Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Welke dingen moet een paardeneigenaar hebben?

 
Profiel   

ellepel schreef
wat ik vind dat je absoluut hebben moet zijn doekjes!
doekjes om ogen schoon te maken,doekjes om wondjes schoon te maken.
doekje om je eigen handen schoon te maken
ik ben zo vaak eens wat nodig.
dus dat absoluut :j


Wat voor doekjes?

Ik wilde eerst geen kokend water kraan, maar omdat mn merrie zomers een ster is in ontstoken ogen, zelfs met goed aansluitende maskers, hebben we nu een kokend water kraan.

Altijd gaas in de kast liggen en pak voor iets schoonmaken gekookt water en een schoon gaasje.

Wondjes wassen we met hibiscrub.

Handen schoonmaken is onbegonnen werk }> :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:42 



 
Profiel   

superpony schreef
ellepel schreef
wat ik vind dat je absoluut hebben moet zijn doekjes!
doekjes om ogen schoon te maken,doekjes om wondjes schoon te maken.
doekje om je eigen handen schoon te maken
ik ben zo vaak eens wat nodig.
dus dat absoluut :j


Wat voor doekjes?

Ik wilde eerst geen kokend water kraan, maar omdat mn merrie zomers een ster is in ontstoken ogen, zelfs met goed aansluitende maskers, hebben we nu een kokend water kraan.

Altijd gaas in de kast liggen en pak voor iets schoonmaken gekookt water en een schoon gaasje.

Wondjes wassen we met hibiscrub.

Handen schoonmaken is onbegonnen werk }> :+


Ik heb de gewone natte babydoekjes voor mijn handen en petwipes en anti-hooikoortsdoekjes voor mijn paard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 07:29 



 
Profiel   

ja ik heb van die snoetenpoetser doekjes, heb een pak wegwerp washandjes liggen.
een handdoek, keukenrol.
hele voorraad :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 07:33 



 
Profiel   

Doekjes?
Leuk voor het milieu.

Ik ben zelf heel blij met mijn teugels met clipjes.
Erg fijn als ik wil longeren met hoofdstel en zonder teugels.

Grote fles badedas om te ontsmetten of wondjes schoon te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 08:13 



 
Profiel   

Wat is er mis met gewoon water en een handdoek oid?

Ik ga echt geen wegwerpdoekjes gebruiken voor dingen die met simpel water op te lossen zijn.
Er staat ook een waterkoker op stal, dus gekookt water af laten koelen voor het schoonmaken van water is er ook altijd mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 09:17 



 
Profiel   

Je hebt tegenwoordig ook doekjes die je door de wc mag spoelen omdat ze biologisch afbreekbaar zijn. Aanrader. Die gaan ook zo op de mesthoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 15:47 



 
Profiel   

Zou mijn stalbaas niet mee akkoord gaan, dat soort doekjes op de mesthoop te gooien.

Je kunt nl niet zien aan het doekje zelf dat het afbreekbaar is, dus je loopt het risico dat iemand denkt, oh, doekjes kunnen op de mesthoop, maar dat zijn dan gewone babydoekjes oid. En dan liggen ze het volgende voorjaar op het land, dat wil je dan ook niet.
En op welke termijn is het dan afbreekbaar? Ooit een test gezien met verpakkingsmateriaal dat bij het GFT mocht, maar dat er jaren voor nodig had om af te breken, waardoor ze er toch uitgefilterd werden in de vuilverwerking en dan alsnog verbrand werden.

Kortom, nee, geen fan van wegwerptroep, gewoon water en een wasbare doek is in de meeste gevallen meer dan afdoende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:09 



 
Profiel   

Heel veel dekjes *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:15 



 
Profiel   

Yvette81 schreef
Doekjes?
Leuk voor het milieu..



nou ja gelukkig ga ik op de fiets naar de paarden toe dus dat maakt vast wel weer wat goed :') :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 19:38 



 
Profiel   

Yvette81 schreef
Doekjes?
Leuk voor het milieu.

Ik ben zelf heel blij met mijn teugels met clipjes.
Erg fijn als ik wil longeren met hoofdstel en zonder teugels.

Grote fles badedas om te ontsmetten of wondjes schoon te maken.


Ik kan de keren dat ik ze gebruik jaarlijks gewoonlijk wel op 1 hand tellen :)
De hooikoortsdoekjes zijn de enige die ik (in de zomer) meer gebruik, en dat kan ook niet anders - gewoon water doet niet wat deze doekjes doen. De petwipes zijn voor een vies achterste of snotneus oid, maar dat heeft ze eigenlijk nooit haha. Ik heb ze wel liggen, maar dat is meer omdat ik "graag voorzien" ben haha. Als ik een doekje nodig heb voor haar, heb ik dat graag liggen. Maar ik heb ook een washandje liggen - het zal bij ons van de weersomstandigheden afhangen, welke ik gebruik :) Ik heb een anti-waterpaard, die prefereert doekjes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 07:33 



 
Profiel   

Wat gereedschap is soms handig en een scherp mes waar je een touw mee door kan snijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 07:48 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Wat is er mis met gewoon water en een handdoek oid?

Ik ga echt geen wegwerpdoekjes gebruiken voor dingen die met simpel water op te lossen zijn.
Er staat ook een waterkoker op stal, dus gekookt water af laten koelen voor het schoonmaken van water is er ook altijd mogelijk.

Ik gebruik doekjes omdat water koken, aflaten koelen en een schoonmaakdoekje pakken uit mijn kast (die ik daarna overigens ook weg moet gooien) veel langer duurt, dan even snel een paar vochtige doekjes in mijn handen warmen om het vuil van de koker van mijn ruin af te halen.

Bij een uitgebreide koker wasbeurt gebruik ik overigens wel water en wegwerpwashandjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-22 08:13 



 
Profiel   

3heathcliff5 schreef
Jaimy_Liam schreef
Nu ben ik benieuwd naar wat jullie een must vinden om in een zadelkast te hebben liggen.


Een zadel. Anders is het gewoon een kast.


[VN] Quotes van de maand: december 2022

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-23 23:18 



 
Profiel   

Wat gebruiken jullie als het paard weer eens heeft gepoept in de voerbak? In zelf heb dan altijd een plastic tas in mijn kastje zodat ik mijn handen er in kan doen en het eruit kan scheppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 07:05 



 
Profiel   

Die van mij poept niet in zijn voerbak, dus daar gebruik ik niets voor :+
Maar als die het wel zou doen, mijn voerbak zit los, dus dan pak ik die eraf, kieper hem leeg op de mesthoop of in een kruiwagen en spoel hem goed uit op de wasplaats.

@Sabbientje: ik gebruik dus helemaal geen wegwerpdoekjes.
Thuis in het huishouden ook niet.

Ik vind dat onze afvalberg al hoog genoeg is en ga daar niet onnodig extra aan bijdragen, als er een goed alternatief (herbruikbare doeken) voor handen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 08:33 



 
Profiel   

Nee gebruik ook geen wegwerpdoekjes, met niets niet.
Gewone doekjes en washandjes.
Daarna goed uitspoelen in een emmer/wasbak en dan in de paarden was. Gebruik namelijk niet de washandjes, doekjes en handdoeken van mijzelf voor de paarden.
Dat hang ik na het spoelen in de wasbak te drogen en als ik een volle machine bij elkaar heb was ik dat op 60 graden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 09:49 



 
Profiel   

een kilo of wat geduld en takt! niet te koop in de winkel maar ontzettend handig in gebruik! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 09:51 



 
Profiel   

kwita schreef
een kilo of wat geduld en takt! niet te koop in de winkel maar ontzettend handig in gebruik! ;)

En het meest ontbrekende onderdeel bij het gros van de paarden eigenaren :D

Maar bergen geld was ook een goede.... Dat zal iedere paarden eigenaar beamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 09:58 



 
Profiel   

kwita schreef
een kilo of wat geduld en takt! niet te koop in de winkel maar ontzettend handig in gebruik! ;)

Dat heb ik wel staan, 550kg schoon aan de haak om precies te zijn en succes verzekert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 17:24 



 

Stable rubbers, dan trekt huidvet e.d. tenminste niet zo in m'n sjabrakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 17:28 



 
Profiel   

DonDon schreef
Wat gebruiken jullie als het paard weer eens heeft gepoept in de voerbak? In zelf heb dan altijd een plastic tas in mijn kastje zodat ik mijn handen er in kan doen en het eruit kan scheppen


Misschien een paar rubberen huishoudhandschoenen aanschaffen? Die kun je in ieder geval hergebruiken. Uiteindelijk verteren ze wel/scheuren ze wel een keer, maar is in ieder geval een stuk minder verspillerig.

Een paar XL van die dingen om 's winters over je gewone handschoenen heen aan te trekken is ook handig - kan je ijs uit waterbakken scheppen zonder koude én natte handen te krijgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-23 17:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 96 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen