Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 126 van de 242 [ 6035 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 242  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Harmonie in chaos vinden

 
Profiel   

Mooi!

Bij jou gaat het vast helemaal goed komen met het beestje. Wel jammer van de slechte start.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 13:39 



 
Profiel   

Heeft hij geen darmschade door wormen? Het zal niet het eerste veulen zijn wat er aan overlijdt. Is de kliniek niet een betere keuze voordat het veulen naar jullie komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 13:44 



 
Profiel   

Ze werkt bij een kliniek. Dier is volledig onderzocht, geen wormen te bespeuren en gedurende die gehele twee maanden niet, niet in de mest en niet in het bloed. :) Hij krijgt een handje veulenmix per dag en een net hooi en staat op zand en daar moet ie het mee doen. :\ Op stal krijgt hij dan nog eens een hoopje hooi en that's it. Daar zou ik Joy ook niet gezond op houden. We zijn nu al een kleine maand over hem bezig, alle mogelijke oorzaken hebben we dus ook overlopen vooral omdat hij natuurlijk wel bij één van mijn paarden komt dus sowieso wilde ik ook uit gesloten hebben dat hij iets besmettelijk mee zou nemen maar hij heeft een flink vitamine en mineralen te kort en veel zand in zijn mest. Voor de rest kwam er niets uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 15:12 



 
Profiel   

Ah wat sneu dat veulen er zo bij staat, die gaat vast opbloeien bij jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 15:48 



 
Profiel   

Ik hoop het. Hij komt even hier op stal zodat ik hem meerdere keren per dag kleine beetjes kan voeren om op te bouwen. (kwestie van hem geen koliek te voeren) en hopelijk ook al wat spek er bij voor hij echt 24/7 buiten gaat (daar staat hij 's nachts ook binnen.)

Dat was niet helemaal gepland dus we zijn wel even aan het puzzelen ivm het voer. _O- Ik heb vorige week besteld met in gedachte dat ik mijn voerstal nog zou hebben maar die wordt nu van Sky dus... _O- Ik denk dat de vrachtwagen tijdelijk ook dienst gaat doen als opslagplaats. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 15:51 



 
Profiel   

Damn, ik hoop dat jullie hem er snel bovenop krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 15:56 



 
Profiel   

Sneu dat ze hem zo weinig voeren :/
Ben benieuwd hoe snel hij opknapt.
Wat eet Joy op dit moment?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 17:33 



 
Profiel   

Joy heeft momenteel elke dag Zupa + jonge paardenbrok en onbeperkt hooi + er staat daar nog gras op de weide dus ze kunnen hoe dan ook knabbelen zoveel ze willen. :)

Ook hier wordt het zupa met veulenmix opbouwen + onberperkt hooi en eventueel luzerne opbouwen maar daar twijfel ik nog over omdat de meningen daarover verdeeld zijn bij een veulen. het zal er van af hangen hoe hij uit ziet wat ik beslis. Hij hoeft niet meteen een volle emmer luzerne natuurlijk. Heb hier ook een eiwitarme mengeling staan van pharmahorse. eventueel meng ik die met wat gewone zodat hij wel makkelijk extra vezels en ruwvoer heeft maar niet het hoge gehalte eiwitten. het mengen is trouwens omdat ze het niet eten tenzij er iets onder zit, Sam en Rêve iig niet. :+ Het ruikt ook niet echt naar luzerne of hooi dus ik snap wel dat er iets onder moet dat wel indiceert dat het om te eten is. _O-
Desnoods bestel ik zo nog een zak bij om hem op te bouwen want hij zal voor die darmen vooral ruwvoer moeten binnen krijgen. Zijn net hangt al op, zijn bakken zijn uit gewassen. Manlief moet nog even helpen met twee dingen die te zwaar zijn voor mij en dan kan ik op strooien en kan ie in een schone stal naast nonkel Sam morgen. :j

Was nog best een klus. Dan besef je hoeveel je verzameld hebt. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 18:54 



 
Profiel   

Klinkt als een goed doordacht voerbeleid voor de kleine.

Spullen, een verzameling ... Ja, je hebt vaak meer dan je lief is. Hier was op een gegeven moment de uitspraak: "dat moet je even aan Maflinger vragen, die heeft er vast 1 voor je". Dat was ook meestal zo, te leen of te koop. En dan nog gewoon heel veel meer hebben en daarvan ook zo nu en dan toch iets nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:14 



 
Profiel   

Mijn man zegt hier standaard dat emmers/epplejeck/Hermans (plaatselijke ruitershop) huilen als ze aan mijn verzameling denken... Hij beweert ook dat die ruitershop wat in Weert zat? Hypostore oid? Wij noemde het hypo weert maar weet niet f het ook echt zo noemde, failliet gegaan is omdat ik al alles heb dat zij hadden. :o :o

Als je iets nodig hebt kwa basis getuig is er 99% kans dat ik het heb liggen in verschillende maten. :o Het enige dat ik niet heb is alles dat Stang is/zwaar is van inwerking. Het zwaarste dat ik heb is een gebroken (enkel of dubbel weet ik niet want heb geen ide waar is is momenteel. :o ) baucher bitje. Maar voor de rest.... Hoofdstellen in alle vormen, met bit, bitloos.... Wat je maar wil. _O- Omdat die stal toch niet in gebruik was had ik daar ook dekjes over de deur hangen en sam zijn beschermers aan de tralies zodat die mooi konden drogen dus die heb ik nu ook moeten weg leggen. _O- er lagen nog wat vliegenmaskers in de voerbak van de zomer die ik nog niet opgeruimd had.... Enfin. Het zomer gerief opruimen gebeurt op deze manier wel. _O-

Ik ben vooral met dit type veulens heel erg fan van ruwvoer. Hooi krijgen ze hier sowieso onbeperkt. Ik heb er nu een klein beetje verpakt hooi onder gemengd omdat dit pak lekker ruikt maar wel helemaal droog is. (Het heeft even lang gelegen als onverpakt hooi, we hebben het laten verpakken omdat we het buiten wilde kunnen op slaan, maar ik merk toch dat sommige pakken wat vochtiger zijn en daar wil ik hem niet van geven zo lang zijn darmen niet 100% zijn.) maar dit pakje is echt helemaal droog en ruikt lekker dus hopelijk motiveert dat om goed te eten. :j Even kijken of dit net groot genoeg is maar ik heb toch twee grote netten onderweg die bedoelt zijn voor als ze naar de weide gaan, dus eventueel krijgt hij zo'n net morgen (in principe zijn die morgen hier). Of hij het nu in gebruik neemt of over twee weken maakt ook niet veel uit. :+

Voor de rest kan ik nu alleen wachten tot morgen. Kijken wat de eigenaresse denkt/zegt, of ze hem meteen buiten wil of eerst op stal. Als het aan mij ligt gaat ie meteen de paddock in zodat ie met een draadje en planken er tussen kennis kan maken met Sam en Rêve en als hij geaccepteerd wordt en gesetteld is dat ie dan gewoon mee kan naar de grote weide net zoals Joy vroeger. Mijn man werkt nu in shiften dus hij kan mee wandelen als we ze brengen. Kleine in het midden en hup naar de weide maar dan moet ik eerst zien dat hij zich goed voelt bij Sam en Rêve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:18 



 
Profiel   

Spannend, hopelijk knapt de kleine gauw op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:35 



 
Profiel   

Ik voer de optiform van mijten, is ook super voor hun spijsvertering (is met pro-biotica), maar geen idee of veulens dat al mogen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:39 



 
Profiel   

Ik heb hier een mix van aveve (daar zit rode niet en wortel bij in), eentje van pharmahorse en de hartog senior. Ik meng ze meestal. De pharmahorse was een beetje een miskoop in de zin dat ze het puur niet eten. Enkel gemengd onder andere luzerne. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:50 



 
Profiel   

Succes met de verhuizing naar jullie toe. Dat veulen gaat nu echt een goede kans krijgen op een gezond en gelukkig leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 12:00 



 
Profiel   

Klinkt als een goed plan! Arme gup. Ben benieuwd naar foto’s. Succes met verhuizen vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 13:32 



 
Profiel   

Hij is hier. :j hij ziet er niet goed uit. Eigenaresse is er kapot van. :(:)
Hij moet nog een week medicatie krijgen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vorige opfok moet zich doodschamen… :x
Hij staat nu nog apart zodat hij even kan bekomen maar denk dat hij morgen wel bij Sam en Rêve kan.
Hij heeft buiten beeld trouwens een vol hooinet hangen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 13:52 



 
Profiel   

Damn bij zo'n veulen hoor je geen ribben te zien. :x Ben het ernstig met je eens dat de vorige opfok zich hoort te schamen. Denk dat die zijn darmen enkel hooi gaan verdragen en misschien zelfs wat extra als pavo guthealth. Dat wordt goed controleren op alle vitaminen en mineralen te korten die hij wel zal hebben vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:01 



 
Profiel   

Eens met bovenstaande, gelukkig nu met zijn bips in een gouden stal gevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:10 



 
Profiel   

Wat een aparte bouw ook joh.... extreem kort ruggetje lijkt het? Er zit wel een lief kopje op :(:)
Hopelijk gaat het hem goed....

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:13 



 
Profiel   

Goeiedag wat ziet die eruit... Om te huilen inderdaad.
Hopelijk knapt ie op met goede zorgen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:17 



 
Profiel   

petraaken schreef
Damn bij zo'n veulen hoor je geen ribben te zien. :x Ben het ernstig met je eens dat de vorige opfok zich hoort te schamen. Denk dat die zijn darmen enkel hooi gaan verdragen en misschien zelfs wat extra als pavo guthealth. Dat wordt goed controleren op alle vitaminen en mineralen te korten die hij wel zal hebben vrees ik.

Guthealth krijgt hij. :j Samen met nog iets voor het hoesten en iets voor de darmen (hij heeft verschillende poedertjes hier staan. :+)

Hooi krijgen ze hier sowieso onbeperkt. Hij heeft nu wat slobber bij zich staan (bodempje van de emmer, niet te veel), daar eet hij van zo veel/vaak hij wil naast zijn hooi. Vannacht krijgt hij ook een beetje slobber apart van zijn gewoon voer dat hij gewend is te eten. Het concept van slobber is hem vreemd lijkt het. :+

hij krijgt nu ook eens per week een spuitje met sterk geconcentreerde vitamines en mineralen dat ze bij haar baas haalt (ze werkt voor een DA). Dus eigenaresse doet echt alles voor hem wat ze kan maar de vorige opfok voerde hem gewoon niet. :x :x Zij ging hem zijn medicatie nog apart geven omdat de opfok dat "overdreven" vond. Slobber was te veel werk. :roll: Ja echt veel werk, 's avonds water op doen en 's morgens geven. :roll:

Hij at hier al vrij snel goed van het hooi dus dat is positief.

Het is een Zhivago x total Hope. Korte rug link ik wel een beetje aan de Total nakomelingen eigenlijk.
Heel leuk hoofdje er op en een hele lieve blik in de ogen maar wel wat dof nu. Dat baart mij nu meer zorgen dan het mager zijn. Hij moet wel wíllen eten zeg maar.. Als hij het zelf een beetje op gegeven heeft is het veel moeilijker om ze weer er boven op te krijgen.

Momenteel staat ie alles een beetje te verwerken denk ik. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:20 



 
Profiel   

Agut het arme ding, fijn dat hij bij jou lekker in de watten gelegd gaat worden, al ben ik bang dat hij over een week nog niet sterk genoeg is voor 24/7 buiten. Maar dat zal je zelf wel aanvoelen tegen die tijd, wie weet knapt hij nu zo snel op. Veulens kunnen zo vitaal zijn. Dat korte link ik ook wel aan die (wormen? ) buik en dikke wintervacht, buiten dat Total ze inderdaad niet te lang geeft :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:26 



 
Profiel   

Oef....

Nu hopen dat hij gewoon even moet bekomen van nieuwe plek, nieuwe luchtjes, nieuwe paarden, eigen hooinet, geen concurrentie...
Ik ben er zeker van dat hij over een week beter uit zijn ogen gaat kijken! Voer, rust en liefde.... Dat krijgt hij bij jou zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:29 



 
Profiel   

Ik schrik meer van de bouw dan de (uiterlijke) medische staat eerlijk gezegd.

Hij is niets te vol, maar geen van onze veulens is niet door deze fase gegaan. Ze groeien snel en dat kost energie. Valt bijna niet tegen te voeren soms. Al deze veulens/jaarlingen trokken met een paar maand bij en zijn uiteindelijk gezonde sportpaarden geworden.

Ik denk dat het beeld enorm vertekend door het gebrek aan lengte in de rug, het lange, steile achterbeen en de neerwaartse romp. Korte paarden worden snel “buikig”. Dat hoeven geen wormen te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 14:35 



 
Profiel   

Ach gossie. Hij gaat helemaal niet meer opgeven nu hij bij jou staat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 15:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 126 van de 242 [ 6035 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 242  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen