Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
3heathcliff5
Berichten: 448
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 13:24

Elisa2 schreef:
ikke schreef:

Maar ja, is wel al 18 dus volgens iedereen hier hoog bejaard.....


Nou ik koop ook geen paarden van die leeftijd hoor, 1 keer gedaan en dat was alleen maar ellende..gezondheidsproblemen, dure DA rekeningen en een dure grasmaaier. Het is anders als je ze zelf hebt en ze bereiken die leeftijd maar voor de rest moet je echt veel geluk hebben.


Hier zo’n geluksvogel. Papierloze paard bleek bij keuring tussen de 15-20 jaar te zijn. Ruim 15 jaar ongecompliceerd plezier mee en van gehad. Paard was later door een andere DA zelfs nog ouder geschat. Ik gok dat hij ergens tussen de 30-35 jaar is geworden. Als die andere DA gelijk had was dat zelfs 35-40 jaar. Paard was tot aan het einde een heethoofd en aan het werk (actieve buitenritten) gebleven. Hij zat in de categorie rust roest.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 13:29

18 jaar voor een paard wat ik al heb vind ik niet oud, nee. Maar ik koop geen paard van 18. Mijn 1e pony was 18 en die is uiteindelijk eind 20 geworden, maar ouderdom kwam wel met gebreken en allerlei aanpassingen. Op stal zie ik het ook, de ene wordt fluitend oud, de ander krijgt allerlei ongemakken. Van 'simpel ' extreem moeten bijvoeren halverwege de 20 en nog steeds onder het zadel, tot 20 en niet meer te rijden, terwijl paard hele leven niks gemankeerd heeft.

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:12

Het paard dat wij in oktober wilden kopen en toen niet door de keuring kwam, staat weer geadverteerd. Er staat eerlijk bij dat het paard nu geblesseerd staat. Oh, nu ga ik zo twijfelen ... zal ik het risico nemen? Ze was zo lief.

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:14

Lieser schreef:
Het paard dat wij in oktober wilden kopen en toen niet door de keuring kwam, staat weer geadverteerd. Er staat eerlijk bij dat het paard nu geblesseerd staat. Oh, nu ga ik zo twijfelen ... zal ik het risico nemen? Ze was zo lief.


In oktober negatief koopadvies en nu dus geblesseerd? Paard staat hoogstwaarschijnlijk dus al 2 a 3 maanden niet goed. Lijkt me geen simpel op te lossen blessure dan. Ondanks dat het paard iets in je losmaakt, zou ik niet op voorhand kiezen voor dergelijke problemen. Die krijg je er in de toekomst vaak al gratis bij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:17

Lieser schreef:
Het paard dat wij in oktober wilden kopen en toen niet door de keuring kwam, staat weer geadverteerd. Er staat eerlijk bij dat het paard nu geblesseerd staat. Oh, nu ga ik zo twijfelen ... zal ik het risico nemen? Ze was zo lief.

Dat hangt er vanaf, wat is de blessure en prognose, wat is jou doel met het paard?
En alleen op lief moet je een paard niet kopen hè ;)

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:17

Lieser schreef:
Het paard dat wij in oktober wilden kopen en toen niet door de keuring kwam, staat weer geadverteerd. Er staat eerlijk bij dat het paard nu geblesseerd staat. Oh, nu ga ik zo twijfelen ... zal ik het risico nemen? Ze was zo lief.


Denk met je hoofd niet met je hart :) al snap ik je wel.
Problemen moet je niet willen kopen, die krijg je vanzelf wel :(:)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:31

BloemBloem schreef:
Lieser schreef:
Het paard dat wij in oktober wilden kopen en toen niet door de keuring kwam, staat weer geadverteerd. Er staat eerlijk bij dat het paard nu geblesseerd staat. Oh, nu ga ik zo twijfelen ... zal ik het risico nemen? Ze was zo lief.


Denk met je hoofd niet met je hart :) al snap ik je wel.
Problemen moet je niet willen kopen, die krijg je vanzelf wel :(:)


Nou dat …
De ellende krijg je er zelf nog wel bij… die moet je niet kopen.
Tenzij je daar echt voor wil gaan maar ik zou dat na een paar jaar tobben met onze beide paarden niet aan gaan …
Ben wel even klaar met getob en bijbehorende stress en kosten

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:50

Padoertje schreef:
Lieser schreef:
Het paard dat wij in oktober wilden kopen en toen niet door de keuring kwam, staat weer geadverteerd. Er staat eerlijk bij dat het paard nu geblesseerd staat. Oh, nu ga ik zo twijfelen ... zal ik het risico nemen? Ze was zo lief.


In oktober negatief koopadvies en nu dus geblesseerd? Paard staat hoogstwaarschijnlijk dus al 2 a 3 maanden niet goed. Lijkt me geen simpel op te lossen blessure dan. Ondanks dat het paard iets in je losmaakt, zou ik niet op voorhand kiezen voor dergelijke problemen. Die krijg je er in de toekomst vaak al gratis bij :')

Ze staat sinds de keuring geblesseerd. Ze kwam op de ochtend van de keuring onverwacht kreupel uit haar stal, terwijl ze de dag (volgens de verkoper) ervoor nog goed was. Toen wij proefreden was ze in ieder geval nog goed.
Mijn hoofd weet dat het niet verstandig is :(

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:25

Romy1234 schreef:
Lieser schreef:
Het paard dat wij in oktober wilden kopen en toen niet door de keuring kwam, staat weer geadverteerd. Er staat eerlijk bij dat het paard nu geblesseerd staat. Oh, nu ga ik zo twijfelen ... zal ik het risico nemen? Ze was zo lief.

Dat hangt er vanaf, wat is de blessure en prognose, wat is jou doel met het paard?
En alleen op lief moet je een paard niet kopen hè ;)

Als de prijs laag genoeg is, kun je overwegen de gok te wagen.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:29

Maar weten ze al wat het is dan? Want dat maakt ook veel uit voor een positief of negatief aankoopadvies.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:12

Ik zou inderdaad eerst echt goed willen weten wat er aan de hand is en wat de toekomstverwachting is en bijhorende kosten.

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:07

denk dat je vanuit de wanhoop dat je nog geen paard hebt, geen concessies moet doen en dan maar genoegen nemen met een geblesseerd paard.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:18

Oehlala schreef:
denk dat je vanuit de wanhoop dat je nog geen paard hebt, geen concessies moet doen en dan maar genoegen nemen met een geblesseerd paard.


Inderdaad dit!
Waarom bel/mail je niet naar fokkers en dergelijke? Mijn paard stond ook niet actief te koop

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 20:30

Oehlala schreef:
denk dat je vanuit de wanhoop dat je nog geen paard hebt, geen concessies moet doen en dan maar genoegen nemen met een geblesseerd paard.

Dat is het niet hoor. Ik vermaak me op zich ook prima zonder eigen paard, ik lease en rijd in manegelessen. Het ging me echt (even) specifiek om dit paard. Maar we kunnen er waarschijnlijk niet mee doen wat we willen, dus dat zou niet handig zijn. Maar het blijft jammer.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 21:13

Lieser schreef:
Oehlala schreef:
denk dat je vanuit de wanhoop dat je nog geen paard hebt, geen concessies moet doen en dan maar genoegen nemen met een geblesseerd paard.

Dat is het niet hoor. Ik vermaak me op zich ook prima zonder eigen paard, ik lease en rijd in manegelessen. Het ging me echt (even) specifiek om dit paard. Maar we kunnen er waarschijnlijk niet mee doen wat we willen, dus dat zou niet handig zijn. Maar het blijft jammer.



Ja het is altijd heel jammer en teleurstellend als een paard dat je graag wilt niet lukt om wat voor reden dan ook…
Ik had dat ook met het paard waar ik naar was wezen kijken en wat heel leuk klikte maar dat de dag erna door een andere bokker hier uit het topic werd gekocht …
Daar ben ik echt wel even een week ziek van geweest, maar het is wat het is…
We zoeken weer rustig door…
En elke week dat ik nog niks heb kan ik weer wat meer erbij sparen voor een leuk paard denk ik dan maar.
Ik rijd ook ons andere paard nog en een leuke lusitano merrie van een kennis dus ik heb ook genoeg te doen en echt geen haast om iets te kopen.
We kijken rustig verder tot we iets vinden dat past voor mijn gevoel.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 22:56

Mijn paard is vandaag op de Lingehoeve röntgenologisch gekeurd (incl hals en rug) en is volledig goed bevonden *\o/* . Ik had uiteraard niets anders verwacht, maar het is altijd afwachten of er geen verrassingen opduiken. Dankzij een tip in dit topic heb ik een fijne stal gevonden die de verkoop voor me uit handen kan nemen. Volgende week zaterdag verhuist ze.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:01

Lieser schreef:
Het paard dat wij in oktober wilden kopen en toen niet door de keuring kwam, staat weer geadverteerd. Er staat eerlijk bij dat het paard nu geblesseerd staat. Oh, nu ga ik zo twijfelen ... zal ik het risico nemen? Ze was zo lief.


Nee natuurlijk niet! Waarom zou je dat risico willen nemen? Je hebt ze toen laten staan. Nu zou ze evenmin door de keuring komen dus waarom dan nu twijfelen?

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 23:59

Lukasje schreef:
Lieser schreef:
Het paard dat wij in oktober wilden kopen en toen niet door de keuring kwam, staat weer geadverteerd. Er staat eerlijk bij dat het paard nu geblesseerd staat. Oh, nu ga ik zo twijfelen ... zal ik het risico nemen? Ze was zo lief.


Nee natuurlijk niet! Waarom zou je dat risico willen nemen? Je hebt ze toen laten staan. Nu zou ze evenmin door de keuring komen dus waarom dan nu twijfelen?

Toch snap ik wel de twijfel.

Ik heb er ook ooit eentje laten staan die later voor veel minder (maar zonder verhaal) werd aangeboden. Achteraf had ik dat paard moeten gaan halen.
Maar die was niet kreupel; die mankeerde iets anders waardoor ze prima als rijpaard geschikt was, mits je nadacht over waar je mee bezig was.

Dus nee, Lieser, niet doen, tenzij ze gezakt zijn richting slachtprijs en er een serieuze kans op genezing ingeschat wordt.

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 08:25

Jullie hebben gelijk :) Mijn dochter verklaarde me ook al voor gek toen ik er over begon _-:( .

Jammer maar helaas.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:22

Plukje schreef:
Mijn paard is vandaag op de Lingehoeve röntgenologisch gekeurd (incl hals en rug) en is volledig goed bevonden *\o/* . Ik had uiteraard niets anders verwacht, maar het is altijd afwachten of er geen verrassingen opduiken. Dankzij een tip in dit topic heb ik een fijne stal gevonden die de verkoop voor me uit handen kan nemen. Volgende week zaterdag verhuist ze.


Wat fijn!, welke stal heb je gevonden? Die is vast zo verkocht. :)

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:24

Elisa2 schreef:
Wat fijn!, welke stal heb je gevonden? Die is vast zo verkocht. :)


Ze gaat naar Stèphanie Kox in Belfeld. Het is niet om de hoek, maar ik had bij haar direct zo’n goed gevoel dat ik meteen verkocht was.

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 09:32

Die ken ik niet, maar dat goede gevoel is mega belangrijk. Het is wel fijn als je zelf een klik met iemand hebt voor zoiets.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 14:16

Ja, ik heb zo’n 20 stallen gesproken, maar het viel me echt tegen. Ik ben dus erg blij met Stèphanie!
Van een paar bokkers ook goede ervaringen met haar gehoord, dus dat geeft ook vertrouwen.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:09

Plukje schreef:
Ja, ik heb zo’n 20 stallen gesproken, maar het viel me echt tegen. Ik ben dus erg blij met Stèphanie!
Van een paar bokkers ook goede ervaringen met haar gehoord, dus dat geeft ook vertrouwen.


Succes met de verkoop !

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 16:32

Lizenlotte schreef:
Murls ben jij al bij 1 van de 3 paardjes een 2e keer geweest?


Ga deze week weer kijken bij de 3e merrie. Vorige week flink door m'n rug gegaan, dus even rustig aangedaan. Merrie staat niet actief te koop, dus had geen haast. Neem nu iemand mee om ook een andere blik erop te hebben, ben benieuwd. :D