Harmonie in chaos vinden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BritHittepit

Berichten: 2547
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:45

Wat ik mij herinner is dat ze eerst een scan maken dan spuiten ze in en moet je een hele tijd wachten tot de stof zich gaat hechten op de ‘gekwetste’ botten… dan ga je opnieuw onder scan en hij duurt inderdaad wel redelijk lang maar ik herinner me niets van dat ik iets uit moest doen en mijn vriend moest niet eens zijn broeksriem uit als hij deze scan had :+ hij had zijn gewone kleding aan, jeans met riem,…

Ik bibber ook wel eens, niet perse van de kou maar van de spanning… maar ik herinner me inderdaad dat ze mij het echt zo comfortabel mogelijk maakte, kussen onder de benen, hoofd in een steun, dekentje dabei…

Komt helemaal goed! En je kan dit in het begin ook even aangeven dat je snel kou hebt! En kwa kledij zou ik gewoon iets comfortabel aandoen!

Veel succes met de scan, hopelijk kan deze wat duidelijkheid geven maar ik denk dat jij je lichaam zelf ook wel HEEL goed kent!

Let wel op als je zelf gaat kijken, elke letsel of elke ontsteking maar ook elk ‘genezen’ letsel licht op, op de beelden… dus het is soms wel schrikken als je de beelden te zien krijgt en dus niet altijd makkelijk te interpreteren als ‘leek’

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 22:50

Oh dear dat beloofd. Gaan we eindelijk kunnen tellen hoe vaak mijn ribben gebroken geweest zijn. _O-

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:11

Ayasha schreef:
Oh dear dat beloofd. Gaan we eindelijk kunnen tellen hoe vaak mijn ribben gebroken geweest zijn. _O-


Je kan er een prijsvraag van maken.. wie zit het dichtsbij met zn gok... :+

Lijkt me best heel boeiend zo'n scan en voor jou misschien ook wel fijn. Je gaf toch aan dat het je juist rust geeft als je weet waar je pijn/last vandaan komt? T lijkt me aan de andere kant ook wel heel confronterend. Na al jouw verhalen kan ik mij zo voorstellen dat je er anders uitziet van binnen dan het gewenste beeld. :(:)

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:15

Ben je dit jaar je eigen kerstboompje …

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 23:52

Maflinger_S schreef:
Ben je dit jaar je eigen kerstboompje …

_O- ik schoot hardop in de lach. _O- heerlijk!


Muga schreef:
Je kan er een prijsvraag van maken.. wie zit het dichtsbij met zn gok... :+

Lijkt me best heel boeiend zo'n scan en voor jou misschien ook wel fijn. Je gaf toch aan dat het je juist rust geeft als je weet waar je pijn/last vandaan komt? T lijkt me aan de andere kant ook wel heel confronterend. Na al jouw verhalen kan ik mij zo voorstellen dat je er anders uitziet van binnen dan het gewenste beeld. :(:)

Enerzijds ben ik blij dat ik het eindelijk ga weten anderzijds kan het zijn dat ik even ga denken ‘sh*t’ maar uiteindelijk veranderd er niks behalve dat ik het weet na deze scan. Vooral mijn polsen/handen zijn een dingetje omdat ik ook veel teken… Daarvan wil ik vooral zekerheid eigenlijk. Ik klaag nu al tijden van mijn polsen/handen. Vooral rechts ‘schuurt’ ook en moet ik af en toe precies ‘goed’ klikken… dat zijn dingen die me aan mijn enkels doen denken toen ze in het begin stadium waren. De gewrichten van mijn vingers hebben ook vaak zwelling.

Bovendien is het ook gewoon goed om de info te hebben Ivm de controle arts die er weer aan zal komen stil aan. Misschien ga ik eens niet huilend buiten dan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 00:41

Ik mag van Chris trouwens series leren tellen… iemand met dyscalculie mocht en wissels rijden en tellen a la: 1,2,3,4. 2.2,3,4. 3,2,3,4 _O- ik raakte een paar keer in de knoop, ‘gewoon kunnen tellen tot vier’ zoals Anky het ooit in een clinic zei is het niet. _O-

Chris was weer zo lief over Sam. Hoe ontzettend hij zijn best doet. :+:
De pirouette hebben we nu een oefening voor gekregen om hem in kleinere stukjes op te delen zodat Sam snapt wat we willen. Hij wil nl luisteren maar weet gewoon niet goed waarop reageren en Chris zijn oplossing is dan: De hulpen zo aanleren dat we ze heel licht kunnen geven. Niet wringen. Niet sterker rijden maar slimmer. :+:

Ik heb nog elke keer respect voor hoeveel respect ze daar hebben voor de paarden hun eigenheid. En Jeanette gaat ook terug GP starten. :+: dus het kán wel.

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:58

Zo fijn, een trainer die aanvoelt wat nodig is en zich aan kan passen. Ipv de combinatie willen forceren in de eigen visie. Zeker bij een gevoelige Sam die niet het standaard dier is moet je zulke flexibiliteit wel in huis hebben lijkt mij. Toont je klasse als trainer om 1 oefening op 100 manieren uit te kunnen leggen aan mens en dier.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:21

Hopelijk krijg je geen al te slecht nieuws na je scan.

Leuk dat Jeannette terug GP gaat starten.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 11:43

Sterkte met de scan en je les klinkt super cool en ook lief zoals rekening wordt gehouden met jou en Sam.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 22:44

Succes met de scan :(:)
En Chris klinkt wel echt als de ideale instructeur!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 01:49

Mars schreef:
Zo fijn, een trainer die aanvoelt wat nodig is en zich aan kan passen. Ipv de combinatie willen forceren in de eigen visie. Zeker bij een gevoelige Sam die niet het standaard dier is moet je zulke flexibiliteit wel in huis hebben lijkt mij. Toont je klasse als trainer om 1 oefening op 100 manieren uit te kunnen leggen aan mens en dier.

:j ik vind het altijd zo leuk hoe hij Sam waardeert. <3 Het is voor hem geen moeite om zich aan te passen aan Sam. Sam is Sam en hij doet zijn best en dat ziet Chris.. Ik ben echt dankbaar voor alles wat ik mag leren van hem. Hij heeft zoveel kennis om dingen simpeler te maken.


pien_2010 schreef:
Sterkte met de scan en je les klinkt super cool en ook lief zoals rekening wordt gehouden met jou en Sam.

:j :+: we lachen ook veel. Chris is niet hooghartig. Integendeel. :)


loez schreef:
Succes met de scan :(:)
En Chris klinkt wel echt als de ideale instructeur!

Ik heb geen idee wat ik ga doen als Chris er mee stopt.

Hij staat niet heel voordelig maar hij wilde weer niet poseren. :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij lijkt te kiezen voor mama haar bouw kwa stevigheid. :+

Zijn hoofd lijkt alleen grover of zou dat zijn omdat ie er nog in moet groeien? :+

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 03:29

Toont dat hoofd niet ook grover door die bles?

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:42

Hij moet er in groeien en is straks gewoon 1.60 :D :P

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 14:28

Ik vind het een mooi bonkie.

Erg mooi trouwens, zoals je schrijft over Chris. De wederzijdse waardering die jullie voor elkaar hebben en samen voor Sam zijn zo fijn om te lezen.

Ik gun iedereen zo iemand als instructeur: iemand die kijkt naar de mogelijkheden van de combinatie en daar zijn lesmethode op aanpast. Die flexibiliteit komt met veel kennis en kunde, dus ervaring. Maar ook met lef om eens iets anders/nieuws te proberen. Top!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 16:56

Is er hier iemand die ervaring heeft met open office calc of excel?
Ik weet dat het mogelijk is om een sheet te "kopiëren" naar volgende sheets inclusief de formules en opmaak alleen vind ik dus niet hoe. :x

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 17:06


Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 17:16

Goldwynn schreef:
Is dat niet gewoon door met je rechtermuisknop op het tabblad te klikken en kiezen voor "kopiëren naar" en dan het vinkje aanzetten bij kopie maken en dan het bestand selecteren waar je deze wil hebben?

https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... cteer%20OK.

Dat dacht ik ook maar dan blijft mijn sheet leeg. >;)
Een vriendin kent het programma blijkbaar goed. Die gaat vanavond even helpen. :oo

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 02:08

Kleine update: vandaag beslist…

Sky (Joy zijn maatje) komt eerst even hier op stal logeren om op krachten te komen. Morgen weet ik of we hem dinsdag gaan halen. Eigenaresse was helemaal uit haar doen dus even gebeld. Van de twee maanden daar is hij 4 dagen oké geweest. Nu is hij graatmager. Alles is getest. Hij krijgt gewoon niet genoeg eten en voelt zich niet fijn (vit en mineralen te kort, eet zand enz) dus hij komt even bij Sam en Rêve logeren. Dan kan ik hem hier thuis rustig op bouwen kwa voeren en is hij al wat aan gesterkt tegen dat we Joy gaan halen (hopelijk ergens in de loop van volgende week. Dus de week vd 12e). Hier heeft hij steun van nonkel Sam en Terror zodat hij tot rust kan komen want een beginnende maag zweer is niet uit gesloten. Hij moet helaas op zijn leeftijd al terug leren voldoende te eten. :x eigenaresse moet morgen kijken of ze verlof kan krijgen dinsdag en zo ja gaan we hem halen.

Ik begrijp niet dat mensen een veulen van iemand zo kunnen behandelen. Haar eigen veulens staan er goed bij maar dat Sky al twee maanden diarree heeft moest S maar niet zo druk om doen, ze gaf hem zelfs de poeder voor zijn maag en darmen niet die gewoon in zijn voer moet eens per dag. Dus dat kon ze hem ‘s avonds op stal geven zonder er bij te moeten blijven want individueel gestald. :(:)


Ik baal dat Joy nog even moet wachten maar het is voor Sky zijn gezondheid gewoon van belang dat hij zo snel mogelijk geholpen wordt… Joy komt niks te kort uiteindelijk. Dat is puur ‘ik wil hem terug bij me.’ Niet ‘hij wordt ziek.’

Sky is wat verlegen dus op deze manier kan ik hem ook wel wat leren kennen voor hij op de weide gaat. Als hij mij al linkt aan voer gaat hij vanzelf naar me toe komen. :+

Vandaag de stal al grotendeels leeg gemaakt. :+ Morgen de rest. (Zijn stal is nu tijdelijk voerstal omdat we het komende jaar nog niet op een derde rekende. _O-)

Het is geen absolute chaos in mijn leven momenteel hoor. :+ eigenaresse is wel echt een heel lief mens dat heel erg mee denkt en echt al 200 keer bedankt gezegd heeft de afgelopen week. :) op wedstrijd kon ik het ook al goed met haar vinden. We zitten op 1 lijn kwa houden van paarden dus dat is fijn. Waar mijn kennis te kort schiet vult de hare aan en andersom hebben we ook wel gemerkt toen we over Sky sparde (nog voor ze beslist had of ze hem zou brengen.)

Ze is natuurlijk het vertrouwen wel wat kwijt dus ze waarschuwde al dat ik het niet persoonlijk moest nemen als ze stuurde. _O- ik maak toch 700 foto’s van de beesten dus ze komt daar wel over heen. :))

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:20

Achgossie, arm kleintje.... hopelijk staat hij snel bij jullie en kan je weer een dier toevoegen aan je verzameling ;)

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:28

Oh jee arm ding… Fijn dat hij naar jullie kan komen.

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:02

Och jeetje wat sneu zeg, bij jou is hij in ieder geval in goede handen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 13:09

Morgenvroeg gaan we de baby halen. :j

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:16

Aaaaah wat fijn....hopelijk komt die kleine snel tot rust en krijgt 'ie weer ruimte om gezond te worden :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 13:18

pmarena schreef:
Aaaaah wat fijn....hopelijk komt die kleine snel tot rust en krijgt 'ie weer ruimte om gezond te worden :(:)

Ben benieuwd hoe hij er aan toe is. Van wat ik gehoord heb gaat het niet goed met hem. :(:)

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 13:19

Als je al zo lang aan de diarree bent dan is het sowieso een uitputtingsslag voor dat lijfje :(:)