Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 229 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

josien_m_ schreef
Mensen mogen wel verschillende meningen hebben hoor! En het is zeker niet verkeerd je dat te blijven realiseren. Het afdoen als onzin, gaat mijns inziens te ver!

Klopt. Een andere mening is zeker niet altijd onzin.
Maar veel van de laatste paar dagen imo wel.
Zoals meneer Loos ook onzin en leugens verteld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 20:44 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
josien_m_ schreef
Mensen mogen wel verschillende meningen hebben hoor! En het is zeker niet verkeerd je dat te blijven realiseren. Het afdoen als onzin, gaat mijns inziens te ver!

Klopt. Een andere mening is zeker niet altijd onzin.
Maar veel van de laatste paar dagen imo wel.
Zoals meneer Loos ook onzin en leugens verteld.


Ik sprak hem toevallig op Facebook tenminste ik kwam berg onzin tegen en gaf tegen reactie en zag later dat hij het was. Net als meerdere andere mensen eentegen reactie gaven. In 2 dagen tijd heeft hij 1 tegen reactie gegeven en dat enkel op een foto dat betreffend dier geen wolf zou zijn. Op alle tegen argumenten is er gewoon doodse stilte. Als je dan zo'n expert ben dan kun je je standpunt onderbouwen en verdedigen en veeg je iedereen onderuit maar gewoon helemaal niets....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:28 



 
Profiel   

koend schreef


Gelukkig maar. Hoe naar ik het ook vind, het zijn er gewoon nu al te veel en zonder natuurlijke vijand gaat het gewoon niet werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 21:43 



 
Profiel   

Nikass schreef
SusanH schreef
Nikass ik zie hier de laatste pagina's nergens terug dat er gereageerd wordt op onjuiste informatie, je geeft je mening over een heel aantal onderwerpen die imo weinig met de wolf te maken hebben. En ik zie dat dit reactie op roept bij anderen. Wellicht is het dan beter om even de TEM knop te gebruiken, ik zie nu dat mensen persoonlijk worden en dat lijkt me ook niet wenselijk.


Nee dat hoort niet, maar daar maak ik me niet zo druk om

Het topic loopt al een tijdje, en al vanaf het begin is er steeds terugkerend de discussie, en is er sprake van foutieve informatie en aannames. Dat is niet nieuw. De mensen die niet anti wolf zijn verdwijnen uit het topic omdat een bepaald groepje anti wolvers net zo lang op je inhakt tot je het opgeeft.
Dus ja, als ze dan een tijdje geen tegengas hebben gehad worden mijn opmerkingen natuurlijk als heel onaangenaam ontvangen.
Maar ook daar zit ik niet zo mee.

Wil je nu weer het laatste woord hebben ? +:)+
Is trouwens vervelend hé , dat iemand voor jou gaat invullen wat je zou denken of vinden ?
Ik kan mij nog herinneren dat je dat je dat enige tijd geleden in dit topic ook bij mij deed... >;)



Maar goed volgens mij zitten hier genoeg mensen die geen probleem met een paar wolven hebben.
Maar wel met het feit dat ze maar mogen doorfokken en je mag staan toekijken hoe alles naar de kl*te gaat.
Er is überhaupt niet aangetoond of onderzocht wat al dat geweldige wolfwerende hekwerk voor effect heeft op de rest van de natuur.
Dus je kan heel makkelijk roepen , kippen e.d. bescherm je toch ook ? nou ik durf te zeggen dat de invloed van een gemiddeld kippenhokje met een rennetje van 4x3 minder invloed heeft op het ecosysteem dan een volledig afgezette weide van gemiddeld een paar hectare per deel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 01:51 



 
Profiel   

Jessix schreef
koend schreef


Gelukkig maar. Hoe naar ik het ook vind, het zijn er gewoon nu al te veel en zonder natuurlijke vijand gaat het gewoon niet werken.


Dat idd mijn maag draait om als ik het zou zien maar dat heb ik met alles wat gedood wordt aan dieren. Ik besef enkel wel goed dat het helaas gewoon noodzakelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 06:49 



 
Profiel   

dubbel


Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 02-12-22 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 09:02 



 
Profiel   

Nikass schreef
Misschien heb jij dan geen geschikte situatie om mini paardjes te houden.
Waarom wil je zo nodig de wereld naar jouw hand zetten?


Bij zulke domme uitspraken val ik compleet stil. Geloof je nu echt zelf wat je schrijft ? Niet best dit.

En wat Trekpaard84 zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 09:03 



 
Profiel   

Laat haar aub niet het topic bepalen. Gewoon negeren... Valt niet tegenop te discussiëren

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 09:05 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Laat haar aub niet het topic bepalen. Gewoon negeren... Valt niet tegenop te discussiëren


Heb je gelijk in, dit soort mensen denkt dat ze G.d zijn en alles weten, die staan niet open voor iets anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 09:10 



 
Profiel   

Even voor Mede-Maashorsters, melding op de wolvenapp:
Afgelopen nacht zijn vier paarden losgebroken uit de wei aan de Zeelandse dijk bij Volkel/Heikant.
Er is daar ook een mogelijke wolf gesignaleerd .
De paarden zijn inmiddels weer veilig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:24 



 
Profiel   

Ik zag het net op de whatsappgroep, je bent me net voor met melden.

Ik ga zo mijn paarden binnen zetten. Staan daar vlakbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:26 



 
Profiel   

Van de zotte toch dit. Sterkte ermee FrNo.

Ik heb de boel aardig wolfwerend, maar zal haast moeten maken met het aanpassen van de poorten.

Iig blij met mijn grote stallen voor de nacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:40 



 
Profiel   

Vreselijk. Moeten we de paarden weer op stal gaan zetten? Zouden ze dus ongeveer 15 uur op stal moeten terwijl ze dat helemaal niet gewend zijn, ze lopen 24/7 buiten. Daar word mijn paard doodongelukkig van! En niet goed voor zijn gezondheid.
Tot nu toe staan ze nog 24/7 buiten.

Maak me best wel zorgen voor de toekomst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:56 



 
Profiel   

dierenfan schreef
Dat idd mijn maag draait om als ik het zou zien maar dat heb ik met alles wat gedood wordt aan dieren. Ik besef enkel wel goed dat het helaas gewoon noodzakelijk is.


Dan staat jouw maag niet vaak meer stil. Realiseer je je hoeveel dieren er door de mens gedood worden? En hoe dat vaak gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:58 



 
Profiel   

Happinez als je ergens vindt dat ik onterechte aannames die, quote dan even wat je bedoelt.
Een beetje ongefundeerd roeptoeteren staat zo slordig ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:02 



 
Profiel   

Mac schreef
Van de zotte toch dit. Sterkte ermee FrNo.

Ik heb de boel aardig wolfwerend, maar zal haast moeten maken met het aanpassen van de poorten.

Iig blij met mijn grote stallen voor de nacht.


Mag ik vragen wat jij hebt ondernomen om je perceel (denk ik?) wolfwerend te maken? Moest je veel extra's doen of voldeed het deels (toevallig) al?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:05 



 
Profiel   

Mac schreef
Even voor Mede-Maashorsters, melding op de wolvenapp:
Afgelopen nacht zijn vier paarden losgebroken uit de wei aan de Zeelandse dijk bij Volkel/Heikant.
Er is daar ook een mogelijke wolf gesignaleerd .
De paarden zijn inmiddels weer veilig.


Nog geen 10 minuten hier vandaan. Heb net vrienden en stalhouders even op de hoogte gebracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:18 



 
Profiel   

Mac schreef
Van de zotte toch dit. Sterkte ermee FrNo.

Ik heb de boel aardig wolfwerend, maar zal haast moeten maken met het aanpassen van de poorten.

Iig blij met mijn grote stallen voor de nacht.

hoe pas je de poorten aan? ik zit daar ook mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:32 



 
Profiel   

Stroomdraad aan de buitenkant is denk ik het enige dat een beetje werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:40 



 
Profiel   

Nikass schreef
dierenfan schreef
Dat idd mijn maag draait om als ik het zou zien maar dat heb ik met alles wat gedood wordt aan dieren. Ik besef enkel wel goed dat het helaas gewoon noodzakelijk is.


Dan staat jouw maag niet vaak meer stil. Realiseer je je hoeveel dieren er door de mens gedood worden? En hoe dat vaak gaat?


Realiseer jij dat je mijn schrijven wederom helemaal verdraaid....zucht....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:50 



 
Profiel   

dierenfan schreef
Nikass schreef

Dan staat jouw maag niet vaak meer stil. Realiseer je je hoeveel dieren er door de mens gedood worden? En hoe dat vaak gaat?


Realiseer jij dat je mijn schrijven wederom helemaal verdraaid....zucht....

Haar gewoon negeren. Beste optie :D

Zulke mensen zijn zonde van je energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:57 



 
Profiel   

jolandje schreef
Mac schreef
Van de zotte toch dit. Sterkte ermee FrNo.

Ik heb de boel aardig wolfwerend, maar zal haast moeten maken met het aanpassen van de poorten.

Iig blij met mijn grote stallen voor de nacht.

hoe pas je de poorten aan? ik zit daar ook mee

Wat ik van plan ben is metalen poorten nemen met onderin gaas en zo'n elastisch stroomdraad er overheen en ook een draad/ draden aan de buitenkant (moet ik wel vanuit de binnenkant open kunnen maken). Hek zelf aarden met kettinkjes. Mocht de wolf willen klimmen, dan maakt het draad contact met het hek en krijgt hij stroom. Ik heb er XL paddockplaten onder tegen het ondergraven. Allemaal niet 100% maar iig werend.
Dat is overigens de poort tussen de weides in.

Om het hele perceel (2,3 ha) staat gaashekwerk met prikkeldraad erboven. Dat is te veel om ook te zorgen dat ze er nergens onderdoor kunnen, dus heb ik 1 wei (voor 's avonds en afhankelijk van hoe zich dit ontwikkelt misschien in de zomer ook 's nachts) extra beveligd met pinnen in de grond en stroomkoord aan de kant van de paarden (buitenkant gaat niet ivm kinderen aan die kant) en het tussenhekwerk met drie stroomkoorden tussen de dwarsbalken in. Ook eentje laag bij de grond dus, zowel aan de binnen als aan de buitenkant. Niet het meest veilig voor de paarden, maar anders heeft het geen zin. Aanvullend komt er nog meidoornhaag ter ontmoediging, maar dat moet groeien voordat dat een beetje zin heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 16:06 



 
Profiel   

Nikass schreef
dierenfan schreef
Dat idd mijn maag draait om als ik het zou zien maar dat heb ik met alles wat gedood wordt aan dieren. Ik besef enkel wel goed dat het helaas gewoon noodzakelijk is.


Dan staat jouw maag niet vaak meer stil. Realiseer je je hoeveel dieren er door de mens gedood worden? En hoe dat vaak gaat?


En hoe lang duurt t tot t bij jou binnenkomt dat je hele domme vergelijkingen aan het maken bent en behoorlijk irritant aanwezig in dit topic? Ik verbaas me geregeld over je bijdrages en vraag me opdracht af hoe jij in het leven staat

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 16:23 



 
Profiel   

Zo dat is niet niks Mac, je hebt er behoorlijk in geïnvesteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 17:04 



 
Profiel   

Mac schreef
Van de zotte toch dit. Sterkte ermee FrNo.

Ik heb de boel aardig wolfwerend, maar zal haast moeten maken met het aanpassen van de poorten.

Iig blij met mijn grote stallen voor de nacht.



Dank je Mac,

Jij hebt inderdaad goed geïnvesteerd erin, complimenten.

Ik heb ongeveer twee maanden geleden gaas voor de ingang van de stal gemaakt. Ik ben nu erg blij daarmee.

En in januari heb ik één grote stal gemaakt waar ze samen in staan.
Gelukkig doen mijn paarden er niet moeilijk over om binnen te staan.
Al heb ik ze gewoonlijk graag buiten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 17:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 229 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen