Van jonkie tot rijpaard, de route..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6230
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:59

Ik kan niet zitten in een springzadel. Als ik kort zit heb direct knie pijn dus inrijden daarmee gaat hem gewoon niet worden.
Op de paarden die ik rijd heb ik op veel zadels gedegen: wow, tribal en erreplus. Op de tribal zat ik ruk en de erreplus vind ik echt wel prijzig. Ik ben heel erg pragmatisch en een wow zadel is modulair. Als ik dus een onderdeel wil vervangen (andere kussens, panelen, whatever) dan kan dat. Het spreekt me gewoon erg aan dat ik maar 1 keer een zadel hoef te kopen en ik ben klaar. Zeg nooit nooit natuurlijk. Maar het feit dat het “lekker simpel is” dat vind ik erg fijn. En vind wow erg fijn zitten en een stalgenootje is fitter. Das de kers op de taart zeg maar.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:52

Wat een boefjes hebben jullie!
Hier is Ellie wel wat schrikkerig, maar nooit dreigen of iets dergelijks.

Wow-zadels klinken altijd wel goed! En zo veel aan kunnen passen is natuurlijk bij een jong paard super fijn.

ik ben bij mijn laatste zadel voor mijn andere merrie ook voor een met verwisselbare boom gegaan zodat deze eventueel ook op een nieuw paard passend gemaakt kan worden.
Hij ligt nu acceptabel op Ellie met bontje eronder, in januari komt de zadelpasser en ik vermoed dat er een smallere boom in mag. Maar we gaan het zien.

Een springzadel is even wennen, maar uiteindelijk wel zo veel fijner met springen en crossen. Bij langere buitenritten krijg ik ook was last bij mijn knieën en onderrug.

Inmiddels staat Ellie alweer een weekje thuis, heb er nu 1x op gereden en een keer gewandeld. Ze is tot nu toe braaf. Morgen weer rijden en ik ben heel benieuwd hoe ze dan is.
Plaatje van vorige week thuis :D :

Afbeelding

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 08:29

Wat fijn Josien! Lekker rustig oppakken. Hoe gaat het nu?

Voor mij zijn het chaotische tijden nu, plus vroeg donker (en geen verlichting op stal in buitengebied) dus paarden staan op een laag pitje. Kom af en toe voor een knuffel en wat lekkers. Het zijn behoorlijke beertjes geworden met deze kou :D

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:24

De dag na mijn bericht ben ik er af gevallen en door de vrieskou hebben we nog maar 1x echt kunnen rijden en verder een beetje het opstappen en rondje stappen geoefend haha!

Heel herkenbaar Lunar Eclipse; hier hetzelfde probleem. Ik probeer nu Ellie even te blijven rijden tot half januari ivm zadelpasser en ff het inrijproces verder stabiliseren.
Daarna krijgt ze gewoon tot maart vrij want het is geen doen om maanden zo te blijven rijden, kom niet meer fatsoenlijk toe aan andere klusjes. Bovendien is een vakantie ook niet slecht voor zo'n jonge pony.
Al wil ik wel gewoon af en toe blijven wandelen en grondwerkles weer oppakken deze winter.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:26

Hoe gaat het hier met iedereen? :D

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:50

Hier al een tijd niks gepost. Was het topic kwijt geraakt.

Met Parker gaat alles goed. Hij word in mei 3 jaar.
Ik doe veel grondwerk/schriktraining/hersenwerk met hem. Hij vind alles leuk en doet alles heel makkelijk!
In het voorjaar wil ik hem rustig zadelmak gaan maken. Ik longeer hem heel af en toe al wel eens met halster en een singeltje. Verder spelen we lekker veel :D
Vandaag is de tandarts geweest dus dat is ook allemaal goed!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:49

Knappe Parker, hij ziet er goed uit. Fijn dat het goed gaat!
Hoe is het met Ellie Josien?

Van mijn kant weinig nieuws.
Met Et en Ol gaat het goed. Etnaf is wel iets achteruit gegaan in conditie, ik denk dat hij wat moeite heeft met het natte weer, en hij is ook duidelijk weer aan het groeien. Voor de zekerheid wel wat bloed laten afnemen afgelopen week. Elkaar hebben ze weer helemaal gevonden; ze zijn geregeld aan het spelen en elkaar aan het kriebelen, echt heel leuk om te zien. De dagen worden weer langer, dus ik hoop dat het snel weer lang genoeg licht is om wandelingetjes etc te maken na werk <3

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:21

Parker is knap ja! <3

Wat fijn dat ze het zo leuk hebben samen zeg!! Ik kan ook echt niet wachten tot het weer langer licht is.

Mede daardoor heeft Ellie nu weer even een pauze met het rijden. Die heeft wat meer regelmaat nodig en meerdere korte momentjes per week. Maar dat is gewoon niet te doen nu.
Dus nu houden we het even bij wandelen en grondwerk.

Dit weekend wel als uitstapje naar de binnenbak geweest bij de vereniging. Gewoon ff daar droog poetsen, kijken naar vreemde paarden, door de bak wandelen en eten.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:29

Leuk om de progressie te zien.

Ik ben een tijdje weg geweest hier ivm met drukte, maar het gaat goed.

Nadat mijn pony terug kwam van training vonden we haar nog onvoldoende bevestigd om er gelijk mee weg te rijden, dus zijn we gestart vanaf de basis en nu op het punt gekomen aan rijden toe te komen. Met mijn Nevada zadel eerst wennen aan het zadel. Hier heb ik foto's van:Afbeelding
Afbeelding

We laten haar vaak eerst los rennen met zadel in de cirkel.

Dit zadel is veel te groot dus heb ik inmiddels verkocht. Mijn instructeur is verder gegaan met een wintec ponyzadel en zaterdag is mijn KN zadel binnen gekomen.

Ik heb gekozen voor bruin tuig bij haar.

Vanavond gaan we kijken of het KN zadel passend te maken is door de zadelmaker.

Ook heb ik een roepnaam voor haar bedacht omdat MRS Smith niet echt een roepnaam is. Ze heet nu Jane (naar de film vernoemd, Mr en Mrs Smith)

Ze is best gegroeid en een stuk relaxter. Ze staat nu netjes stil, geeft haar hoeven en loopt aardig mee. Van de week lag ze heerlijk languit in de box.
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:16

magootie schreef:
Hier al een tijd niks gepost. Was het topic kwijt geraakt.

Met Parker gaat alles goed. Hij word in mei 3 jaar.
Ik doe veel grondwerk/schriktraining/hersenwerk met hem. Hij vind alles leuk en doet alles heel makkelijk!
In het voorjaar wil ik hem rustig zadelmak gaan maken. Ik longeer hem heel af en toe al wel eens met halster en een singeltje. Verder spelen we lekker veel :D
Vandaag is de tandarts geweest dus dat is ook allemaal goed!


[ [url=m/DnR83j.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/l3DlTX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WS6v1X.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/04qYD3.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een "stuk" ook die Parker. Ik ben benieuwd hoe hij met zadelmak maken gaat zijn. Van Rousseau nakomelingen weet ik dat die niet altijd heel makkelijk zijn. Ga je het zelf doen of uitbesteden?

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:58

Evamarie, bruin tuig is altijd prachtig! <3 Ik heb ook alles bruin, en hopelijk gaat Parker het zadel van Cookie ook passen.

Babootje, ik ga hem zelf zadelmak maken. Hij is best eenkennig en vertrouwt mij volledig. Ik heb meerdere paarden zadelmak gemaakt en op dit moment ben ik er ook 1 zadelmak aan het maken voor iemand, genoeg ervaring dus. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen, ik heb er mega veel zin in!! :D hij is zo mooi aan het ontwikkelen en het is zo’n onwijs lief dier! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:18

Ja he, dat vind ik dus ook.
Het zadel zit netjes, nu wachten of de zadelmaker het zadel ook goed keurd :o

Wat fijn dat je het zadelmak maken zelf kunt doen Magootje. Heb je er iemand bij die je assisteerd of redt je dit alleen?

Op mijn Fjord reedt ik zo weg (ook onder begeleiding) maar die vond het direct al best dat ik er gelijk op zat zonder zadel. We gingen vrij snel naar buiten (met de begeleider er naast op de fiets)

Jane is heel anders, zij is wat onzeker van zichzelf en laat alles maar over zich heen komen. In het begin vetrok ze gelijk als ze de situatie niet vertrouwde en dan was ze bijna niet bij je te houden zo sterk.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:49

Evamarie schreef:
Wat fijn dat je het zadelmak maken zelf kunt doen Magootje. Heb je er iemand bij die je assisteerd of redt je dit alleen?

Ik doe alles tot en met het hangen zelf en als ik echt opstap helpt iemand me even. ;)

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:52

Ik vind het wel knap hoor! Bij Ellie moet er echt wel altijd iemand bij zijn.
Sowieso vind ik dat het meest veilig, maar iemand moet toch even vasthouden met opstappen en de eerste paar meter acclimatiseren etc.
Maar goed, ik heb door een val ook wel behoorlijk spanning opgebouwd ondanks dat ze eigenlijk heel braaf is.
Hopelijk kunnen we nu in de periode dat we even niet rijden onze vertrouwensband steeds verder opbouwen en dan dit voorjaar echt aan de slag :D !

Ik kijk uit naar het moment dat het net zo onbezorgd op pad gaan is als het met mijn 16-jarige merrie is :) .

Raineri
Berichten: 6230
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Van jonkie tot rijpaard, de route..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:21

Wat een leuke updates allemaal!

Wij zitten even in een dip. Toen het zo regende ben ik een rondje in de binnenbak gaan wandelen. Ze is altijd heel rustig en vond het een goede training. Ze was heel onrustig en constant aan het dansen. Ik deed wat grondwerk en het vloeide af. Perfect. Ik wilde net de bak weer uit en toen nieste iemand en ze ontplofte totaal. Ze maakte enorme sprongen en heeft mij echt op een haar na niet in m’n borst getrapt. Vervolgens rende ze naar iemand in de bak om echt gericht naar haar paard te bokken. Dat ze ontploft is vervelend en kan gebeuren met een jong dier. Het gericht uit halen vind ik acceptabel. Ik doe veel grondwerk en het is echt een dominante tante die constant de grens opzoekt maar dit is nieuw. Woensdagavond schrik training. Ik wil niet dat ze leert dat ontploffen oké is. We zijn beiden best introvert dus ik denk hier wat mis gaat. Zij uit zich niet goed tot het laatste moment, en ik kan haar daar slecht uithalen denk ik ook. Ik lees misschien te weinig ook wel. Ik heb bewust grondles van iemand die heel hoog is in energie zodat ik hier van kan leren. Wil dit echt direct de kop indrukken. Het ontploffen vind ik an sich “niet erg” maar het gevaarlijke gedrag wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:47

Wat vervelend Raineri. Goed om jezelf denken hoor. Kan het zijn ze veel over zich heen laat komen? Jonge paarden kunnen nog wel eens uitchecken terwijl de spanning zich wel opbouwt. Daarom kan ik adviseren goed in contact te blijven en altijd consequent je eigen ruimte te blijven bewaken.

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:57

magootie schreef:
Evamarie schreef:
Wat fijn dat je het zadelmak maken zelf kunt doen Magootje. Heb je er iemand bij die je assisteerd of redt je dit alleen?

Ik doe alles tot en met het hangen zelf en als ik echt opstap helpt iemand me even. ;)


Bij hangen alleen? Dan vind ik het ook wel al fijn als iemand aan de grond helpt.
Niet zo dat er dan heel veel kan gebeuren, maar als hij toch wegsprint is dat alweer een slechte ervaring vind ik altijd. Maar ik ben heel benieuwd. Je hebt het vaker gedaan dus dat zal best goed komen.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:46

Babootje schreef:
magootie schreef:
Ik doe alles tot en met het hangen zelf en als ik echt opstap helpt iemand me even. ;)


Bij hangen alleen? Dan vind ik het ook wel al fijn als iemand aan de grond helpt.
Niet zo dat er dan heel veel kan gebeuren, maar als hij toch wegsprint is dat alweer een slechte ervaring vind ik altijd. Maar ik ben heel benieuwd. Je hebt het vaker gedaan dus dat zal best goed komen.

Als ik idd merk dat ze het spannend vinden houd iemand dan al vast. Met hangen bedoel ik ook stil staan en erop hangen. Als we gaan stappen met het hangen heeft iemand hem wel vast idd.
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen!!

Raineri
Berichten: 6230
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:21

Evamarie schreef:
Wat vervelend Raineri. Goed om jezelf denken hoor. Kan het zijn ze veel over zich heen laat komen? Jonge paarden kunnen nog wel eens uitchecken terwijl de spanning zich wel opbouwt. Daarom kan ik adviseren goed in contact te blijven en altijd consequent je eigen ruimte te blijven bewaken.



Nee deze is heel dominant en gaat snel in protest. Als ik zo even terugdenk denk ik dat het 2 dingen zijn. Wij als combinatie zijn gewoon enorm hetzelfde. Beide heel introvert. Mijn vorige paard was heel expressief en onzeker. Zij ging heel lekker op mij. En ik kon in mijn comfort zone blijven. Bij deze, moet ik de vroege signalen serieuzer nemen ipv negeren. Dat deed ik nu, uit gewoonte. Als tweede (vertelde mijn instructrice mij, en vond het erg logisch), de paddock staat onderwater. Ze kunnen niet echt uit hun plaat op het harde. Alle jonkies op deze stal stonden nu op springen. Het moest er linksom of rechtsom uit.

Gisteravond direct even les genomen. Ik merkte dat de schrik er nog in zat bij mij terwijl ik normaal echt zelfverzekerd ben. Die hoeven die ik voorbij zag vliegen deden toch wat. Even het touw over gegeven aan mijn instructrice. Pank is gewoon een opportunist en die weet direct als iets 1 keer tot een resultaat leidt dat het dat de tweede keer weer doet. Heel handig bij dingen aanleren, maar met dit soort dingen poedersuiker. En daar kan ik prima mee omgaan. Maar nu was er even een deuk in het vertrouwen. Bij 1 hulp van mij wilde ze weer extreem in protest gaan. Instructrice heeft met haar getraind en het eerste half uur was het echt een gevecht. Touw overgenomen daarna, ik voelde mij meer oké en kon haar goed corrigeren dus alles weer koek en ei. Ik ga wekelijks minimaal even lessen, dit meteen de kop indrukken. Ik twijfelde enorm aan mijzelf meteen. Kan ik haar wel aan? En die vraag heb ik meteen aan m’n instructrice gesteld. Zij wist me gerust te stellen. En ze heeft gelijk, ze kon een week haar energie niet kwijt. Ik weet nu waar ik op letten moet. En, dit soort uitglijers zijn “normaal” soms. Wel voortaan ff cap op met grondwerk.

Komt goed, ik voel me een stuk zelfverzekerder ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:38

Fijn dat je, je zelfverzekerder voeld Raineri.

Ik heb een leuke update: Jane is deze week onder zadel door de cirkel gegaan en ze deed het superbraaf. We begonnen met alleen stapjes en ze had al snel door dat ze zelf ook stapjes kon gaan maken. Hier begeleiden we haar dan in en dat deed ze ook zo braaf. Het was een avond met veel wind. Ze vertrouwd nu al zoveel meer op ons en nu ook meer op zichzelf. Ze begint zich steeds meer te openen. Juist als ze zichzelf laat zien is ze extra leuk. Ze gaf ook een teken van genegenheid en ik merk dat ze het steeds leuker gaat vinden allemaal.

MrsEm
Berichten: 27
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:35

Hallo allemaal! :D

Super leuk al jullie paarden te zien!! *\o/*
Ik heb een jaarling inmiddels en begin nu al na te denken over wat de route moet zijn. Hij staat in een fijne opfok tot hij hopelijk 3.5 is. Ik wil het zadelmak maken professioneel laten doen.
Maar ik vraag me dus af. Is het handig om hem meteen vanuit de opfok naar een trainingstal te brengen? Of eerst in een pensionstal en zelf grondwerken en dan een aantal maanden later in training? (Of is dat super onhandig met het vinden van een pensionstal om dan vervolgens na een aantal maanden weg te gaan en weer te moeten zoeken) Hoeveel maanden in training is normaal? Zoveel vragen! :P

Ik hoop niet dat ik nu dingen vraag die al beantwoord zijn maar ik heb niet all 44 paginas helemaal gelezen :9

Ik heb zelf gewoon een full time baan dus wat professionele hulp lijkt me fijn (zonder daar 1000 euro elke maand aan uit te geven)

Bijgevoegd een foto van mijn kleine boef

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:32

Mijn ervaring is als volgt:

Eerst een paar maanden op pension, daarna twee maanden naar een vrij prijzige trainingsstal en daarna zelf opleiden.

Een paar maanden zelf je pony leren kennen kan ik aanbevelen, alleen is dit niet altijd praktisch te realiseren.

Wat betreft het professioneel in laten rijden: dat zou ik niet meer zo 123 weer doen. In mijn geval kwam ik er vooral via reclamevideos op facebook achter hoe het ging. Op vragen kreeg ik niet of nauwelijks antwoord. Eenmaal terug kon mijn pony niet rustig vaststaan, niet haar hoeven geven en ook niet netjes meelopen. Volgens degene die haar opleidde kon ze dit allemaal prima, maar omdat ik inhoudelijk bijna niets te horen kreeg had ik hier al mijn twijfels over. De spullen die ik meegaf waren bijna allemaal stuk en ik moest er zelf naar vragen waarom het niet mee gegeven was. Hoe het dan stuk gegaan was wist ze mij niet te vertellen..Wat over was had ze gehouden en heb ik na veel gedoe terug gekregen.

Het zadelmak maken is verder wel goed gegaan (de basis) Dat heeft de stal echt wel kundig gedaan. Je merkt dat ze het gewend is en het ook leuk vind. Maar ik had er echt niet op moeten stappen direct nadat ze terug was. Dan waren we vermoedelijk finaal aan de kletter gegaan. Er was echt nog te veel spanning bij mijn pony en dat zag ik al bij het uitladen. Ook dit ging niet lekker. In mijn optiek moet eerst de basis goed in orde zijn voordat je aan het rijden toe komt. Op de facebookfilmpjes zag ik dat mijn pony een beetje overrompeld was door wat er allemaal gebeurde.

Wij leren haar dat ze niet van elke beweging schrikt. Dat ze netjes bij ons blijft en onze ruimte respecteerd. Ze leert op ons en zichzelf te vertrouwen. Elk stapje doen we in volledige rust. Nu les ik 2x in de week en maak ik gezamenlijk met mijn pony progressie.

Ik raadt aan een stal te kiezen waar je goede verhalen van hoort, eentje die langere tijd goed aangeschreven staat en waar je meer goede recensies van terug kan vinden. Ook raadt ik aan van te voren goed na te vragen hoe alles in zijn werk gaat. Eentje waar je er zelf ook echt in mee genomen wordt. En ook raadt ik aan goed de voorwaarden te lezen en eerst te ervaren hoe het contact loopt voordat je zo'n belangrijke keuze maakt.

Mijn pony en ik hebben geluk gehad dat het verder wel goed gegaan is. Het was geen slechte stal verder maar ik zou daar persoonlijk nooit meer heen gaan.

MrsEm
Berichten: 27
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:42

Evamarie schreef:
Mijn ervaring is als volgt:

Eerst een paar maanden op pension, daarna twee maanden naar een vrij prijzige trainingsstal en daarna zelf opleiden.

Een paar maanden zelf je pony leren kennen kan ik aanbevelen, alleen is dit niet altijd praktisch te realiseren.

Wat betreft het professioneel in laten rijden: dat zou ik niet meer zo 123 weer doen. In mijn geval kwam ik er vooral via reclamevideos op facebook achter hoe het ging. Op vragen kreeg ik niet of nauwelijks antwoord. Eenmaal terug kon mijn pony niet rustig vaststaan, niet haar hoeven geven en ook niet netjes meelopen. Volgens degene die haar opleidde kon ze dit allemaal prima, maar omdat ik inhoudelijk bijna niets te horen kreeg had ik hier al mijn twijfels over. De spullen die ik meegaf waren bijna allemaal stuk en ik moest er zelf naar vragen waarom het niet mee gegeven was. Hoe het dan stuk gegaan was wist ze mij niet te vertellen..Wat over was had ze gehouden en heb ik na veel gedoe terug gekregen.

Het zadelmak maken is verder wel goed gegaan (de basis) Dat heeft de stal echt wel kundig gedaan. Je merkt dat ze het gewend is en het ook leuk vind. Maar ik had er echt niet op moeten stappen direct nadat ze terug was. Dan waren we vermoedelijk finaal aan de kletter gegaan. Er was echt nog te veel spanning bij mijn pony en dat zag ik al bij het uitladen. Ook dit ging niet lekker. In mijn optiek moet eerst de basis goed in orde zijn voordat je aan het rijden toe komt. Op de facebookfilmpjes zag ik dat mijn pony een beetje overrompeld was door wat er allemaal gebeurde.

Wij leren haar dat ze niet van elke beweging schrikt. Dat ze netjes bij ons blijft en onze ruimte respecteerd. Ze leert op ons en zichzelf te vertrouwen. Elk stapje doen we in volledige rust. Nu les ik 2x in de week en maak ik gezamenlijk met mijn pony progressie.

Ik raadt aan een stal te kiezen waar je goede verhalen van hoort, eentje die langere tijd goed aangeschreven staat en waar je meer goede recensies van terug kan vinden. Ook raadt ik aan van te voren goed na te vragen hoe alles in zijn werk gaat. Eentje waar je er zelf ook echt in mee genomen wordt. En ook raadt ik aan goed de voorwaarden te lezen en eerst te ervaren hoe het contact loopt voordat je zo'n belangrijke keuze maakt.

Mijn pony en ik hebben geluk gehad dat het verder wel goed gegaan is. Het was geen slechte stal verder maar ik zou daar persoonlijk nooit meer heen gaan.


Joh wat schrikken dan als dingen zo slecht gecommuniceerd worden! Gelukkig is mijn instructeur die ik nu bijv heb goed (grand prix niveau) maar vooral ook betrouwbaar en iemand van wie ik weet hoe hij werkt. Wel ontzettend duur (1000 per maand in training). Inderdaad wat je zegt klinkt logisch. Eerst zelf leren kennen en waarschijnlijk ook goedkoper als ik al heel wat zelf eerst bevestig. Maar wel lastig met pension. Kan meestal niet zomaar 2/3 maanden weg gaan en dan verwachten dat er nog plek is.

Bedankt voor het delen van jouw ervaring!!

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 20:45

Nou ja, bij het zadelmak maken hoort het zadelmak maken en niet het in en uitladen van de trailer.
En een jonge pony zal nog heel veel meer moeten leren dan alleen maar dat zadelmak maken. Maar dat heb je niet gekocht, je hebt het zadelmak maken "gekocht" Dat moet je je dan realiseren.

Je hebt wel een mooie pony hoor.

MrsEm
Berichten: 27
Geregistreerd: 24-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:00

Babootje schreef:
Nou ja, bij het zadelmak maken hoort het zadelmak maken en niet het in en uitladen van de trailer.
En een jonge pony zal nog heel veel meer moeten leren dan alleen maar dat zadelmak maken. Maar dat heb je niet gekocht, je hebt het zadelmak maken "gekocht" Dat moet je je dan realiseren.

Je hebt wel een mooie pony hoor.


Lief dankjewel!

Ja je hebt helemaal gelijk. Weet wel dat je natuurlijk voor een plek kan kiezen waar je ook voor grondwerk in training kan zetten en dan vervolgens door naar zadelmak training.