Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:53

Nikass schreef:
SusanH schreef:
Dit is de Achterhoek. Daar zat tot vorige week nog geen wolf zover ik weet.


Ook echt lekker naïef. Je weet toch al jaren dat hij eraan komt? Eens is de eerste keer dan hè :)*
En ja, voor zover je weet...


Noem het naïef maar ze doen ook wel erg hun best om het niet bekend te hebben samen met hun sprookjes verhalen er rond dat ie schuw en bang is voor mensen en slechts heel af en toe een schaapje zal pakken.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:54

nikass, en als je ze s nachts opsluit in een stal, dan komt de wolf gewoon een uurtje later.
Is ook al gebeurd.

Links- of rechtsom, het is niet haalbaar om wolven onbeheerd te laten gaan, over een poosje kan je met je hond niet meer het bos in. Of hardlopen in je uppie etc.

Leuk dit selectieve wereldvreemde beleid.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:57

Nikass schreef:
Het is net als mijn buurvrouw destijds, die ondanks vele waarschuwingen het in het belang van haar kippen vond dat ze overal, dus ook op mijn erf, mochten lopen.

Zie je zelf niet dat dit niet hetzelfde is?

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:31

Oakland1990 schreef:
Nikass schreef:
Ook echt lekker naïef. Je weet toch al jaren dat hij eraan komt? Eens is de eerste keer dan hè :)*
En ja, voor zover je weet...


Noem het naïef maar ze doen ook wel erg hun best om het niet bekend te hebben samen met hun sprookjes verhalen er rond dat ie schuw en bang is voor mensen en slechts heel af en toe een schaapje zal pakken.


Ik ben het met je eens dat het politieke beleid absoluut niet deugd. Zij hadden al veel eerder moeten starten met goede voorlichting en adequate hulp.
Voor particulieren is het natuurlijk vaak lastig en kostbaar om maatregelen te nemen, dat ervaren wij zelf ook (pony dag en nacht buiten in Oost Nederland)
Dat neemt niet weg dat het probleem niet de wolf is, maar het gemak waarmee mensen (teveel) dieren houden en geen geld, ruimte, over toestemming hebben voor geschikte huisvesting.

Sterrengoud: ik wil graag dat je stopt met voor mij invullen wat ik zou denken of vinden. Je reageert alsof ik gezegd heb dat snachts op stal zetten de oplossing is. Maar dat heb ik niet gezegd. Dus reageer graag op wat ik zeg in plaats van allerlei conclusies te trekken.

En draai het om: het is niet haalbaar om op elk stukje grond dieren te houden.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 01-12-22 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:32

Nikass schreef:
Hahaha moet ik nu even heel hard lachen dierenfan, of toch heel verdrietig worden.. jij denkt dat de mens het van de wolf wint qua selectie??

Zelfs als de mens het zou wíllen kan die daar toch niet aan tippen! En die ervaring (dat men het wil) heb ik nou ook totaal niet; zowel in de Randstad als in het Oosten wordt er heel anders gejaagd en loopt er ook aangeschoten wild rond.
Oh en vergeet niet wat het koningshuis aanricht op het Kroondomein...

Sorry hoor, maar zoals jij denkt is wel het ultieme voorbeeld van erg ver van de natuur af staan!

En dan geef je alsnog geen antwoord op de vraag waarom de mens óók nog blijft jagen als je van mening bent dat er te weinig wild over blijft. Laat het dan alléén aan de wolf


Ik las jou vraag inderdaad verkeerd. Echter hier wordt bijvoorbeeld gejaagd omdat we hier gelukkig geen wolven hebben. De populatie reeën is hier overigens zodanig dat deze niet bejaagd worden. In geval van dierenwelzijn is er 1 jager bevoegd om na melding bij instanties betreffend dier af te schieten. De populatie wordt wel gemonitoord dus.
Omdat dat gedaan wordt, wordt er ook nog in gebieden gejaagd waar wel wolven leven. Om dezelfde reden en om evenwicht in populaties te behouden als deze evenwicht verstoord is betreft voornamelijk de hoeveelheid mannelijke dieren. Volgens mij heb ik overigens al gelezen dat het jagen in bepaalde gebieden al sterk aangepast is ivm de wolf. Dus geen reeën en herten maar wel zwijnen bijvoorbeeld.

Dat jij denkt dat een wolf beter selecteert betekent dat wij een verschil van mening hebben. Moet je daarom direct iemand uit willen lachen of verdrietig van worden?? Vind ik ontzettend apart!!

Ik geef al aan dat mensen niet in alle gebieden volledig kunnen komen waar de wolf wel kan komen. De wolf kan dus efficiënter jagen terwijl wild bij mensen makkelijker kan ontkomen. Daardoor is het voor jagers niet simpel om een te grote populatie wild op juist niveau te houden of brengen. Terwijl de wolf overal kan komen waar ander wild ook kan komen en beter is in jagen. Hierdoor maken ze meer slachtoffers. Daar waar jong en onervaren wild door jagers bewust lang niet allemaal geschoten wordt daar pakt de wolf alles wat hij pakken kan.

Mijn redenatie lijkt mij persoonlijk heel logisch en helemaal niet lachwekkend. Wel vreselijk voor de wild stand van aantrekkelijk wild voor wolven in gebieden waar nu wolven leven maar die gewoon niet geschikt zijn voor langer termijn!!

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:35

Cer schreef:
Nikass schreef:
Het is net als mijn buurvrouw destijds, die ondanks vele waarschuwingen het in het belang van haar kippen vond dat ze overal, dus ook op mijn erf, mochten lopen.

Zie je zelf niet dat dit niet hetzelfde is?


Het is hetzelfde principe.
Zij heeft de verantwoordelijkheid voor haar kippen en moet de huisvesting zo regelen dat ze zo veilig mogelijk zijn.

Ze heeft wel al doende geleerd ze snachts binnen te doen, want anders worden ze opgevreten door vossen en roofvogels. Moeten die ook maar afgeschoten worden? Of zijn kippen minder waard dan schapen?

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:40

Nikass schreef:
Dat neemt niet weg dat het probleem niet de wolf is, maar het gemak waarmee mensen (teveel) dieren houden en geen geld, ruimte, over toestemming hebben voor geschikte huisvesting.


Klopt. Maar waar je vroeger voor x aantal euro een hectare grond kocht, er twee draadjes omheen trok met een accu aan stroom, is dit nu niet meer waar. Kan je die mensen verwijten dat ze die kost niet hebben ingecalculeerd, of dat ze na 20 jaar zorgeloos paarden houden dat nu plots een hele aanpassing vinden, die een klap geld kost? Ga jij een lening afsluiten om die hectare “waterdicht” te maken? Krijg je die überhaupt wel? Hoe diervriendelijk is dat nog? En dan vooral voor de andere dieren? Dat de gemeente geen vergunning geeft voor meer dan een schuilstal is nooit een issue geweest, tot nu.
En ik denk dat veel mensen de kansen verkeerd inschatten op dat hun dier gevaar loopt, of net andersom. Maar hoe hadden we die ervaring moeten krijgen? Er was immers “niks aan de hand”, want hij pakt geen pony’s, alpacas, ezels en als je echt enorme pech hebt dan molt die mss eens 1 schaapje. En dan kan je die mensen dom of naïef noemen, zo worden ze ook gehouden door onder meer Welkom Wolf enz.

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:46

Je mag op heel veel plekken niet eens een omheining plaatsen van hoger dan 1m omdat het daarna als bouwwerk wordt gezien en daar moet je dus apart een vergunning voor krijgen, dus nog meer kosten. Als je al toestemming krijgt…

Wolven gaan gerust door sloten heen, mijn herders springen al gerust 1,5m hoog (voor de lol, laat staan in het geval van nood of honger) en ze schieten ook zo door 1m dik stevige hulstheg heen. Ik zou het niet weten hoor..

Ik heb ook al filmpjes voorbij zien komen uit Duitsland waar 2 wolven door een melkveestal rennen en meerdere koeien verwonden.
Wat is er veilig dan…?

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:51

Dierenfan ik had niet moeten lachen, dat was misschien inderdaad niet zo netjes. Maar heel eerlijk vind ik de opmerking dat wolven pakken wat ze krijgen kunnen en de mens met gezond verstand jaagt, wel in te huilen. Maar daarin zullen we van mening verschillen inderdaad.

De grond in (in elk geval een deel) van Oost Nederland is opgedeeld in stukjes. Jagers hebben elk een vergunning voor een stukje grond om op te jagen en daarbij mogen er in totaal een x aantal dieren worden gejaagd. De onderlinge strijd om de dieren te mogen jagen is niet mals. Het eerst illegaal opjagen van bijvoorbeeld hazen door dhr A zodat ze op het perceel terecht komen waar dhr A zijn vergunning heeft en hij kan schieten. Waarop dhr B boos wordt omdat de hazen eerst op zijn perceel liepen en hij ze zelf wil schieten. Het afkopen van toestemming bij particulieren om over hun grond te mogen, en als je de toestemming niet geeft lig je eruit in de buurt.
Het illegaal meenemen van wild voor eigen consumptie, het jagen naast wandelpaden met gevaar voor wandelaars etc etc

Het gezonde verstand is nog al eens ver te zoeken bij jagers.

josien_m_
Berichten: 2403
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:53

Je kunt prima op kleine lapjes grond dieren houden. Alleen gaat dat niet wanneer gekozen wordt om een roofdier, al dan niet uitgezet, zijn gang te laten gaan. Verschil van visie is niet direct een reden om mensen te betichten van het weigeren verantwoordelijkheid te nemen. Mensen denken verschillend over de komst van een roofdier en mensen denken verschillend over het houden van vee. Toch moet er een compromis gevonden worden in dit land, in Europa. Met elkaar afmaken word je zelf een roofdier.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:31

Wij hebben een aantal jaren geleden door een bedrijf een degelijke omheining laten plaatsen om onze kleine hectare weiland , dan is het ook nog verdeeld in meerdere weitjes. Wij hebben momenteel nog 4 minipaardjes , op elke wei staan blokhutten voor het schuilen voor regen, kou en wind, we dachten dat dit degelijke hekwerk wel 20 jaar zou meegaan, maar nee, het is 1.20 hoog en een wolf springt daar makkelijk overheen, alleen toen wij dit lieten zetten hadden we nog nooit gehoord van een wolf in Nederland. helaas is het nu niet mogelijk om de omheiningen nóg hoger en beter te maken en ben ik dus genoodzaakt om van mijn toch al kleine kudde een aantal te verkopen om te zorgen dat de rest 16 tot 18 uur per etmaal binnen opgesloten kan staan |(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:31

Dat het gezonde verstand bij jagers ver te zoeken is, daarover verschillen we van mening Nikass. De jagers die ik ken zijn allemaal nuchtere mensen met een heldere kijk op de wereld. Ik kan me doorgaans goed in hun standpunten vinden. Wat betreft naïviteit, ook mensen die alle maatregelen getroffen hebben zoals voorgeschreven zijn slachtoffer geworden, of althans hun vee dan toch. Wolfwerende hekken hebben daarnaast veel bijkomende nadelen voor klein en groot wild. In de Achterhoek was tot nog toe weinig aan de hand, en daardoor komen de houders van ( hobby) vee nog niet in aanmerking voor tegemoetkoming in de kosten als ze maatregelen zouden willen nemen. Pas als er echt een probleem ontstaat worden er dingen in gang gezet lijkt het wel.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar dat filmpje uit Harderwijk. Die groep die van de zomer nabij de Stakenberg gefilmd was is toevallig ook 8 wolven groot. Dat is niet ver van Harderwijk.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:39

jolandje schreef:
Wij hebben een aantal jaren geleden door een bedrijf een degelijke omheining laten plaatsen om onze kleine hectare weiland , dan is het ook nog verdeeld in meerdere weitjes. Wij hebben momenteel nog 4 minipaardjes , op elke wei staan blokhutten voor het schuilen voor regen, kou en wind, we dachten dat dit degelijke hekwerk wel 20 jaar zou meegaan, maar nee, het is 1.20 hoog en een wolf springt daar makkelijk overheen, alleen toen wij dit lieten zetten hadden we nog nooit gehoord van een wolf in Nederland. helaas is het nu niet mogelijk om de omheiningen nóg hoger en beter te maken en ben ik dus genoodzaakt om van mijn toch al kleine kudde een aantal te verkopen om te zorgen dat de rest 16 tot 18 uur per etmaal binnen opgesloten kan staan |(


Dat dat heel rot voor je is begrijp ik uiteraard. Een aantal jaren geleden was echt al wel bekend dat de wolf in aantocht was. Hij was zelfs al in Nederland gesignaleerd. Daarom geef ik ook aan dat de politiek al veel eerder met goede voorlichting en maatregelen had moeten komen.
Dat dit niet gebeurt is, en jij nu opeens geconfronteerd wordt met een voldongen feit is alleen niet de schuld van de wolf en het is ook niet terecht om te willen dat hij dat met de dood moet bekopen.

En waar ligt het probleem dan SusanH? Bij de wolf of bij de politiek?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:47

Beiden. Ik vind Nederland te dichtbevolkt om een dier als de wolf een goede plek te geven. De wolf komt mensen te na, dat is gewoon niet te voorkomen. Als er niks gebeurt groeit de populatie door, worden wolven steeds minder schuw ( het zijn opportunisten en heel slim) ze hebben gauw genoeg door dat ze van ons niks te vrezen hebben. Weg krijgen we de wolf niet meer en dat hoeft denk ik ook niet. Maar we moeten imo af van de beschermde status. Zodat we de populatie in bedwang kunnen houden mocht dat nodig zijn. In andere landen is al ervaring met afschot van probleem wolven die zich vergrijpen aan vee. Dat lijkt daar goed te werken. Daarnaast, als ze door hebben dat mensen wel gevaarlijk kunnen zijn zal het gedrag van de wolf ook veranderen en zullen ze schuwer worden.

Edit: ik denk er trouwens zelf serieus over na om dit te kopen: https://www.bol.com/nl/nl/p/repus-perso ... oductImage. Voel ik me toch veiliger.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:14

SusanH schreef:
Dat het gezonde verstand bij jagers ver te zoeken is, daarover verschillen we van mening Nikass. De jagers die ik ken zijn allemaal nuchtere mensen met een heldere kijk op de wereld. Ik kan me doorgaans goed in hun standpunten vinden. Wat betreft naïviteit, ook mensen die alle maatregelen getroffen hebben zoals voorgeschreven zijn slachtoffer geworden, of althans hun vee dan toch. Wolfwerende hekken hebben daarnaast veel bijkomende nadelen voor klein en groot wild. In de Achterhoek was tot nog toe weinig aan de hand, en daardoor komen de houders van ( hobby) vee nog niet in aanmerking voor tegemoetkoming in de kosten als ze maatregelen zouden willen nemen. Pas als er echt een probleem ontstaat worden er dingen in gang gezet lijkt het wel.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar dat filmpje uit Harderwijk. Die groep die van de zomer nabij de Stakenberg gefilmd was is toevallig ook 8 wolven groot. Dat is niet ver van Harderwijk.


Misschien omdat wij jagers kennen dat wij er een andere kijk op hebben. Het algemene beeld over jagers is net zo negatief als het algemene beeld over de wolf positief is bij het grootste gedeelte van de bevolking.

Ik heb totaal niets met jagen maar zie hier enkel zeer gedreven jagers die exact weten welk wild waar zit en wat de populatie en gezondheid is. Die zijn jaar rond in de polders te vinden om alles te bestuderen en enkel in het seizoen te jagen wat nodig geacht wordt. Vergaderingen en al horen erbij

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:15

Nikass schreef:
Het is hetzelfde principe.
Zij heeft de verantwoordelijkheid voor haar kippen en moet de huisvesting zo regelen dat ze zo veilig mogelijk zijn.
Ze heeft wel al doende geleerd ze snachts binnen te doen, want anders worden ze opgevreten door vossen en roofvogels. Moeten die ook maar afgeschoten worden? Of zijn kippen minder waard dan schapen?


Zoals jij het brengt had het zo moeten zijn:
Jij had ervoor kunnen zorgen dat vreemde dieren (kippen) jouw erf niet op konden komen, zodat ze niet bij jouw dier konden komen.
De wolf is het vreemde dier wat het terrein van een particulier op komt.

Overigens vind ik het ronduit onbeschoft om alles onder 'schapenhouders' te gooien.. er zijn genoeg dieren van particulieren die straks aangevallen worden. Maar gooi het gewoon weer op de bedrijfsmatige veehouderij, gewoon omdat het kan :+

En de politiek is er de oorzaak van dat de wolf onbeschermd kan rondlopen, dus de politiek moet ervoor zorgen dat mensen voldoende schuilmogelijkheden mogen bouwen.

maar, er is hier gewoon weinig natuur over, waar een groot roofdier past...

Freddydeshet

Berichten: 126
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:18

Er is zo belachelijk weinig informatie over de wolven aanvallen, dat ik op het moment vooral op bokt nieuws er over krijg. Ik weet niet eens of ik al zenuwachtig moet zijn over mijn shet van 1,12m die staat 8km van de Veluwe af in een klein dorp naast een bosje. Het is heel erg stil over de wolf hier en niemand heeft het er over..

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:36

Ik bal even binnen zonder bijgelezen te hebben, wie heeft er gisteren bij beau gezien dat die boswachter arjan zat te verkondigen dat er 20 wolven in Nederland wonen en dat er per jaar zo een 13000 schapen door honden doodgaan?? Ik ben in staat om contact op te nemen met de redactie van dat programma. .. ala je wat verkondigd op tv zeg dan de waarheid

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:39

Tja onze meningen verschillen inderdaad Susan.
Nederland is te vol als het gaat om productiedieren (wat een afschuwelijk woord), dat wel.
Mijn moeder zei het vroeger al: "hier stond vroeger koren" voor ons eigen voedsel. Maar tegenwoordig is het landschap (zeker in de Achterhoek!) volledig verpest door eindeloos veel mais mais mais want de megaveestapel moet worden gevoerd. Compleet uitgeputte landbouwgrond waar geen diertje meer in leeft. En (oa) extra veel Parkinson.

Ook wordt de infrastructuur niet efficiënt ingezet, waardoor er met een overschot aan snelweg toch altijd files zijn

En het beleid rond huisvesting, met oa de vrije hand voor de huisjesmelkers en het steeds bouwen van nog grotere en duurdere woningen, zorgt ervoor dat mensen niet meer normaal een dak boven hun hoofd kunnen krijgen.
En wie krijgt daarvan de schuld: de asielzoekers.

Het is een krom soort redenatie. Een makkelijke oplossing om een snelle zondebok aan te wijzen en dan zelf niets hoeven doen. De asielzoekers het land uit, alsof dat iets zou oplossen op de woningmarkt. En de wolf het land uit, alsof dat iets zou verbeteren aan het totaal misbruikte landschap.

Er worden verkeerde prioriteiten gesteld, verkeerde keuzes gemaakt. Altijd vanwege korte termijn denken en zoveel mogelijk geld binnen harken. En natuurlijk vanuit het superieure idee dat mensen het recht hebben om zich de aarde toe te eigenen ten koste van andere mensen en andere diersoorten.

Natuurlijk zijn individuele, veel minder machtige burgers daarvan de dupe. De één doordat er geen betaalbare woning te krijgen is, de ander doordat hij geen geld heeft voor een deugdelijke huisvesting voor zijn hobby dieren, en nog veel erger, degene die op de vlucht is voor geweld en vervolgens nergens welkom is.

En de verdeel en heers strategie werkt nog altijd. Want in plaats van de daadwerkelijke veroorzaker ter verantwoording te roepen kiezen mensen een kwetsbare zondebok.

Je bent niet de enige, Dierenfan. Ik ken ook jagers. Mijn ervaringen zijn uit eerste hand.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:42

Nee Cer,
Het was niet mijn taak om haar kippen te beschermen. Dat zie je dan toch echt niet goed.

En waarom geen antwoord op de gestelde vraag: moeten vossen en roofvogels worden afgeschoten?
Ze zorgen ervoor dat kippen snachts opgehokt moeten worden. En dan nog maken ze overdag ook wel eens slachtoffers.

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:45

Vossen worden met regelmaat geschoten om overlast te voorkomen.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:59

knollentuin schreef:
Ik bal even binnen zonder bijgelezen te hebben, wie heeft er gisteren bij beau gezien dat die boswachter arjan zat te verkondigen dat er 20 wolven in Nederland wonen en dat er per jaar zo een 13000 schapen door honden doodgaan?? Ik ben in staat om contact op te nemen met de redactie van dat programma. .. ala je wat verkondigd op tv zeg dan de waarheid

Niet gezien
Maar idd schandalig dat dit soort leugens op tv mag.
Dat ze die cijfers maar eens feitelijk onderbouwen. Maar dat kunnen ze niet. Want het is een leugen.

Maar dan is het logisch dat mensen die het niet echt goed volgen dat geloven.

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:18

DuoPenotti schreef:
knollentuin schreef:
Ik bal even binnen zonder bijgelezen te hebben, wie heeft er gisteren bij beau gezien dat die boswachter arjan zat te verkondigen dat er 20 wolven in Nederland wonen en dat er per jaar zo een 13000 schapen door honden doodgaan?? Ik ben in staat om contact op te nemen met de redactie van dat programma. .. ala je wat verkondigd op tv zeg dan de waarheid

Niet gezien
Maar idd schandalig dat dit soort leugens op tv mag.
Dat ze die cijfers maar eens feitelijk onderbouwen. Maar dat kunnen ze niet. Want het is een leugen.

Maar dan is het logisch dat mensen die het niet echt goed volgen dat geloven.


Ik heb dus gewoon de redactie een mail gestuurd O:)

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:45

Nikass schreef:
sterregoud schreef:
De wolf is beschermd, terwijl hij andere bedreigde diersoorten laat uitsterven.

racka schapen gisteren in Voorst

https://www.destentor.nl/achterhoek/wol ... wfW2SVk9o8


Schandalig dat die mensen hun dieren niet beter hebben beschermd!


Je weet niet eens de situatie maar al meteen aannames maken...
Niet iedereen MAG zijn weides wolfproof maken voor wild doorgang

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:16

Het enigste compromie dat ze kunnen sluiten is regulieren. Geregeld af schieten dus!! Ze niet in grote getallen maar laten door fokken.
Dat is het enigste verstandige wat men kan doen.

Niemand heeft moeite met een ,enkele, wolf in zijn omgeving of 3 op de Veluwe.
Dat is heel wat anders dan hele roedels die de boel komen uit moorden.