met de 1e wel goed overweg, als je het niet probeert lukt het zeker niet.
Nummer 3 zou ik eens checken als die vlakbij een ander paard staat, mijn vorige merrie had het ook totaal niet op dr buurvrouw terwijl er normaal geen problemen waren.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:05

Ik zou ook voor nummer één en drie gaan, met bit heb je ze ook zo beleerd en anders als je alleen buitenritjes wilt maken is bitloos ook geen probleem.

Nr 3 kan gewoon merrie gedrag zijn of onrustig als er veel wisselende paarden zijn/ kudde samenstelling.

Spannend Diortje, komt ze vandaag nog?

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:07

Ik zou nr 3 zeker niet laten staan. Als die al buitenritten gewend is zou dat voor mij een grote plus zijn. Dat ze dan een beetje zuur is op een ruin zou ik niet teveel op uit doen.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:44

Earth schreef:
Ik zou nr 3 zeker niet laten staan. Als die al buitenritten gewend is zou dat voor mij een grote plus zijn. Dat ze dan een beetje zuur is op een ruin zou ik niet teveel op uit doen.

Maar die zou ik wel iets specifieker laten keuren omdat er ook een fysiek probleem onder kan liggen.

Bitloos kun je gewoon leren als het paard netjes opgeleid is.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:32

Wat een ontwikkelingen allemaal! Diortje, je hebt echt een pareltje te pakken! Het afleggen van de vele kilometers heeft dus geloond :)
Mbt de keuzes hierboven; als je erg specifieke eisen hebt, bijvoorbeeld aan de kleur, moet je soms ergens anders wat concessies doen. Ik zou zeker 3 er niet om laten staan.

Hier is mijn nieuwe aanwinst ook aangekomen. Voor het eerst aan huis, toch wel spannend vind ik. Zeker het voor de eerste keer samen staan, maar alles gaat super goed! Hij is nog wel wat nerveus en eet wat minder, maar de slobber gaat er goed in gelukkig.
Hij kan het ook goed vinden met ons andere paard (gelukkig, daarvoor is hij ook gekocht ;) )

Ik blijf hier meelezen hoor! Vind de zoektocht naar een paard altijd leuk.

Afbeelding



Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:44

Oh Simbaa, ook een vosje <3
Veel geluk met hem !