Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:52

hier word ik even stil van ......

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:55

Mensen die tegen overbevolking zijn, en roepen dat er mensen weg moeten, snap ik niet zo goed.. :+ Maar ik ben eerder al een keer half gelynched voor zo'n uitspraak :Y)

Ik denk nog steeds dat er een verdienmodel achter zit (en een beetje een verstoorde realiteitszin.. maar ja, ik heb er dan ook niet voor geleerd) :P

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:08

Ik ben ook tegen overbevolking.
Want ik denk dat de meeste problemen op aarde daardoor komen.
Maar een Genocide is ook zo wat :P
Dus we zullen het moeten doen met de groei van de mensheid ben ik bang.
Al zou het mooi zijn als regeringspartijen het eens benoemen als probleem. En dat stoort me wel dat het nooit benoemd word maar wel 1001 andere dingen.


En zo word extreem rechts altijd als eng benoemd, maar extreem links is dat net zo. Maar dat word mijn inziens flink onderschat.

Popstra
Berichten: 13732
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:12

Ik ben er ook voor er wel wat minder mensen op de planeet mogen zijn. Vind het ook ronduit asociaal dat velen nog meer dan 2 kinderen op de wereld zetten in deze tijd.

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:24


Loretta
Berichten: 8735
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:45

kuenen schreef:
Op FB pagina No wolf stond onderstaand artikel, ik vrees dat er veel waarheid inzit, want 1 van de reacties die ik las op een topic van de Partij van de Dieren was: "Ik hoop dat er een covidvariant komt die net zoveel doden maakt als destijds de pest.
Dat zou heel veel goeds geven.
Geen overbevolking meer. Meer natuur. Meer ruimte voor het dier" Geschreven door een meisje uit de stad Utrecht.
Als ik dat niet gelezen had, dan had ik getwijfeld over onderstaand artikel, maar daar kijk ik nu anders tegenaan :(

Stuk van FB:
Jagd Blog
"De wolf is onze wreker" - de radicale dierenrechtenactivist vanuit een psychologisch perspectief
De vaak verhitte discussie over de herintroductie van de wolf heeft voor de onvoorwaardelijke voorstanders weinig te maken met natuurbehoud, maar veel met geleden grieven.
Wie de publieke discussie en ook de berichtgeving over de herintroductie van de wolf volgt, constateert dat een objectieve discussie nauwelijks mogelijk is. De voorstanders van de herintroductie van wolven willen niets weten van de problemen die de herintroductie van wolven met zich meebrengt, of zij zien alleen de plattelandsbevolking als verantwoordelijke voor het overwinnen van deze problemen. Maar zij zien geen taak voor de samenleving als geheel. Ze willen zeker niet praten over het nemen van verantwoordelijkheid voor de schade veroorzaakt door de wolf in het cultuurlandschap.
Toen enkele dagen geleden het nieuws zich in Brandenburg verspreidde dat een roedel wolven in het Dahme-Spreewald 18 schapen had gedood, ontstond op de Facebook-pagina van de regionale televisiezender "Brandenburg aktuell" een verhitte discussie over deze wolvenaanval. Het bericht leverde 498 reacties op.
Maar het waren niet de argumenten voor de herintroductie van wolven, die al maanden dezelfde zijn, die mij schokten, maar het was de totale onverschilligheid van dezelfde mensen ten aanzien van de vele vreselijk gedode schapen die mij aan het denken zette, en daarom heb ik de commentaren van de fanatieke voorstanders van wolven eens nader bekeken.
Dezelfde mensen die iedereen die tegen de herintroductie van de wolf pleit met afschuwelijke haat bejegenen, lieten het gedode schaap volledig koud. Integendeel, zij stellen dat de schapen werden gedood omdat de natuur zo is, en dat de mensen zich erbij neer moeten leggen. De wolf wordt echter, in tegenstelling tot het schaap, rondgedragen als een heilige monstrans.
Voor mij als jager maakt het geen enkel verschil welk dier gemarteld wordt. Ik zie het als mijn plicht om alle dieren tegen dit onnodige lijden te beschermen en, in geval van twijfel, dieren snel uit hun lijden te verlossen. Ik weet ook dat ik daarmee knoei met het handwerk van de natuur, want hier bestaat het streven om een dier snel te verlossen niet.
Ik maak niet het onderscheid tussen wolf en schaap dat de dierenrechtenactivisten maken.
Nu rijst bij mij de vraag waarom uitgerekend dierenrechtenactivisten dit onderscheid van dierenwelzijn tussen de prooidieren van de wolf enerzijds en de wolf zelf anderzijds zo duidelijk maken. Als men de commentaren van de radicale wolfsaanhangers op de Facebookpagina van "Brandenburg aktuell" psychologisch interpreteert, komt men tot een heel duidelijke conclusie:
Veel van deze radicale dierenrechtenactivisten, die zonder mitsen en maren de wolf in Duitsland willen herintroduceren, worden gekenmerkt door een zeer diepe mensenhaat.
Telkens weer spreken zij in hun commentaren over de mens in zijn geheel, die de wereld vernietigt, die de wolf heeft uitgeroeid en nu moet voelen hoe de natuur terugslaat en straft voor het lijden. Hij praat graag over de mens als het ergste roofdier op aarde.
Daarmee nemen ze volledig afstand van rationele argumentatie. In plaats daarvan overladen ze degene die het tegendeel beweert met haatmail en onobjectieve berichten. Bij sommige radicale wolfsaanhangers kan men zeker spreken van een uitgesproken (pathologische) misantropie.
De misantroop is in principe onverschillig voor de aard en het welzijn van de wolf. Dit blijkt uit zijn onverschilligheid voor de pijnlijke dood van door wolven gedode schapen. Hij ziet alleen al in de wolf een wreker voor zijn eigen onrecht dat hij jarenlang heeft geleden door toedoen van medemensen. Hij voelt voldoening als de wolf het schaap van de mens doodt, de herder moet immers ook namens de mensheid boete doen voor het onrecht dat hij zelf heeft geleden.
Niet alleen herders, maar ook jagers, boeren en vissers voelen steeds meer deze haat van de mens. Deze groepen dienen de misantropen als projectiescherm voor hun haat tegen de mensheid als geheel.
Ze kunnen hun haat op hen botvieren. De misantroop is meestal een zwak persoon zonder veel assertiviteit. Hij geeft altijd zijn medemensen de schuld van zijn uitsluiting en het gevoel alleen te staan, maar nooit zichzelf. Als zwak mens zoekt hij bondgenoten om hem te helpen zich te bevrijden van het lijden dat hij heeft ondergaan. De wolf heeft precies deze karaktereigenschappen:
De wolf combineert alle karaktereigenschappen die de misantroop mist en waarvoor hij zijn sociaal falen de schuld geeft. Vanuit zijn gezichtspunt is de wolf sterk, wild, vrij, slim, meedogenloos, assertief en neemt hij nu wraak voor het onrecht dat hem door de mens is aangedaan. Voor de misantroop een bijna ideale bondgenoot en rolmodel tegen de gehate medemens! Dit alles heeft weinig te maken met dierenwelzijn en natuurbehoud.
Waidmannsheil
https://jagdblog.blogspot.com/.../der-wolf-ist-unser...


Geweldig geschreven stuk.
Ik heb eens een tijdje in een vegan groep mee gelezen en wat ik daar soms voorbij zag komen is echt eng.
De geradicaliseerde dierenrechtenacrivisten zijn echt doodeng. En de PVDD heeft er genoeg van in hun gelederen,
Het is allemaal niet zo onschuldig als het op het eerste gezicht lijkt. Kijk maar eens een tijdje rond bij dit soort figuren.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:50

Popstra schreef:
Ik ben er ook voor er wel wat minder mensen op de planeet mogen zijn. Vind het ook ronduit asociaal dat velen nog meer dan 2 kinderen op de wereld zetten in deze tijd.

ja maar ja, wat doe je met de mensen die er zijn?

Als iemand zegt "er zijn teveel mensen, mensen maken alles kapot, alles is overbevolkt, ik walg van mensen" dan denk ik toch dat iemand een ander probleem heeft.. 8-)

Ik denk ook dat we anders met de aarde om moeten gaan, maar ik ben ook blij met de mensen die ik ken, dus die hoeven van mij niet weg. Nieuwe mensen erbij valt over te debatteren misschien. Maar goed, als over 50 jaar de grijze golf die er zo aankomt, overleden is, dan is het maar de vraag hoeveel mensen er in NL overblijven.. misschien moet de wolf t dan nog eens proberen?
Want voor nu denk ik toch echt dat het hier qua natuur niet geschikt is voor een groot roofdier.. En ja, dan toch wel te druk :j

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:55

Folkert van de Graaf was zo'n extreem linkse dierenactivist die je wel eng kunt noemen.
De enige reden dat hij Fortuin heeft vermoord is omdat deze in die tijd aangaf niet tegen de nertsenhouderij te zijn in Nederland.
In zijn huis lagen allemaal plattegronden van houderijen. In die tijd werden er veel nertsen losgelaten, brand gesticht in zowel de farmen maar ook in de huizen van die boeren.
Van de Graaf is ook diverse keren gezien daarna als kijker als er dieren los waren gelaten.

Nee dit is in de media zo niet naar buiten gebracht mede doordat zijn advocaat ook wel zo slim hem dat niet te laten zeggen dat het zijn reden was voor moord. Maar het gewoon algemeen politiek moest houden.
Maar de gewone algemene politieke redenen daar had deze man niets mee.

Daarnaast kloppen daar dingen ook echt niet over zijn belachelijke lage straf maar zeker ook niet in dat hij zich aan geen enkele regel die hij in vrijlating moest voldoen hoefde te houden.
Zoals onder andere het verhuizen naar Duitsland wat hij nog steeds niet heeft gedaan.

Ik geloof niet snel in complet theorieën, maar dat daar meer achter schuil gaat zeker weten wel.

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:57

Cer schreef:
Popstra schreef:
Ik ben er ook voor er wel wat minder mensen op de planeet mogen zijn. Vind het ook ronduit asociaal dat velen nog meer dan 2 kinderen op de wereld zetten in deze tijd.

ja maar ja, wat doe je met de mensen die er zijn?

Als iemand zegt "er zijn teveel mensen, mensen maken alles kapot, alles is overbevolkt, ik walg van mensen" dan denk ik toch dat iemand een ander probleem heeft.. 8-)

Ik denk ook dat we anders met de aarde om moeten gaan, maar ik ben ook blij met de mensen die ik ken, dus die hoeven van mij niet weg. Nieuwe mensen erbij valt over te debatteren misschien. Maar goed, als over 50 jaar de grijze golf die er zo aankomt, overleden is, dan is het maar de vraag hoeveel mensen er in NL overblijven.. misschien moet de wolf t dan nog eens proberen?
Want voor nu denk ik toch echt dat het hier qua natuur niet geschikt is voor een groot roofdier.. En ja, dan toch wel te druk :j

Met die mensen die er zijn moet je dealen
Maar men kan toch minsterns alle fokpremies stoppen.
Eens kijken hoe we een land economies kunnen gaan inrichten niet alleen gericht op groei.

Maar goed de mensen zijn er nu. Vooral ook in Nederland als in 1 van de drukst bevolkte landen in Europa.
Dus dan is het nogal al logisch dat een roofdier wat zoveel ruimte nodig heeft hier niet meer past.
Misschien ooit weer als we met 5 miljoen over zijn.

josien_m_
Berichten: 2405
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 12:21

Ik vind het een interessant blog. Die haat voor mensen, het is toch wat dat mensen zo ver komen. Want wat zit er onder die haat? Ik zie een schuldgevoel, een schuld omdat de mensen zoveel aan natuur vernietigen en daar maar steeds mee doorgaan. Je kunt met dat schuldgevoel geen kant op... excuses maken, tja, dat helpt ook niet echt. Dan wordt er dat onderscheid gemaakt: "de mensen" zijn slecht, de dieren zijn "goed". Op zich natuurlijk ook een radicalisering. Waarbij even voorbij gegaan wordt aan het feit dat wij ook gewoon dieren zijn.

kuenen
Berichten: 115
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:24

In de media heeft men het altijd maar over hoe slecht het gaat met de natuur. Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer e.d hebben het alleen maar over achteruitgang. Logisch dat mensen zich dan ernstig zorgen gaan maken. Ik zal niet zeggen dat het niet beter kan, maar ik denk dat niet alles slechter is geworden, de natuur is geen statisch iets , maar past zich aan aan veranderende omstandigheden, waardoor sommige soorten verdwijnen, en nieuwe soorten zich vestigen. Er zijn ook rapporten waarin staat dat de natuur op talloze manieren verbeterd is, en dat zie ik ook om mij heen, we hebben hier kraanvogels, zeearenden, zilverreigers, lepelaars, natuurlijk als gevolg van een verbeterde houding en meer aandacht voor natuur de afgelopen 50 jaar. Maar over de positieve resultaten hoor je de media niet, terwijl dat toch ook echt aan de gang is. De film over de natuur in de Rotterdamse haven is ook een mooi voorbeeld, maar daar willen de natuurorganisaties het liever niet over hebben. https://www.portofrotterdam.com/nl/nieu ... -of-europe
Ik vond ook nog dit rapport: https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q ... 8227676904

Nogmaals, er moet nog steeds meer verbeterd worden, maar misschien dat minder bestrijdingsmiddelen en minder achteruitgang van het klimaat wel veel meer invloed hebben op biodiversiteit dan het stimuleren van wolven in Nederland. Maar de media praten de verhalen van de natuurorganisaties klakkeloos na, en sommige beïnvloedbare mensen gaan daar blijkbaar volkomen mee aan de haal :(

Popstra
Berichten: 13732
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:35

Cer schreef:
Popstra schreef:
Ik ben er ook voor er wel wat minder mensen op de planeet mogen zijn. Vind het ook ronduit asociaal dat velen nog meer dan 2 kinderen op de wereld zetten in deze tijd.

ja maar ja, wat doe je met de mensen die er zijn?

Als iemand zegt "er zijn teveel mensen, mensen maken alles kapot, alles is overbevolkt, ik walg van mensen" dan denk ik toch dat iemand een ander probleem heeft.. 8-)

Ik denk ook dat we anders met de aarde om moeten gaan, maar ik ben ook blij met de mensen die ik ken, dus die hoeven van mij niet weg. Nieuwe mensen erbij valt over te debatteren misschien. Maar goed, als over 50 jaar de grijze golf die er zo aankomt, overleden is, dan is het maar de vraag hoeveel mensen er in NL overblijven.. misschien moet de wolf t dan nog eens proberen?
Want voor nu denk ik toch echt dat het hier qua natuur niet geschikt is voor een groot roofdier.. En ja, dan toch wel te druk :j


Ik denk dat wat de oplossing voor nu is men ons probeerd langzaam aan meer en meer te onderdrukken. Zag zondag bij WNL iets over plannen over stikstof punten. Dat in de toekomst ieder mens een bepaald aantal punten krijgt. En als jij dus vaak vliegt, auto rijd e.d je zo door je punten heen bent...en dat er overal cameras gaan komen om ons te controleren...ze zeiden dit in 2040 al zo zou zijn.


Zeg maar hetzelfde als in Japan, China die ook overbevolkt zijn.

Ik vind zelf men best wereldwijd een geboortebeperking mag in stellen.
En ik haat geen mensen hoor ( kinderen ook niet al heb ik ze zelf niet) Integendeel, ik doe het ook goed op sociaal contact maar er moet iets gebeuren willen we de aarde leefbaar houden voor mens EN dier.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:43

Popstra schreef:
En als jij dus vaak vliegt, auto rijd e.d je zo door je punten heen bent...en dat er overal cameras gaan komen om ons te controleren...ze zeiden dit in 2040 al zo zou zijn..

Nou, als ik zie hoeveel er hier bij dit bedrijf zakelijk gevlogen wordt, en ze beginnen met dat soort onzinvluchten belasten, ben ik voor... :+

Maar goed, dat er mensen zijn, betekent ook dat de wolf hier nu even niet past... dat spreekt elkaar dan toch een beetje tegen, of zie je dat anders?

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:08


Popstra
Berichten: 13732
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:27

Cer schreef:
Popstra schreef:
En als jij dus vaak vliegt, auto rijd e.d je zo door je punten heen bent...en dat er overal cameras gaan komen om ons te controleren...ze zeiden dit in 2040 al zo zou zijn..

Nou, als ik zie hoeveel er hier bij dit bedrijf zakelijk gevlogen wordt, en ze beginnen met dat soort onzinvluchten belasten, ben ik voor... :+

Maar goed, dat er mensen zijn, betekent ook dat de wolf hier nu even niet past... dat spreekt elkaar dan toch een beetje tegen, of zie je dat anders?

Ik zie vooral dat deze discussie hier in dit topic niet thuis hoort :D

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:33

Popstra schreef:
Ik zie vooral dat deze discussie hier in dit topic niet thuis hoort :D

Ik kon er een goede slinger aan geven door aan te geven dat het hier 'te druk' is (overbevolking) voor de wolf.

Als het hier rustiger zou zijn, minder mensen (zoals oa jij, maar ik soms ook hoor) vinden, zou de wolf dan wel een plaats hebben? Dus -> "wij zijn met teveel, en daardoor zitten we de wolf in de weg.. "

...oh, of gaat dit alleen over waar de wolf gesignaleerd is? Dan is de draai die ik gaf ook mislukt :')

Daarnaast, is er nog niemand die op bokt zit, slachtoffer geworden van de wolf? (gelukkig maar, maar gezien het aantal leden, toch wel bijzonder?)

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 20:29


Popstra
Berichten: 13732
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 20:46

Cer schreef:
Popstra schreef:
Ik zie vooral dat deze discussie hier in dit topic niet thuis hoort :D

Ik kon er een goede slinger aan geven door aan te geven dat het hier 'te druk' is (overbevolking) voor de wolf.

Als het hier rustiger zou zijn, minder mensen (zoals oa jij, maar ik soms ook hoor) vinden, zou de wolf dan wel een plaats hebben? Dus -> "wij zijn met teveel, en daardoor zitten we de wolf in de weg.. "

...oh, of gaat dit alleen over waar de wolf gesignaleerd is? Dan is de draai die ik gaf ook mislukt :')

Daarnaast, is er nog niemand die op bokt zit, slachtoffer geworden van de wolf? (gelukkig maar, maar gezien het aantal leden, toch wel bijzonder?)

Ah zo, ik blijf er bij wild welkom is mits het gereguleerd word en zich dus niet onbeperkt maar kan voort planten.
Als je terug gaat in de tijd waren hier ook minder mensen en werd de wolf ook uitgeroeid omdat deze alles op vrat en geen natuurlijke vijand had.

kuenen
Berichten: 115
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:25


Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:46


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 08:54

Ik zou me ook zorgen maken als ik daar zou wonen, omgeving Hierden/Harderwijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 21:39


Flubberboot

Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 21:50


DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 21:52

Dit is toch al eerder gebeurt?
Dit is alleen maar de DNA bevestiging

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:21